Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Miluša Bubeníková, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé II [NJAZ072, cvičení]
Mě zkoušel RnDr. Luděk Šafářík, i u zkoušky byl skvělý jako vždy. Hodnotil spravedlivě a byl velice příjemný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2024, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Na zkoušku jsem měl pana Kashdana. Zkouška byla vedena pohodovým tempem, kantor byl přívětivý. Nemám co vytknout. Jen je možná škoda, že student nevidí chyby v písemné části zkoušky, například u slohové práce bych to více než uvítal.
PhDr. Miluša Bubeníková, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro doktorské studium II [NJAZ116, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.06.2024, 1. Ročník, Biophysics, chemical and macromolecular physics, doktorské
I really enjoyed Miluša Bubeníková's classes, she is a very open mind English teacher focus on MATFIS students, discussions in the classroom were always richfull in learning and open to discussions.
Moreover, she always try get involve non Czech students to the Czech culture-events and so on.
Positives:
- Mr. Ferner is a hilarious man, his classes were always funny and he also knows how to teach.
- Regarding English for special purposes (math English), he knew what was important and what was not, since he helps create the tests.
- At the beginning he clearly laid out the criteria necessary for fulfilling the subject with the dates.
- The zápočet criteria were not difficult, but not super easy.
Negatives:
- He didn't pay much attention to grammar, he assumed we already knew it.
- Sometimes he talked too much and as a result we didn't cover what we needed to.
PS: Do get the paper version of the books.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan Ferner býval na hodiny připravený dobře. Mívali jsme různé druhy cvičení, ale výuka se často zadrhávala a byla docela pomalá a nudná. Někdy by to chtělo se i zvednout ze židle a odlehčit atmosféru třeba nějakou hrou.
Věřím, že přístup "používat nějakou gramatiku a postupně nám dojde, jak to funguje" je populární a teoreticky i funkční, ale od rodilého mluvčí bych očekával, že ví i proč jeho jazyk funguje, tak jak nám ho prezentuje. To mi někdy chybělo.
Ocenil bych také systematičtější přípravu na psaní slohové práce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 22.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán Ferner výuku vždy berie s humorom, ktorý síce nie každému môže sadnúť, ale pre mňa osobne bola angličtina s ním jediný pozitívny dôvod chodiť v pondelky na Troju. Vyučujúci si uvedomoval, že máme aj oveľa dôležitejšie predmety a nezadával priveľa úloh na doma. Získanie zápočtu bolo relatívne jednoduché, čo je podmienené aj dotáciou kreditov. Za mňa rozhodne výborný!
Samuel Vaško, 03.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
I really dont know if he is trolling us but his opinions are rather mind-stopping. Apart from this, his jokes are sometimes actually funny and the lesson might be a good relief from the actual work. Dennis is a reasonable man and he plays his cards the best he can - meaning not everyone enjoyed english lessons but he made an effort to make it bearable.
From time to time there is a pair work, rather dont be late the first time because fate chooses you.
Tests are long and exhausting, 3+ A4 full of filling the gaps, listening on the old radio, reading some long text or even watching a video as something additional to those 3pages. Amazingly enough, reading books are better investment than attending lessons.
100% use all 3 allowed absences, time is precious and the lessons are as i mentioned, only a break from real work.
Dennis Ferner, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé II [NJAZ172, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 29.08.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
hodiny pana fernera jsem si užíval a jelikož moje úroveň angličtiny je dobrá, takže cvičení fungovala i jako odreagování. pan ferner je svůj a dokáže tím ostatní rozesmát. třeba jednou rozdal čtyři ředkvičky těm posledním, co zůstali po testu ve třídě.
Výuka byla dobrá, dost jsme procvičovali konverzaci ve skupinách. Jenže tím, že to je angličtina pro pokročilé, většina studentů anglicky uměli dobře, a látka byla zbytečně lehká. Obzvlášť bych oceňovala více matematické angličtiny.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vyučující příjemný, vtipný, vytváří dobrou atmosféru v hodinách.
Martin Dostál, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělé, přátelské, vstřícné. Na cvičeních byla skvělá atmosféra.
Skvělé hodiny, plné zábavy i učení. Pan učitel má výborný přístup k hodinám a když je potřeba, je možnost se s ním domluvit na témeř čemkoliv (přesunutí testu kvůli nemoci, konzultace atd.)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.05.2023, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
najlepší učiteľ anglického jazyka akého som kedy mala
Dennis Ferner, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé III [NJAZ174, cvičení]
Chcete-li fajn, schopného vyučujícího, co je vždycky v dobré náladě a zřejmě ho jeho práce baví a naplňuje, je Good dobrá volba. Rovněž byl vždycky ochotný nám cokoli nejasného vysvětlit či poskytnout konstruktivní feedback.
Jediná moje výtka je skutečnost, že je poněkud nevrlý vůči technologiím. Mobil v hodině je výslovně zakázán, notebooky toleruje.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan Good byl výborný. Oceňuji větší neformálnost a snaha pomoct studentům zlepšit výslovnost.
As with most English classes, i didn’t enjoy this one: forcible/made-up, senseless conversations and textbooks always ruin it for me. Apart from that, it depends on where one looks. The way the language was explained was close to perfect. The teacher’s fluidity/liveliness brought in some value, but i missed organisation and never quite knew where i stood. In summary, i think this teacher is a good teacher.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výborný vyučujúci. Neberie všetko až tak seriózne, takže vie odpustiť nepripravenosť, ak sa príliš neopakuje. Cvičenia dáva originálne a poväčšine zábavné. Prekypuje humorom.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Výborný učitel. Vždy má úsměv na tváři a s čímkoliv pomůže.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Mr. Good is really friendly, funny, and always gives great examples when explaining new grammar, he's not judgmental or anything, if someone says something wrong he usually corrects us. He makes the atmosphere in class really relaxed and friendly.
Vyučující je úžasný, z hodin odcházím s větším množstvím energie, než když jsem přišel. Když uděláme chybu, pomáhá nám najít správné řešení a člověk z toho nemá ani trochu špatný pocit. Takto by podle mě mělo vypadat vyučování.
Christopher Donald Good, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé II [NJAZ172, cvičení]
Mr Good was a really nice teacher. I appreciate his enthusiasm and I believe he did his best in the classes. However, I would appreciate if he was more strict and intervened, when there was some people doing nothing in the class, because it kinda disrupts the work of others in group.
Speaking, speaking, speaking; often in sub-groups who then share their results with everyone. Some topics are weird, some aren’t to everyone’s liking. Overall i think i liked this semester.
I don’t know if there were perhaps some changes in the organisation, but i believe knowing the teacher from the previous semester helped me not to get lost. It also turns out that the choice of one’s sub-group can influence the overall experience quite a lot (it isn’t fixated, but i recommend to take care next to whom you sit).
Mr. Good je naprosto úžasný vyučující. Probíranou látku dokáže skvěle osvětlit, velmi rád zodpoví jakékoli dotazy a navíc je prostě up-beat člověk a zvedne vám náladu :).
Navíc požadovaná míra aktivity/zátěže je fakt v pohodě (co jsem tak slyšel, někteří vyučující jsou mnohem více nároční) takže prostě super.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.06.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pan učitel Good představoval bezednou zásobárnu radosti a pozitivní energie. Na hodiny byl vždy dobře připravený, nedržel se striktně toho, co bylo zadáno v učebnici, naopak některá podtémata vynechával a jiným přikládal váhu vyšší. Někdy více, někdy méně úspěšně se mu dařilo udělat téma učebnice zábavným (což je dost dobrá práce, vezmeme-li v potaz obsah běžných učebnic angličtiny). V hodinách byl dán velký prostor komunikačním aktivitám, což je určitě fajn pro rozvoj angličtiny, leč věnovat se několik hodin po sobě tématu "superheroes" asi není úplně to, co očekávate od angličtiny na vysoké škole. Celkově nicméně mohu doporučit.
