Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Filip Fryš [32-KNM], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Filip bol veľmi ochotný pomôcť aj tým, ktorým to až tak nešlo, hoci išlo aj o triviálne otázky. Občas sa stalo, že nasadil rýchle tempo, avšak nemal problém zopakovať časť, ktorej som nerozumel. Páčilo sa mi, že nám vždy poslal riešenia príkladov z cvičenia takže som si ich potom vedel v kľude znovu prejsť.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na hodiny chodil vždy připravený, ochotný odpovědět veškeré dotazy. Panovala přátelská atmosféra, vždy se všech individuálně ptal, jestli všemu rozumí. Za mě super. Jen bych trochu zpomalil tempo při počítání příkladů. Nejdříve bych příklad přečetl a bylo by fajn slyšet nějaké shrnutí co a jak se bude počítat a proč.
Cvičení s Filipem Fryšem mě bavily, oceňuji jeho vlídnost, nadšení, zápal do matematiky, interaktivnost výuky a „vánoční hodinu:)“. A obdivuji množství energie, se kterou cvičení vede. Pro mě osobně byla rychlost postupu na tabuli těsně pod horní hranicí mých schopností, díky čemuž jsem si toho ze cvičení odnášel hodně. Velmi oceňuji dělení cvičení na opakování látky z přednášky se společným řešením „zahřívacích“ příkladů, a část, kdy počítá každý sám a cvičící obchází třídu a individuálně radí, v případě zájmu něco rozebere společně na tabuli. Vyhovovalo mi také zasílání správných řešení příkladů ze cvičení i se stručným postupem, které bylo možné si doma projít.
Pán Fryš je veľmi milý učiteľ, ktorý sa snaží vysvetliť všetkým aby pochopili predmet. Je vidieť že sa v tom vyzná a vždy je ochotný si s Vami dať konzultáciu pokiaľ niečomu nerozumiete.
Na začiatku cvík vždy vysvetlil kľúčové pojmy, ktoré sa preberali na prednáške.
Čiže odporúčam pána Fryša :)
David Němec, 12.02.2025, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý cvičící, vždy měl pro studenty připravené papíry se shrnutím teorie a také s příklady (od varianty "na zahřátí" po doplňující obtížnější úlohy pro rychlé studenty). Některé vyřešil na tabuli a poté mezi námi chodil a ptal se, jestli všemu rozumíme, na každý dotaz ochotně odpověděl. Domácí úkoly opravil do druhého dne a na cvičení nám pak ukázal řešení těch obtížnějších. Před testy a zkouškami nám i nabídl konzultace pro ujasnění látky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Filip je hodný a je ochotný vše vysvětlit a dělat i konzultace. Na cvičení vždy ukáže stručně teorii a dá vlastní poznámky. Pak vypočítá (poměrně rychle, takže ne vždy jsem to stihl pochopit) nějaké příklady z předem připravené sady od přednášejícího a pak si každý počítá sám. Přitom za cviko dvakrát všechny obejde a zeptá se, jestli vše chápeme. Po cvičení pak pošle jeho řešení úloh.
Mně to docela vyhovovalo. Je vidět, že se snaží látku předat dál.
Filip je velmi milý a ochotný cvičící, který předmětu rozumí. Studentům pomůže s čímkoli, s čím si neví rady. Na začátku přednášky se snažil shrnout základy teorie a přidat trochu pokročilejší teorie navíc. To mi příliš nevyhovovalo, protože jsme kus času věnovali věcem, které byly ke zvládnutí předmětu často irelevantní, a ztráceli jsme tím čas na úkor příkladů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi milý, přátelský, vstřícný přístup, všechny dodatečné otázky vždy ochotně zodpovězeny.
Jen bych dodala, že látka z tohoto předmětu pro mě byla úplně nová, nikdy jsem se s podobným typem příkladů nesetkala, ale cvičení probíhalo stylem - rychle a zběžně si projedeme základní princip a pak si pracujte sami. Jakoby se předpokládalo, že již víme, jak příklady počítat a opravdu je jdeme jen procvičit. To pro mě bylo poměrně náročné, potřebovala bych spíše nějaký vedený podrobný postup od pana cvičícího a tento typ samostatného cvičení bych přenechala domácím úkolům. Nicméně vždy nám pan Fryš posílal po cvičení jeho řešení příkladů. To jsem velmi ocenila.
Kladně hodnotím osobní přístup ke všem studentům, kdy se cvičící minimálně dvakrát za cvičení během samostatné práce zeptal každého z nás, zda máme nějaké dotazy.
Mgr. Filip Fryš [32-KNM], Lineární algebra II [NOFY142, cvičení]
Tento vyučující se opravdu velmi snaží, aby všichni pochopili probíranou látku. Na začátku hodin vždy měl vždy připravený přehled teorie, pak počítal na tabuli a nakonec jsme počítali i sami a on nás obcházel a radil. Navíc nám po hodinách posílal řešení všech příkladů ze zadaných sad, což jsem velmi ocenila při učení na zápočtové testy. Vše bylo velmi srozumitelné.
Filip je vynikajúci cvičiaci. Tým, že sám je ešte študent je veľmi chápavý a nápomocný. Cvičenia s nim boli moje najobľúbenejšie a veľa som sa naučil. Filip vždy odpovedal na dotazy každého druhu, dokonca aj na témy mimo lineárnu algebru. Śtudent sa dozvedel aj veľa zaujímavého nad bežný rámec učiva. Vysoko odporúčam Filipa ako cvičiaceho
doc. Roman Golovko, Ph.D. [32-MUUK], Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
K panu Golovkovi nedokážu říci nic speciálního. Je to prostě typický kvalitní přednášející -- vysvětlí, poslouchá, zodpoví. Soustředím se proto spíše na téma -- teorie uzlů.
Pan Golovko pojal toto téma velice příjemně. Šlo o jakési "polobudování" teorie uzlů -- pár věcí jsme si zavedli, něco malinko i dokázali, ale často jsme si jen nějaký výsledek řekli. Účelem nebylo rigorózně budovat teorii, ale osahat si ji v praxi a povědět si o nějakých jejich významných důsledcích a souvislostech.
Domácí úkoly byly konečně odpovídající obtížnosti. Na hodině jsme probrali nějakou metodu a pak dostali úkol na její aplikaci.
Celkově tedy téma hodnotím jako velmi povedenou ochutnávku a reklamu na teorii uzlů. Díky ní přemýšlím, že si někdy v budoucnu zapíšu pořádnější předmět z tohoto oboru.
Skvělá vyučující, čas od času byl na cvičení mírný chaos, ale jinak byly hodiny zábavné a velmi přínosné.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Na cvičení chodila dobře připrvená a na hodinách vládla pohodová atmosféra, díky níž se člověk necítil blbě se zeptat, pokud nechápal nějakou úplně základní věc. Problém vidím v trošku chaotičtejším psaní na tabuli, které by se dalo zlepšit a v rychlosti opravování domácích úkolů. Čekat měsíc na vrácení domácího úkolu by u jiných předmětů asi nebyl takový problém, nicméně tady jsme měli možnost si případné chyby doopravit, což je ale komplikovanější ve cvhíli, kdy dostaneme do rukou úkol, co jsme dělali před měsícem a jen matně si pamatujeme, co v něm bylo.
Dr. rer. nat. Ing. Jan Kotrbatý [32-MUUK], Geometrie 1 [NMAG211, cvičení]
Cvičení probíhá tak, že vyučující celou hodinu počítá na tabuli a ptá se studentů na různé otázky či postupy, pokud odpovídat nechcete, nemusíte. Vyučující je velmi milý, na začátku většinou udělá krátké opakování učiva, které se probralo na přednášce, což velmi oceňuji. Prostor na dotazy během cvičení rozhodně je, doporučuji. Ale přístup studenti počítají a vyučující je obchází tady není.
Cvičící velmi dobře vysvětloval to, co jsme nevěděli. Během cvičení nás v podstatě zkoušel z látky probrané na cvičení a každý příklad na tabuli jsme počítali my studenti, takže jsme bohužel často nestihli tolik příkladů, kolik bychom mohli v pohodě stihnout.
Přišlo mi, že cvičící chodil na hodiny zcela nepřipravený, nevěděl, jak příklady řešit, a často jsme se zasekli u toho, že jsme hledali v jeho řešení chybu i přes to, že někdo nalezl efektivnější řešení. Opravování úkolů bylo pomalejší, ale v rámci možností v pořádku. Vyvolávalo se k tabuli podle seznamu, i když to některým spolužákům přímo vadilo. Cvičícího spíše nedoporučuji.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.01.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vyučující je věčně zmatený, nevysvětluje dobře látku, neopravuje včas úkoly.
Dr. rer. nat. Ing. Jan Kotrbatý [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Kotrbatý občas působí ostře a nekompromisně. Má ale kvalitní přehled o probírané látce a zaručeně vám dá kvalitní základ a uvede vás do problematiky probíraných kapitol - třeba, že vedlejším efektem bude to, že vás nechá 10x za hodinu opakovat, jak je definováno jádro matice. Skvělý přístup, kvalitní výklad.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
Na hodině byl výklad krásně přehledný, srozumitelný. Měl jsem pocit, že je látka krásně ilustrována a že ji chápu. Pak jsem přišel domů, otevřel domácí úkoly a měl pocit, že nic nechápu.
Bylo to, jako bychom si na hodinách budovali nějakou teorii, a na DÚ pracovali s troooošku jinou -- několikrát se třeba stalo, že jsme měli v DÚ použít nějakou věc, kterou jsme předtím v hodině zadefinovali příliš úzce na to, abychom ji mohli použít (jako, ono to fungovalo, ale člověk nedokázal říct proč).
Po absolvování tématu mám tedy spíše pocit, že mi bylo něco ukázáno, než že bych se něco doopravdy naučil. A to je špatně.
PS: téma = Kleinův Erlangenský program
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Osobně mi nevyhovovalo, kolik času bylo stráveno opakováním učiva z ořednášky oproti času věnovanému početním příkladům, ale jde o mou pouhou preferenci, jinak bych hodnotil cvičení kladně.
Doktor Krump je ochotný, přivětivý člověk, který skvěle vysvětluje. Nikdy mu nezapomenu že s námi každý týden dělal navíc konzultace, abychom všechno chápali a díky jeho příjemnému přístupu se ani nikdo nemusel bát zeptat se na zdánlivě hloupou otázku.
Jde vidět, že ho lineární algebra baví a že se jen nesnaží nám odvykládat, co musí, ale aktivně se stará o to, abychom vše chápali.
Pán Krump mi ako cvičiaci veľmi vyhovoval. Síce nevyvoláva ku tabuli (to je pre niekoho fajn, pre niekoho nie), ale aj napriek tomu s nami o príkladoch diskutoval, takže som sa necítil len ako pasívny pozorovateľ a musel som naozaj rozmýšľať. Celkovo pán doktor vytvoril na cvičeniach priateľskú atmosféru, kde sme sa mohli pýtať a objasňovať si nejasnosti. Veľmi oceňujem, že (aj napriek tomu, že nás bolo naozaj veľa) sa snažil naučiť sa naše mená.
