Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Jiří Klimeš, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY127, cvičení]
Veľmi príjemný a ľudský prístup. Vysvetlenia riešení boli niekedy trochu chaotické (hlavne pri úlohách, kde sa riešila lineárna algebra - tých by mohlo byť menej alebo aspoň skôr na domácu úlohu).
Ale inak super cviká:).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je sympatický, férový a velice vstřícný. Oceňuji systém DÚ.
Pan doktor Klimeš byl vždy velice milý, vstřícný a dokázal skvěle vysvětlit probíranou látku. Přestože jsem během semestru na delší dobu chyběl, po návratu jsem se na cvičení dokázal snadno a rychle zorientovat. Zadání doktora Klimeše byla formulována hezky srozumitelně a vždy dobře nastínila potřebný postup ve výpočtech. Vždy byl také ochotný poradit, jeho hodiny mohu jedině doporučit.
doc. Mgr. Tomáš Mančal, Ph.D. [32-FUUK], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY127, přednáška]
Vyučujúci prednášal pútavo, avšak niekedy sa príliš "zakecal" alebo venoval menej podstatnej časti, čo malo za následok, že sme toho potom prebrali menej a niektoré veci sme si museli doberať sami. Avšak oceňujem jeho ľudský prístup a tiež pripravené materiály.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.09.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé přednášky (ačkoli někdy lehce chaotické). Měl všechny materiály dostupné online, kde byly velice dobře zpracované.
Svou nízkou míru orientace v látce během semestru připisuji spíše svému nedostatku snahy a umístění přednášky na středeční pozdní odpoledne, ale chaos v organizaci zkouškového období už jistojistě visí na zkoušejícím. Velmi pozdní vypsání termínů a navíc jejich následné přesouvání přinášelo do zkouškového další nejistotu a stres. Co musím naopak ocenit jsou videa, v nichž je látka přehledně a srozumitelně vysvětlena.
Na přednášce pana docenta bych nejvíce vyzdvihl způsob, jakým ji vede. Vysvětluje věci srozumitelně a dělá zajímavé odbočky. Také se mi líbilo, jak strukturoval celkový sylabus, kdy se základy kvantové mechaniky snažil odvozovat organicky.
Dále bych hodnotil jako velmi pozitivní, že nám pan docent poskytl kvalitně zpracovaná videa ve stylu Khan Academy a taháky, ze kterých se dobře učilo na zkoušku.
Co bych naopak panu docentovi vytknul je, že jeho výklad byl místy trochu moc chaotický. Mnohdy se na hodinách stávalo, že tak zuřivě přepisoval a opravoval chyby na tabuli, až byla křída na ni úplně rozmazaná a těžko se opisovaly příslušné rovnice. Doporučil bych tak panu docentovi, jestli by nezkusit výklad na tabuli více strukturovat. Například by si mohl předem rozdělit tabuli na sektory odpovídající jednotlivým částem výkladu, psát nadpisy apod.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 22.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Na vyučujícím nejvíce oceňuji jeho přístup, protože kromě přednášení a toho, že má nahraná videa z "doby Covidové", tak pro nás z přednášek vyrobil vždy A4-souhrny toho, co se probralo a na svém webu měl i sylabus jednotlivých probraných témat, z nichž některá šlo "rozkliknout" a obsahovala krátký shrnující text a odkazy na výše zmíněná videa. Nebylo to (v době psaní ankety) sice úplně dotažené do konce, ale i tak to jako studenti musíme ocenit. V čem by se naopak mohl zlepšit? Občas jsem se v jeho výkladu trochu ztrácel a pomohlo by, kdyby na přednášce více zdůrazňoval "to nejpodstatnější". Avšak naštěstí jsem si mohl v klidu doma pustit záznam z 2021 a vše pochopit.
doc. RNDr. Tomáš Novotný, Ph.D. [32-KFKL], Kvantová teorie I [NOFY075, přednáška]
Hlavne mi prekážal mierne nepríjemný prístup prednášajúceho k študentom,
V samotnej prednáške mi často chýbali nejaké podrobnejšie komentáre vysvetľujúce jednotlivé členy v rovniciach alebo bližšie zasadenie do kontextu, občasné zmeny v notácii z prednášky na prednášku taktiež pôsobili rušivo
Dobrý přednášející, je potřeba se ptát, aby mohl výuku přizpůsobit znalostem studentů. U zkoušky příjemný, ale klade se velký důraz na úspěšnost písemné části.
Co je pro mne nepochopitelné, je jeho averze k poskytování řešených úloh, nebo i řešení k úlohám zápočtovým. Ze své zkušenosti mohu říci, že optimální řešení různých problému se nejlépe učím právě z řešených úloh, můj názor ale bohužel doktor Novotný nesdílí. Výsledkem toho pro mne a valnou většinu mých kolegů byl náročný boj se zápočtovými úlohami.