Velmi dobrý učitel, na cvičeních se hodně mluví. Některé aktivity, jako hraní různých rolí nemusí všem vyhovovat. Domácí úkoly jsou vlastně jen příprava na hodinu a nezaberou moc času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Mr Good is just the best English teacher ever. As he always asks, classes with him made my Wednesday always go significantly higher on my Wednesday tierlist :)
Good je good, někomu jeho američtější styl vystupování nemusí sedět, ale hodiny s ním jsou zábava a nudit se nebudete.
Christopher Donald Good, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé III [NJAZ174, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Velmi pozitivní učitel, se šťavnatými vtipy a americkým smyslem pro humor. Má velmi zajímavé aktivity, vždy založené na konverzaci, kterou si na jeho hodinách procvičíte nejlépe. Testy nemá nějak obtížné, není složité získat zápočet. Za mě dobrý učitel, vždy připraven zodpovědět jakékoliv dotazy (i ty, které se týkaly budoucí zkoušky, což je super).
Hodiny byly zábané a člověk se zamyslel nad věcmi, na které jindy nemá čas. Pan Good vybíral skvělá témata a hry, měl velice pozitivní přístup a na hodiny jsem se těšila.
Povahově je pan Good naprosto skvělý, jeho hodiny jsou zábavné, a je na hodinách velmi energický a nadšený. Velmi mi však vadí, že jeho přístup k testům a zkouškám je až příliš přísný, a pokud se člověku nepodaří nějaký test, nebo zapomene/nestihne odevzdat domácí úkol či esej, tak má málokdy šanci si test/esej zopakovat, a tím pádem nemá šanci dohnat dostatek bodů do konce semestru. Přísnost jako takovou chápu, ale vzhledem k tomu, že za angličtinu dostáváme jenom jeden kredit, mi to přijde zbytečně přehnané.
Velmi kreativní a zábavný učitel. Formou různorodých interaktivních aktivit probral důležité koncepty a byl velmi ochotný odpovídat na jakékoliv dotazy. Jeho hodiny byly vždy dobře naplánované a také tematicky velmi zajímavé. Pokud má člověk alespoň minimální snahu, tak zápočet není nijak složité získat. Nemám vskutku co vytknout, opravdu se zde potvrzuje špičková úroveň učitelů jazyků.
Christopher Donald Good, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé IV [NJAZ176, cvičení]
Velice milý a dobrý učitel. Látku perfektně vysvětlí a se vším rád pomůže. Jeho optimismus mi pomohl přežít nejeden náročný den.
Mgr. Zuzana Hořká [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé I [NJAZ070, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Látka byla vysvětlena po většinu času velmi hezky, ale mám pocit, že paní Hořká to umí vysvětlit pouze jedním (svým) způsobem. Jakmile tomu student neporozumí, není mu nabídnuto žádné alternativní vysvětlení. Na občasné nevhodné poznámky ke studentům si zvyknete, ale příjemné to není. Ovšem tento předmět a paní Hořká mi dali spoustu nových gramatických pravidel.
Mgr. Zuzana Hořká [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé IV [NJAZ090, cvičení]
Vyučující byla velmi přátelská, milá a férová, chodila jsem k ní zatím 2 semestry a ráda bych se k ní zapsala znovu, vyučující dobře učí svůj předmět a vždy odpovídá na dotazy, v hodinách probíhala velká interakce s mými spolužáky od stolu, což mi přišlo jako velmi užitečná praxe, zejména proto, že před univerzitním kurzem jsem neměla téměř žádnou praxi v angličtině, také jsme dělali poměrně hodně praktických úkolů. Samotné hodiny byly zajímavé.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Paní magistra vždy připravená na hodinu, má svůj systém. Oceňuji krátké DÚ , které člověka donutili se na látku podívat.
One of the most charismatic teachers I've ever met :)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Lecturer undeniably likes what he does, and it shows. His lectures were pleasant, and eventhough we were due at 19.00 post meridiem every week, it was always a nice hour and a half talking in english about numerous topics, and in both fun and creative ways. Very good use-case explanation of meanings, and use.
We mostly learned new vocabulary, like words related to sounds or light, which Mr. Kashdan throroughly explained, the meaning and usage, but I was hoping we would learn more of the mathematical english, which we didn't do much, since Mr. Kashdan is not a mathematician. Also, when we had some questions about mathematical english, he often didn't know either.
Jay Michael Kashdan, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé II [NJAZ172, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Mr. Good respects the intelligence and English skills of his students. He doesn't follow the book, but rather focuses on real-life articles and expression through the language. The introduced vocabulary is lovely. The nuance of the language is taught thoroughly. The attendance is not mandatory to finish the course, which is great. Overall an enjoyable tutorial.
Velmi příjemný učitel a jeho hodiny mě velmi bavily a byly pro mě hodně přínosné. Často se pracuje ve skupinách a člověk se naučí a procvičí i složité gramatické jevy a slovíčka.
Pohodový vyučující, jediný problém byl v tom, že neexistovala digitální forma kurzu, takže když jste chyběli, veškeré úkoly jste se museli dozvědět od spolužáků.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.06.2023, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující je úplně v pohodě, podmínky na udělení zápočtu tvoří napsání tří menších esejí a dva závěrečné testy (jeden na odbornou angličtinu a druhý na gramatiku+slovní zásobu). V hodinách se zaměřuje především na gramatiku a rozšíření slovní zásoby, což považuji za trochu odlišný způsob výuky, než je u nás zvykem. Z odborné matematiky jsme dostávali pouze domácí úkoly, ale nemyslím si, že by to nějak škodilo - je prostě pouze na nás, jak moc tomu chceme věnovat čas. Vyučující jinak během hodin měl vždy dobrou náladu a uplatňoval takový lidský přístup ke studentům, na všem se s ním šlo domluvit. Rozhodně doporučuji:-).
Jay Michael Kashdan, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé IV [NJAZ176, cvičení]
Velmi příjemný, vstřícný a přátelský přístup. Z hodin jsem si odnášel překvapivě velké množství informací navzdory tomu, že celá hodina bývala jednoduchou diskuzí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.08.2024, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vyučující dělal výuku zajímavou a byl schopen dobře studenty připravit na závěrečnou zkoušku z angličtiny.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Mr. Kashdan je vynikající vyučující. Angličtinu vyučuje po svém, bez učebnice; pro zápočet chce odevzdané dvě eseje a ke konci semestru se píše test. Ačkoli vyučující působí někdy značně znaveně, jsou hodiny velmi přínosné a zábavné.
Paní doktorka Krejčová je výborný pedagog, vždy ochotná a s dobrou náladou. Skvěle navazují jednotlivé aktivity, které společně děláme, krátké úkoly v Moodle jsou dobrým osvěžením a připomenutím, čím se zrovna zabýváme a také velmi oceňuji, že zadané testy odpovídají danému učivu a jsou udělané tak, aby dobře prověřily pochopení a ovládnutí dané látky, zároveň se však nesnaží zbytečně nachytávat na nějakých záludnostech. Paní Krejčová umí také hodiny hezky zpetřit, na její cvičení se vždy těším a upřímně si nedovedu představit lépe strávené pondělní ráno.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
pani doktorka byla vzdycky skvele pripravena na hodinu
hodiny byly skvele jak obsahove, tak i atmosferou
po horsich zkusenostech s ucitelem na gymplu, jsem mel obrovskou radost jak se hodiny vyvijely a jak probihaly
vsechno co bylo v testech, jsme probrali behem hodin a prakticky tam nebylo nic co by vylozene prekvapilo, ze bych neznal
Vyucujici je na vyuku vzdy pripravena, umi hezky vysvetlit gramatiku, je velmi ochotna a snazi se, aby to pochopil kazdy, dochvilna je, vztah k nam ma velmi dobry a pamatuje si nas, ferova myslim je
Mgr. Ela Krejčová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé II [NJAZ072, cvičení]
Paní doktorka Krejčová je skvělá učitelka. Během hodin se vždy vystřídá několik aktivit a je velmi často prostor pro diskuzi a vlastní pohled na věc. Nechybí i různé hry, zároveň je ale vždy dobrá příprava na zápočty.
