Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Roman Antoš, Ph.D. [32-FUUK], Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Antoš býval často velmi zmatený a zdánlivě nepřipravený. Myslím, že se vždy velmi snažil, avšak jeho komunikativní styl je nepřehledný a lehce nahodilý. Pokud máte takovou možnost, zvážil bych přepsání si předmětu k jinému cvičícímu.
prof. Mgr. Jakub Čížek, Ph.D. [32-KFNT], Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
Stejně jako přednášky pana profesora byla i jeho cvičení naprosto úžasná. Na zápočtové testy se dalo velmi dobře připravit, příklady byly podobné těm, které se počítaly v hodinách. Bohužel jsme při hodinách nestíhali spočítat velké množství příkladů, a to i přes každotýdenní přetahování. Kromě toho ovšem nemám k hodinám pana profesora jedinou výtku.
Dušan Minárik, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
pekne vysvetlil zopár príkladov zo sady ktorú nam pred cvičením rozdal.
velmi ocenujem aj zakomponovanie malých fyzikálnych simulácií v Pythone.
Pan profesor byl stejně výborným cvičícím, jako byl přednášejícím. Snažil se s námi propočítat základní typy úloh, občas nám zbytek zbyl na doma. Písemky a úlohy mi přišly často docela náročné, občas trochu trikové. Ale s panem profesorem se to dalo zvládnout.
Přednášky byly naprosto špičkové. Zatím nejlepší přednášející, jakého jsem na vysoké škole potkala. Snad jediné, co mohu vytknout, bylo každotýdenní přetahování, většinou o čtvrt hodiny, výjimečně i déle. Problém to byl zvláště pak, pokud tam někomu navazovaly jiné předměty. Pokud ale měl student volno, věřím, že by pana profesora byl schopen poslouchat klidně ještě celou hodinu.
Pan profesor byl za mě určitě nejlepším přednášejícím za rok a půl, co jsem na MFF. Opravdu uměl zaujmout a přinést nový pohled na probíranou problematiku. Didakticky opravdu skvělý výklad. Komunikoval během výuky se studenty a když měl někdo dotaz, šel přímo k němu a dotaz zodpověděl návodně. Byl ochotný diskutovat. Dával k dispozici všechny své prezentace. Prokládal výuku zajímavými a podnětnými úvahami, pokusy a úkoly.
Jediné, co bych vytkla bylo, že při některých přednáškách, když si na to asi nedával pozor, mluvil potichu a v zadních lavicích ho nebylo slyšet, a tabuli mazal velmi rychle po zápisu, i když měl k dispozici druhou.
Dušan Minárik, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Úžasný pedagóg, jeho prednášky boli veľmi pútavé, prof. Čížek je presne to, čo som očakával od vysokoškolskej fyziky. Ak by som ho mal k niekomu prirovnať, tak je to jednoducho český Richard Feynman.
Na zápočtoch a na skúške sme mali povolené všetky pomôcky, teda išlo len o to aby sme chápali konceptom a vedeli riešiť fyzikálne problémy (ktoré boli často dosť zložité)
Získať zápočet vie byť dosť zložité. Je potrebné prepočítať si všetky príklady a rozumieť ich podstate. Ak získate zápočet, skúškou už určite prejdete. Čo sa týka príkladov u skúšky, je to celkom nekonzistentné, niektoré príklady boli velmi jednoduché, niektoré zase dosť komplikované. Kľudne sa môže stať vy sa pripravujete 20 minut a človeku pred vami by nestačila ani hodina. Pan profesor je ale veľmi milý a ochotný vás postrčiť správnym smerom.
Veškeré koncepty jsou vysvětlovány srozumitelně a doplněny experimenty. Mechaniku jsem vždy považoval za nejnudnější část fyziky, ale panu profesorovi se podařilo mě do ní nadchnout.
Pan profesor je výborný přednášející. Má fascinující schopnost vysvětlit složitou látku velmi jednoduchým a srozumitelným způsobem. Navíc dokáže ihned bez problému odpovědět na jakkoli záludnou otázku a vždy si ví rady. Navíc je velmi ochotný a vždy se vším pomůže. Velmi doporučuji.