Přednáška byla strukturovaná, ale ne vše důležité pan přednášející napsal na tabuli. Mnoho důležitých věcí, které pak byly vyžadovány u zkoušky, pouze řekl pan přednášející ve velkém tempu a člověk si to horko těžko stihl zapsat do sešitu nebo to stíhal chápat.
Nelíbilo se mi, že na některé dotazy během přednášky reagoval pan přednášející velmi negativně i když to byly dotazy na věci, které nechápala většina lidí. Tyto negativní reakce na dotazy během přednášky jsem kromě tohoto učitele za celé studium fyziky nezažil.
Mgr. Vojtěch Patkóš, Ph.D. [32-KCHFO], Kvantová teorie I [NOFY075, přednáška]
Příjemný a férový vyučující, na náhradním zápočtu kvůli absenci v původním termínu se dalo bez problému domluvit. Látku vysvětloval uváženě a srozumitelně.
Velmi dobrý přístup, ochotně a výstižně zodpovídal veškeré dotazy. Ušetřil mnoho času zadáváním většinou přímočarých početních domácích úkolů, a tedy během cvičení s nimi nebylo nutné ztrácet tolik času. V tomto ohledu snad mohl zajít i dál, tedy průběh výpočtů jen naznačit/nechat za cvičení a věnovat se spíše jejich smyslu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.07.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující byl otevřený dotazům, vyučoval příjemným tempem a látku vždy dostatečně vysvětloval. Zápočet byl rozumně náročný.
RNDr. Václav Profant, Ph.D. [32-FUUK], Kvantová teorie I [NOFY075, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Veľmi príjemný a ochotný cvičiaci, ktorý vie učivo zrozumiteľne vysvetliť a záleží mu, aby študenti naozaj učivu porozumeli. Oceňujem množstvo aj formát materiálov k cvičeniam.
Vyučující by mohl vracet opravená řešení domácích úkolů dřív, abychom průběžně věděli, kolik bodů nám zbývá do zápočtu. Ve všech ostatních ohledech byla výuka výborná.
Tento strašidelný predmet som zvládla jednoznačne len vďaka dr. Profantovi. Na cvičeniach nám v prehľadných prezentáciách ozrejmil prakticky všetko potrebné a preopakoval učivo z prednášky. Nikto nemal stres z vyvolávania, pretože počítanie bolo ponechané na doma, s možnosťou získania bonusových bodov za správne riešenie. Narozdiel od niektorých iných cvičení sme netrávili nudné minúty pozorovaním zmäteného študenta pred tabuľou - pán doktor nám ukázal vzorové komentované riešenia, ktoré pomohli ako pri vypracovávaní domácich úloh, tak aj pri príprave na skúšku.
Celkovo do tohto predmetu vniesol obrovskú ľudskosť, pochopenie a trpezlivosť, za ktorú si nezaslúži nič iné ako 1*.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Jedná se o velmi těžký předmět, který mi v průběhu semestru naháněl hrůzu. Je toho opravdu hodně a člověk musí průběžně pracovat. Proto velmi doporučuji si vybrat paralelku s panem doktorem Profantem. Velmi milý a přátelský přístup a skvěle vedené cvičení, které dobře doplňovalo a ucelovalo přednášku. V průběhu semestru jsou zadávány dobrovolné domácí úkoly, které zaberou dost času, ale vyplatí se je dělat, protože dobře připraví na zkouškovou písemku. Velmi oceňuji, že jsme vždy měli k dispozici všechny materiály ze cvičení a že v materiálech bylo i něco navíc, aby člověk viděl i nějaké reálné aplikace teorie. Celkově mi entusiasmus a ochota pana doktora velmi pomohla projít tímto předmětem.
Super cvičení, které tento předmět zachraňovalo. Bez pana cvičícího a jeho ochoty vysvětlovat věci, ve kterých máme mezery, bych tento předmět nejspíš neudělal. Pan cvičící byl otevřen dotazům během cvičení a i konzultacím mimo cvičení.
RNDr. Václav Profant, Ph.D. [32-FUUK], Kvantová teorie I [NOFY075, přednáška]
Snad nejlepší rozhodnutí, které jsem za celý semestr učinil, bylo zapsat si cvičení právě s doktorem Profantem. Díky jeho připraveným materiálům a obdivuhodné ochotě pomoci studentům s čímkoliv je potřeba, se mi podařilo proplout náročnými úkoly z přednášky a nakonec i samotnou zkouškou.
RNDr. Václav Profant, Ph.D. [32-FUUK], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY127, cvičení]
Pan doktor je maximálně vstřícný a líbí se mi, že do výuky vkládá i různé vtipy. Téma vysvětloval velmi dobře a dával nám k dispozici kvalitní prezentace. Zápočtové příklady, které vybíral, byly podle mě adekvátní, i když některým spolužákům získání zápočtu dělalo problém. Líbilo se mi také, že cvičení mělo v podstatě formu paralelního výkladu k přednášce, takže jsem všechna témata slyšel dvakrát, podané pokaždé trochu odlišnou formou, což si myslím příspělo k tomu, že jsem úspěšně složil zkoušku.