Vždy usměvavá a příjemná vyučující. Hodiny s ní plynou rychle. S procvičováním mluvené angličtiny není problém, protože mluvící aktivity jsou velmi časté.
Ocenuju ze pani Krejcova je velmi tolerantni, da sa s nu domluvit, nauci, ochotne vysvetli.
Tenhle semestr jsem narozdil od minuleho bohuzel vsak mela problem s kolektivem obsahujicim "zajimave" lidi co si delali srandu jak z nas co sa tam neco snazili delat tak i z pani magistry. Takze ac je super ze je takhle mila, mozna by mela prece enom dat najevo ze treba neni uplne v pohode se vylozene spoluzakovi vysmat ze neco nezna nebo tak (kdyz to treba dotycny tez nezna pritom, a nasel si to na prekladaci ale to uz je druha vec).
Ale jinak je pani Krejcova fakt skvela, na vyuku byva pripravena. Ac nejsu jazykar, od ni vsecko aspon na to druhe treti vysvetleni chapu, dochvilna je, vztah sem s nou mela vzdycky vyborny, neferova mne neprisla.
Marek Miškeřík, 15.09.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Paní doktorka velice vstřícná, ochotná, sympatická. Mohla by být trochu přísnější.
Velmi příjemná vyučující, připravená na cvičení, skvělá znalost.
Mgr. Ela Krejčová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé III [NJAZ074, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
A sage so learned, her instruction doth unfold
A myriad of exercises, diverse and bold.
In discourse and dispute, our minds she engages,
Whilst every query her sage wisdom assuages.
On matters grave and of import keen,
Our discourse ventures, by her guidance seen.
Thus, in her hall of learning, we are graced
With wisdom's bounty, so finely laced.
Excellent teaching, you will always learn something new and it doesn't matter, how much knowledge you had before and what level of English you had. But you need to know math as well, unfortunately
Mgr. Ela Krejčová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé IV [NJAZ090, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Milá a vstřícná vyučující, hodiny byly příjemné a navíc celkem dobrou přípravou na písemnou/gramatickou/matematickou/ústní část zkoušky, kde tyto jednotlivé byly dobře vyvážené.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.08.2023, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Hodiny paní doktorky mě bavily a vždycky na nich byla uvolněná atmosféra.
Mgr. Ela Krejčová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé I [NJAZ170, cvičení]
Paní doktorka byla velice milá a příjemná. Hodiny byly obsahem zajímavé, vyvážené a testy přiměřeně obtížné. Celkově za mě velmi dobrý přístup.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Paní Krejčová chodila do hodin připravená a s úsměvem na tváři. Z osobního i pedagogického hlediska se jedná o milého a schopného kantora, který vám je schopný něco předat bez ohledu na úroveň vašeho předchozího vzdělání.
Vyučující byla velmi příjemná a ochotná. Hodiny s ní mě bavily, byly dobře připravené, strukturované a testy byly odpovídající. Po celou dobu jsme mluvili pouze anglicky. Mluvila pěknou angličtinou, není to však rodilý mluvčí.
Mgr. Ela Krejčová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé II [NJAZ172, cvičení]
Paní doktorka je velmi příjemná, látce rozumí a dokáže ji dobře vysvětlit. Hodiny angličtiny pro mě byly příjemný oddych od daleko těžších matematických předmětů a jako bonus jsem se skrze ně připravoval na zkoušku z aj. Kdybych mohl vzal bych si hodiny s paní doktorkou i tento rok (druhák), ale bohužel u angličtiny pro pokročilé není v nabídce.
Jan Burda, 27.08.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Milá a sympatická cvičící. Líbilo se mi, že dává dost velký důraz na práci a diskuzi ve skupinkách, což jsem u předchozího vyučujícího v zimním semestru postrádal. Zápočtové testy nejsou složité, navíc se na ně jde skvěle připravit díky kvízům v moodlu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.06.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Hodiny jsou převážně mířeny na skupinové konverzace na různá témata, což může vyhovovat jak komu. Zápočet je za docházku, jeden ESP test, jeden test za lekce z učebnice v průběhu semestru a na konci semestru je poslední test opět z věcí z učebnice a sloh. Na hodiny spíše nejsou úkoly, pokud ano, tak velmi krátké z učebnice. Vyučující je velmi milá, vždy připravená na hodiny, na emaily odpovídá rychle .
Mgr. Kateřina Nohlová [32-KJP], Český jazyk pro začátečníky I [NJAZ097, cvičení]
The teacher explains everything great and takes her time to help the students and answer questions. She also prepares many different kinds of exercises, including reading, dialogues, quizzes, and vocabulary brainstorming. I feel like everyone likes to attend her class.
Mgr. Kateřina Nohlová [32-KJP], Český jazyk pro začátečníky II [NJAZ098, cvičení]
In the beginning I had a problem understanding the sentences which are not related to the lesson, given the fact that the lecture was full in Czech. But after more lessons, I got accustomed to this. I enjoyed the group activities, where we were pushed to work in teams. Overall, I like the structure and it should carry on like this.
Mgr. Kateřina Nohlová [32-KJP], Český jazyk pro pokročilé II [NJAZ102, cvičení]
Učitelka byla velmi přátelská a přístupná, vždy odpovídala na dotazy (kterých bylo mnoho) a dávala spoustu úkolů k procvičování jazyka, což bylo dobré pro rozvoj jazyka. Ráda bych s ní spolupracovala znovu.
The teacher was very friendly and approachable, always answered questions (of which there were many), and gave lots of exercises to practice the language, which was good for language development. I would be happy to work with her again.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vždy připravená, na dotazy odpovídá, tématu rozumí, velmi příjemná a lidská
Mgr. Jana Roupcová, MBA [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé I [NJAZ070, cvičení]
Jediné, co tak jsme měli v tomto kurzu studenta který měl často až zbytečné otázky a ty se dalo zvládnout lépe, nejlépe dříve utnou. Avšak jinak bez problémů. Vyhovující možnost používat učebnici na ipadu.
Vstřícný přístup, příjemné hodiny a ochota, co se dopisování testů týče. Nevím, zda je to společné pro všechny hodiny angličtiny, ale osobně se mi líbilo kolik času bylo věnováno tomu, abychom mluvili. Gramatiku si člověk spíše prochází sám na moodlu po tom, co je vysvětlena na hodině (opět nevím, zda se jedná o způsob výuky předmětu nebo vyučujícího)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Styl výuky moc hezký. Nebála jsem sena něco zeptat, vždycky mi bylo vše vysvětleno.
Ze začátku na mě působila velmi příjemně, časem se mi zprotivila. Přitom se snaží vyjít studentům vstříc, zadává nepovinné domácí úkoly, takže prostoru na vlastní trénink je dost. Asi byla milá „až moc“. Nebo to možná způsobil její absolutní apel na maximální délku eseje. Typický esej bývá dlouhý několik desítek stran, 250 slov nedává dostatečný prostor pro pestrost vyjadřování, naopak nutí psát hodně úsporně na úkor obsahu i formy.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Milá a vstřícná vyučující, má připravenou a přehlednou výuku a snaží se zaměřit jak na anglickou gramatiku, tak na matematickou část.