Lepšie sme asi ani nemohli dostať. Furt sme sa mohli pýtať (aj hlúpe otázky) a dostali sme odpoveď. Na domácich sa stále dalo dohodnúť a mať tu takú možnosť, je veľmi upokojujúce. Tento predmet a cviko držalo moju psychiku po kope a to fakt len vďaka cvikám a prednáškam, ktoré boli super.
Cvičení s panem doktorem Krumpem jsou výborná. Pan Krump se opravdu snaží, aby studenti danou látku pochopili, pohotově a svědomitě odpovídá na dotazy, nemá problém se i déle zdržet za cenu menšího skluzu na konkrétním tématu, když ho o to požádáme, což vnímám velmi pozitivně. Připravené příklady jsou podobné těm v domácích úkolech, takže člověk lépe vidí souvislosti. Má i skvělý smysl pro humor a nemá problém pochválit za dobrý dotaz, či správnou odpověď, což zase dává studentům dobrou zpětnou vazbu, že nejspíš postupují ve studiu správným směrem.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, přednáška]
Pán doktor vie látku veľmi zrozumiteľne podať. Prednášky sú pomerne energické s štipkou humoru a nadsázky, takže pôsobia "familiarnejšie" a človek nestráca pozornosť. Pán doktor veľmi ochotne odpovie na otázky a dovysvetlí nejasnosti. Je veľmi ústretový, aj k študentom so špecifickými potrebami. Môžem hovoriť len v dobrom.
Přednášející dokázal i náročnou a abstraktní látku dobře přiblížit a vysvětlit. Zde třeba vyzdvihnout, že často a rád poukazuje na konkrétní příklady, což usnadňuje celkové pochopení vykládané látky. Často mi na přednáškách chyběly diskuze kolem složitějších důkazů, které se vynechávaly (zase ale rozumím, že by se to s časovou dotací předmětu nedalo stíhat). Na přednáškách reflektoval i žádosti studentů ná zopakování některých těžko pochopitelných kapitol. Celkový dojem z přednášek byl velmi dobrý.
Zatím nejlepší vyučující, kterého jsem na škole měl. Látka je probírána a sepisována velice srozumitelně. Úplnou maličkostí je možná trochu ruch, který na přednášce často vznikne.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Krump přednáší kvalitně a lidsky. Učivo i výklad má velmi pečlivě nachystané, v případě nepochopení podporuje, až motivuje studenty k tomu, aby se ptali a nemá potřebu člověka nijak shazovat za jeho neznalost - naopak udělá, co je v jeho silách, aby byl daný problém odstraněn. Pokud tohoto přednášejícího obdržíte spádově, rozhodně můžete být rádi.
Přednášející byl schopen látku velmi srozumitelně předat a vysvětlit. Sice se na přednáškách neprocházely tak podrobně důkazy, ale díky tomu zase zbylo více času na podrobnější vysvětlení definic a tvrzení. Vyučující byl i otevřen dotazům a případnému dovysvětlení po přednášce.
Vynikající přednášející, vše vysvětlil jednoduše, že se nedalo ničemu nerozumět. Ve srovnání s nahrávkami přednášek pana Šmída sice vysvětlil o málo více teorie a důkazů. Ale bohužel na některé složité nezbyl čas.
Pan přednášející byl vždy na výuku skvěle připraven. Jeho schopnost srozumitelně vysvětlit složitou látku, na kterou v tomto předmětu dřív nebo později narazí snad každý, by mnozí mohli považovat za nadpřirozenou. Zápočty byly jednoduché, když si před nimi člověk spočítal příklady ze cvičení. I zkouška se dala velmi dobře zvládnout po přípravě, snad jediným problémem bylo, že na přednáškách slibované příklady typu "kouknu a vidím" rozhodně takové nebyly.
Doktor Krump je parádní přednášející. Na hodiny chodil včas, měl připraveny odpovědi na většinu otázek, které mu byly položeny z kvízu den předtím, ale i během přednášky ochotně a jasně odpovídal na dotazy studentů. Kurz měl dobře zorganizovaný, jasně řekl, kdy budou zápočtové testy, co bude chtít u zkoušky. Jeho písmo na tabuli je dobře čitelné.
Pan doktor je výborný přednášející se smyslem pro humor. Přednášky byly užitečné a dobře organizované, učivo srozumitelné. Navíc je přednášející ochotný a milý. Velmi doporučuji.
Pán Krump je veľmi dobrý prednášajúci. Tempo na prednáškach bolo (čo sa mňa týka) úplne primerané. Použitými príkladmi vždy objasnil aj ťažšie pochopiteľné témy a kopec dotazov zodpovedal tak, aby bolo každému všetko jasné.
Dušan Minárik, 04.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Úžasný prednášajúci, vždy ochotný pomôcť, vysvetliť nevysvetliteľné a popritom ešte aj zvládne rozosmiať celú miestnosť.
Pan doktor Krump je skvělý člověk i pedagog. Protože jsem měl to štěstí, že jsem měl pana Krumpa jak na přednášky, tak na cvičení, vše krásně navazovalo. Opravdu mu záleží na tom, abychom danou látku pochopili, nebojí se tedy pozastavit u konkrétního tématu i za cenu menšího skluzu, který se mu zase povede dohnat. Na přednáškách i na cvičeních ochotně odpovídá na všechny otázky a ptá se na zpětnou vazbu, jestli je vše jasné. Na cvičeních připraví příklady, které jsou podobné těm v domácích úkolech, takže člověk lépe vidí souvislosti. Zároveň má i skvělý smysl pro humor a občasné nenápadné poznámky sklidí i na přednáškách potlesk. Také bych rád vyzdvihl, že nešetří pochvalami za dobré dotazy, či správné odpovědi. Osobně mě to motivovalo se na hodiny lépe připravovat a zároveň mi to dávalo pozitivní zpětnou vazbu, že nejspíš postupuji správným směrem.
Vyucujici byl na vyuku pripraven vyborne, vyklad byl velmi kvalitni, ochota odpovidat na dotazy nechybela. Dochvilny je. Ja osobne velmi ocenuju nejenom ochotu vse vysvetlit, ale aj to ze pise citelne, mluvi nahlas, je prijemny.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra II [NOFY142, cvičení]
Pan Krump je nejen skvělý přednášející, ale taktéž velmi dobrý cvičící. Vše důkladně vysvětlí, několikrát se optá, je-li vše jasné. Jediné, co mi tolik nevyhovovalo, bylo, že po ukázkových příkladech s námi nepobral i ty další. Měli jsme sice možnost se kdykoliv zeptat, více by mi ale vyhovovalo, kdybychom toho prošli co nejvíc společně.
Pán Krump je skvelý učiteľ a človek. Cením, že to pri našich domácich s nami nevzdal. To že sme mu mohli hocikedy napísať a on nám odpovedal tiež topka.
Kvalita cvík bola fakt top strop a je proste vidno, že pán Krump sa vyzná a vie čo robí (čo sa o elmagu fakt povedať nedá), reálne odpovedal aj na moje hlúpe otázky, čiže fakt 10/10.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.07.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
na algebru som sa tešil jak malý chlapec :p
každá hodina ma pobavila aj niečo naučila.
pánovi prednášajúcemu ďakujem za to, že nás toleroval a že je cool B)
I jako přednášející i jako cvičící je skvělý. Tím, že látku přednášek a hned na to měl cvičení, tak látku dovysvětlit a doplnil nejasnosti. Cvičení bylo vedené velmi dobře a vždy vysvětlil vše na co bylo dotaz, nebo uvážil sám, že je na dané látce těžké.
Na každom cvičení sa začalo krátkym zhrnutím učiva a následne sa prešlo k precvičovaniu, čo často zlepšilo chápanie učiva.
Každé cvičenie bolo zaujímavé a prístup vyučujúceho veľmi príjemný - nikdy nebol problém prebrať otázky, vyjasniť veci a odchádzala som z nich so zlepšenou náladou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.08.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující vytváří v hodině příjemné prostředí pro dotazy a dbá na to, abychom se ptali, když čemukoliv nerozumíme. Vysvětluje klidně a srozumitelně. Hodiny vždy výborně připravené. Vstřícnost vůči žákům je patrná.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra II [NOFY142, přednáška]
Pan doktor Krump je skvělý pedagog. Je příjemný, vtipný, má předem promyšleno, co chce říct. Nezmatkuje, odpověď studentům si vždy pečlivě připraví, přednášky má zvládnuté. Různé definice, věty a důkazy je schopný dobře přiblížit, často i vizualizovat. Celkově skvělý pedagog.
Pan doktor Krump je garance kvality, na každou přednášku jsem se těšila, velice pěkně pedagogicky vysvětluje a je s ním sranda. Nezatěžoval nás, pokud výklad už byl zbytečně složitý ve skriptech, jde vidět, že mu skutečně záleží na tom, abychom si z předmětu toho nejvíce odnesli. Organizačně to bylo perfektní, bylo více než jasné, co se po nás požaduje, vždycky s námi komunikoval a pravidelně aktualizoval stránku výuky.
Najlepší prednášajúci fr fr. Zrozumiteľne všetko vysvetľuje. Skvelé bolo tiež, že sme sa mohli hocikedy hocičo spýtať, ale aj to, že po nejakom bloku prednášky sa nás spýtal, či všetkému rozumieme, či máme otázky je super, pretože to človeku ešte viac upevní to všetko čo sa dovtedy na prednáške naučil.
Samozrejme, že otázky po prednáške a poprípadné opätovné vysvetlenie bolo skvelé.
Fakt 10/10
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.07.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Krump má talent vysvětlit přesně ty věci, které člověku nejsou jasné. Komunikace je na výborné úrovni, velmi ochotně vysvětlí látku, případně přednášku nahraje (např. když byl výjezdní seminář a chybělo dost lidí).
Malé zápočtové písemky, a vlastně i velká, sestávají z příkladů probraných na cvičení, zkoušková písemka je podobná té, co byla v prvním semestru
Prednaska s panem Krumpem byla vzdy skvela, hezky sa doplnoval se skriptama. Umi leccos sloziteho polopatisticky vysvetlit. Navic je vtipny. A mily, takze nejen na prednasce ale dokonce aj u zkusky byla prijemna atmosfera. Na vyuku byl pripraven, ochotny odpovidat na dotazy byl a nevadilo mu, ze sa treba trosku vyuka tim zdrzi. Dochvilny byl. Vztah k nam mel dobry, bo je hodny. Neferovost u zapoctu ani u zkusky sem nezaznamenala (samozrejme sa mozu seknut, ale vzdy byla moznost sa ozvat).
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Krump je srozumitelný, vstřícný, organizovaný a ochotný kantor - přesto je však důsledný. To vnímám jako skvělou kombinaci. Kombinace průběžných kvízů, dobře koncipovaných cvičení a celkové komunikace mezi jednotlivými lidmi vyučující tento předmět jde silně cítit a odráží se ve schopnostech studentů tomuto předmětu porozumět.
U pana Krumpa se nemusíte bát ptát se na dotazy - ani když jste už třetí student, který položí identický dotaz, nepošle vás do koše (přesto, že bude pochopitelně lehce frustrován a možná vás mimo odpověď odmění i nějakým zaslouženým vtípkem).
Pan doktor Krump umí velmi dobře přednášet a přednáší velmi srozumitelně a v klidu. Nadšení pro matematiku je z něj vidět a dokáže jej přenést i na ostatní.
