Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Časové řady [NMST414, přednáška]
Na prednáškach bol pán profesor precízny a veľmi milý. Skutočne oceňujem pragmatický prístup ku skúške, otázky na publikum (aby sa uistil, že sme v obraze) a veľa ilustratívnych príkladov.
Moc milý a ochotný vyučující. Oceňuji možnost písemného předtermínu.
RNDr. Petr Čoupek, Ph.D. [32-KPMS], Náhodné procesy 2 [NMFP403, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Velmi se mi líbil přístup cvičího ke cvičení. Zprvu nám představil vzorový příklad, a pak nás nechal počítat s tím, že nás obcházel. Příklady byly většinou o trochu težší než je pohodlné, což je ale přesně to, co potřebujeme, abychom se co nejrychleji posouvali. Navíc, pokud jsme se někde opravdu zasekli, tak námrád vypomohl.
Také bych chtěla vyzdvihnou velmi přátelský přístup a neskutečnou energii cvičího. Nevím, jak to dělá, že je plný energie 9 ráno či v 6 večer, ale je to vskutku obdivuhodné.
Škola by měla cvičího za odměnu suplementovat kulatými křídami.
RNDr. Petr Čoupek, Ph.D. [32-KPMS], Náhodné procesy 2 [NMSA409, cvičení]
Pán doktor prišiel stále včas a výborne naladený. Na dotazy odpovedal a dbal na spätnú väzbu od študentov. Zápočtové písomky s ním boli trochu náročnejšie, ale o to lepšie pripravil na skúšku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Přednášející je obdařen velmi milou atmosférou a trpělivostí, kde mu nevadilo vysvětlit nějaký koncept vícektrát, když to naše hlavy nepobírali.
Na zkoušce byl velmi přívětivý. Klidně vysvětlil chyby v psaném testu a potom zkoušel vylosované téma, kde z nás dokázal vytáhnout i to, co jsme nevědeli.
Cvičící byl vždy na výuku dobře připraven a vše srozumitelně vysvětlil. Líbila se mi i forma cvičení, kdy se ze začátku předvedli vzorové příklady a pak nám byl dán prostor pro samostatné počítání.
S přednášejícím jsem byl velmi spokojen. Jde na něm upřímně vidět, že se snaží předat látku tak, aby ji studenti co nejvíce porozuměli. Dále se mi líbila jeho pečlivost a srozumitelnost se kterou jsme dělali důkazy, díky tomu se na zkoužku učili poměrně rychle.
RNDr. Radek Hendrych, Ph.D. [32-KPMS], Časové řady [NMST414, cvičení]
Cvičení většinou probíhala formou opakování teorie a následnou ukázkou kódu. Vyhovovalo mi, že prezenční účast se celkem dobře dala nahradit i samostudiem materiálů, které jsme dostali k dispozici. Zadání domácích úloh byla podle mě zajímavá a celkově koncept vypracovávání úloh a psaní recenzí mi přišel určitě přínosný, i když to bylo časově velmi náročné.
Pán doktor bol na cvičení stále včas a pripravený. Oceňujem, že posledných 20 minút cvičenia bolo venovaných individuálnym dotazom. So zápočtom nebol problém.
Despite the fast pace of the course, the teacher was helpful with her answers and didn't mind explaining some topics further than necessary. The homeworks were graded swiftly and fairly and the teacher, as well as her assistant were always prepared to answer any additional questions.
RNDr. Šárka Hudecová, Ph.D. [32-KPMS], Finanční ekonometrie [NMFP401, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Velmi vstřícná a přátelská přednášející.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 1. Ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
The professor was well prepared for the class and mostly professional. The lectures are fast paced which is why the course requires some follow up work during the week, for a student to fully absorb everything.
Skvělá cvičící, všechny pojmy dobře vysvětlila, ukázkové příklady mne toho hodně naučily.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičící byla vždy precizně připravena a látka byla dobře vysvětlena. Čas od času jsme se zasmáli nad různými historkami a těchto osobitých vstupů, které odlehčily atmosféru si vážím.
Úžasná cvičící. Cvičení mě velmi bavila a byla více než přínosná. Skvělý přístup, který, dle předchozích zkušeností, tak nějak už patří ke katedře PMS.
Vojtěch Kloud, 28.05.2024, 3. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Doktorka Hudecová má velice příjemný a uspořádaný přednes. Vážím si její ochoty odpovídat na dotazy veškerého rázu.
S cvičící jsem byl velmi spokojen. Oceňuji, že jsme snad vždy na hodině byly schopní udělat celý připravený R-kový soubor, přičemž jsme si vše vysvětlili i z teoretického úhlu pohledu.
Na cvičení nelze nic vytknout. Pěkně vedené a připravené cvičení.
Připomínka k předmětu, Finanční ekonometrie [NMFP401, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Velmi praktická cvičení, které se krásně doplňovali s přednáškou a pro jednou jsem viděla danou teorii v úlohách, na kterých jsme měli pracovat (Např. ověřování předpokladů a co se stane s výsledky, když je porušíme). Cvičení probíhala za pomocí programu R, kde jsme cvičili na konktrétním datasetu látku probranou v hodinách.