Ryan Simpson, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé III [NJAZ074, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyucujici je velice sympaticky, prijemny pan, hodiny vedl rozumne
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 1. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vyučujúci bol perfektný, vždy sa snažil pomôcť a rád som chodil na hodiny.
Ryan Simpson, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé IV [NJAZ090, cvičení]
Vyučující byl přijemný, hodiny doplňoval vtipnými poznámkami. Příliš nebazíroval na učebnici, raději probíral opravdu důležité věci které potřebujeme znát. Testy byli férové.
It was pleasant to work with Mr Simpson and I always felt that I can openly ask and get an answer to my question.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. Ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Excellent English teacher—energetic, supportive, and friendly. Always punctual, approachable, and fair in assessments. I recommend him for those who would like to improve their pronunciation. Learning with him is straightforward and enjoyable :)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Dle mého názoru občas přílišný důraz na gramatiku, jinak ale sympatický učitel a záživné hodiny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Na můj vkus se vyučující příliš držel učebnice, což u rodilých mluvčích nebývá úplně zvykem. Čekal bych aktivit na mluvení a méně "svázanosti" Ta se projevovala při testech, kde se za správné odpovědi považovala jen ta slovíčka, která byla v učebnici (synonyma se považovala za chybu) nebo při zadávání eseje, kde vyučující dle mého názoru až příliš bazíroval na používání stylistických pojmů, kterých požadoval řekl bych až příliš, a to na úkor obsahové stránky.
Na hodinách jsme se nevěnovali matematice tolik, kolik bych čekal, což nejspíš koresponduje s tím, že matematika není nějak zvlášť silnou stránkou vyučujícího. Matematice jsme se věnovali nejvýš úvodních 15 minut z každé hodiny, během kterých jsme obvykle jen zkontrolovali úkol a dostali zadanou práci na další týden. Případné nejasnosti se obvykle podařilo vyřešit až za pomoci dalších studentů, jelikož učitelská příručka na naše dotazy obvykle nestačila. Na celkovém hodnocení měla matematická angličtina váhu jen 10 %, zatímco testy na slovíčka a gramatiku z obecné učebnice 60 %.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Líbí se mi struktura hodiny, že je jasně dané, co budeme dělat, co se od nás chce,... Oceňuji i náročnost testů, kdy se na probíranou látku potřebuji podívat, ale nemusím nad ní prosedět hodiny, abych se ji naučila.
Skvělý vyučující, který probírané učivo velmi srozumitelně vysvětloval, pokoušel se každé cvičení maximálně oživit různými výpady mimo jednotvárnou linii učebnice. Musím ocenit i jeho legrační poznámky mířené na autory učebnice nebo jenom jazyk jako takový. Na každou hodinu byl vždy perfektně připravený, zodopvěděl každý dotaz. Jeho cvičení mohu jen doporučit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
I appreciate Mr. Simpson's willingness to discuss rather than just say and not ask any questions.
Mr. Simpson is a great teacher. The lectures were fun while we got through everything necessary for the final exam. The course requirements were reasonable – we wrote two tests primarily based on the textbook, a math test and one essay, and gave a short speech on a chosen topic. Mr. Simpson prepared us for everything, so passing the course was not difficult. Definitely recommend this teacher.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ryan is an amazing teacher, always trying to make the class more interesting and fun.
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Mr. Simpson was always well prepared for the lessons and usually had a very clear plan for what is to take place. His teaching style is very fun and compelling; I can definitely imagine myself going bowling with him after school.
The assignment and exams were fair and he always gave clear instrusctions on what he's looking for/ what material is to appear in the tests.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Hodiny bývají zábavné, někdy si i pustíme video k probírané látce. Ocenil bych méně domácích úkolů.
Anna Kmentová, 14.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na zkoušku mě tento předmět příliš nepřipravil (ale dělala jsem ji o rok dříve, a tak se s tím moc nepočítalo). Zadání na hodinách mi občas přišlo repetitivní a o ničem, ale na udržení angličtiny a rozšíření slovní zásoby to bylo v pohodě.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
S hodinami pana Simpsona jsem velmi spokojený, je velmi energický a optimistický. Líbí se mi důraz na psaní slohů, které většinou patří mezi náročnější úlohy z angličtiny, a cením si celkové strukturovanosti výuky. Po každé hodině také dostáváme psané shrnutí probraného materiálu, což je nesmírně užitečné pro nemocné studenty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2023, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Skvělý vyučující.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2023, 1. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující je moc fajn
Ryan Simpson, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé III [NJAZ174, cvičení]
Príjemný prístup, veľmi ústretový pri dohadovaní skúšania aj mimo vyučovacie hodiny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Hodiny byly zábavné. Probíhala i příprava na závěrečnou zkoušku.
Ryan Simpson, BA [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé IV [NJAZ176, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.07.2024, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pan Simpson je opravdu velmi dobrý učitel, moc se mi jeho styl výuky líbí. Navíc propojuje výuku i s jinými tématy, na kterých jsme si právě zlepšovali komunikační dovednosti - jednal se například o část z jeho oblíbené TV série, nebo o různé poslechy atd. Ryan se nás také snaží připravit na závěrečnou zkoušku, což znamená, že s námi dělal i různá cvičení právě z oné zkoušky. Slohovou práci jsme museli psát za stejných podmínek jako u závěrečné zkoušky, což moc cením. Na hodinách panovala opravdu velmi uvolněná atmosféra.
Martin Kánássy, 08.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Môj obľúbený učiteľ, spája normálnu výuku angličtiny so zaujímavejšími vecami
Mgr. Lucie Steidlová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé I [NJAZ070, cvičení]
Veľmi si cením energiu s akou na hodiny prichádzate, vašu veselosť a kreativitu, ktorú vidím pri rôznych interaktívnych úlohách. Je vidno, že vás to baví :D
Mgr. Lucie Steidlová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro mírně pokročilé III [NJAZ075, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Hodiny boli vždy zaujímavé, a snažila sa aby sme sa venovali jazyku aj nad rámec výuky čo asi dosť pomohlo
Mgr. Lucie Steidlová, Ph.D. [32-KJP], Anglický jazyk pro pokročilé II [NJAZ172, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Látka bola dobre vysvetlená a hodiny boli veľmi zaujímavé, vždy som sa na ne tešil.
Pani Steidlová je výborná vyučujúca, veľmi energická, milá, príjemná, vtipná a vždy sa snaží študentom hodiny spríjemniť alebo ozvláštniť nejakou fajn aktivitou.
Mgr. Dita Strouhalová [32-KJP], Český jazyk pro začátečníky I [NJAZ097, cvičení]
I liked the way how our teacher was. She always taught us in a fun way, and it never was boring. Everybody has to speak and she encourages one to do so. Its a good way to learn.
She is well prepared, spontaneous for questions. Overall a teacher to like.
I love how dynamical are the classes and I am always motivated to go, learn and do my homework. I usually get tired and distracted in classes but for this course I wish I have more. I think our teacher is the best and she should keep like this!
Mgr. Dita Strouhalová [32-KJP], Český jazyk pro začátečníky II [NJAZ098, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.09.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
Ms. Strouhalová tried her best to keep the class interested in the studying process. All the task she's given were rather easy, but still quite interesting. She also engaged us into communication using Czech, which was very nice for breaking the language barrier.
Výborný cvičící, velmi příjemný. Nedává moc úkolů, zápočet vůbec nebylo těžké získat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Vyučujúci je veľmi skvelý a zábavný. Každé hodiny sú iné a záživné. Veľmi sa mi páči ako prebiehajú hodiny. Diskusie medzi dvojicou alebo s celou triedou sú vynikajúce.