Vyučující podával látku velmi srozumitelně a když tam byla nějaká těžší část, nevadilo mu se u ní zdržet a pořádně nám ji vysvětlit. Byl vstřícný i co se týče organizace zápočtových testů a zkoušky.
Nejlepší přednášky celého semestru. Vše vysvětluje velmi srozumitelně a ne nijak nudně nebo monotónně, naopak byly všechny přednášky zábavné. Když někteří studenti odjížděli na týden pryč, tak po domluvě zařídil nahrávání promeškané přednášky.
Pán Krump je výborný prednášajúci, ktorého výklad sa mi počúval veľmi dobre a väčšinou som mu aj pochopil. Vždy sa snažil (teda aspoň to tak pôsobilo) prispôsobiť rýchlosť prednášky náročnosti kapitoly. Nálada na prednáškach bola dobrá, odpovede na otázky pohotové a poučné. Oceňujem aj dochvíľnosť.
Pán docent je bezpohyby preborník vo svojom odbore s neuveritelnou pamäťou, ale jeho tok myšlienok je až príliš rýchly a následkom toho je výklad občas trochu zmätený. Oceňujem teoretické okienko v úvode cvičenia, občas však za cenu toho, že sa nestihnú prejsť všetky príklady
Cvičící na mě působil rozporuplným dojmem. Na některých hodinách věnoval hodně času dovysvětlování teorie a nezbývalo tolik času na propočítání příkladů. To se někdy jevilo jako zbytečné, jindy zase jako užitečné (podle toho, kolik jsem pochopil na přednášce). Celkově si asi myslím, že to za to stálo.
Při vysvětlování postupů řešení příkladů někdy cvičící dokázal problém dobře rozebrat (odstupňovaný tvar, obecně všechny kapitoly s řešením soustav rovnic, zejména kapitolu o permutacích a determinantu), jindy zase působil zmateně (rozepsání matice pomocí součinu elementárních matic, jádro matice, kapitoly s lineárním zobrazením).
V některých kapitolách dokonce uváděl nestadrdní postupy řešení, které jsem dokázal ocenit až v průběhu zkouškového období. Nakonec třeba zmínit, že jsem se na cvičeních bavil specifickým humorem cvičícího, což považuji za příjemný bonus k výkladu.
Postupy, které jsme na hodině používali byly správné a zvládl jen s jejich pomocí většinu příkladů, ale vůbec jsem se nevyznal ve vysvětlování, které postupy doplňovalo.
Cvičení byla velmi zmatená. Několikrát se vyučující zamotal do výkladu natolik, že jsme byli zmatenější než na začátku příkladu. Často byly používány zbytečně složité algoritmy místo těch intuitivních.
Cvičení vypadala tak, že jsme dostali do dvojice příslušnou sadu a pak docent Krýsl zopakoval či vysvětlil, co je podle něj potřeba a následně podle svého plánu počítal na tabuli příklady.
Pozitiva:
- Docent Krýsl přicházel včas a připraven se svými výpočty a poznámkami.
- Na dotazy rád odpovídal a vysvětlil problematiku.
- Uměl postupy a teorii vysvětlit jinýma očima i třeba nám předal informace, které nebyly ve skriptech.
- Opravdu naučí algoritmy na operace s maticemi, což je minimálně v Lingebře I jeden z nejdůležitějších umů.
Negativa:
- Píše méně srozumitelné emaily a komentáře k domácím úkolům. V psaných textech se vyskytovaly překlepy, chyběla diakritika ale nejvíce jsem měl problém s kohezí textu. Některé věty jakoby spolu vůbec nesouvisely nebo opakoval něco, co už předtím napsal.
- Občas se mu stane, že se zamotá do vysvětlování něčeho složitějšího, například se snaží popsat složitější postup jen slovně, místo aby rychle nakreslil/napsal, co myslí. Po tom, co najde správné věty na popis, tak už jsou studenti zmatení z předchozích vět nesprávných.
Látku vysvětlil svým způsobem. Týden před zápočtem jsem měli supl, a tam jsme zjistili, že něco překomplikováváme, něco neumíme, celkově jsme ztraceni. A nebyl to jeden nebo 2 lidi, ale více. lingebru umí používat, ale neumí ji učit
Docent Krysl byl na vyuku vzdy pripraven, ocenuju ochotu vysvetlit ucivo jinak. Prestoze jsem z vykladu byla obcas trochu mimo a dala jsem prednost standardnimu zpusobu jak priklady pocitat, byli spoluzaci, jimz pomohl. Ochota odpovidat na dotazy nechybela, docent Krysl je dochvilny, vztah k nam ma dobry (pamatuje si nase jmena atd).
doc. RNDr. Roman Lávička, Ph.D. [32-MUUK], Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
Přednášky byly super, a celkem lehké. Teorie byla relativně snadná, navíc krásně a poooomaloučku (až to bylo protivné, určitě bychom zvládli jet rychleji) vysvětlena a též nechyběly příklady pro ilustraci. Prezentace navíc byly volně dostupné, takže se člověk mohl kdykoli vrátit a látku si osvěžit/ujasnit.
pan Lávička je navíc velice přívětivý člověk, neváhal zodpovědět jakékoli dotazy/nejasnosti.
Pak ovšem přišly domácí úkoly. Najednou dostanete příklad 1000x těžší, než jste dosud viděli, a nemáte páru, kde vůbec začít. To je o to horší, když v hodinách se mohlo jet rychleji, aby se nějaký i takovýhle pokročilejší příklad stihl.
Ve výsledku tedy velice zajímavé téma, ale pro opravdu pomalé tempo mi to nedalo mnoho dovedností.
PS: téma = Fundamentální grupa
doc. RNDr. Petr Somberg, Ph.D. [32-MUUK], Geometrie 1 [NMAG211, cvičení]
Cvičící s námi neprocházel určené sady příkladů, ale místo toho jsme počítali jeho vybrané příklady. Občas sice byly ze sady, ale byly to ty už pokročilejší. Tím pádem bylo těžké porozumět novým tématům. Zároveň kvůli tomuto stylu výuky a nedobrovolnému počítání u tabule jsem začal počítat sady cvičení den před cvičením, abych u tabule nevypadal jako naprosté nemehlo. Podle mého názoru by se student měl na cvičeních seznámit s příklady k dané látce a ne že se je naučí počítat sám předem. Závěrem tohoto cvičícího silně nedoporučuji.
doc. RNDr. Petr Somberg, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na cvičení se vždy proberou základní příklady na zopakování si pojmů z přednášky a několik složitějších příkladů, zbývá tak často více jak polovina příkladů k dopočítání. Mně tento postup vyhovoval, ale není pro každého.
Pán docent Šír má geometriu rád, na hodiny chodí pripravený. Problém môže nastať ak geometriu nemá rád poslucháč. Šír prednáša veľmi optimalizovaným spôsobom, využíva tablet a ten premieta takže napríklad definície, znenia viet alebo celé dôkazy môže rovno skopírovať a potom do nich len dopisovať to podstatné, čo viedlo ku problému zo strany študentov. Na prednáškach geometrie sa neustále riešilo “to podstatné” hodinu a pol takže síce sme toho stihli prebrať strašne veľa ale chýbali také chvíle na vydýchnutie keď napríklad profesor maže tabuľu. Kvôli tomuto nezastatviteľnému tempu sa dalo ľahko stratiť pozornosť. Čo sa mi páčilo bolo že docent Šír často zasadzoval učivo práve preberané do širšieho sveta matematiky/fyziky, ale tiež si viem predstaviť, že to mohlo byť trochu mätúce, lebo nebolo vždy jasné čo máme vedieť a čo je len také filozofovanie o učive, nad rámec naších momentálnych vedomostí, trochu to vyzeralo ako keby Šír učil tú geometriu sám pre seba, prípadne pre pár znalcov čo chápali jeho referencie a stíhali všetko sledovať.
Tento príspevok asi bude možno brať ako relevantný iba čiastočne, pretože po pár týždňoch som na prednášku prestala chodiť.
Oceňujem poznámky z prednášok, ktoré boli pravidelne doplňované a ktoré mi často pomohli pochopiť nejaký problém zo zoznamu definíc a viet (skripta). Tieto pochopenia boli asi ale jediné, ktoré z celého prednášania predmetu mám. Prednáškam som vôbec nerozumela. Viem si predstaviť, že by som ich bola schopná sledovať, ak by som skriptám, a nadpriemernému (oproti iným predmetom) vyhľadávaniu porozumenia na internete pred prednáškou mohla venovať oveľa viac času, ktorý som si nebola schopná nájsť. Teda od prvej prednášky som mala pocit, že prednášajúci prednáša pre seba, a nie pre ľudí, ktorí by chceli prednáške porozumieť aj keď geometriu nemilujú. Možno mi chýbala asi nejaká kontrolná otázka od prednášajúceho niekedy, že či tí, ktorým prednášate, rozumejú čo sa deje, čo na väčšine predmetoch zaznie pri dôležitých konceptoch. Takže možno preto som sa cítila, že tam vôbec nemám byť, a bol to veľmi zlý pocit, tak som prestala chodiť. Z tých prednášok, na ktorých som ešte bola si však aj pamätám, že prednášajúci vyzeral, že má geometriu naozaj rád, a venovali sme sa aj zaujímavejším vysvetleniam preberanej látky alebo pohľadom na ňu.
K cvičeniam a vysvetleniam: Z vysvetlení som vo väčšine prípadov nevedela zistiť, ako príklad spočítať, ak mi robil problém. Keď sa k tomu pridá aj neporozumenie si s cvičiacim, tak som sa našla v situácii, kedy mi prišlo frustrujúce a asi jednoducho hrozné učiť sa počítať na tento predmet. Väčšinu porozumenia početných častí mám od robenia domácich úloh, ktoré boli nápomocné, a od kamarátov. (Neviem, či to písať aj sem, ale dokumenty sú na stránke prednášajúceho, tak mi to prišlo dôležité)
Za mě slušný přednášející, určitě není špatná volba.
Jediné dvě věci, co bych vytknul:
- systém elektronické sešitu se za mě neosvědčil -- mít ho k dispozici po přednášce bylo super, to ano, ale nevyváží to ten čas, který jsme ztratili tím, že jste s ním tak často bojoval...
- někdy asi nebylo třeba strávit (při ukázce na příkladu) i desítky minut přednášky tím, že před námi derivoval...
Líbil se mi styl přednášení - pan docent psal elektronickou propiskou poznámky a ty potom zveřejnil online. Skripta byla dostatečně podrobná a dobře se z nich učilo.
Turbo výklad. Jinak byl pan Šmíd takový průměrný. Navenek byl možná trochu zastrašující, ale určitě neměl problém odpovědět na dotaz/nejasnost, výklad též podával srozumitelně. Ale jaj, ta rychlost mohla být trochu menší.
Člověk bojoval, aby si jen stihl všechno poznamenat (což bylo celkem nutné, protože pořádné materiály myslím nebyly), takže good luck s pochopením některých více náročných věcí, které se mezitím probíraly. Dalo se to sice pak dohnat doma, z těch zápisků, ale není to ideální.