Marco Souza de Joode, 08.07.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení bylo náročnější než by nutně muselo být - ve srovnání s ostatními paralelkami - ale bylo neobvykle srozumitelné, doplňovalo přednášku naprosto vhodně. Pan doktor se pro nás div nepřetrhnul, sepisoval řešení do nocí a dělal online schůzky pro doplnění věcí co se nestihly. Moc jsem si to užil.
doc. Ing. Pavel Soldán, Dr. [32-KCHFO], Matematika pro kvantovku [NOFY074, přednáška]
Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi velmi líbily, pan docent přednáší zajímavě a s rozumným důrazem na matematickou rigoróznost.
Mgr. Filip Šebesta, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY127, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 22.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Výborný cvičící, vše bylo velmi dobře vysvětleno. Domácí úkoly navazovaly na úlohy ze cvičení.
Pokud se nemýlím, byl tento semestr pro pana Šebestu prvním, ve kterém se ujmul výuky tohoto cvičení a dle mého názoru to zvládl na výbornou. Obzvláště musím pochválit jeho zápal předat studentům vědomosti a doufejme že z něj nevyprchá ani v následujících letech. Zápočtové písemky byly sice trochu obtížnější než u paralelních skupin, ale nic přehnaně náročného.
Připomínka k předmětu, Symetrie molekul [NBCM027, cvičení]
Velmi zajímavý a užitečný předmět. K dispozici jsou pěkná skripta, ze kterých se dobře učí.
Připomínka k předmětu, Matematika pro kvantovku [NOFY074, přednáška]
Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Velmi zajímavý předmět. Znalosti z funkcionální analýzy se pro další studium fyziky velmi hodí. Přestože jsem už měl přednášky z FA, díky zaměření na Hilbertovy prostory a spektrální analýzu jsem se dozvěděl nové věci.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY075, cvičení]
Bylo dobré, že učebnice kvantové teorie od Klímy doplňovali přednášku i když mnohem lepší by bylo, kdyby pan přednášející si napsal svoje skripta přímo k přednášce, protože v učebnici byly často věci vysvětlené příliš stručně nebo podle mého názoru některé netriviální kroky odvození nebyly v učebnici vysvětleny vůbec. Buď odvození člověk pochopil na přednášce nebo ho nepochopil ani s učebnicí.
Bylo by podle mého názoru mnohem efektivnější pro pochopení látky místo zadávání příkladů za domácí úkoly, si tyto příklady na cvičení vysvětlit a spočítat dokonce. Několikrát se mi stalo, že jsem nad úkolem strávil několik hodin času, které nikam nevedly.
Nejhorší ze všeho bylo, že když už člověk úkol vyřešil a odevzdal, pan přednášející odmítl po té zveřejnit řešení úkolů. Častokrát jsem úkol neměl vyřešen celý dobře a rád bych se dozvěděl, jak se to mělo řešit správně a tím se poučit, nebo jsem úkol vyřešil příliš zdlouhavě a pak jsem se nemohl podívat na efektivnější řešení. Na jedné zkoušce pan přednášející řekl, proč tento příklad řešíte takto neefektivně? No protože jsme neměli možnost se dozvědět, jak se příklad řeší efektivně.
Připomínka k předmětu, Úvod do kvantové mechaniky [NOFY127, cvičení]
Náplň cvičení odpovedala a dopĺňala prednášky. Veľmi oceňujem ako boli spravené domáce úlohy - človek na nich vedel lepšie porozumieť problematike a často naväzovala na predchádzajúcu alebo nasledujúcu hodinu.
Styl výkladu byl někde mezi rigorózní, matematickou formulací a kvalitativním, intuitivním pohledem na věc. I v jednom i druhém směru ale byly citelné rezervy, a možná by bylo lepší vybrat si jen jeden přístup a držet se jej. Protože se většina studentů s kvantovou mechanikou ještě potká, přijde mi vhodnější druhá varianta. Např. z jeho poznámek u zkoušky, kde se dělil různými postřehy, jsem některé věci pochopil lépe než z přednášky.
Předmět docela hezky korespondoval s přednáškou a líbil se mi systém motivující k opravdu průběžné práci (každý týden) za pomocí domácích úkolů. Myslím, že mě cvičení v podstatě připravilo i na teoretickou zkoušku.
Marco Souza de Joode, 08.07.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Kvantovka se mi moc líbila. Nebyl to obzvlášť náročný předmět (ve srovnání s ostatními). Doporučuji učebnici prof. Skály.
Připomínka k předmětu, Úvod do kvantové mechaniky [NOFY127, přednáška]
Prednášky boli miestami chaotické a v porovnaní s natočenými videami bolo vidno, že nastali nejaké zmeny v prednášaní, avšak ešte nebol úplne domyslené/odskúšané. Videá a tiež A4 súhrny však tvorili dosť dobrý učebný materiál.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 29.08.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Poutavá tématika, pomalejší tempo, ale aspoň si člověk může vše promyslet. Mně tento styl vyhovoval.