Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Mgr. Marek Cúth, Ph.D. [32-KMA], Metrické prostory [NMMA164, přednáška]
Pan docent dobře vysvětluje, přiměřeným tempem a srozumitelně, hezky píše na tabuli. Průběh cvik dobrý, testy nebyly nijak extra složité, vše v pohodě. Bohužel ve srovnání s panem profesorem Henclem, kterého jsme měli na cvika v zimáku trošku horší, takže z toho důvodu nemůžu dát lépe než průměr.
Pan Vejnar je dobrý cvičící. Je ke studentům přívětivý, snaží se co nejlépe zodpovědět jakékoli dotazy či nejasnosti. Vysvětlit látku umí také solidně, ale občas tam chybí ten um předat tu "intuici" za jinak trikově/mechanicky vypadajícím postupem -- občas se to povede, občas ne (vždy se o to ovšem snaží!).
Příklady vždy precizně vysvětleny, cvičící se vždy ujistil že tématu rozumíme. Počítání u tabule pro dobrovolníky je skvělý nápad, na cvičení tak panovala přátelská atmosféra a žádný stres. Zápočtové písemky férové, vždy byla možnost konzultace.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý cvičící, veselý, připravený na hodiny, dobře vysvětluje řešení.
Vstřícný kolegiállní přístup ke studentům, velmi oceňuji, že výsledky zápočových písemek byly zveřejněny ještě ten den, kdy jsme je psali.
Mazání tabule 10/10, pan docent Vejnar se nejspíš učil od samotného Luboše Picka.
doc. Mgr. Benjamin Vejnar, Ph.D. [32-KMA], Proseminář z Matematické analýzy [NMMA161, proseminář]
Pan Vejnar je dobrý vyučující. Je ke studentům přívětivý, snaží se co nejlépe zodpovědět jakékoli dotazy či nejasnosti. Vysvětlit látku umí také solidně, ale občas tam chybí ten um předat tu "intuici" za jinak trikově/mechanicky vypadajícím postupem -- občas se to povede, občas ne.
Co jsem konkrétně u tohoto letního prosemináře ocenil bylo, že pan Vejnar se ke konci semestru opravdu snažil, aby všichni měli šanci prezentovat referát a získat tak zápočet (kontroloval stav a rozdával pak více referátů).
Většinu hodin prezentují studenti různé referáty a úlohy, takže vždy záleží na tom, jestli to zrovna ti studenti umí dobře vysvětlit, ale je užitečné si vyzkoušet vysvětlit nějaký problém před tabulí, takže předmět určitě doporučuji.
doc. Mgr. Benjamin Vejnar, Ph.D. [32-KMA], Metrické prostory [NMMA164, přednáška]
Skvělý vyučující. Výklad je srozumitelný a zábavný - není co vytkonout.
doc. Mgr. Benjamin Vejnar, Ph.D. [32-KMA], Proseminář z Matematické analýzy 3 [NMMA261, proseminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pán docent Vejnar je veľmi vhodný učiteľ tohoto predmetu, je otvorený otázkam, rôznym riešeniam, prístupom. Cení pripravenosť a porozumenie, ale netrestá tých čo to nemajú úplne rozmyslené. Celý čas bola na proseminári dobrá nálada, keď nejaký študent prezentoval, Vejnar sedel v lavici “medzi nami”, je to pekné gesto. Vôbec sa nepovyšuje nad študentov, váži si ich názory a dotazy, je ochotný na ne odpovedať a riešit problémy študentov.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velmi pěkné a podnětné úlohy, ocenil jsem, že byly probírány hlavně metrické prostory, ačkoli přednáška se věnovala i jiným tématům. Ideální by mi přišlo dát větší prostor přemýšlení na hodině než poslouchání referátu (nejlepší hodina byla první, kdy ještě žádné referáty nebyly).
Úkoly, které nikdo nepředváděl, tak předvedl na tabuli srozumitelně, rád odpověděl na případné dotazy. Pokud studen, který předváděl měl někde chybu, upozornil na ni a nechal mu čas ji opravit.
Vejnar je dobrý učitel, je příjemný a výklad srozumitelný. Některé kroky nebyly dobře vysvětleny a nebo nebyly tak triviální, jak bylo řečeno na přednášce. Tempo má dobré, že se člověk nenudí a nestrácí pozornost, zároveň není příliš rychlé a nespěchá. Velmi si cením čitelnosti písma.
doc. Mgr. Benjamin Vejnar, Ph.D. [32-KMA], Topologie kontinua [NMMA363, přednáška]
Předmět byl bezpochyby zajímavý, ale spíše bych ho nazval seminářem. Je to prostě taková ochutnávka zajímavých partií různých oblastí analýzy - spíše než "doplnění přednášky" je to "cokoli co už aspoň trochu díky přednášce pochopíte". Nečekejte tedy návaznost mezi jednotlivými tématy.