Co zase oceňuji byly domácí úlohy, kterých bylo mnoho, a člověk si mohl vybrat pár, které mu sedli a získat za ně zápočet. Také celkově téma kruhové inverze bylo velmi zajímavé a pan Šmíd ukázal velmi rozličné ukázky z tohoto světa -- od imaginárních čísel, přes sférickou inverzi až po krásné fraktálové obrázky.
Pán Šmíd je fajn cvičiaci, keď ide o vysvetľovanie geometrických úvah. Ůlohy opravoval rozumne skoro, nerobil študentom zbytočne problémy za malé chyby v úlohách. Nepáčil sa mi ale prístup cvičiaceho, toto cvičenie bolo dobrovoľné a pán Šmíd mal predstavu že všetky príklady budú študenti riešiť na tabuli (samozrejme s jeho poznámkami keby boli potrebné). Táto predstava je pekná ale nie každý príklad mali ľudia záujem počítať na tabuľu, z rôznych dôvodov a preto nastal režim že ľudia si mali pripraviť jeden z príkladov doma dopredu a potom ho na hodine prezentovať, bolo vybrané kto si má pripraviť ktorý príklad. Toto mi prišlo také odveci, keďže sme mali už plnohodnotné domáce úlohy z geometrie za ktoré sme dostali zápočet a do toho ešte sme si mali doma počítať veci dopredu, viac študentov toto odradilo od chodenia na cvičenie, chceli sa tie postupy na cvičení naučiť, takže bol problém že bolo po nich požadované aby sa to naučili sami dopredu. Okrem tejto organizačnej veci boli cvičenia fajn.
Podľa mňa bol super nápad zaviesť rozdelenie úloh na každý týždeň, a potom počítanie študentov pri tabuli. Donútilo ma to každý týždeň porozumieť aspoň kúsku učiva, ktorý som si mala nachystať, a zároveň keď bol pri tabuli nejaký študent, prišlo mi, že sa príkladu venujeme trochu pomalšie, alebo iným spôsobom, a bola som viac schopná pochopiť, čo sa deje. Väčšinou som totiž na cvičení nestíhala porozumieť, a v prostredí, vytvorenom asi všetkými nami prítomnými, som sa úprimne bála pýtať. Alebo keď som sa ozvala, a povedala nejakú hlúposť, tak som mala pocit, že tam nepatrím.
Napriek tomu som si na cvičeniach stále robila poznámky a aj keď som im nerozumela hneď, vedela som v nich často neskôr pri domácich úlohách alebo príprave na skúšku nájsť ako postupovať v príkladoch, za čo som veľmi vďačná. Prišlo mi, že sme sa venovali hlavne zaujímavejším príkladom a postupom, čo mi príde fajn z hľadiska toho, čo si aj po skončení tohto predmetu rada zapamätám.
Pan Šmíd měl hroznou úchylku na to, že musíme být napřed oproti přednášce => kdo se nepodíval na teorii dopředu, na cvičení nevěděl, která bije. Pokud se člověk podíval, tak už se to dalo.
Skvělý výklad - nejprve nástřel toho, co se bude v dané kapitole probírat, poté definice a jejich význam, věty a důkazy podány velmi srozumitelnou podobou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2025, 2. ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
Oceňuji vřelý přístup a ochotu odpovídat na dotazy. Rovněž člověka vždy potěšily poutavé demonstrace (například křivosti na lupíncích Pringles, či hra HyperRogue), či zajímavé příběhy z historie. Výklad je hezky organizovaný a je vidět, že vyučujícího probíraná látka baví.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Prednášky s pánom doktorom Šmídom sa mi páčili, keďže som väčšine učiva rozumel. Občas sa stalo, že som sa stratil a následne som sa nevedel nijak napojiť. Avšak vďaka skriptám som si to vedel doštudovať. Nepovedal by som, že to bolo jednoduché, ale neskôr všetko dávalo pekne zmysel, takže ak by sa niekto zľakol toho, že mu to nejde, tak je to vpohode, dá sa to naučiť.
Přednášky s panem doktorem Šmídem mě bavily. Líbil se mi humor, nadšení, zmínky o historických a jiných souvislostech, přesnost výkladu a vedení důkazů. Oceňuji podrobný týdenní plán přednášek a vedení předmětu a poměrně vlídnou a hlavně přesnou a ochotnou komunikaci se studenty. Jsem také rád za dobře napsaná skripta na míru předmětu a velký zájem o zpětnou vazbu.
David Němec, 12.02.2025, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Moc fajn přednášející, na hodiny vždy připravený, má velmi přehledná skripta, ze kterých se dá látka pohodlně naučit. Formou lehkých kvízů nás přiměl si vždy dopředu přečíst následující kapitolu, díky čemu potom člověk ví, co ho čeká, neztrácí se během přednášky a plně pochopí většinu věcí, co třeba byla ze skript nejasná. Jeho pověstný finální zápočtový test mi přišel časově dost náročný, ale pro získání dostatečného množství bodů není vůbec třeba ho stihnout celý. Kromě orientačního zkouškového testu, kterým je náročné projít, má bodování a známkování nastavené férově.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi mi vyhovovalo, že na každou přednášku bylo naplánováno, co se probere. Povinné kvízy před přednáškou mě donutily se tak na látku předběžně podívat a tak ji lépe pochopit. Na rozdíl od jiných předmětů jsem se lingebru doma ani moc neučil, protože jsem si tak vše pamatoval z hodin a příprav na ně.
Na přednáškách se přednášející snažil vše vysvětlit a celkem se mu to dle mého i dařilo.
Skripta v elektronické podobě jsou v průběhu semestru upravována i podle dotazů na látku. Je vidět, že doktor Šmíd se snaží látku naučit. Skripta jsou občas těžší na pochopení, ale mě posloužily jako dobrý studijní materiál.
Zkouška byla docela lehká, základem je projít orientačním testem. V lingebře je opravdu hodně učiva, ale pokud se ho člověk naučí, tak to pak není tak těžké zvládnout (na rozdíl od analýzy, kde i dobrá příprava nemusí zaručit úspěch...)
Pan doktor má kurz velmi dobře připravený a doladěný do posledních detailů. K dispozici jsou velmi dobře napsaná skripta, která shrnují veškerou teorii potřebnou ke zkoušce. Systém domácích úkolů a kvízů člověka nutí se připravovat alespoň trochu průběžně, což pak usnadňuje přípravu na zkoušku. Obecně pan doktor velmi podporuje pokládání dotazů a řešení nejasností.
Pan doktor je výborný pedagog a má výuku připravenou do nejmenších podrobností. Z jeho přednášek jsem vždy odcházel s pocitem, že dané téma konečně lépe chápu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 29.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je neustále zaneprázdněn, takže se od něj nedá očekávat, že Vám s čímkoliv pomůže. Prostě na to nemá kompetence.
K přednáškám má přehledně vypracována skripta, která avšak neustále mění (nejen překlepy, ale i pořadí, kdy se jaké tvrzení v textu vyskytne, počet definic a tvrzení atd.), takže když si do nich píšete elektronicky poznámky, špatně se každý týden přechází na jiná skripta.
Přesto musím říct, že mě doktor Šmíd u zkoušky podržel a jsem mu za to vděčná.
Michal Šálka, 16.01.2025, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem pochopiteľné vysvetľovanie občas veľmi abstraktného učiva. Oceňujem svedomitú prípravu kurzu aj online skriptá.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji velmi lidský přístup a dobře pochopitelný výklad.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky hodnotím kladně. Výklad je srozumitelný, pochopitelný, chvílemi svižný, ale stíhat se dá a poskytne člověku zase trochu jiný pohled na věc, než skripta. Dotazy přednášející ochotně zodpoví, ať už za běhu, nebo po přednášce.
Pan doktor Šmíd je velmi dobrý cvičící. Celou algebru nosí v hlavě, na vše je prakticky schopný odpovědět, nabízí konzultace. Já osobně ale nejvíc oceňuji dvě věci. První, že při nové látce vždy udělá jednodušší intuitivní výklad, díky kterému se zbylé příklady lépe počítají. A druhá, nebojí se počítat. Zní to zvláštně, ale když jsou dlouhé numerické výpočty, člověk má tendenci přeskakovat, zkracovat, nechce se mu do toho... Pan Šmíd vše poctivě dopočítá a když se pak člověk zpětně podívá do sešitu, velmi to ocení. Hlavně se pak do složitějších výpočtů nebojí pustit sám!
Upřímně jsem se před začátkem semestru cvičení s panem doktorem Šmídem trochu bála asi kvůli předsudkům, které vznikly kvůli vyprávění některých spolužáků. Nechápu proč, jelikož jsem byla dokázána o pravém opaku. Sice mají hodiny občas nadlidskou rychlost, ale aspoň se toho hodně stihlo a nemusela jsem ztratit ještě více času doma, že něčemu nerozumím. Vyučující se vyjadřuje extrémně přesně bez chyb (ale nikdy nepoužívá neznámé pojmy), každá věta má maximální účinnost a látka je vysvětlena opravdu od A do Z. Stačí dávat pozor a neměl by být žádný problém. Nebyl taky nikdy problém se zeptat, vždy byla poskytnuta pomoc. Oceňuji také výborný smysl pro humor.
Vyucujici je skvely, rozhodne doporucuju.
Jednak je to vyborny pedagog a chapala sem od neho myslim v lingebre vse, jednak je velice hodny a vtipny a vytvari v hodine skvelu atmosferu.
Na dotazy odpovida velmi ochotne a klidne vysvetli vsecko desetkrat. Osobne mne prislo ze ma studenty rad a chce nam pomoct abysme fakt vsecko chapali a v pohode davali a byl permanentne k dispozici aj po vecerech na mailu, toz sa clovek mohl na cokoli zeptat.
Mimoto sa s nim dalo na cemkoli rozumne domluvit (treba nam odpadlo cviko tak blbe ze bysme meli dva dny na DU a on sa nas zeptal: jo je to fakt se vsema v pohode kdyz to budete odevzdavat tehdy a tehdy? coz si myslim ze byl dost ustupek od neho).
Pán Šmíd sa mi ako cvičiaci veľmi páčil. Cvičenia mali tempo, takže sa toho stihlo celkom dosť (je možné, že rýchlejšie tempo niekomu nemusí vyhovovať, za mňa to bolo ok).
Samozrejme, keďže je pán Šmíd aj autorom skrípt ku predmetu, tak nemal problémy s akýmikoľvek otázkami a vždy odpovedal veľmi poučne.
Zápočtové testy opravoval férovo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.07.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení pana doktor Šmída skvěle navazuje na jeho přednášky. Možná by bylo lepší studenty v průběhu semestru více zapojovat a "nutit" do práce, byť vlastně nevím, jak to udělat. Hodnotím výborně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.07.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Na začiatku cvičiaci prepočítal 1-2 jednoduchšie príklady, potom sme samostatne počítali tie zložitejšie. Na záver bola kontrola. Podrobné riešenia príkladov však boli zverejňované aj na webe a tak bol pre mňa osobne prínos cvičenia oproti samostatnému počítaniu doma len minimálny. Keď Tým, čo niekedy vynechajú prednášku môže prekážať absencia úvodného zhrnutia.