RNDr. Mgr. Luděk Šafařík [32-KJP], Anglický jazyk pro středně pokročilé IV [NJAZ090, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vynikajúci vyučujúci. Hodiny angličtiny sú interaktívne a zaujímavé. Všetky dôležité veci sú jednoducho a dobre vysvetlené.
Výtečný cvičící. Díky němu je angličtina jeden z nejméně náročných předmětů. Jeho hodiny jsou zábavné a je na radost na ně chodit. Připadalo mi, že některá triviální témata úplně přeskakoval, což je asi dobře? Přeskočil je tak rychle, že vlastně ani nedokážu posoudit. Písemky možná byly až moc jednoduché. Nedává domácí úkoly, ale občas by přece jen nějaký nepovinný zadat mohl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vždy připravený, na dotazy odpovídá, tématu rozumí, velmi příjemný a lidský.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.07.2023, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Skvělá připravenost na výuku i kvalita výkladu látky. Když bylo něco nejasné nebo někdo něčemu neporozuměl, tak vyučující rád poradil. Zároveň se vždy snažil vyjít vstříc a byl férový i u testů na zápočet. Nemám co vytknout.
Mgr. Eva Šilhánová [12-UCJA], Český jazyk pro začátečníky II [NJAZ098, cvičení]
Excellent, fun approach to the lectures which was easy to follow
Mgr. Juliana Vacková Wernerová [32-KJP], Španělský jazyk pro pokročilé II [NJAZ109, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vyučující je skvělá, vždy veselá a v dobré náladě, ochotná, připravená na hodiny, které přizpůsobuje zájmům a potřebám studentů. Probírá to, o co mají studenti zájem.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro středně pokročilé I [NJAZ070, cvičení]
Za mne spíše opakování středoškolské angličtiny (což nemusí být nutně špatně). Ocenil bych více zaměření na matematiku, ale i v takovémto množství bylo vždy co se nového naučit
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Angličtina je skvělá na oddychnutí od matematiky a fyziky, kterými se jinak celou dobu zabýváte. Řekl bych ale, že je dobře vyvážené střídání výuky obecné a odborné angličtiny. Jako člověk, který měl certifikát z angličtiny úrovně B1 byl přechod na angličtinu pro středně pokročilé plynulý a pěkně navazující. Naučil jsem se mnoha novým věcím, ale zároveň neustále osvěžoval už nabyté znalosti. Řekl bych, že jsou i probíraná témata zajímavá a různorodá a opět je dobrá rovnováha mezi mluvením, psaním i poslechem a osobně jsem byl i v menším kroužku, takže se člověk častěji dostal ke slovu.
Matematickou anglictinu hodnotim na vybornou, normalni anglictina je trochu neusporadana, ale chapu ze jde o pripravu na zkousku, takze se s tim bohuzel neda nic moc delat.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro mírně pokročilé I [NJAZ071, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Neumím moc anglicky, ale zde jsem se nenaučil vůbec nic! Chtělo by to více kreditů, alespoň 2 za 4 hodiny týdně.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro středně pokročilé II [NJAZ072, cvičení]
Predmet je zajimavy, enom bych ocenila kdyby sa vic probirala aj matematicka anglina. Dale ocenuju moznost diskusi (bo tak si clovek dobre ajinu procvici) ale mozna kdyby to byly o trochu vic diskuse a o trochu mene hadky, bylo by to lepsi (ale to byl zas dusledek spatneho kolektivu). Zde bych timpadem podotkla ze by bylo super kdyby pani Krejcova sa snazila vycitit kdy uz diskuze vyustila v hadku a treba zmenila nejakym zpusobem program.
Predmet je vcelku podnetny a zajimavy (rozhodne mne anglictina bavi vic jak na stredni). Naroceny neni nijak zvlast, na testy sem sa pripravovala max den pred testem a na zapocet to stacilo. Usporadanost sa ridi ucebnicu, ta mne obcas prisla trochu zmatena ale to nemozu pricitat za vinu pani magistre. Ocenuju ze sa pokazde snazila o "trochu od kazdeho" tedy kazdu hodinu sme stridali matiku, gramatiku, konverzace... Takze sa clovek nevycerpal, naopak, nebyt nesnesitelneho kolektivu, aj bych litovala ze ta hodina konci.
Co hodnotim dost kriticky je dostupnost literatury, ta ucebnica sa fakt blbe shani takze uz druhy semestr cucim do ucebnic stastlivcu kterym sa to nejak povedlo. Mozna by bylo super kdyby pani Krejcova treba ty ucebnice kupila zajemcum a ti by ji klidne mohli treba i priplatit za vyrizeni, ja bych do toho sla.
Spíše odpočinkový předmět, nabízí možnost si občas trochu odvázaně popovídat i o jiných věcech, než jsou parciální derivace, vytvořující funkce nebo šablony z C++. Možná by se trochu víc prostoru mělo věnovat matematické angličtině, jazyk bychom už měli mít naučený ze střední (nedokonalost výuky cizích jazyků na českých středních školách by se asi neměla řešit zrovna na Matfyzu).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Podle me na to, co je to za predmet je na jeho dokonceni zbytecne moc pozadavku
Učit se matematickou terminologii v angličtině je zajímavé a užitečné, 5 bodů k bakalářské zkoušce z angličtiny za zápočet se samozřejmě také hodí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Podľa mňa sú nevyvážené pomery 1.anglická gramatika a 2.odbornosť v angličtine:
Prišlo mi, že úroveň gramatiky čo sme preberali bola na úrovni základnej školy/začiatok strednej školy a však texty, knihy, ktoré sme mali rozoberať boli o niekoľko úrovní vyššie a viem si predstaviť, že pre niekoho kto mál málo skúseností s odborným textom v angličtine môže mať s tým problémy.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro středně pokročilé IV [NJAZ090, cvičení]
Tento kurz pro mě nebyl snadný, ale nebyl ani kriticky těžký. Domnívám se, že právě takový by měl být předmět, který skutečně aktivně rozvíjí angličtinu. Prošli jsme spoustu užitečných praktických cvičení, zopakovali si a někdy i naučili novou gramatiku a naučili se angličtinu pro matematiku. Myslím si, že tyto předměty (kurz 1,2,3,4) vás dobře připraví na hlavní maturitní zkoušku z angličtiny, zejména pokud se chopíte iniciativy, ale i když nejste příliš aktivní, kurzy jsou určitě užitečné.
Ne že by cvičení nebyla zábavná, horší známku dávám zejména kvůli nematematické části cvičení. Výklad jazyka byl zbytečně pomalý a nesloužil jako příprava ke zkoušce. Vhodnější by bylo alespoň jednu hodinu každý semestr věnovat vpracování vzorového testu. Každý si potom sám zhodnotí, zda je na zkoušku dost připraven, nebo se přihlásit na nějaký další kurz.
Matematické části nemám co vytknout, možná té matematiky mohlo být i trošičku víc.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Možná by se dalo věnovat více času přímo přípravě na zkoušku, ale chápu, že se musí dobrat nějaká gramatika. Výuka byla v podstatě totožná s předchozími semestry.
Náplň předmětu OK, ale matematická angličtina by mohla být na trochu vyšší úrovni.
