Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Balko, Ph.D. [32-KAM], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
Až fascinující hloubka porozumění spolu s velmi sympatickým přístupem ke studentům, kdy jsem se nebál zeptat ani na ty nejhloupější otázky, dělá pana docenta Balka jednoho z nejlěpších cvičících, kterým se může Matfyz pyšnit.
Pan Balko vyučoval velmi pěkně. Oceňuji přehledný zápis na tabuli a využití barviček. Také, že nechal dost času, abychom si úložky zkusili vyřešit sami. Skvělé cvičení!
Professor Balko was helpful during the practicals and explained concepts nicely. The exam is quite tricky, there is a lot of technical material, but it is interesting.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Docent Balko je naprosto skvělý cvičící. Celá cvičení jsou skvěle strukturovaná, cvičící je vždy skvěle připraven, tématům do hloubky rozumí a umí je skvěle a zábavně podat, ke studentům je také vždy velmi vstřícný a opravdu mu jde o to, aby každý vše chápal. Moc mi také vyhovuje samostatné řešení příkladů a po chvíli vyřešení na tabuli. Velmi také oceňuji rychlost opravování úkolů, která byla téměř vždy do cca 24 hodin, dokonce i 1. ledna :D
doc. RNDr. Martin Balko, Ph.D. [32-KAM], Algoritmická teorie her [NDMI098, přednáška]
Přednášky byly poutavé a srozumitelné. Líbilo se mi, že docent Balko vždy na začátku zopakoval základní definice a zasadil nás do kontextu konkrétního tématu. Napadá mě snad jen jediná výtka – občas měl tendenci ztišit hlas koncem věty.
Oceňuji hlavně důraz na to, abychom kladli otázky. Také oceňuji snahu o interakci s publikem, pomáhá to udržet pozornost. Skvělý byl také pozitivní přístup a sem tam i nějaký ten vtip.
Pan docent Balko je opravdu vynikající přednášející. Má srozumitelný přednes, moc hezky udělané prezentace, ze kterých se dobře učí na zkoušku i vypracované skripta. Na zkoušce byl moc milý a shovívavý.
Výklad bol super, oceňujem veľa príkladov, pre lepšiu predstavu preberaných tém. Jediné zlepšenie, ktoré mi napadá, je pridanie záznamov z jednotlivých prednášok, pretože pri spätnom učení mi nejaké kroky pri ťažších dôkazoch na prvý pohľad neboli jasné, kde so záznamom by sa týmto krokom dalo porozumieť rýchlejšie.
I found Mr. Balko to be very enthusiastic about what he was teaching. He was very down to earth and as funny as a Matfyz lecture can be. His slides were well prepared and his scripts were also incredibly useful.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Docent Balko je vzorovým příkladem toho, jak by se mělo přednášet. Velmi poutavý a zábavný přednes, schopnost vysvětlit i složité důkazy a koncepty tak, že je na první pokus pochopím i já a očividně hluboké znalosti daného tématu, v neposlední řadě pak nejlépe zpracovaná skripta, na které jsem dosud narazil.
Velmi oceňuji i možnost zakončení předmětu za dostatečný počet bodů. Předmět jsem měl spíše jako informace navíc a tak jsem rád, že ikdyž jsem se toho hodně dozvěděl, tak jsem se nemusel do hloubky učit složité důkazy a nekomplikoval si dále zkouškové období.
doc. RNDr. Martin Balko, Ph.D. [32-KAM], Lineární programování a kombinatorická optimalizace [NOPT048, cvičení]
Samuel Vaško, 13.09.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyborne cvika, nemam co vytknut proste golden. Pan Balko je naozaj ucitel ktory ma pre to vasen a kazdy predmet co oduci povazujem ako blessing tomuto svetu.
Toto bylo již třetí cvičení, co jsem měla s panem docentem Balkem a bylo
úžasné jako všechny jiné. Velmi se mi líbí styl cvičení: představí látku,
příklady, pak je chvíle kdy zkusíme příklady řešit sami a potom pan docent
ukáže podrobné řešení u tabule.
Pan docent byl vždy dobře připraven a cvičení měla velmi dobrou atmosféru.
Pan docent Balko je na cvičení vždy skvěle připraven a dokáže si udržet pozornost. Připadám si, že jsem se na cvičení dost věcí naučil. Zápočet s různými typy domácích úkolů a testů je úplně ideální. Bavily mě teoretické i praktické úlohy a celkově účast na cvičení.