Působení na samotném cvičení bylo poměrně v pořádku i když mi přišlo, že místy byl velmi rychlý. Přijde mi však že malá zápočtové písemky byly hodnoceny sice férově, ale hodně přísně. Velká zápočtová písemka měla několik opravných termínů, což by normálně bylo plus, avšak v případě kdy zápočtovou písemku nesplní většina ze studentů a spoustě z nich zaberou několikrát opakované zápočty většinu ze šesti týdnů zkouškového, tak mi to pro zápočet z pětikreditového předmětu přijde neodpovídající. Velké zápočtové testy samy o sobě mají sice typově podobné úlohy, avšak jejich délka a často záludné variace znamenají, že je v podstatě nemožné test napsat jako celek, jelikož všechny úlohy nejdou časově stíhat.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra II [NOFY142, přednáška]
Oceňujem prepracovaný učebný systém (skriptá, kvíz, upútavky, úlohy na cvičeniach, domáce úlohy), ktoré človeka donútia sa učiť priebežne.
Učivo bolo podané zrozumiteľne, avšak škoda, že niektoré oblasti sa na prednáškach spomenuli len okrajovo.
Kurz, byť jistě náročnější než v minulém semestru, má skvělou organizaci. Forma kvízů, domácích úkolů apod. výborně vede studenta k průběžné práci. Oceňuji také, že oproti minulému pololetní dal pan doktor možnost pracovat na domácích úlohách samostatně. Na druhou stranu skok v náročnosti oproti předchozímu semestru mi přišel možná až moc velký - konkrétně početní nároky na studenta mi přišly téměř srovnatelné s paralelním kurzem MA II pro fyziky, za který je ale udělováno téměř dvojnásobek kreditů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.07.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Odceňujem rôznorodosť materiálov ku každej kapitole: upútavka na prednášku, kvíz, prednáška, cvičenie, domáce úlohy. Tempo samotného výkladu bolo skôr rýchlejšie, hlavne pri dôkazoch bol niekedy problém stíhať. Oproti zimnému semetru bolo na prednáške viac úvodnej motivácie k daným témam ako aj ukážok praktických aplikácií, čo hodnotím pozitívne.
Veľký zápočtový test bol dosť náročný. Hlavne však vysokými dimenziami (4x4 matice a pod.) ako princípom samotných úloh, čo mi príde nelogické. Na druhej strane bolo dostatok opravných termínov. Na skúškovom teste bolo potreba získať v prvej časti až 70%, v druhej potom doplnok do celkových 50%. Myslím, že férovejšia by bola požiadavka 50% z oboch testov jednotlivo.
Samotný predmet patril k tým najzaujímavejším, avšak dobrý dojem kazil spomínaný systém hodnotenia.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Látka se probírá rychle, takže se za cvičení stihne projet sousta příkladů a mně osobně to dalo dost dobrý základ na učení se na zápočty. Na druhou stranu není třeba mít strach, že se ztratíte. Cvičící umí látku/příklad vždy podat i pomaleji, pokud se na ni zeptáte.
Svělý cvičící, který i náročnou látku vždy dobře přiblížil. Díky jeho přípravě měla cvičení spád a člověk se na nich rozhodně nenudil. Občas bylo potřeba většího úsilí, aby student udržel dobrý přehled o tom, co se na tabuli děje. Rychlost, se kterou se objevovaly nové informace byla v některých pasážích závratná.
Mimořádně oceňuji ochotu cvičícího pořádat konzultační schůzky (dokonce i o prázdninách). Kdykoliv má student pocit, že něčemu nerozumí, je velmi vstřícný a ochotně vše dovysvětlí.
Ze začátku jsou tato cvičení rozhodně šok co se týče objemu informací a příšlo mi, že se na tato cvičení musí člověk dost pilně připravovat, aby se na nich zorientoval. Líbila se mi nábidka konzultací navíc.
Bylo vidět, že cvičící látce velmi dobře rozuměl a srozumitelně ji uměl podat. Někdy jsem měla obtíže stíhat tempo výuky, ale to bylo pochopitelné vzhledem k tomu, kolik se toho muselo na každém cvičení probrat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor Šmíd je skvělým pedagogem - ochotný, nápomocný, chápavý. Sem tam přihodí nějaký vtípek. Ocěňuji, a vážím si ho.
Pozitiva:
- Doktor Šmíd je velice zkušený pedagog.
- Na cvičení chodil vždy s předstihem a připraven.
- Sbírání bodíků na zápočet dávalo smysl. Hlavní podíl tvořily testy, ale až 25 % mohly tvořit bodíky za aktivitu, tedy počítání u tabule či odevzdávání úkolů. Když student počítal u tabule a nedařilo se mu, tak doktor Šmíd ochotně vysvětlil a nasměroval studenta ke správnému cíli. Domácí úkoly vždy opravil a napsal komentář, bodíky správně a hned zapisoval do tabulky.
- Je organizačně zdatný.
- Sofistikovaný humor.
- Cit pro to, které příklady ze sady jsou důležité pro cvičení a které ne.
- Ochota vysvětlovat i po emailu, emaily píše jasné.
Negativa:
- Na někoho může být trochu rychlý, nicméně mně tempo akorát vyhovovalo.
Na vyučujícím oceňuju jak to, že umí učivo velmi dobře vysvětlit, tak i jeho ochotu cokoliv vysvětlit třikrát, odpovídat na úplně jakýkoli dotaz, popřípadě dokonce udělat konzultaci na nějaké téma, ať už místo hodiny o níž jsme přišli kvůli školní akci, nebo kvůli testu atd. Neférovost jsem nezaznamenala. V hodinách je velmi milý, atmosféra na cvičení byla vždy pozitivní. Na výuku je vždy připraven. (Dodatečná poznámka: Měla jsem ho jako supla na přednášku a od něj jsem chápala učivo nejlépe).
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Matematická analýza II [NOFY152, cvičení]
Všetko bolo vysvetlené dopodrobna a kvalitne. Stále boli zodpovedané aj moje hlúpe otázky, čo strašne cením a vážim si to.
Pán Šmíd ste strašný felák a ďakujeme za paradné cviká.
Na cvičení pana profesora Šmída ocenuji zejména to, že na začátku každého cvičení bylo možné jít k tabuli a vyřešit jeden nebo více ze zadaných domácých úkolů, za což byly uděleny zápočtové body. Osobně mi vyhovoval tento energiciký styl výuky, nicméně je nutné podotknout, že spouta mých spolužáků nebyla úplně spokojená s chozením k tabuli a získat bonusové zápočtové body tak pro ně bylo o dost náročnější než by bylo s jinými cvičícími. Toto bylo na cvičení kompenzováno formou odevzdatelných písemných domácích úkolů. Ale také mi přišlo, že objem obsahu písemných úkolů byl mnohem vyší než těch předváděných před tabulí a bodové ohodnocení nebylo tak velké k poměru k těm dělaným před tabulí. Občas se nacvičení stávalo, že kvůli výraznému počtu studentů snažících se získat zápočtové body, nezbylo na cvičení dost času na to probrat vše. Celkově mi cvičení přišla zábavná a hodnotím jako 1.
Uz sem ho chvalila na lingebru, tady plati totez - vysvetluje hezky, je mily a vtipny a v hodine vytvari velmi prijemnu atmosferu a taky ochotny nejen odpovidat dotazy v hodine ale aj poradat cetne konzultace. Mimoto je furt k dispozici na mailu.
Velice ocenuju ze mne nenuti lozit k tabuli kdyz to nesnasim a je za cely ten semestr tolik tech domacich ukolu ze bych za to aj dostala vic jak tech deset bodu kdyby to slo.
Rozhodne doporucuju kazdemu.
Vyučující naprosto perfektně rozuměl probírané látce a byl schopen zodpovědět i náročné dotazy. Zároveň byl schopen i v tak malém časovém rozmezí probrat všechny různé typy příkladů a dát nám tak velmi dobrý základ pro zápočtové testy. Tempo bylo rychlé, ale to bylo dané především rozsahem probírané látky. V rámci zápočtu jsme mohli dostat až 10 bodů za aktivitu v hodinách, a kdo o hodině chodil k tabuli nebo odevzdával úkoly, neměl problém tyto body nasbírat. Zároveň oceňuji i vstřícnost co se týká konzultací.
Na výuku byl připraven vždy perfektně, na dotazy odpovídá a dotazům i přizpůsobuje cvičení. Je hlavně spoustu možností nasbírat body jak u tabule, tak i posíláním úkolů. Látku skvěle vysvětluje.
Pán Šmíd je vynikajúci cvičiaci, veľmi sa mi páči spôsob vysvetľovania a práce na cvičení. Najmä časť, kde si študent pripraví úlohu a odprezentuje riešenie. Príprava veľa naučí, ale ešte viac naučí predniesť a vysvetliť svoje riešenie. Pán Śmíd bol vždy nápomocný, chápavý a vždy vedel dať super spätnú väzbu, vrelo odporúčam
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.07.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení pana doktora Šmída z MA sice nejsou tak bravůrně strukturovaná jako celý jeho kurz LA, ale i tak jsou, myslím, dobrá. Náročnost je nastavana "tak akorát", kdy je možné si neúspěšné písemky nahradit domácími úkoly a od studenta se vyžaduje průběžná práce v předmětu. Jediné, co by se dalo vytknout, je, že pan doktor často působí až příliš důrazně a na studenty, kteří mají v předmětu problémy, je dost drsný. Cvicení hodnotím jako výborné.
Pan profesor ač působil milým dojmem, tak zrovna na analýze toho moc neprobral. Spíše jsme počítali příklady sami na tabuli s tím, že na začátku cvičený byl ukázán pouze jeden či dva ukázkové. Ocenil bych trochu více hlubšího vysvětlení. Na druhou stranu probráno bylo všechno co mělo být.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Matematika pro fyziky I [NOFY161, cvičení]
Hodiny jsou rychlé, přesto se dá ze cvičení s panem Šmídem dost odnést, jelikož látku vysvětluje (většinou) srozumitelně a na dotazy odpovídá ochotně. Kromě přístupu s body za aktivitu, které uděluje průběžně, čímž motivuje k průběžnému studiu bych ještě podotkl, že odpovídá rychle i na mailové dotazy.
Snad bych jen vytknul asi větší obtížnost testů, než měli ostatní cvičící, může se ale jednat jen o jednorázovou záležitost, která není pravidlem.
Pan Smid je vyborny ucitel, vsecko vysvetluje pomalu a dopodrobna, klidne aj nekolikrat ruznyma zpusobama, poskytuje k dane problematice geometrickou predstavu a obcas aj nejakou vtipnou analogii (typu "slon pod kobercem" ve stejnomerne konvergenci :DDD), coz jednak prispiva k pochopeni/zapamatovani uciva a jednak zprijemnuje atmosferu v hodine.
Je velice ochotny kdykoli jakoukoli formou dovysvetlit ucivo (at uz si s nama po hodine sednut anebo mailem, pricemz povetsinou odepisuje maximalne do druheho dna nebo udelat hromadnou konzultaci, napriklad tentokrat sme dokonce meli o vanocach 2 online konzultace o celkove delce 5 vyucovacich hodin).
Vztah s nama ma skvely, je vzdy mily a ma dobry smysl pro humor. Na cvika s nim sem se tesila.
Za mne se jedna o vynikajiciho cviciciho a rozhodne ho mozu jedine doporucit.