Na získání zápočtu bylo třeba splnit hodně požadavků, ale všechny byly v pohodě a nutilo nás to průběžně se připravovat na zkoušku, což je velké pozitivum.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.07.2023, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Určitě velmi užitečný předmět pro přípravu na zkoušku z anglického jazyka. Neřekl bych, že předmět je příliš náročný, ale dává skvělou přípravu pro již zmíněnou zkoušku pro bakaláře.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk - zkouška pro bakaláře [NJAZ091, nic]
Zkouška byla náročná, zkrátka test na úrovni C1 (možná by to chtělo více zdůraznit, ideálně hned na Albeři). Trošku mě mrzelo, že v některých čásech mi nestačil čas (např. poslech), zatímco v jiných ho bylo zbytečně moc (zejména ESP). Škoda, že cvičení z angličtiny připravují téměř vyhradně na ESP, nematematická část cvičení na zkoušku připravuje jen minimálně. Celkově ale obtížnost byla adekvátní a zvládnutelná i pro ty, kteří se zasekli na B2.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2024, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Zkouška se skládá z několika částí, je nutné si na ni vyhradit skoro celý den. Ústní část je až po polední pauze, zbytek je ještě do cca 12:00. Zkouška je cca na úrovni C1, nejpřísněji hodnocená je dle mého názoru slohová práce a pak se mi zdála těžší gramatická část (Use of English). Možná je škoda, že není k dispozici více vzorových testů, aby si to každý mohl vyzkoušet sám.
Zkouška není reálně až zas tak těžká, jde se na ní připravit za 2 dny, doporučuji to neodkládat na třeťák. Testová část je dost nabitá, nenudil jsem se, času bylo tak akorát. V ústní část byla konverzace o oboru, letmé nahlédnutí do knihy a vysvětlení pojmů - asi na 10 min, pak jsme projeli test a opravovali chyby.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
S certifikátem to byla dost jednoduchá zkouška - stačilo se den předem podívat do té učebnice na ta slovíčka a mít připravený nějaký ten odborný text, což není problém, protože to snad každý běžně čte takovéhle texty, tak z nich prostě nějaký vezme a něco o něm řekne
Výuka angličtiny na MFF má rozhodně co dohánět, obzvlášť co se týče odborné angličtiny. Drtivá většina odborné angličtiny, která je součástí výuky se týká středoškolské geometrie a obskurních pojmů, jejichž význam neznám ani v češtině. Úplně chybí jakákoliv terminologie specifická pro informatiku nebo jakýkoliv jiný obor matematiky mimo základy matematické analýzy a středoškolské geometrie zmíněné výše. Čím si ale mnoho studentů dle mého názoru přípravu na zkoušku zbytečně zhnusí je, že se snaží učit nazpaměť slovíčka ze slovníčku v učebnici, bez jakéhokoliv kontextu, jen jako uspořádané dvojice. Tohle je, byť to většina jazykářů na středních školách neví, ten nejbolestivější a nejotravnější způsob, jak se naučit nějaký jazyk. Drazí kolegové studenti: Ne, opravdu se nemusíte učit překlad slovíčka "jadérko", i když se vyskytuje ve slovíčkách v učebnici. Samotný test z odborné angličtiny u zkoušky je docela příčetný a mám pocit, že učení se slovíček z učebnice mi v jeho vyplnění spíše nepomohlo. Každopádně doplnění výuky jazyků o pasáže specifické pro jednotlivé obory (inf, mat, fyz) by dle mého názoru velmi pomohlo, za prvé připravit studenty na studium jejich oboru – i když jsem chodil na dva semestry angličtiny, hledání učebních materiálů v angličtině je pořád v některých předmětech bolest, a za druhé zpříjemnit studentům účast na výuce angličtiny.
Zbytek zkoušky odpovídá standartním testům z angličtiny, na které může být člověk zvyklý z certifikátů nebo středoškolských olympiád. Ústní část je z velké části spíše konverzační, ale rozhodně se hodí mít přehled o textu, který jste četli a umět odpovídat na otázky jako "Pro koho je text určen?".
Maria Filtsova, 16.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Typická zkouška z angličtiny, ale ESP část je spíše mírně na šprtání, jinak není co vytknout. Pokud umíte dobře anglicky a naučíte se slovíčka a výrazy z doporučené literatury (z apendixu), není čeho se bát.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi cením snahu naučit všechny studenty tento naprosto nezbytný jazyk. Formát zkoušky se mi rovněž zdá principiálně odpovídající. A zkoušku jsem si užil. Velmi značná vada na kráse je ESP - nechápu proč, jako student informatiky, mám umět desítky slovíček popisující kupříkladu geometrické situace, které bych nedokázal pojmenovat ani v češtině, když u svých spolužáků vidím mezery v základních pojmech, které ve svých karierách skutečně budou potřebovat - pojmy kolem programovacích jazyků, algoritmů, počítačové architektury atd. S tímto se student připravující se na tuto zkoušku vůbec nepotká a to je prostě špatně. Navrhoval bych tedy nahradit geometrický, a možná část matematickýho, obsahu zkoušky obsahem z oboru studenta, popřípadě alespoň jiným potřebným z angličtiny obecně. Takhle to akorát trochu vypadá jako umělá snaha zkoušku udělat těžší.
---, Anglický jazyk - zkouška pro bakaláře [NJAZ091, nic]
Jakub Smolík, 30.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dělal jsem zkoušku pro studenty s certifikátem, takže pouze ESP a ústní část, tedy nemůžu hodnotit ten zbytek. Zkouška je velmi jednoduchá, stačí si den před zkouškou prolistovat ESP učebnici. Její formu ale bohužel nelze hodnotit kladně.
1) ESP část je za mě principiálně nejdůležitější část této zkoušky. Studenti matfyzu by měli vědět, jak hovořit o matematice v angličtině. Realita tohoto testu bohužel vypadá jinak. Místo matematického vyjadřování se klade důraz na (!) zapamatování si nazpaměť hromady pojmů z geometrie, které člověk dost možná nezná ani česky a pravděpodobně je v životě nepoužije. Studenti také mají u zkoušky za úkol jednoznačně přepsat nějaký výraz do slov. Ne tak, jak by se ten výraz četl, protože to by v některých případech mohlo být víceznačné (a+b)/a vs a+b/a. Ale přesně od toho je matematická notace! V realitě se nikdy nestane, že budete mluvit o nějakém složitém matematickém výrazu a rozhodnete se ho nenapsat, aby to pro posluchače bylo napínavější. Přirozený jazyk není stavěný k exaktnímu popisu matematických výrazů a neměl by se takhle znásilňovat.
2) Na ústní část si studenti mají přinést nějaký dlouhý odborný text v angličtině a potom se o jeho obsahu baví se zkoušením. Tohle už je lepší než písemná ESP část, ale myslím, že i zde jsou místa pro zlepšení. Zkoušející nejsou matematici a vysokoškolskou matematiku pochopitelně neznají. Proto je velmi obtížné mít s nimi nějakou smysluplnou konverzaci o tom, na co se vás zeptají. Tímhle je nechci kritizovat, nemyslím si, že to je jejich chyba, jen je to něco, co mi na zkoušce vadilo.
3)Text, který přinesete, zároveň nikdy předtím neviděli. V mém případě zkouška vypadala tak, že zkoušející zuřivě listovala knihou a hledala nějaký zajímavý nadpis, na který by se mě mohla zeptat. Myslím, že kdyby zkoušející měli třeba jen 5-10 minut na prolistování si textu, zjištění o čem vlastně je a vymyšlení pár zajímavých otázek, tak by to ústní části velmi pomohlo.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk - zkouška pro bakaláře [NJAZ091, nic]
Obecná část: zkouška přiměřeně náročná. Jen u slohové části strhávali hodně bodů a nevím proč, výběr témat byl ve stylu udělej si rychle na dané téma názor a pak napiš esej, moc mi to nevyhovovalo, když jsem musel vybrat téma, ke kterému jsem schopen alespoň něco říct a pak udělat rychlý brainstorming myšlenek a nějak smyslupně si je uspořádat v hlavě.
Matematická část: Zkoušela se v podstatě látka probraná na SŠ, akorát v angličtině.