Pan Balko je skvělý cvičící (a také přednášející). Jeho cvičení mohu všem doporučit. Oceňuji velmi srozumitelné vysvětlování a ochotu zodpovídat naše dotazy. Vše vysvětloval na velmi pěkných příkladech.
Jakub Smolík, 12.07.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Balko je skvělý cvičící. Na začátku cvičení vždy krátce, jasně, výstižně zopakoval látku a prezentoval problémy, které dneska budeme řešit. Potom jsme chvíli pracovali samostatně, kde obcházel studenty a radil. A nakonec jsme si ukázali správná řešení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ochotný, pohotový, dobře vysvětluje, rychle opravuje úkoly a testy, férově hodnotí. Můžu jedině doporučit.
Cvičení byla občas trochu zmatená a nedařilo se končit včas. Oceňuji však Tomášův vstřícný přístup, snažil se, aby pro nás byla cvičení hodnotná. Žádná otázka nezůstala bez odpovědi, zvládli jsme probrat vše důležité. Rovněž opravování úkolů bylo rychlé a bezproblémové.
Tomáša ako cvičiaceho určite odporúčam, cvika mi prišli fajn, čo ale najviac oceňujem je rýchla odpoveď pri riešení úloh, kde Tomáš často nejakú chybu/nedorozumenie v riešení nemal problém vysvetliť a uviesť extra príklady pre lepšie pochopenie a ujasnenie.
Mr Ryzak was a most sweet man trying his hardest to help the students in his tutorials. The swiftness and quality of his homework grading shouldn't go underappreciated, neither his diligence to prepare for the tutorials to the fullest.
I always felt that he was on my side and never in opposition to me.
Mgr. David Sychrovský [32-KAM], Algoritmická teorie her [NDMI098, cvičení]
Na cvičeních skvělých přístup a snaha k vysvětlení i náročnějších partií předmětu. V některých situacích bych uvítal přesvědčivější výklad, neboť látka je často kontraintuitivní a vyžaduje „důvěru“ ve cvičícího.
Na cvičení s Davidem panuje přátelská a příjemná atmosféra, David opravoval úkoly vždy pečlivě a férově, po emailu je s ním blesková domluva a vždy byl ochotný poradit, čehož si moc vážím.
Nicméně občas na cvičení panoval mírný zmatek a některé úlohy se protahovaly déle, než by bylo ideální. Někdy jsem měl dojem, že si ani David nebyl jistý správným postupem (i když věřím, že to tak nebylo), což vedlo k tomu, že jsme se na některých úlohách zasekli a nestihli probrat další, které by se hodily pro domácí úkoly.
Také bych ocenil, kdyby se na začátku hodiny udělal stručný souhrn klíčových bodů z přednášky. Všechny potřebné informace sice byly vždy součástí zadání cvičení, nicméně často se šlo rovnou na příklady a já osobně někdy tápal v tom, co přesně daná definice či věta znamená.
Vesměs jsem ale chodil na cvičení rád a přišla mi přínosná.
Líbilo se mi společné řešení úloh před tabulí.
Cvičící byl velice nápomocný, takže daný příklad byl nakonec
schopen pochopit a vyřešit i člověk, který nechodil na přednášky.
Samotná organizace cvičení mi přišla mírně chaotická.
Cvičící si zřejmě nehlídal, co se zrovna přednáší, takže jsme první třetinu semestru byli o týden napřed oproti přednášce.
Navzdory tomu jsme dostali první úkol s týdenním zpožděním oproti ostatním.
Druhý úkol jsme naopak dostali z látky, kterou jsme měli procvičovat až za týden (complementary pivoting), takže jsme na něj prakticky měli o týden méně času.
Jeden z nejlepších vyučujících, kterého jsem zatím zažil na MFF. Vždy dobře připravený, je ochoten odpovídat na jakékoliv dotazy a vysvětluje látku srozumitelně. Má přátelský vztah ke studentům.
Cvičení skvěle navazuje na přednášku s výjimkou regret mechanismů, které se v domácích úlohách nijak nevyskytují. Vzhledem k času, který se jim na přednášce věnuje, by, dle mého názoru, měly být zastoupeny.
Oceňuji volbu domácích úloh, jelikož mi přišly často zajímavé a správně "thought provoking".
Co bych vytknul a platí to tedy i o přednášce je, že se dost skákalo z tématu na téma. Bralo se ekvilibria, pak najednou regret minimization a ve finále aukce. Mají sice hezké spojitosti, ale když se to pak člověk učí na zkoušku, tak v tom je trochu guláš.
Středně těžké úlohy na cvičeních, které potom pomohly vyřešit i domácí úlohy. Dobré materiály. Zveřejnění řešení úloh z cvičení by mohlo předmětu prospět, zvláště pokud někdo chyběl.