Mgr. Martin Zika [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Pan Zika je velmi ochotný cvičící, který poradí s jakýmkoli dotazem a navíc se s vámi zasměje. Jeho tipy a triky pomohly spoustě studentů. Myslím, že lépe připravená jsem na zápočtové testy být nemohla. Před těmi navíc pořádal hromadné konzultace, kde s námi procházel problémové příklady, za což jsem mu moc vděčná.
Velmi zajímavý předmět, kde se dozvíte něco nad rámec klasické výuky. Na některá témata jsme později narazili na Lineární algebře 2 během klasických přednášek. Osobně jsme si ho tolik neužil, ale to je spíš mnou a pro opravdové nadšence bude určitě super.
Předmět NENÍ za dva kredity. Byl mnohem náročnější.
Ve zkratce je VnI vlastně série 4 ochutnávek nějaké oblasti matematiky s 4 různými přednášejícími. To má své plusy a mínusy, ale hlavním rysem je naprostá nepředvídatelnost toho, jak předmět bude obtížný/vypadat (občas se teda témata opakují, pak se určitě chcete podívat/poptat starších na dřívější cyklus a posoudit).
Můžete schytat super téma a/nebo přednášejícího, ale taky někoho/něco co vám vůbec nesedne. Můžete dostat celkem jednoduché úkoly pro získání zápočtu, nebo absolutní peklo.
Nejhorší ze všeho je ovšem zápočet. Musíte splnit 3/4 témat, tedy teoreticky můžete jedno téma, které vám nejde, vynechat. Jelikož ale předem nevíte, co přijde, tak je toto hrozný gamble a ve výsledku se celý semestr stresujete nad úkoly a do poslední chvíle nevíte, co přijde příště, jestli ten zápočet dáte. Fun. A za všechno tohle dostanete 2 kredity :).
Abych jen nezlořečil. Předmět je popravdě velmi zajímavý a dokáže dost rozšířit obzory. Zda za to ale stojí už musíte posoudit sami.
Zajímavý předmět, díky kterému jsem si udělal představu o různých tajemnějších odvětvích matematiky. Pokud člověk během hodin dával pozor, získání zápočtu nebylo náročné. Plnění domácích úkolů mě bavilo, i když některé mi daly docela zabrat.
Super předmět, úvod do různých odvětví matematiky, z časových důvodů nešlo jít moc do detailů, ale bylo zajímavé se dozvědět některé věci navíc. Zároveň, protože jsme každé téma dělali jen několik hodin, bylo občas složité ho pořádně pochopit, ale většina přednášejících měli materiály i na stránkách, což dost pomohlo při psaní ukolů. Zápočet byl za úkoly, které nebyly vždy jednoduché, ale dělání úkolů pomohlo pochopit i látku z přednášky. Celkově ale super předmět, o některých přednášených tématech se určitě chci v budoucnu dozvědět víc.
Připomínka k předmětu, Geometrie 1 [NMAG211, cvičení]
Na cvičení z geometrie nebolo nič vyslovene zlé. Prebrali sme úlohy ktoré boli zadané prednášajúcim tak, že sa dalo rozumieť odkiaľ sa vzal postup alebo trik ktorý sme použili. Znalosti získané na cvičení bohate stačili na úspešné zloženie počtovej časti skúšky, kde boli príklady väčšinou “typické” svojho druhu a nevyžadovali nejakú nadštandardnú úvahu, takže cvičenie splnilo svoj účel. Nechodil som na cvičenie vždy a keď som tam bol, nedával som vždy pozor, ale to bolo asi spôsobené viac pondelkovým ránom ako samotnou geometriou. Oceňujem možnosť opraviť si úlohu takže získanie zápočtu nie je nemožné ani keď to na prvý raz nevýjde.
Poznámka k dokumentom s cvičeniami a výsledkami: Pri výsledkoch mi veľmi chýbali návody. Berúc do úvahy, že sme na toľko učiva mali jedno cvičenie týždenne, na ktorom sme síce stihli prejsť všetky príklady ale veľa z nich iba povrchovo, bolo by fajn mať vedieť odkiaľ pochopiť, ako počítať, ak to človek nepochopil na hodine alebo chýbal na cvičení. Osobne veľa porozumenia početným úlohám pre mňa prichádza až doma po škole, keď sa samostatne venujem príkladom a budujem si z návodov intuíciu, čo v tomto prípade nebolo možné. Príprava na skúšku mi teda prišla do veľkej miery frustrujúca a beznádejná. Pomohli najviac robenie domácich úloh, to, čo som bola schopná pochopiť alebo si aspoň zapísať na cvičení, a vysvetlenia kamarátov.
Trošku nešťastným faktem je absence vzorových postupů alespoň u základních příkladů ze cvičení. Tím pádem pokud člověk z jakéhokoliv důvodu není na cvičení přítomen, je obtížné vlastní silou látku dohnat.
Ocenil jsem předpřipravené sady příkladů. Jsou krásným průřezem probrané látky, obsahují jak rutinní tak i zajímavější příklady. Za mě dobře připraví na písemku a zároveň i ukáží pár zajímavostí navíc.
Cvičení byla dobře připravená. Obsahovala jednoduché příklady na definice i obtížné a zajímavé příklady.
Některé domácí úkoly byly skoro neupočítatelné bez nějakého softwaru, pokud člověk nepřijde na nějaký početně jednodušší způsob.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Ke cvičením bych měl velkou výtku ohledně dostupnosti řešených příkladů, která je v podstatě nulová. Pokud si člověk nepamatuje postup ze cvičení, pak je ve zkouškovém dosti ztracený a musí strávit hodně velké úsilí nad tím než postup sám znovu objeví.
Formát domácích úkolů mi přišel celkem náročný, ale ve výsledku prospěšný a užitečný.
Připomínka k předmětu, Geometrie 1 [NMAG211, přednáška]
Prednáška Geometrie 1 bola celkom fajn, oceňujem organizáciu predmetu (dostupné skriptá online, úlohy, zadania na cvičenia, poznámky z prednášky tiež na stránke). Čo chýbalo boli riešenia úloh z cvičení, mali sme správne výsledky ale riešenia by boli čerešnička na torte. Mňa geometria veľmi zaujala, hlavne diferenciálna geometria, ale keby nie, možno by to bol na prednáške problém. Na to že sme mali jednu prednášku do týždňa sme prebrali rovnako veľa učiva ako na iných predmetoch ktoré mali 2 prednášky, tempo bolo smrtiace. Zápočet bol relatívne ľahko získateľný aj keď časovo náročný.
Obsah predmetu mi prišiel veľmi zaujímavý, akurát trošku husto natlačený na seba. Mala som problém jednak stíhať chápať, čo sa deje, a zároveň mi prišlo, že sa napríklad diferenciálnej a projektívnej geometrii venovalo málo času.
Geometrie byla pro mě zklamáním. Z Lingebry jsem měl vysoká očekávání. Samotné učivo by mohlo být zajímavé, ale nebyl jsem z něj nijak nadšený.
K předmětu byla dostupná skripta, která ale obsahovala věci, které nebyly na přednášce a přesto se zkoušely.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Rovnou se přiznám, že tohle pro mě byl (zatím) asi nejotravnější předmět na matfyzu. Nicméně nemyslím si, že by byla chyba na straně přednášejícího nebo cvičící. Obecně mě geometrie nikdy extra nebavila a tento předmět můj názor příliš nezměním. Nicméně, co jsem slyšel od spolužáků, tak v tomhle postoji jsem spíše ojedinělý.
Materiály k teoretické části v podobě souboru vět a definic mi přišly v pohodě, ačkoliv některé kroky v důkazech byly udělány až příliš narychlo a musel někdy ztrávit několik minut přemýšlením, proč platí druhá rovnost na třetím řádku a podobně.
Čistě drobný tip pro úpravu skript (který se vztahuje na více předmětů, nicméně tady mě pálil asi nejvíc) z mé strany by byl ten, že by se u odborných termínů mohl uvádět i jejich anglický překlad, protože pokud si chci nějakou věc podrobněji nastudovat, tak internetové materiály v češtině jsou v podstatě žádné a při hledání anglických vždycky ztratím čas tím, že se snažím najít překlad nějakého termínu, což jde většinou sice rychle, ale u některých mi to zabralo poměrně dost času.
Zkouška byla vcelku mírná a snažší než jsem očekával.
Připomínka k předmětu, Geometrie [NMTM505, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2025, 2. ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
Myšlenka předmětu jako přehledu typů geometrií je výborná, ovšem ne vždy je čas jít do hloubky, což někdy při samostudiu vede k obtížím. Klidně by mohl být pro učitele ještě povinně volitelný předmět (či volitelný), kde by se třeba více probrala projektivní geometrie. Rovněž by mohlo být užitečné portfolium s příklady na doma, neboť předmět nemá cvičení, ale více příkladů se k pochopení látky někdy hodí.
Připomínka k předmětu, Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Cvičenie sme mali hneď po prednáške, takže ak som nepochopil niečo, tak sa mi to vyjasnilo. Ak som sa ale stratil na začiatku prednášky, tak príklady som na cvičení nevedel vypočítať. V tom prípade som si prechádzal prebranú teóriu a teda výhodou bolo aspoň to, že som sa mohol pýtať cvičiaceho.
Odporúčam cviká s pánom Fryšom. Snaží sa Vám vysvetliť veci z Lingebry, lebo aspoň mne bola spočiatku neuveritelne intuitívne náročná. Pán Fryš učí štýlom že počíta za nás príklady čo mi vyhovovalo, lebo sám by som ich nevedel vypočítať sám.
Ako negatívum by som iba povedal že Pán Fryš niekedy ide až moc rýchlo
David Němec, 12.02.2025, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Příjemné procvičení přednášené látky a případné dovysvětlení nejasností. Ze všech povinných předmětů mě cvičení lineární algebry bavilo nejvíce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře provedená cvičení, styl připravených příkladů od přednášejícího mi vyhovoval, i povinné domácí úkoly, díky kterým jsem si látku více upevnil.
Na cvičení k lineární algebře se mi líbí jednotná podoba (tedy i jednotná úroveň) příkladů. Stejně tak je to i u zápočtových testů. Zároveň je velmi příjemné, že všechna cvičení a jejich řešení jsou zveřejňovány na jednom místě a dá se k nim snadno dostat. Velmi to zjednodušuje přípravu na zápočtové testy.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Všechno bylo v pořádku, předmět mě bavil a hodně mi pomáhal s přednáškou, občas bych snad jen ocenil více věnovaného času obtížnějším z úloh. Často jsme se na dlouho zasekli u zahřívacích úloh. Každopádně rozumím.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Organizaci cvičení nemám co vytknout. Oceňuji vyplňování kvízů den před přednáškou: opravdu fungují! I prokrastinátor je nucen si sednout ke skriptům a otevřít následující kapitolu, čímž je dramaticky zvýšena pravděpodobnost, že se druhého dne na přednášce bude orientovat. Za mě neměnit! Taktéž pozitivně hodnotím DÚ po skupinkách. Zde vnímám přínos především v rovině sociální: člověk má v prvním semestru o příležitost víc se socializovat, a když si s úlohou zrovna neví rady, tak se ve skupince jistě najde někdo, kdo poradí. Chápu, že tento systém může mít i svá negativa, já jsem je však nepocítil.