Ústní část: pohodový pokec; nejprve o odborné literatuře, pak jen tak o životě. Tato část zkoušky mi vyhovovala nejvíce ze všech.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pokud máte certifikát, v mém případě C2, a přes střední jste se například učili matematiku z anglických zdrojů, delší než hodinová příprava ráno před zkouškou je zbytečná. Tím myslím i navštěvování kurzů angličtiny po čtyři semestry. Jen bych si trochu prošel ESP a přepisování symbolického zápisu do jednoznačného mluveného.
Připomínka k předmětu, Český jazyk pro začátečníky I [NJAZ097, cvičení]
The system of the course is good, you train much of the speech you really need. I could use many phrases in everyday life, also its not to strict. If we had a topic/word/phrase which interested us she took that and made a lesson about it.
The book we used I did not like so much personally, because I missed vocabulary part for every chapter which I can learn the new words.
The contents of the course and the learning materials are good. However, one 90 minute session simply is not sufficient. Neither does it allow me to actively practice the basics on a regular basis, nor should it take anyone 2 years to reach the A1 level - especially not in the country where the language is spoken everywhere.
The short essay we prepared as a test was a great help, but it was a one-time thing.
Připomínka k předmětu, Český jazyk pro začátečníky II [NJAZ098, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2024, 4. Ročník, Biophysics, chemical and macromolecular physics, doktorské
The course was very well organized. As a Czech Beginner, I can say that I learned a lot of things useful for my daily things.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.09.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
I felt that the pace of the course was a little too slow, but anyway everything we studied was useful and I recommend taking this class to anyone who wants to have some basic knowledge of Czech.
The course and its content are top-notch for all international students who would like to take it and learn Czech. I found the course really captivating and fun. I loved learning Czech and making friends at the same time.
Really interesting and useful course to learn the basics of Czech and be able to talk to people in the restaurants, shops, and understand more when people are talking. Not a lot of students so a lot of opportunities to practice speaking.
Připomínka k předmětu, Český jazyk pro mírně pokročilé II [NJAZ100, cvičení]
I choose this lecture being aware of the fact that it will be harder than my level and containing some prerequisites gained by studying by myself the first half of CE2 book, but the progress in the entire semester will be slow. This configuration fit me well, and I like the feedback the teacher gave me about the overall evolution.
Připomínka k předmětu, Španělský jazyk pro pokročilé II [NJAZ109, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
3 kredity zadarmo
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro doktorské studium II [NJAZ116, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.06.2024, 1. Ročník, Biophysics, chemical and macromolecular physics, doktorské
She was always bringing more exercises besides to those in the English book.
I also liked to work in teams meanwhile we were discussing something about the lectures!
Great lecture, organised in exercises and general debates, where we had to express ourselves into words for describing usual or unusual matters. Also it was great that we've had simulations of the actual exam: listening + use of English, which provided us a feedback for taking the exam now or in any further semester.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro pokročilé I [NJAZ170, cvičení]
Řekl bych prostě klasická hodina angličtiny. Procvičíte si mluvení, gramatiku na chvíli si odpočinete od počítání což je za mě fajn. Není to nijak moc hard takže v podstatě free kredity.
Na predmete by sa mi páčil trochu väčší dôraz na ESP časť.
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Myslím, že bych ocenil, kdyby byla matematické angličtině věnována větší část výuky. Nicméně to je asi jediná věc, kterou bych předmětu jako takovému vytkl.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pokud máte angličtinu na úrovni C1 a výš a zapsali jste se na tento předmět s cílem naučit se matematickou angličtinu, budete zklamaní. Většina hodiny je o klasické angličtině a ESP se řeší posledních přibližně 20 minut. Jestli vám jde jen o tu matematickou část, doporučuji si pořídit učebnici 'matematika nejen pro studenty mff' a naučit se to doma.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Hodiny byly vždy hezky připraveny. Střídání běžné a profesní angličtiny na adekvátní úrovni bylo vítané, obtížnost kurzu mi přišla velmi schůdná a ohleduplná. Atmosféra hodin bývala uvolněná, až odpočinková.
Předmět mi napřinesl moc nové informace v porovnání s (pražským) gymnáziem. Chybělo mi hlubší proírání matematické angličtiny a čtení anglických matematických textů.
Struktura předmětu je zvláštně nastavená hranice mezi přípravou na bakalářské zkoušky a procvičováním anglického jazyka. Vzhledem k počtu lidí na jednotlivých hodinách a tomu, že se jedná o hodinu a půl jednou za týden, není druhé zmíněné moc efektivní. Z tohoto důvodu si myslím, že by stejný efekt měla jedna hodina ESP týdně, čemuž by i odpovídalo slabé ohodnocení jedním kreditem.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělé, jen nároky na zápočet by mohli být trochu nižší, když je tento předmět pouze za 1 kredit.
Předmět je vlastně pokračování hodin angličtiny, které člověk měl na střední škole. Vzpomenete-li si na ně, tak máte věrný obrázek toho, jak budou vypadat i tyto hodiny.
Dle mého je celkem škoda, že matematická část angličtiny je zde probírána opravdu pouze okrajově. Předmět jako celek mě proto nijak nezaujal a nezdál se mi až tak přínosný, spíš to byl jen další zdroj DÚ.
Anglický jazyk pro pokročilé I is a subject for students that have B2 or higher level of English. The subject is not hard, but you will learn or review some more advanced grammar, such as various tenses, verb patterns or narration. Sadly not much of the ESP (English for special purposes), because you will cover only ONE unit of the Angličtina pro studenty MFF UK textbook. In subsequent classes you will cover two units.
In order to receive zápočet, you have to write some grammar and vocabulary tests, an ESP test, and write an essay. Nothing particularly difficult.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Na angličtině pro pokročilé mě nejvíc překvapilo, že i když si myslím, že v angličtině si nejsem zrovna jistá, většinou jsem se chytala a dozvěděla jsem se spoustu nových věcí - hlavně slovíček, protože gramatiku jsme měli na střední. Jsem taky spokojená s tím, že nemusíme mít učebnici v tištěné podobě, ale stačí na notebooku nebo dokonce v telefonu. Jsem ráda, že se učíme i věci, které se nám budou hodit - např. matematické vyjadřování v angličtině.
Předmět je, řekl bych, dobrou přípravou na povinný test z angličtiny, ba jeho úroveň převyšuje, zejména v oblasti neodborné (nematematické) angličtiny.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Hodiny nejsou moc zajímavé. Většina je velmi lehká, jen vždy těch deset minut, kdy se učíme matematiku anglicky, je zajímavých.
Filip Stupka, 01.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Název pro pokročilé je poněkud zavádějící. Určitě bych přidal více akce, konverzace, skupinových aktivit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 22.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet naplnil moje očakávania - zlepšenie celkovej úrovne angličtiny s dôrazom na matematické termíny potrebné pre skúšku. Zápočet je relatívne jednoduchý (záleží od vyučujúceho) a celkovo nemám čo vytknúť. Pekné spríjemnenie inak dosť hektického semestra.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2024, 1. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
První střetnutí s výukou angličtiny se od pojetí na střední škole výrazně neliší. Klade se relativně velký důraz na konverzace, včetně zvukové stránky jazyka (nemalou část výuky jsme věnovali i přízvuku). Kromě standardního postupu podle učebnice se student setká i se zajímavými etymologickými diskuzemi. Jako úvod do studia angličtiny na MFF je to asi vhodný předmět, přestože příprava na testy v průběhu semestru může zabrat relativně dost času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Semester má podľa mňa príliš veľa hodnotených prác, ktoré sa rátajú do zápočtu. Nie sú nejak extra náročné, ale niekedy je ťažké sledovať, kedy sa treba viac pripravovať na hodiny.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Není nijak zvlášť náročný. Čekal jsem více matematické angličtiny
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Classes were flowing nicely, there was ideal balance in the amount of talking, writing and reading. The only thing I would change is to focus a little more on the Angličtina (nejen) pro studenty MFF textbook and its topics.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
overall, a good lecture. Would expect higher credit subsidy.
