Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Programování v C++ [NPRG041, cvičení]
Cvičící byl velmi přívětivý, jak ohledně individuálního vysvětlování nepochopené látky, tak ohledně doplňování prací, čímž umožnil studentům látku opravdu pochopit.
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyučujúci bol na cvičeniach veľmi zhovievavý, komunikatívny a dával dôraz na dôležité veci a kvalitný kód. Veľmi oceňujem autentickosť vlastnej prezentácie dostupnej pre študentov. Pán Svoboda má perfektnú emailovú komunikáciu. Na začiatku semestra predstavil priebeh predmetu aj cvičení. Neskôr detailne vysvetlil požiadavky k zápočtovému programu a všetky deadliny v jednom emaili.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia s pánom Svobodom boli veľmi dobré, každý týždeň som na ne tešil. Bol vždy pripravený, ak mal človek s hocičím problém, mohol sa opýtať a pán Svoboda mu s ním pomohol. K cvičeniam mal pripravené slidy, na ktorých boli ukážky kódu, takže ak človek niektoré cvičenie vynechal, tak si moholl látku prejsť sám doma. Na cvičeniach slidy dopĺňal jeho výkladom, ktorý bol zrozumiteľný. Tiež pomáhal pri problémoch pri riešení domácich úloh.
Petr Hrdina, 16.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji připravenost na výuku a celkově vysokou kvalitu cvičení. Líbí se mi koncept pravidelných úkolů, člověk má zpětnou vazbu a čas zvyknout si programovat C++.
Férový a profesionální cvičící, který výborně moderuje tempo cvika. Přestože se probralo dost konceptů za cvičení, nepřipadalo mi to nijak uspěchané. U domácích úloh je jasné co se po nás chce, a zpětná vazba na vypracování byla přínostná. Oceňuji taky, že pan Svoboda latexem tvoří některý z nejkvalitnějších studijních materiálů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.02.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
Professor Svoboda is an excellent professor, one of the best in the faculty. He cares a lot about his teaching and passing the knowledge to his students, it is felt in every task and instruction throughout the semester. He will help with any need and always available for questions and feedback. I enjoyed the course even though it was difficult, and often frustrating, because it was taught with passion and care by him.
Nejlepší programovací cvičení, co jsem za ty 3 roky měl. Čas na cvičeních pan Svoboda využívá tak efektivně jak to jen jde a opravdu mi přišlo, že má smysl tam chodit. Na cvičeních si člověk vyzkouší všechny potřebné koncepty a v úkolech (kterých je sice víc než u jiných cvičení, ale jsou tak akorát náročné a velmi dobře člověka připraví na zkoušku i na C++ jako takové) se už jen využívají v trochu komplikovanějším kontextu. Na případné dotazy, ať už na cvičení nebo mailem při práci na úkolech, pan Svoboda vždy ochotně, rychle a jednoduše odpoví. Zároveň narozdíl od (bohužel) většiny jiných programovacích cvičení jsou úkoly zadány do nejmenšího detailu i s tipy k implementaci a člověk je na ně ze cvičení 100% připraven a nemusí tápat v tom, co se od něj vlastně vůbec chce a jaké všechny koncepty by na to mohl využít. Za mě opravdu velký palec nahoru!
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Ročníkový projekt [NPRG045, praktická cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
S panem Svobodou se lze dobře domluvit, rychle reaguje a při konzultacích dokáže podnětně poradit.
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Počítačové sítě [NSWI090, přednáška]
Na přednášky jsem kvůli rozvrhové kolizi nechodil. Na zkoušce byl přednášející přívětivý, byť ne moc nápomocný a často opakoval "máte pravdu, ale to není přesně to, co jsem myslel", bez schopnosti konkretizovat, na co se vlastně ptá.
Doktor Svoboda je velmi příjemný přednášející. Cením, že záznamy přednášek má k dispozici, pokud je někdo nemocný nebo potřebuje předtermín. Zkouška nebyla tak náročná, otázek možná bylo trochu víc, ale dalo se to zvládnout.