Cvičení samotná slouží jako dobrá ukázka toho, jak teoretické znalosti (snad) nabyté na přednášce uvést do praxe. Početní postupy jsou nejdříve ilustrovány na jednoduchých příkladech a s rostoucím chápáním studentů pak i obtížnost úloh postupně roste. Ideální.
Cvičící zadává každý týden pět domácích úloh (do skupinky), k tomu člověk na každém cvičení obdrží papír s dalšími nejméně pěti domácími úlohami. V případě, že se dostaví neukojitelná touha si opakovat látku, má student sice ne moc rozsáhlý, přesto však funkční soubor úloh, ze kterých lze čerpat. Na svých stránkách cvičící zveřejňuje nespočet dalších zdrojů a odkazů jinam, myslím, že si každý vybere.
Cvičení z algebry dokonale kopírovalo osnovy přednášek, což bylo značnou výhodou. I přesto se mi ale po většinu semestru zdálo, že na cvičení žiju v trochu jiném světě než na přednášce (ve srovnání například s analýzou). Musím ocenit úroveň přípravy k zápočtovým testům (stačilo propočítat příklady ze cvičení k získání zápočtu). K nějakému hlubšímu pochopení látky probírané na přednáškách ale výrazně nepřispělo.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení úzce souviselo s látkou probíranou na přednáškách, příklady kvalitním způsobem rozšiřovali teorii.
Cvičení bylo silně provázáno s přednáškou, cvičilo se to, co se probralo, popřípadě pokud přednáška odpadla, tak cvičení byla napřed a cvičící upravil podle toho svůj výklad. Cvičení mají procvičit látku a aplikovat teorii do praxe (příkladů), což se v tomto případě povedlo velmi dobře. Cvičení mě na početní část zkoušky připravila.
Na příslušných stránkách se vždy včas objevilo zadání cvičení i jeho řešení, později pak i domácí úkol. V řešení úloh byly povětšinou bohužel jen výsledky, takže když student nevěděl, jak na nějaký příklad, tak si buď musel odvodit postup na základě výsledků či musel napsat cvičícímu.
Dušan Minárik, 07.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi dobre pomohlo pochopiť obsah prednášok a učiva
Skvelé cvičenie, ktoré mi veľmi pomohlo a chodil som naňho rád. Niekedy mi ale prišlo, že je moc veľký skok v obťažnosti úloh ktoré sme robili na cvičení a domácimi úlohami, do ktorých som musel investovať pomerne veľa času.
Skvelé cviká. Nebolo tam nič zlé. Možno by bolo dobré, keby bolo viac príkladov na precvičenie, lebo počítať pred zápočtom niečo čo už človek rátal na jednu stranu je fajn, lebo si všimne iné spôsoby, ako sa dá problém riešiť, ale niekedy to je fakt od veci. (Tá zbierka čo je v doporučenej literatúre je kus od veci :D)
Lineární algebra byla organizována výrazně přesněji (a tedy i složitěji) než většina ostatních předmětů: bodovaly se i kvízy z přípravy na přednášku (abychom jí lépe rozuměli a mohli klást dotazy) a na konci semestru bylo téměř na odstavce přesně určeno, která část skript bude ve zkoušce a která ne. Oceňuji profesionalitu a jednoznačnost pravidel a organizace i bodovacího systému, zejména se mi líbí jednotnost napříč cvičeními. Domácí úkoly a minimálně velký zápočtový test (a tuším že i ty menší průběžné?) byly jednotné, což vedlo k rovnějšímu hodnocení studujících z různých cvičení. Mně nakonec dost vyhovovaly i hodnocené kvízy (s malou vahou a jednoduché) motivující ke čtení skript ještě před přednáškou, ačkoliv jsem si zprvu říkal, jestli by to neměla být volba každého, jak a kdy se připravovat. Rozhodně se mi líbí koncept spolupráce na domácích úkolech v zadaných skupinkách.
Pán doktor Šmíd učí veľmi dobre za mňa a musím pozdvihnúť jeho systematické a prehľadné skriptá, veľmi dobre sa mi tam orientovalo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět mě bavil, dobře strukturovaný kurz od doktora Šmída, hodně jsem se naučil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Je těžké se neubránit porovnání s matalýzou, oproti ní je lingebra jednodušší a díky skriptům pana Šmída lépe strukturovaná, pozor ale na "orientační" test u zkoušky. Název možná napovídá, že je jednoduchý, ale opak je pravdou, hravě soutěží v obtížnosti s analýzou, hlavně je přísně hodnocený.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 29.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Lineární algebra I., je příjemný předmět, jeden z těch jednodušších a někdy i zábavných
Michal Šálka, 16.01.2025, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem, že kurz je veľmi podrobne naplánovaný a prehľadný. Úlohy a kvízy mi pomohli viac sa na predmet pripravovať a získal som nimi väčšie pochopenie pre učivo.
předmět mi přišel zajímavý, měl logickou strukturu a skvělou návaznost mezi přednáškou a cvičením
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Ocenil bych podrobněji řešené úlohy např. v ukázkových písemkách. Skripta byla občas trochu matoucí, některé důkazy bych ocenil popsané podrobněji a více kompletně, jinak velmi oceňuji centrální materiál, podle kterého se vedou přednášky i zkouška.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.01.2025, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Osnovu předmětu považuji za dobře vystavěnou: začíná se opravdu od základů, a to způsobem, který je postupný a dobře pochopitelný. Člověk je tak přirozeně uveden do tématiky pozdějších kapitol.
Priebeh predmetu je štruktúrovaný tak, že vyžaduje a podporuje priebežnú prípravu, pre prváka, ktorý sa ešte oťukáva a zvyká si na zmeny veľmi dobrý systém. Domáce úlohy sa vypracovávajú v tímoch, čo má svoje výhody aj nevýhody.
čo sa záverečnej skúšky týka, skladá sa z dvoch častí: Orientačný test a teoretická časť. Orientačný test je nutné zvládnuť na 70%, aby bola skúška úspešná, čo vôbec nemusí byť jednoduché. Je to pomerne o šťastí a ako komu sadnú úlohy. Po úspešnom zvládnutí Orientačného testu zvládnuť druhú časť skúšky už nie je náročné, samozrejme aj tá vyžaduje svedomitú prípravu.
Jeden z tradičně náročných matematických předmětů. Celkem překvapil relativně nestandardní sled výkladu jednotlivých témat, kdy se zpočátku navazuje na znalosti ze střední školy, aby následně na 4. přednášce byly tyto představy zbourány. Pochopil jsem, proč se to dělá, ale v průběhu semestru to na mě působilo celkem chaoticky. Mně osobně se zdálo, že se celý semestr tak nějak točíme kolem pojmu matice, lineární zobrazení a vektorový prostor, jen každou přednáškou děláme něco jiného. Všechno mi do sebe začalo zapadat až ve zkouškovém období, kdy jsem i konečně pochopil jak spolu zmiňované pojmy vlastně souvisí.
Silně musím ocenit dobrou svázanost cvičení a přednášky. Sady úloh byly pro všechny stejné (úroveň přípravy všech paralelek srovnatelná). Stejně tak s úkoly.
Kvízy probíhající v průběhu semestru byly dobrou motivací ke čtení skript dopředu, zpočátku semestru bylo mírně nepříjemné, že se vázaly k tématům dvě přednášky dopředu. Tento náskok ale v průběhu semestru zmizel.
Nevím zda to bylo cílem, ale líbilo se mi že cvičení bylo napřed oproti přednáškám. Pak mi témata dávali mnohem větší smysl. Jednu výčitku co bych měl je to, že kvízy očekávaly témata které jsme zatím neprobírali, což znamená učení se ze script. Řekl bych, že scripta jsou až moc exaktní na naučení nového konceptu. Většinou se mi koncepty mnohem lépe učili z počítání, cvičení nebo přednášek. Hlavně protože pokud téma prezentoval člověk, tak byl schopný koncept popsat víc přirozeně.
Předmět je dobře uspořádan a nikdy jsem neměl problém s tím, že bych nevěděl, na co probírané téma navazuje. Přednáška a cvičení na sebe dobře navazují. Jediným, ale docela velkým minusem jsou skripta, ve kterých se člověk může pořádně vyznat možná až po probrání tématu.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na předmět je na oboru Fyzika snížená časová dotace; přesto je kurz kvalitně postaven a skrz přidružené akce, jako například pravidelné vyplňování kvízů ze samostatně, předem nastudované, látky, kvalitně zprostředkuje úvod do světa lineární algebry.
Celá výuka byla dobře koncipovaná. Díky kvízům jsme si museli projít danou část skript před přednáškou, takže potom bylo snazší na přednášce porozumět probíraným tématům. Celkově se cvičení a přednášky dobře doplňovaly, takže jsem se v předmětu vůbec neztrácela.
Na předmětu oceňuji kvízy a domácí úkoly. Přednášky by měly být nahrané, včetně složitých důkazů, a místo nich by se mohla prezentovat řešení teoretických domácích úkolů. Našel jsem, že na ČVUT cvičí studenty ve vytváření a formulování důkazů během semestru, to mi na MFF chybí. Pak by teoretická část zkoušky nemusela být tak triviální a povrchní, aby ji člověk bez přípravy mohl udělat za 3.
Pozitiva:
- Za největší pozitivum považuji koncepci a organizaci kurzu. Před přednáškou jsme museli přečíst příslušnou kapitolu ve skriptech a následně vyplnit kvíz, kde jsme se mohli přednášejícího ptát na nejasnosti. Následně proběhla přednáška a po ní jsme měli domácí úkol ve skupinách po 4 až 6 lidech. Takto jsme se lineární algebru vskutku naučili, systém nás i nutil se učit průběžně.
Negativa:
- Hlavním zdrojem informací byla skripta od doktora Šmída, který předmět přednášel v roce 2022/2023. Skripta byla hustě napsána, občas mi chybělo motivování problematiky a obrázky skoro nebyly, i když by se pro vysvětlení látky hodily. Přečtení kapitoly byla vždy menší, někdy i velká výzva pro mozek.
- Časová dotace kurzu. Kurz lineární algebry je dotován jako 2/2, tudíž 1 přednáška a 1 cvičení, ale učivo bylo příliš obsáhlé.
Předmět je dobře koncipován, ale zasloužil by si vyšší hodinovou dotaci přednášek. Na přednáškách se musí často spoléhat na samostudium ze skript, což nepovažuji za šťastné. Skripta jsou celkem dobrá, ale dle mého by si zasloužila více názornosti na úkor kondenzovanosti důkazů.
Na přednášce jsou jiné důkazy stejných tvrzení než ve skriptech, takže člověk má dvě čance to pochopit. Celkem dobrý systém, kde člověk si před přednáškou musí přečíst tu kapitolu ve skriptech a vyplnit kvíz, jen škoda, když člověk propásne kvíz, tak se nelze podívat, jaké byly otázky
Predmet je vyučovaný tak, že študentov "núti" učiť sa pomocou kvízov a domácich úloh - to oceňujem. Čo sa týka výkladu, tak ten bol veľmi kvalitný a z prednášky som vždy odchádzal s pocitom, že veciam rozumiem.