Pan profesor je skvělý vyučující. Na přednáškách má připravené zajímavé ukázky, náročné části dokáže odlehčit nějakým vtipem, či narážkou, je vstřícný, milý, vždy pohotově odpoví na jakýkoliv dotaz. Na zkoušce nechá dost času na připravení otázky a vždy se potom ptá, co vám dělalo největší problémy během semestru nebo co vás bavilo.
Pán profesor ma veľmi zaujal svojím energetickým výkladom. Je vidieť, že ho fyzika naozaj baví, a že učí rád. Profesionálny výklad dopĺňa zaujímavosťami - to oceňujem. Niekedy sa stane, že sa prednášky pretiahnu, ale keď je téma zaujímavá (čož väčšinou bola), tak si myslím, že to nikomu nevadilo.
Mgr. Jaroslav Hamrle, Ph.D. [32-FUUK], Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
Pán doktor je veľmi príjemný, prívetivý a ochotný človek. Tempo a preberanú látku prispôsobí schopnostiam a úrovni študentov. Veľmi ochotne zodpovie otázky a problémové učivo staostivo vysvetlí. Nároky na úspešné absolvovanie predmetu nemá najmenšie, ale s dobrou prípravou, ku ktorej vyučujúci poskytne podklady a materiály, sa to dá vporiadku zvládnuť.
Cvičící dokázal i složitou látku srozumitelně podat. Oceňuji rozbor příkladů spolu s grafickým znázorněním. Při cvičeních jsme chodili počítat příklady k tabuli, ale pokud to student nepodal úplně srozumitelně, vyučující neměl problém celý příklad znovu projít, abychom ho všichni pochopili. A velmi vstřícný ohledně zápočtových testů.
Těžko si dovedu představit vhodnějšího cvičícího na tento předmět. Na každou hodinu měl připravenou sadu zajímavých a často komplikovaných úloh, které jsme v průběhu cvičení rozebírali. Na každou z nich vyvolal jednoho ze studentů, který s jeho pomocí přicházel na řešení problému. Při výkladu vždy maximálně vstřícný (i pokud člověk nevěděl skoro nic, cvičící ho navedl správným směrem k pochopení úlohy).
Dokázal naučit mnoho nových triků a přistupů k řešení problémů v klasické mechanice, čehož si velice vážím. Kreativita je na jeho cvičení rozhodně vítaná.
K zápočtovým testům dal vždy k dispozici materiály, ze kterých vycházel (k zápočtům stačilo propočítat vzorové příklady a nic u zápočtu nepřekvapilo). Relativně jednoduché zápočtové testy kompenzuje vyšším nárokem na výsledky (místo obvyklých 50 % vyžaduje ke získání zápočtu 70 %). Celkově velice férový a přátelský přístup jak během cvičení, tak při psaní a hodnocení zápočtových testů.
Mikuláš Fiala, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
příjemný, dokonce u zápočtů nám nabídl kávu, a když někteří ještě v prvních týdnech neuměli integrovat, tak uzpůsobil výuku tomu, aby to nebylo potřeba nebo bylo probráno pomaleji a více do detailů
RNDr. Petr Hruška, Ph.D. [32-KFNT], Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
Pan doktor působí zkušeně. Pěkně popíše a ukáže každý experiment, což zase pěkně doplní probíranou teorii. Nevynechá ani zmínku o přítomných vlivech okolního prostředí na daný experiment. Mluví nahlas a srozumitelně.
Pani Mgr. Kopecká doslova zachraňovala deň, bola to taká naša hrdinka. Jej prezentácia experimentov bola mimoriadne vítanou zmenou atmosféry pri inak často monotónnych prednáškach.
Pán docent je bezpochyby veľmi skúsený vo svojom odbore. Ale ako vyučujúci veľa ľuďom nesadne. Prednáška boli monotónne s veľmi nepravidelným tempom preberania látky (buď sa príliš veľa času venovalo detailom, alebo sa látka prebrala ako z rýchliku). Našťastie pri prednášaní používal mikrofón, inak by mu nebolo rozumieť vôbec nič. Z času načas sa objavila snaha oživiť prednášku nejakým zaujímavým príbehom, bohužial, s monotónnosťou výkladu to veľmi nepomohlo. Vyučujúci pôsobí mrzuto a trochu zatrpknuto. Ochotný tiež zrovna nie je. Študent so špecifickými potrebami sa môže cítiť až odsúdene, keďže sa voči žiadostiam o úpravy nestavá príliš otvorene, pri skúške však ochotne vyhovie. Na uzavretie len poviem, že som rada, že mám toto zasebou.