Dobrý učitel, snaží se vyjít vstříc studentům a jeho přednášení i zkoušky mají hlavu a patu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2024, 4. Ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Jako vyučující je dobrý, mluví rychle, nahlas a k věci. Nezdržuje, příliš nepřetahuje a je celkem přísný. Moc nechápu potřebu schovávat videonahrávky přednášek, skoro to pak vypadá jako by se za ně styděl.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
O sítích mluvil moc hezky a poutavě, prezentace jsou přehledné a obsáhlé. Jen u zkoušky to bylo takové nepříjemné a přišlo mi, že hodnocení dost záleží na náladě pana doktora (jeden týden měli prý všichni jedničku, další týden zase skoro všechny vyhodil). Chápu, že chce, aby to studenti uměli, ale takhle rozdílné výsledky jsou dost zvláštní (ale samozřejmě je možné, že jeden týden všichni uspěli s jedničkou a další týden zrovna přišla většina studentů nepřipravených, ale přijde mi to docela nepravděpodobné, leč to samozřejmě nelze vyloučit). Jinak to bylo moc fajn, v případě potřeby (např. z důvodu nemoci) pan doktor poskytl záznam přednášky z minulých let, což bez problémů absenci vynahradilo. :)
Michal Kolcun, 12.09.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Výklad a prístup vyučujúceho veľmi oceňujem. Výklad bol príjemný a ľahko porozumiteľný. Pri nejasnostiach nebol žiaden problém si dohodnúť konzultáciu navyše.
Škoda že nejsou záznamy, na 2x rychlost by byl super. Mluví hezky a koherentně, slidy jsou perfektní, jenom mluví strašně pomalu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.07.2023, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Na každou přednášku připraveny velmi dobré prezentace. Nebyl problém se kdykoliv během přednášky zeptat na dotaz a byl zodpovězen. U zkoušky též velmi férový a studenti přesně vědí, co se od nich bude čekat.
Doktor Svoboda je fajn vyučující, osobně jsem s ním nikdy neměl problém - jeho vysvětlení jsou kompletní, detailní a vždy mi pomohla. Zařadil bych ho do kruhu mých oblíbených vyučujících.
Ovšem pozor, jeho zkoušky jsou velmi detailní, doporučuji se opravdu pečlivě učit, jestliže s ním hodláte absolvovat jakýkoli předmět.
Pan Svoboda na mě jako přednášející působil dobře. Jasný, srozumitelný výklad bez čehokoliv zbytečného navíc. Škoda jen, že se, nevím moc proč, zdráhal sdílet záznamy.
U zkoušky byl férový, jen možná trochu moc přerušoval, takže mi pak párkrát vyčetl, že jsem neřekl něco, co jsem se chystal říct za chvíli, ale to bylo asi do velké míry dáno tím, že na zkoušku bylo málo času a zkoušející musel popohánět, aby se stihly všechny otázky.
Pan Svoboda má dobře připravené materiály ze kterých se dá na zkoušku poměrně rychle naučit. Pokud jste si však prošli jiným kurzem sítí, tak možná si nebudete rozumět kvůli odlišné terminologii.
Při výkladu by se mohl více soustředit na praktické využití a celkově uvádět více příkladů toho, jak sítě v praxi fungují, protože od předmětu počítačové sítě bych očekával, že bude spíše technického rázu než rozplýváním se nad teorií.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji zveřejnění přehledně strukturovaných slajdů a přesně definovaných zkouškových otázek na webu. Přednášející měl o tématech dobrý přehled a u zkoušky hodnotil spravedlivě, celkově výborný.
Výtku mám k monotónnosti výkladu. I vzhledem k tomu, že k předmětu neexistuje cvičení, hodilo by se občas přednes rozbít třeba otázkou do publika nebo anketou k vyplnění na telefonu. Myslím, že by to zlepšilo pochopení látky i aktivně zapojilo pozornost posluchačů.
Kromě toho by mi k lepšímu porozumění pomohlo i uvedení motivace za jednotlivými koncepty (např. u překryvných přístupových sítí) a také praktická ukázka některých probíraných nástrojů v terminálu (např. ping, traceroute, atp.)
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Unfortunately, my experience with the tutorial teacher was not satisfactory.
As someone new to C++, I found the tutorials lacking in theoretical explanations and guidance, which left me confused and struggling to complete the assignments effectively.
Additionally, the workload for homework was overwhelming. The volume of assignments was excessive and stressful, especially when trying to balance other demanding subjects. The teacher's insistence on writing clean and well-structured code is understandable; however, the repeated resubmission of assignments for minor issues was extremely time-consuming.
If you never have problems in your code, good teacher, but if you have questions you can forget it because “it takes too long to read your code”. Also really picky about the coding style, maybe because of the course obligations but when comparing to other tutorials, a lot of constraints.
Obsah předmětu je asi ve své podstatě zajímavý, ale je napěchovaný terminologií, zkratkami a výčty, které nijak nenapomáhají v pochopení tématu. Nejhorší v tomto je asi zkouška, která více méně probíhá tak, že zkoušející nabídne nadpis slidu v prezentaci a student musí zpaměti odříkat jeho obsah. Předmět, tak jak je veden, nevede k dlouhodobému pochopení konceptů z počítačových sítí, pouze nutí studenty k bezduchému memorování subjektivního pohledu na svět přednášejícího.