Zápočet lze získat vypracováním dvou reportů na poskytnutých datech.
I liked the exercises but for an international student can be quite distressing as for the most part the discussion around the exercises is in Czech. The students work on real life examples and applications in class and the practicals are great preparation for the homeworks.
Připomínka k předmětu, Finanční ekonometrie [NMFP401, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Přednáška, na které jsem se snažila mít 100% docházku. Velmi mi vyhovovalo kombo slidů a psaní na tabuli s přínosným komentářem. Líbilo se mi, že přednášející neopakovala pouze to, co píše, ale vše se snažila říci vlastními slovy, čímž napomohla k mnohem lepšímu porozumění látky.
Předmět má výborně organizovaný moodle, který obsahuje pěkné lecture notes a dokonce i slidy z přednášky. Ze skript se učilo velmi pěkně a taktéž byla obohacena přínosnými komentáři.
Obsah samotné zkoušky nebyl nijak překvapivý ani náročný, ale přednášející byla velmi pečlivá na opravu, a proto doporučuji psát vše co nejpodrobněji.
Ráda bych vyzvidla podrobné pdf, které sloužilo jako příprava na zkoušku a také vzorový test, který dpovídal samotné zkoušce.
Na závěr se mi líbila přidaná motivace ve formě extra bodů ke zkoušce, které bylo možné získat ze zápočtových úkolů.
Very theoretical approach to econometrics with a very detailed exam. It also asks for quite some prior knowledge of linear regression and even some time series. The exam is not the easiest, but it is passable. The oral after the written part can hugely change your grade (for better or worse).
Připomínka k předmětu, Náhodné procesy 2 [NMFP403, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Jedno z nejlepších cvičení, co jsem dosud na mff zažila.
Struktura celého kurzu byla velmi solidní. Všechna zadání byla předem dostupná spolu se sbírkou, která měla většinu příkladů vyřešených.
Taktéž se mi líbil 'Reverse Uno' přístup. Jednoduché příklady byly zadány před hodinou v podobě týdenního úkolu a na samotném cvičení se kladl důraz na ty těžší.
Připomínka k předmětu, Náhodné procesy 2 [NMFP403, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Ústřední předmět zimního semestru a zároveň jeden z nejlepších, který jsem do dnešní doby absolvovala. Struktura kurzu byla velmi přehledná. Lecture notes byly dostupné již ze začátku, a proto se mohl člověk při přednáškách více soustředit na výklad než na horlivé opisování z tabule. Přednášející se snažil látku nejen vyložit, ale i vysvětlit.
Témata na sebe hezky navazovala, a pro jednou mi bylo naprosto jasné, proč je u věty ten či onen předpoklad.
Písemná část zkoušky se mi trefila přímo do 'gusta'. Úroveň byla vyvážená tak, že člověk musel nad příklady přemýšlet, ale zároveň neměl pocit, že se mu neroztéká mozek usilím.
Připomínka k předmětu, Časové řady [NMFP404, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Oceňuji reporty a recenze, které udržují studenta v průběhu semestru stále v obraze, jak na cvičeních, tak i na přednáškách.
Připomínka k předmětu, Časové řady [NMFP404, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Zajímavý a praktický předmět. Zkouška byla férová.
Připomínka k předmětu, Náhodné procesy 2 [NMSA409, přednáška]
Náhodné procesy 2 bol zaujímavý predmet rozumnej náročnosti, ktorý (prekvapivo) čerpal aj z iných predmetov ako pravdepodobnosť a štatistika. Študijné materiály boli k dispozícii.
Cvičení byla v pořádku. Nejprve shrnutí teorie, pak praktická ukázka v Rku, zbytek cvičení samostatná práce s možností se ptát.
Co se zápočtu týče, tak si myslím, že se kladl moc důraz i na zbytečné drobnosti. Ale vyvažovalo se to faktem, že se úkoly mohly dělat ve dvojici.
Ale doba 3 týdnů mezi odevzdáním úkolu a vrácením opraveného úkolu je opravdu dlouhá. Je dobré mít opravený předchozí úkol, když následující úkol na ten předchozí navazuje.
Připomínka k předmětu, Časové řady [NMST414, přednáška]
Předmět mě bavil a přišel mi zajímavý. Přednášky probíhaly v přiměřeném tempu a teorie při nich byla prokládána příklady. Líbila se mi též možnost písemného předtermínu, příště by jen bylo dobré zvolit učebnu s větší kapacitou.
Časové rady boli (vzhľadom na ich 8 kreditov) menej náročný predmet, mali skôr prehľadový charakter. Každopádne sa jednalo o predmet podnetný a zaujímavý.
S předmětem jsem byla spokojena, pouze si myslím, že by se mohlo věnovat méně času opakování z minulého týdne. Věnovat 45 minut opakování je moc, stačila by cca půlka času.
Oceňuji možnost písemného předtermínu.