Nevyhovovala mi rychlost přednášky, ke konci semestru jsem už fyzicky nestíhal papírové zápisky a místo toho jsem připisoval informace ke slidům prezentací. Mnohdy jsem nevěděl, zda zacházíme do podrobností a proto se slidy tak rychle přeskakují nebo kvůli tomu, že to jsou základy, které máme znát. Doporučuji na tyto přednášky chodit s již pročteným tématem.
Vyučující přednášel značně nesrozumitelně a nebyl nám ani ochotný poskytnout dopředu prezentace, abychom si do nich mohli při přednášce vpisovat. Prezentace byly značně nepřehledné a špatně pochopitelné. Požadoval po nás znalosti matematiky, které jsme ani v celém prvním semestru nenabyli, takže bylo pak obtížné učit se na zkoušku s plným pochopením principů tématu.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Kučera je velmi staromódní kantor. Vyjadřuje se srozumitelně a přesně. Jeho tempo občas připomíná vlak, kterému sehnaly brzdy - na druhou stranu bych nepochyboval o tom, že vždy stihne probrat celou šíři osnov. Průběh jeho kurzem bude občas bolet, ale pokud vytrváte a jste ochotní vyvinout vlastní iniciativu, jeho vedení vám přinese kvalitní přehled o tématice. Velká část však bude stát na vás.
Výklad spíše monotónní, často jsem se ztrácel ve složitě podaném a málo vysvětleném odvozování všemožných vzorců, které byly občas přednášeny na úkor nějakého zajímavého a srozumitelného (a třeba i praktického) vysvětlení problematiky. Na zkoušce má pár svých oblíbených témat, hodnotí však sravedlivě.
Mikuláš Fiala, 16.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
milý, férový, jen si potrpí na konvencích u zkoušky. dává prezentace ke studiu, a neměl problém po konci přednášky něco dovysvětlit, zopakovat.
Pan docent je velice zkušený fyzik se sofistikovanějším smyslem pro humor. Zdrojem jeho přednášek jsou prezentace výborné na samostudium, neboť obsahují téměř všechny komentáře i výpočty. Občas je tam prázdné místo na výpočet, který pan docent provede na tabuli. Napsal bych, že měl hodně rychlé tempo, ale to spíš než pedagogem bylo dáno povahou předmětu, konkrétněji obrovským objemem učiva.
Zkouška probíhá jako maturita, 3 otázky na 30 minut a 30 minut se vede s panem docentem rozhovor, při kterém se snaží jak trochu šťourat, tak i radit. Vyhodí jen ty, kteří se na zkoušku opravdu nepřipravili.
Docent Kucera je na vyuku pripraven vyborne, vyklad je kvalitni (trochu rychly, coz je vzhledem ke mnozstvi uciva pochopitelne). Ochota odpovidat na dotazy nechybi, dochvilnost taky ne. Ocenuju take provazani prednasky s experimenty.
Mgr. Jan Matoušek, Ph.D. [32-KFNT], Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
Pan doktor Matoušek se během cvičení snažil odpovídat na položené otázky, bohužel ve většině případů neznal odpověď. Často něvěděl, jak příklady, které jsme dělali v hodině, spočítat. Prakticky každé cvičení jsme se tak zasekli na jednom, maximálně dvou příkladech. I když třeba poslal později řešení dodatečně mailem, myslím, že nechodil na cvičení vůbec připravený. Byli jsme také velmi pozadu oproti přednáškám a k posledním tématům ke konci semestru jsme se ani nedostali.
RNDr. Martin Veis, Ph.D. [32-FUUK], Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
velmi vlídný a vstřícný cvičící. Látku vysvětluje srozumitelně a prokládá jí vtípky. Co není jasné, vysvětlí klidně i vícekrát, osobně mi dodával hodně motivace do studia.
Pan doktor Veis si za cvičení zaslouží lepší známku než 1. Cvičení byla akorát náročná a těžké úlohy nám sám převedl na tabuli. Zároveň cvičení bylo zábavné a vždy rychle uteklo.