Myslel som, že sa tam bude viac riešiť tá matematická angličtina. Lebo inak to je celkom nudné opakovanie gramatiky zo strednej školy. A toľko vecí koľko na ten predmet treba robiť za 1 kredit sa fakt neoplatí.
Samuel Vaško, 03.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
There is this policy, you have to attend at least 50% otherwise "you get not zapocet", all it gives you is 4 points on the final exam that is being written in sophomore as an prerequisite you are capable of writing the bachelor's degree.
I recommend not to take these classes if your english is +-C1, it is a waste of time and all that matters is being good at ESP and tenses that english has, rent the book in library first thing after enrolling the class. Getting past the 70% mark is kind of difficult if you are treating is benevolently as i did.
Other than that you are writing one essay and +-2tests, one of that being ESP, there might be some oral exams as people told me, but i havent had one.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
There is always some work to be done in preparation for the next lesson, but we always have enough time to do it. Mr Good doesn't really like tablets, but you can use your laptop instead. Lessons are mainly focused on working in pairs or small groups, practicing new grammar or reading short texts with new vocabulary.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro pokročilé II [NJAZ172, cvičení]
Předmět je dobrým procvičením angličtiny a přípravou ke zkoušce z anglického jazyka, jelikož je součástí osnov i matematická angličtina. Bonusem je 5 bodů ke zkoušce za každý semestr, ale jinak není ničím výjimečný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
You can exercise you speaking, listening, reading from this course , highly recommended
The style of lessons didn't really suit me. I appreciate the will to make lessons funny and interactive. But I usually just ended up in a group where there was nobody wanting to talk and therefore it was kinda lost of time for me. Personally, I would appreciate more work in the textbook or something not in groups. Also, the topics for work (like superheros) and questions didn't reall suit me as well. The discussion and 'role play' topics was wierd and I just absolutely didn't know what to say. I also think we spent too much time on the same topic.
Otherwise the lessons were good, organisation was fine.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 29.08.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
jestliže člověk věnuje přípravě na testy aspoň trochu času, je schopen je zvládnout. zároveň se mi líbí, že to není tak, že bychom se naučili jednu část matematických pojmů a poté už na ni nikdy nesáhli. nutí mě to si je průběžněji opakovat, a tak lépe zapamatovat.
Hodně mi chybí v předmětu matematická angličtina. Trochu jsme jí probírali, tak jak je ve studijním plánu, ale obzvláště pro pokročilé bych toho čekala mnohem více, než jen pár slovíček jako je úseč, výseč a tětiva v kruhu. V předmětu anglický jazyk pro pokročilé proto bylo mnoho studentů, kteří anglicky umí dobře, a moc se toho za semestr nenaučili.
I would say that the lessons are boring because the things we have to learn are not interesting. I like, that Ryan was trying to make it more fun and we talked a lot about interesting stuff, but the normal curriculum is boring.
Stejně jako v zimním semestru, z matematické angličtiny se neprobere skoro nic, zaměřuje se na zvyšování dovedností v obecné angličtině. Stejně jako v zimním semestru mi to přijde jako škoda.
Z mého pohledu je prostě výhodnější se na onen test z AJ naučit sám z knihy (což člověk stejně vlastně dělá i tady) a nezaplňovat si zbytečně rozvrh těmito předměty.
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
I don't have anything bad to say about this subject, really...
It's an english course combining every day english with bits and bobs regarding technical/ mathematical english.
The lessons have a very 'highschool-ish' style to them and they probably look exactly how you'd expect them to look. :)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Angličtina je v pohodě, jen se na ni musí chodit :D
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na procvičování angličtiny aby jí člověk nezapomněl úplně stačí, osobně bych ráda, kdyby se věnovalo víc času odborné angličtině.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
I don't fully understand the benefit of the learning very specific geometric vocabulary, when I'm studing Computer Science. Better updated and more useful choice of the topics for the "English for Special Purposes" part of the course would be *much* appreciated.
Martin Dostál, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Nemám co vytknout.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
S předmětem jako takovým nemám problémy, líbí se mi, jak navazuje na předchozí semestr.
Na předmětu je nejlepší soustavné probírání učiva - je podstatně účinnější než jazykové předměty na střední škole. Jediným nedostatkem je jednotvárnost hodin, která plyne jak z pravidelnosti, s níž je vystavěna učebnice, tak z materiálů učitele (Good; nevím, jestli mají ostatní učitelé jiné, ale nepředpokládám to) - je z nich pocit, že by se více hodily pro studenty poněkud nižšího věku. Zvýšená obtížnost testů se sice dá očekávat, ale některé nahrávky pro Listening jsou skoro nesrozumitelné.
Za mě skvělá příprava na bakalářskou zkoušku, protože jinak bych se s anglickými výrazy z oboru matematiky moc nesetkal. Zároveň je výborné, že je člověk stále ve styku s angličtinou a novými slovíčky/vazbami.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.06.2023, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Seminář skvěle připravuje na závěrečnou zkoušku z angličtiny tím, že se během hodin učíme i odbornou angličtinu. Ačkoliv předmět není povinný, tak doporučuji si ho zapsat, jelikož nám pomáhá zůstat v kontaktu s angličtinou. Navíc není nějak složité získat zápočet, takže jde spíš o takový odpočinkový předmět, což je na MatFyzu ojedinělé:-).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2023, 1. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Je to angličtina...
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk pro pokročilé III [NJAZ174, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Za mě velmi užitečné ke zkoušce, kterou každý student musí jednou složit. Hodina probíhá především formou konverzace (pro studenty, co nechtějí mluvit, ale spíše opakovat gramatiku nebo slovní zásobu, tento kurz moc není). Na každou hodinu jsou zadány domácí úkoly (také nutné vzít v potaz), které se poté na hodině kontrolují.
English is an easy subject and a great opportunity to relax from the math all around. It is a preparation for the English exam, but in my opinion, the time focused od ESP is low.
S angličtinou jsem tak nějak spokojený, možná bychom se mohli častěji zaměřit na matematické pojmy, ale jinak jsem s angličtinou víceméně spokojený. Občas mám pocit, že jsou hodiny příliš náročné, obzvlášť vzhledem k tomu, že za něj dostáváme jenom jeden kredit.
Moc nerozumím tomu, proč jsme strávili půlku semestru s tématem zvířátka. Neříkám, že to nebylo zajímavé, avšak člověk by si myslel, že budeme probírat nějaká vážnější a zajímavější témata.
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Super hodiny, těšil jsem se na ně vždy. Hodiny moc nepřipravují na ESP test, za to jsou zábavné.
Nerozumím tomu, proč je tento předmět ohodnocen 1 kreditem oproti jazyku ruskému, německém a španělskému, které jsou za kredity 3, často s menší časovou náročností.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.07.2024, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Poslední semestr anglického jazyka připravuje cíleně na závěrečnou zkoušku, orientuje se hlavně na zlepšení komunikačních dovedností a odborné angličtiny, což je skvělé a pro mnohé studenty prospěšné (včetně mě). Upozaděna byla výrazně gramatika, která se v tomto semestru nestíhá moc probírat, ke zkoušce to ale upřímně ani není moc potřeba. Možná škoda, že nám nejsou zpřístupněny žádné zkouškové testy z minulých let, myslím si, že by to většina studentů opravdu ocenila.
Martin Kánássy, 08.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Kurz byl pro mě velmi užitečný, protože jsem jazyk sama praktikovala jen zřídka. Díky tomuto kurzu jsem se zdokonalila v jazyce, zopakovala si gramatiku a naučila se něco nového.
The course was very useful as I rarely practiced the language. Thanks to this course I improved my language skills, repeated grammar, and learned something new.