Taktéž je možná kladen větší důraz na historické a dnes již nepoužívané technologie a nejsou prezentovány technologie aktuální, byť rozsah tohoto problému považuji za nevelký. Na druhou stranu by rozhodně předmětu neuškodilo zařadit, třeba jako poslední přednášku, sekci "co je nového ve světě sítí" a bavit se o nově se rozšiřujících technologiích a protokolech, s důrazem například na meziroční vývoj.
Celkem zajímavý předmět. Zapsal(a) jsem si ho, protože mi nic jiného do rozvrhu nepasovalo, ale rozhodně nelituji. Nevadilo by mi vypustit detailní popis hlaviček některých protokolů.
Docela dobrý předmět. Přednášky nejsou špatné, mají zajímavější i nudnější části a na zkoušku se toho člověk musí poměrně hodně naučit, ale všechno najde v prezentacích z přednášek a zkouška mi přijde férová.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2024, 4. Ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Hloubkový předmět do světa telekomunikačních a počítačových sítí. Ačkoliv prezentace a materiály jsou v dobrém stavu, chybí tu jakákoli praxe či jen její náznak, a to mi už v několikátem předmětu o pc sítích chybělo. Kolikrát ještě uslyším o různých technických problémech, než se povinně dostaneme k předmětu, který nám prakticky vysvětlí co kam zapojit. Ukáže nám sytém sítí na MFFF případně na celé UK, zavede nás do serverové místnosti, kde si ozkoušíme nějaké věci apod. Je to opravdu škoda. Náročnost předmětu taky neodpovídá kreditům. Reálně je zkouška těžší než leckteré dvojnásobně hodnocené předměty. Tento předmět bych upravil následovně. Vyházel bych některá témata z teorie (technická). Navýšil bych počet kreditů na 5-6. Pokud by se přidalo cvičení zaměřené na praktické věci z teorie (třeba zapojení a vytvoření vlastního serveru, nastavení caption brány apod.), počet kreditů bych zvedl klidně i na 8. Dost by záleželo na celkové náročnosti. Každopádně dát tento předmět studentům učitelství těsně před státnicemi je podlé. Naštěstí v nových akreditacích to už moji nástupci nemají.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Jeden z mých oblíbených předmětů v tomto semestru, hodně jsem se toho dozvěděl a bylo to moc zajímavé :)
Michal Kolcun, 12.09.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je zaujímavý a určite sa zíde či už k štátnej záverečnej skúške alebo neskôr praxi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.07.2023, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Skvěle navazuje a rozšiřuje znalosti z předmětu Úvod do počítačových sítí. Obecně předmět velmi zajímavý, protože v podstatě ukazuje jak fungují věci, které využíváme v podstatě každý den. Předmět bych zařadil mezi méně náročné.
Skvěle zpracované slidy k přednášce a dobře vysvětlené principy - tak bych popsal přednášku. Není koncept, který bych aspoň trochu nepochopil. K získání teoretických znalostí ohledně PC sítí a síťování obecně je dle mne opravdu dobrá.
Přijde mi škoda, že se z předmětu vyklubal "Úvod do sítí 2". Osobně bych u povinného předmětu specializace mnohem víc ocenil nějakou praktickou síťařinu, vzhledem k tomu, že teorii, byť o něco méně podrobně, si už všichni studenti informatiky jednou prošli.
Přišlo mi, že na ústní část zkoušky bylo trochu málo času a že mě kvůli tomu zkoušející musel několikrát utnout, abychom stihli všechny otázky.
Přijde mi, že předmětu schází aktuálnost a celá přednáška je jako výprava do pravěku technologií, které dnes nejsou tak hojně zastoupené. Souhlasím s tím, že je nutné nějak odpřednášet to, jak se sítě vyvíjely, ale bylo by daleko poutavější pokud by se student seznámil i s aplikací.
Předmět by mohl být doplněn o cvičení na kterých by si studenti vyzkoušeli jaké to je navrhnout a nakonfigurovat vlastní síť. K provozování takových cvičení by nebylo zapotřebí ani žádných drahých síťových prvků a stačilo by používat software určený k jejich emulaci jako je například Cisco Packet Tracer.
Celkově jsem byl spíše zklamaný z části přednášky o IPv6, protože se o tomto protokolu, který má tvořit budoucnost adresování v tomto předmětu moc nedozvíte.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Obsah se poměrně dost překrývá s NSWI141 - Úvodem do počítačových sítí z prvního ročníku. Tento předmět je ovšem oproti Úvodu mnohem lépe strukturovaný a výklad více srozumitelný. Mezi probíranými tématy mi zde chyběly protokoly 7.vrstvy - HTTP(S), SMTP, apod. a TLS/SSL (byly sice probrány již v Úvodu, kde ale kvalita výuky pokulhává).
Celkově poučný předmět, který dobře pokrývá velkou řadu témat.