Ani neviem ako sa mi na proseminár z MA podarilo dostať ale bola to super skúsenosť kde sme mali MA trochu viacej do hĺbky. Ako veľký fanúšík MA oceňujem.
Předmět (ačkoli popis může tvrdit jinak) s povinnou analýzu vlastně souvisí jen tak, že důkazy zadaných referátů/úloh se omezují (většinou) na techniky, které jsme se už naučili. Jinak se jedná o jakousi ochutnávku různých zajímavých koutů analýzy.
Předmět se tak hodí pro ty, co mají o analýzu vlastní zájem, nebo pro ty co chtějí ne příliš náročné kredity (i naprosto ztracený student se doufám dokáže naučit odprezentovat důkaz, který již dostane celý sepsaný).
Přišlo mi, že bylo až moc času věnováno konvergenci integrálu na úkor diferenciálním rovnicím, tedy jsem se musel dif rovnice na předtermín naučit samostatně, což byla minimálně komplikace
Připomínka k předmětu, Metrické prostory [NMMA164, přednáška]
Budu tady trochu apelovat na studenty prvního ročníku - prosím vás, na tento předmět se zapisujte pouze v případě, že jste naprosto zažraní do teorie v rámci matematické analýzy a toužíte se dozvědět více o metrických prostorech. V jakémkoliv jiném případě silně nedoporučuji - v prváku je to příliš brzo. Osobně jsem tomu vůbec nerozuměl, přednášky mě nudily, na zkoušku jsem se drtil co jsem mohl, nakonec to bylo za 3 a pak doktor Rmoutil ze mě vůbec neměl radost. Z mého pohledu je to velké utrpení a za to všechno dostanete mizerné 3 kredity. Po zkoušce z matematické analýzy jsem se o tom bavil s panem profesorem Henclem a ten mi říkal, že nechápe proč si to lidi v prváku zapisují, a že podobné zkušenosti jako ta moje zdaleka nejsou raritní. Upřímně lituji, že jsem si to zapsal.
Velmi zajímavý předmět, ve kterém zvídavý prvák dostává svou první možnost seznámit se už s poněkud abstraktnější matematikou. Tempo výkladu bylo docela svižné, málokdy jsem chápal látku přímo v hodině. Předmětu jsem doma musel věnovat relativně dost času. Rozjímání nad metrickými prostory jsem ale shledal velmi zábavným, a investovat do něj čas mi proto vůbec nevadilo. Pokud s povinnými prváckými předměty nemáte problém, určitě tento předmět doporučuju.
Předmět se mi moc líbil. Nejvíce oceňuji stručně napsaná skripta, která obsahují úplně všechno, co se probírá. Ustní zkouška byla příjemná. Předmět doporučuji absolvovat.
Připomínka k předmětu, Proseminář z Matematické analýzy 3 [NMMA261, proseminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Voliteľný predmet proseminář z matematické analýzy veľmi odporúčam, čo sa týka obsahu naväzuje na prednášku z analýzy buď priamo (dôkaz ťažkých viet ktorý sa na prednášky analýzy ani nepredvedie), alebo nepriamo (nadväzujúce učivo na témy preberané v MA). Páči sa mi že na proseminári je do popredia postavená vlastnosť samostatne riešiť zložité teoretické úlohy, na iných predmetoch to chýba. Páči sa mi možnosť získania zápočtu buď za samostatnú prácu alebo za prezentáciu referátu, v nejakom zmysle šikovnejší študenti môžu mať zápočet rýchlo a takí, ktorým sa nedarí vyriešiť úlohy stále majú možnosť, bez problémov ten zápočet získať. Na tejto hodine sa proste bez nejakého zbytočného známkovania robí matematika, voľne sa o riešeniach diskutuje a je priestor pre otázky. Študenti tiež môžu navrhovať vlastné problémy, ktorých riešenie sa potom spoločne hľadá. Boli preberané aj otvorené problémy, takže znovu je to dobrá príprava na samostatné “matematikovanie”.
Stejné jako Prosemináře 1 & 2. Především pro lidi, co si chtějí v analýze rozšířit obzory, předmět je zajímá. Získání zápočtu není těžké, stačí investovat trochu času.
Připomínka k předmětu, Obecná topologie 1 [NMMA345, cvičení]
Cvičení jsou formou domácích úkolů a následnou prezentací výsledků, je to zajímavý způsob a k předmětu tohoto typu mi to sedí. Zápočet nebyl obtížný, ale musel jsem mluvit před celým cvičením, což pro některé nemusí být příjemné.
Samotné úkoly byly docela obtížné, často se stávalo, že zadání nebylo dost jednoznačné, nebo bylo sporné a někdy vyžadovalo znalost z teorie množin, kterou ne všichni mají zapsanou.
Připomínka k předmětu, Obecná topologie 1 [NMMA345, přednáška]