Velmi pohodová cvičení, přišlo mi, že jsme stíhali probrat většinu věci, které jsme probrat měli. Na cvičeních se aktivně diskutovalo a zkoušela se i různá řešení.
Najlepší cvičiaci akého som zatiaľ mal. Skvelo vysvetľoval príklady, dával veľký priestor na otázky a iný pohľad na vec. Každy príklad bol po dokončení ešte raz zrekapitulovaný čo veľmi pomohlo, pokiaľ som príkladu na prvýkrat nepochopil. Započty a opravné započty boli férové. Vždy hodinu uvoľnil nejakou zaujímavou historkou alebo poznámkou z fungovania fakulty a viackrát nás povzbudil do štúdia. Jednoducho skvelý pedagóg a človek.
Pozitiva:
- Doktor Veis vždy ochotně napovídal a usměrňoval studenta počítajícího u tabule, i když třeba student vůbec netušil.
- V testech bylo to, co jsme probírali, možná i příklady lehčí, než jsme počítali. Pokud se někomu nepovedlo získat zápočet, doktor Veis nabídl možnost spočítat příklady navíc.
- Silný hlas.
- Vtipný a tak nějak ve spojení s naší generací (ročníky 2002–2005), lidský a přátelský člověk.
Negativa:
- Občas přišel na cvičení nevyspalý a dělal chyby v příkladech.
- Příklady by za mě mohly být o chlup těžší, a to jak ve cvičení, tak v testech.
Doktor Veis je pripraven vzdy vyborne, vyklad je kvalitni, umi vysvetlit fyziku "lidsky". Dochvilny je, vztah k nam ma skvely, je v hodinach velmi prijemny. Konzultace je take ochotny poradat. Nezaznamenala jsem neferovost u zapoctu.
RNDr. Jakub Zázvorka, Ph.D. [32-FUUK], Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
Velice dobrý přístup k výuce, k tabuli vždy vyvolává (pokud jsou, tak dobrovolníky), ale když dotyčný neví, napoví a pomůže, vždy se snaží vše pořádně vysvětlit.
David Kopčan, 22.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící nám na první cvičení přinesl jídlo, jinak byl velmi příjemný a ochotný dovysvětlit jakoukoliv věc kterou potřebujete. Zápočtové testy nejsou příliš obtížné, na zkoušku sem byl dostatečně připraven. Jediná výtka je že studenti jsou povinni počítat u tabule.
Připomínka k předmětu, Mechanika a molekulová fyzika [NOFY021, cvičení]
V prvním semestru rozhodně nejzajímavější cvičení. Obsahuje řešení celé řady zajímavých problémů z praxe, které mají často kontraintuitivní řešení (poukazuje právě na příklady, kde naše fyzikální intuice selhává). Právě toto zaměření našeho cvičení jsem pokládal za zajímavé.
Cvičící nám u každého netriviálního příkladu ukázal několik přístupů k problému a nechával nás vybrat si subjektivně optimální postup.
V některých pasážích se cvičení diametrálně lišilo nejen od přednášky, ale i od ostatních paralelek (Což ale nebylo na škody - naše paralelka byla vedena netradičním způsobem, čehož jsem si vážil).
Trochu mi chyběla větší návaznost na přednášky. Některá cvičení byla několik témat pozadu.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Náročnost i zaměření předmětu se silně odvíjelo od individuálního pojetí předmětu každého ze cvičících. S přednáškami (v mém případě) zdánlivě nesouvisela. Ve výsledku mám pocit, že jsem se naučil řešit úzký typ vybraných úloh z mechaniky a termodynamiky.
Cvičení probíhalo tak, že studenti počítali příklady spíše jednodušší a sám cvičící pak počítal a vysvětloval ty složitější. Příklady byly obecně zajímavé.
K předmětu existuje stará sbírka od Fähnricha, nicméně látka je standardní a je ji možno nalézt všude po internetu.
Přednáška a cvičení měly slabší provázání, ale to bylo dáno spíše povahou samotného předmětu. Necvičilo se nic, co se neodpřednášelo.
Dušan Minárik, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
príprava na zápočty a na skúšku, občas nejaký výklad k tomu
Upřímně zajímavé přednášky se spoustou názorných příkladů a zajímavých problémů k myšlení. Přednášející je vždy ochotný vyjít vstříc a v případě potřeby individuálně dovysvětlit látku. Jediné, co bych snad změnil je systém domácích úkolů, které získávají pouze nejrychlejší řešitelé, kteří jsou zpravidla těmi, kdo je nepotřebují.