The tutorials served their role just fine - they gave you the practical side of the lecture material, which, for this subject, was especially crucial, given how much of the material could be applied practically.
The sets of questions were always interesting and never seemed too distant from the material as to be unapproachable nor irrelevant.
Zajímavý předmět, přidal mi další informace, jenom část o aukcích se třeba opakovala s jinými předměty.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení byla naprosto skvělá a vždy mi pomohla látku pochopit a obecně jim nemám co vytknout. Jediná možná věc, co mě tak napadá, by bylo navýšení počtu cvičení. Letos tomu bylo tak, že cvičení byly vynechávaně, protože nebyla žádná další látka k procvičení. Líbilo by se mi, kdyby cvičeních bylo více a v těch hodinách navíc by se mohlo věnovat prohloubení témat pomocí praxe. Zatímco hry jako hra na kuře se vyskytovaly téměř všude, byl bych rád i za nějakou reálnější aplikaci, ale zase do tématu tolik nevidím.
Připomínka k předmětu, Algoritmická teorie her [NDMI098, přednáška]
Velmi zajímavý předmět vhodný jako úvod do teorie her. Trochu jsem se bál, zda nebude příliš matematický, ale bylo to snesitelné. Velmi doporučuji absolvovat nejdříve Pravděpodobnost a statistiku 1.
Obecně moc nemusím přednášení z prezentací, ale jelikož byly ty snímky rozdělené na části, tak se důkazy daly celkem sledovat. Prezentace jako taková byla pěkně zpracovaná a oceňuji i skripta, která jsou také parádní.
Kdyby se důkazy místo prezentací psali na tabuli, možná by to bylo ještě lepší.
Skvělý předmět a za mě asi nejzajímavější matematika, kterou jsem zatím na matfyzu absolvoval. Teorie her má praktické aplikace opravdu ve strašné spoustě odvětví a já jsem moc rád, že jsem mohl do tohoto oboru nahlédnout.
Předmět bych ale doporučil si zapsat až ve vyšších ročnících, jelikož se v něm míchá matematika všeho druhu, od algebry, analýzy, pravděpodobnosti, až po topologii a sám jsem se často na přednáškách ztrácel. Nicméně když jsem se učil na zkoušku, tak jsem zjistil, že spousta konceptů jsou jen složitě zapsané, ale vyjadřují vlastně docela jasnou a intuitivní věc.
Predmet mi prišiel veľmi zaujímavý a náučný, čo na predmete ale najviac oceňujem je, že sa preberané témy dajú ľahko ukázať a predstaviť na nejakom príklade, konkrétne, priamo na nejakej hre alebo rôznych situáciách. Čo sa týka náročnosti, predmet mi prišiel celkom zvládnuteľný len z chodenia na prednášky a cvika. Ako zlepšenie by som možno ocenil záznamy z jednotlivých prednášok, pretože pri spätnom učení mi nejaké kroky pri ťažších dôkazoch na prvý pohľad neboli jasné, kde s výkladom by sa týmto krokom dalo porozumieť rýchlejšie.
Super předmět. Během semestru jsme probrali několik (na první pohled odlišných) témat, které daly dobrý přehled o tom, co je teorie her a jak se dají algoritmicky řešit některé problémy.
Nejvíce asi cením to, že 1) jsem dostal možnost podívat se do (pro mě celkem nového) odvětví matematiky a 2) to, jak se přistupuje k řešení velmi praktických úloh z matematického hlediska.
Velmi oceňuju, že lze získat známku za dostatečný počet bodů z domácích úkolů. Úkoly ale byly těžší a zabrali dost času, takže nemůžu říct, že jde o oddechový předmět.
I found that the structure of the course made for an interesting way of going over all the concepts, where they are layered in a way that makes logical sense and provides a steady build-up of difficulty.
I appreciated the coherence between lectures and tutorials - the tutorials covered the practical applications of what we had learnt the week prior.
A massive plus was the ability to get an automatic 1 for the exam through high scores on homeworks and the midterm - this took a lot of stress off from my exam period.
I thoroughly recommend taking this course if you any of it sounds interesting to you; you won't regret it.
Zajímavý předmět, přidal mi další informace, jenom část o aukcích se třeba opakovala s jinými předměty.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět se mi moc líbil, zejména jeho přesah do velkého množství dalších oblastí. Jediné, co bych možná vytkl, je, že mnoho zajímavých aplikací/důsledků bylo v přednášce trochu skryto a dostal jsem se k nim až při samostudiu.