Dušan Minárik, 04.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Veľmi dobrá organizácia. Vypĺňanie kvízov pred prednáškou núti k prečítaniu skrípt, čo som počas prednášky veľmi ocenil.
Přednášky skvělé, uvidíme co zkoušky. Úkolů mnoho, času na přednášce málo a látky moc. Hodila by se další dvouhodinovka a rozhodně by neškodilo mít pana doktora Krumpa více.
Skripta jsou bolest a rozhodně nedoporučuji číst dlouho. MUNI má velmi srozumitelnou alternativu.
Kurz lineární algebry mi velmi vyhovoval. I když by se mnou každý asi nesouhlasil, upřímně mi hodně vyhovovala skripta pana doktora Šmída, ze kterých jsme se učili. Domácí úkoly, které se každý týden odevzdávají jsou sice občas časově náročné, hlavně ze začátku, než si člověk zvykne na danou strukturu, ale prakticky se na nich člověk nejvíc naučí. Lineární algebra mě také bavila proto, že je zde opravdu podstatné pochopení teorie, kterou však neustále využíváte a samotné výpočty potom nejsou ani moc dlouhé nebo náročné, což nemůžu to samé říct o analýze, kde se ta čistá teorie do té početní praxe často moc nepromítá.
Predmet je velmi zajimavy i podnetny, narocnost byla spise casova, ale nemuze byt divu vzhledem k tomu, ze se jedna o hlavni predmet. Usporadanost uz lepsi byt nemuze. Provazanost mezi prednaskou a cvicenim byla tez vyborna.
Připomínka k předmětu, Lineární algebra II [NOFY142, cvičení]
Cvika boli super. Tam nemám čo dodať, proste tak si predstavujem kvalitné cviko.
Možno k domácim mám výhrady. Neviem, komu tam napadlo dávať také čísla pri tých všetkých rozkladoch, že to všetko vychádzalo smiešne :D. Fakt, strácal som to pri nich. Nikdy by som nepovedal, že sa budem tešiť na dôkazové úlohy, ale tu to tak bolo :D
Dušan Minárik, 23.07.2024, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
výborne zorganizované, podobne ako v prvom semestri. Na malých písomkach sme mohli mať taháčik so vzorčekmi, keďže ich bolo celkom požehnane.
Cvika z lingebry byly super a co clovek nepochopil poradne (nebo proste enom potreboval zopakovat este) ze skript ani z prednasky, tak v teoretickem uvodu ze cvik uz myslim vetsinou pochopil (anebo sa zeptal).
Ani nevadilo ze sme dele pocitali lehci priklady a nebyl moc cas na tezsi, vetsinu bylo aspon nastrelene, jak sa maju pocitat a dulezite bylo prave pochopit latku na lehcich.
Predmet mne osobne prisel zajimavy (mne bavil :D) a podnetny (mj. nam byvalo nam aj receno kde sa ta ktera latka treba ve fyzice pouzije a tak).
Narocny nebyl vubec, stacilo dojit, kukat na pana cviciciho, pocitali sme sami enom minimalne. Domaci ukoly byly v poho (byl v podstate cely tyden na jeden a mne vetsina tech ukolu zabrala tak hodku max a to vetsinou enom protoze sem to mosela spisovat). Plus kdyz clovek neco potreboval este projit, mohl si snadno este doma na webu cviceni najit ke kazde uloze ze cvik reseni, a procvicit doma.
Usporadanost sa ridila prednasku a tam uz sem sa vyjadrila k tomu, ze nechapu proc neni Jordanuv tvar prvnim a Exponencila a druhym tematem (v navaznosti na prvni semestr).
Prednaska a cvicko bylo provazane.
Oceňuji všechny materiály k jednotlivým cvičením. Každý týden jsme dostali přehled teorie, zahřívací úlohy a pak samotné zadání příkladů i s řešeními. Zároveň bych ocenila i řešení rozšiřujících příkladů (byly na konci sad), protože si myslím, že hodně lidí na řešení sami nepřijdou, ale i tak by pro ně mohlo být přínosné.
Cvičenie bolo veľmi dobrým doplnkom ku prednáške. Čo sa mňa týka, tak bol tento doplnok dokonca potrebný, pretože nie vždy som pochopil všetkému z prednášky. Na cvičení sa ale veľa nejasností vyjasnilo, takže splnilo svoj účel.
Priebeh cvičenia sa mi páčil, bolo rozdelené na "polo-vysvetľovaciu" časť, ktorá sa podľa potreby pretiahla (to veľmi oceňujem) a počítaciu časť, kde sa prepočítavali typové príklady.
Časovo najnáročnejšia bola pre mňa kapitola o tenzoroch, pretože aspoň na mňa pôsobila táto kapitola ako niečo úplne odlišné od toho, čo sme sa učili počas celého semestra, takže zvykať si na "novú vec" bolo pre mňa neľahké.
Cvičenia z lineárnej algebry sú super, hlavne časť s domácimi úlohami. Úlohy sú vypracovávané v tímoch a sú skôr na kreatívne myslenie a vyžadujú si hlbšie pochopenie problematiky, čo študenta dobre vycvičí a naučí. Práca v tíme a kreatívne myslenie si myslím, že študenta dobre pripraví na ďalšiu prácu fyzika
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.08.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Stručné zopakování tématu na začátku mi zachraňovalo zadek ve smyslu chápaní přednášek a probírané látky obecně.
Cvičení jsou poměrně dobře koncipována na základě úloh, které jsou v sadě, avšak nutno dodat, že chybí ukázkové řešení, která bych ocenil. Celkově byla cvičení místy dosti repetitivní a přišlo mi že ne až tak interaktivní.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.06.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Ve skiptech někdy bylo v jedné větě (myslím větu jako česky psany text, ie sentence not theorem, ne matematické tvrzení) tolik informací, že po několika takových po sobě jdoucích větách je velice obtížné se v důkazu, pozorování, atd. totálně neztratit. Bylo by fajn jednotlivé logické návaznosti nějak oddělit, kratší věty, nebo odsazení, aby se to neztratilo v dlouhém bloku hustého textu.
Bylo fajn že bylo propojeni s analýzou při skalarním soucinu. Pozdní sběr byl moc zajímavý, klidně vicero takového!
Připomínka k předmětu, Lineární algebra II [NOFY142, přednáška]
Kurz lineární algebry je velmi dobře organizovaný, vše navazuje jak má, celková provázanost přednášek a cvičení funguje dobře. Jediná přípomínka spíš pro studenty: Propočítejte si velké zápočtové testy z minulých let! Jsou často velmi podobné, ale hlavně docela odlišné od zbylých zápočtů!
Najlepšie prednášky fr fr. Som maximálne spokojný so všetkým. S obsahom, priebehom, vysvetlením. Škoda, že na tenzory ostáva tak málo času, lebo nie sú náročné, ale zvyknúť si na tú notáciu trvá dlhší čas a ešte keď sa to nestihne dobrať na cviku tak gg wp je koniec.
Digesty sú inak TOP TIER VEC. 10/10, každý predmet by niečo také mal mať.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.07.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Přestože kvízy z lineární algebry jsou každotýdenní zlo, nutí člověka nevypadnout z rytmu, což je ve druhém semestru poměrně důležité.
Predmet je tak skvele veden ze uz ani lepsi byt nemoze. Studenti sou primo dokopani k tomu aby sa ho naucili. Narocny mne neprisel, hlavne proto, ze sme byli nuceni vsecko delat postupne takze clovek nemohl nic nechat na posledni chvilu a tak sme meli do lingebry vzdy vseho primerene.
Navic je extremne zajimavy a podnetny, a lidi co fakt bavi (treba ja :D) maju k dispozici spoustu rozsirujicich uloh apod.
Usporadanost je mozna trochu zvlastni, osobne bych dala Jordanuv tvar hned na zacatek roku v navaznosti na ucivo zimniho semestru (Diagonalizace, Direktni soucet). A pak Exponencialu.
S provazanosti mezi prednasku a cvicenim problem nebyl. Dostupnost literatury byla tez v poho.
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky byly maximálně přehledné a srozumitelné. Věrně se odvíjely od skript a byly skvěle propojeny se cvičeními, které se vždy zaobíraly látkou, která byla daný týden brána na přednáškách. Zároveň paralelně s výukovou běží každotýdenní kvízy, které studenta nutí průběžně si pročítat a studovat skripta. Jakékoliv dotazy byly vždy slušně zodpovězeny a nejasnosti vyjasněny.
Přesto však zřejmě jde velmi o přistup přednášejícího, takže zde dost možná do jisté míry hodnotím spíše pana Krumpa, nežli kurz Lineární algebry II.
Varování: Velké zápočtové testy opravdu bolí - nepodceňte přípravu!
Celý kurz byl perfektně sestaven. Měli jsme k dispozici skripta, před každou přednáškou jsme museli vyplnit kvíz, což nás "donutilo" si projít danou kapitolu ještě před přednáškou a ta pak měla spíš za úkol vysvětlit hůře pochopitelné části. Navíc na přednášku vždy navazovaly cvičení se sadou příkladů určených přímo k dané kapitole.
Predmet prebiehal veľmi podobne ako v prvom semestri; preberané učivo bolo avšak podľa môjho názoru náročnejšie. To nie je nevyhnutne problém, ak do toho človek investuje potrebný čas. A kompenzuje sa to tým, že témy sú celkom zaujímavé.
Veľmi odporúčam poctivo navštevovať cvičenie, pretože minimálne pre mňa bolo náročné pochopiť niektoré koncepty čisto teoreticky, a musel som si ich vždy "obchytať" na konkrétnych príkladoch. Chcel by som ako veľké plus vyzdvihnúť to, že pán Krump robil (jednoduché) príklady aj na prednáškach.
Jediná moje malá kritika je ku Veľkému Zápočtovému testu, ktorého obťažnosť bola podľa mňa trochu prestrelená.
Přednáška velmi kvalitní a předmět jako celek mi přijde fajn, ale bohužel systém zkoušek a zápočtů je zvláštní. Přijde mi že jde často dost o náhodu a speciálně u zápočtů mi přijde, že mnohem více testují rychlost studenta než správné výpočty a pochopení učiva. Obecně tedy dobrý předmět s jasným systémem, ale přijde mi že nezkouší až tolik pochopení učiva.
Predmet je super, veľmi príjemný. Veľmi kladne hodnotím kvízy a domáce úlohy v tíme so zameraním na kreatívne myslenie, čo si myslím, že je veľmi dôležité pre prácu fyzika. Čo by som zlepšil je pokročiť s dobou a poskytovať viac interaktívnych tzv. "Explorable explanations" v moodli. Rovnako aj menej úloh so zameraním na numerické počítanie, keďže v dnešnej dobe na to máme počítače, ktoré sa pri práci fyzika vysoko využívajú. Taktiež by som doplnil viac prepojení s fyzikou.
Možno na premyslenie aj je, či množstvo podmienok, ktoré je potrebné splniť na zápočet je adekvátne vzhľadom na kreditovú dotáciu. Napríklad podmienky na zápočet v predmete Matematická Analýza I a II boli voľnejšie a predmet bol za skoro dvojnásobok kreditov. Predmet vo forme v akej je hodnotím veľmi pozitívne