U některých témat mi chyběly matematické znalosti, které se probíraly až později v semestru, možná by mi vyhovovalo více, kdyby se lehčí část témat probrala v první polovině semestru a k těžší polovině stejného tématu by se vyučující vrátil až později během roku.
Velmi oceňuji, že byly na přednáškách i praktické ukázky. Bohužel často cvičení nekorespondovala s přednáškami a velmi záleželo, jak je který vyučující uchopil. Přednášky byly těžko srozumitelné a postupovalo se tak rychle, že nebyly moc přínosné.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je koncipovaný zmateně v tom smyslu, že je potřeba napěchovat velké množství učiva do zdánlivě malé časové dotace. Každopádně je povinný, takže vám stejně nezbývá nic jiného, než si ho zapsat. :)
Naprosto nechápu rozdíly v paralelkách při vyučování tohoto předmětu. Měla jsem mnoho známých ve skupině, které přednášel pan Kučera, a mohu s čistým svědomím říci, že nejen podmínky k získání zápočtu, ale i obtížnost, rozsah probrané látky i požadavky ke zkoušce byly u obou přednášejících diametrálně odlišné. Nepřijde mi to jako férové nastavení, zvlášť, když je ve hře prospěchové stipendium.
Mikuláš Fiala, 16.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
líbilo se mi, že náročnější důkazy nechal na domácí studium z prezentací, protože pokud bychom je dělali na přednášce, tak bychom je prolétli tak rychle, že by se nám zavařil mozek. Jinak praktické demonstrace byly velmi příjemné, a pomohly si odpočinout od teorie.
Výborný motivační předmět. Hezky proložený pokusy a velmi dobře zkoordinovaný se cvičením. Líbilo se mi, že obsahoval i základy z jiných fyzikálních oborů než je klasická mechanika.
Mechanika a molekulová fyzika není předmět, který studenti považují za nejzajímavější, nicméně myslím, že s dobrými experimenty a dobrými příklady může být vskutku zajímavý. Co mi na předmětu vadilo je to, jak rychle se muselo "jet", aby se všechno učivo stihlo. Není vůbec neobvyklé stihnout 40–50 stran husté prezentace za přednášku. Student, který neudělal domácí přípravu předem, pak nemůže pochopit ani půlku toho, co se vykládá.
Na přednáškách se dělala spíše teorie, popřípadě doplněná o "teoretické příklady" typu odvoď vztah pro výpočet koeficientu difúze. Na cvičení, které bylo poměrně dobře provázané s přednáškou, se aplikovaly vzorce na spíše počítací příklady.
Externí literatura není moc potřeba, všechny informace bývají v prezentaci, popř. na internetu, ale existují pěkná skripta od doc. Chmelíka.
Dušan Minárik, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný predmet, zaujímavý a postupne prejde od stredoškolskej fyziky ku vysokoškolskej
Veškeré koncepty jsou vysvětlovány srozumitelně a doplněny experimenty. Mechaniku jsem vždy považoval za nejnudnější část fyziky, ale tento předmět to změnil.
Mechanika byla výborná, plná zajímavých experimentů, ukázek, humoru, fyziky a matematiky. I když jsem občas nestíhal, nikdy se mi nestalo, že bych se nudil, naopak na každou přednášku jsem se velmi těšil.
Predmet je jeden z highlightov prvého semestra. Preberajú sa veci, s ktorými sme sa zoznámili už na strednej škole, avšak teraz sa ku ním staviame trochu profesionálnejšie a začíname používať kalkulus. To môže pôsobiť ako mierny šok, keďže nie každý preberal derivácie a integrály na strednej škole a na predmete Matematická Analýza sa tieto pojmy zavádzajú až neskôr v semestri. Myslím si ale, že pán profesor vysvetľoval matematické postupy ktoré sme používali v dostatočnej miere tak, aby študent tušil o čo ide.
Predmet je velmi zajimavy i podnetny, obcas je trochu narocne se soustredit natolik, aby clovek pobral uplne vsechno, usporadanost nechybi, prednaska a cviceni jsou provazany hezky.