AnketaAnketa(verze: 737)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Branda, Ph.D. [32-KPMS], Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.07.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Vždy jsme stihli na cvičení projít velké množství příkladů. Zejména oceňuji vyřešené příklady na webu cvičícího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Cvičící svému tématu rozumí a dokázal látku dobře vysvětlit. Jelikož odvedl dobrou práci, tak by fakulta měla pořídit nové houby na tabule, poněvadž byl viditelně vystresován z jejich bídného stavu ve třídě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.06.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Pán docent odpovedal na dotazy, látku vyložil zrozumiteľne a akurátnym tempom.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Pan docent byl vždy připraven na hodinu. Sympatický a ochotný. Z přednesu vždy čiší zájem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Cvičení byla vedena dobře. Není moc co vytknout. Projev pana docenta mam rada. Jen se mi zda lepsi mit treba 2 domaci ukoly za semestr, nez jeden zapoctovy test posledni den semestru.
RNDr. Jana Junová [32-KPMS], Finanční management [NMFM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Za mě cvičení, která paní doktorka vedla, nebyla příliš užitečná. Moc se tam nepočítalo na papír a sledování, jak někdo pouští program, který předtím naprogramoval doma, mi nepřipadá jako nejlépe využitý čas.
Dále by bylo fajn, kdyby se vyučující dohodli, jak budou hodnotit zkoušku, protože když si po záložce studenti porovnají výsledky a zjistí, že jednomu bylo za poměrně velkou chybu sraženo minimum bodů a druhému za stinnou chybu skoro polovina, tak něco očividně není v pořádku. Což by také vyžadovalo, aby byli vyučující ochotní sdělit, jak hodnotili zkoušky a ne aby na otázku ohledně bodování byli dotázáni, zda se přejí mít ústní část, kde by se o tomto dalo debatovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Paní doktorka při výkladu nepůsobila moc zaujatě, probírané příklady byly v porovnání s tím, co nás čekalo u zkoušky, až moc lehké, což by nevadilo, pokud bychom měli k dispozici další zdroje, odkud se učit. Tak tomu ale nebylo. Na některá (hlavně pokročilejší) témata se při cvičeních vůbec nedostalo. Oceňuji ukázky výpočtů v pythonu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Chvílemi malinko nejistá, ale praktická ukázka řešení daných úloh a implementace teorie v kód byly velmi nápomocné a názorné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Přednášky u paní doktorky vypadaly spíše jako cvičení. Oceňuji, že vždy byla ochotná případné nejasnosti vysvětlit. Líbila se mi idea toho, že se nám snažila ukázat možné praktické využití toho, co nás učí její kolega, i v Pythonu, ale bohužel vzhledem k časové dotaci tohoto předmětu na to není prostor a přišlo by mi užitečnější věnovat se výpočtům na tabuli - už hlavně proto, že zkouška je hlavně početní. Zkouškové otázky však byly formulované podivně. Otázky se sice týkaly probírané látky, způsob kladení otázek byl ale matoucí. Hodnocení zkoušky pak působilo víceméně náhodně, bez konzistence. Bylo by také vhodné, aby si paní doktorka a její kolega lépe sjednotili značení používané během přednášek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Paní Junová byla ochotná, větší část hodin ovšem trávila programovací částí, lepší by bylo i počítat příklady. Zároveň nějaké větší komentáře, k čemu se co používá (např. durace) by neuškodily.
doc. RNDr. Ing. Miloš Kopa, Ph.D. [32-KPMS], Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.07.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Užitečná přednáška. Pěkně přednášena. Jediné zlepšení bych viděl ve zveřejnění prezentací k přednáškám.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Styl přednášejícího se mi velmi zamlouval. Dokázal podat látku zajímavě a dostatečně vysvětlit. Avšak na zkoušce požaduje, abyste danému tématu opravdu rozuměli.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.06.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Prednášky mali veľkú pridanú hodnotu, na dotazy sa odpovedalo. Na skúške bol pán docent určite férový.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Velmi poutavý přednes. Při hodinách vtipkuje, vždy je ochotný cokoliv vysvětlit a na hodinu chodí vždy připraven. Sympatický přednášející. Na přednáškách se člověk nikdy nenudí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Přednášky pana docenta mě bavily. Má poutavý přednes. Předmět zajímavý. Zkouškový test trosku prekvapeni, vcelku dost jiny nez na cviceni.
doc. RNDr. Ing. Miloš Kopa, Ph.D. [32-KPMS], Matematická ekonomie [NMEK531, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Přednášející obohacoval přednášku svými zkušenostmi a praktickými komentáři a i díky tomu se nesla přednáška celkově v příjemném duchu.
doc. RNDr. Ing. Miloš Kopa, Ph.D. [32-KPMS], Finanční management [NMFM201, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Výuka proběhla v podstatě bez problému, za to ke zkoušce mám několik výhrad. Příklady byly zadané nejasně a že by odpovědi na otázky ohledně zadání pomohly tyto nejasnosti vyjasnit se říct nedá. Samotné hodnocení zkoušek bylo nejednotné, pan docent se nejspíš nedomluvil s cvičící na bodování, odpověďmi stejné testy se často lišily nejen bodově, ale i známkou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Sylabus předmětu zřejmě nebyl moc naplněn, díky čemuž mohl pan docent zvolit velmi příjemné tempo výkladu. Postrádal jsem jakékoli studijní materiály, chyběl popis toho, co nás čeká u zkoušky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Sympatický, ochotný vyučující, který vyučuje systematicky a srozumitelně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Přednášky byly obsahově v pořádku a dobře pochopitelné, nikdy nebyl problém se na cokoliv doptat a velmi to oceňuji. Naopak zkouška byla méně přehledná – otázky byly často formulovány podivně. Ačkoliv se týkaly probrané látky, způsob kladení otázek zbytečně mátl. Zkouška byla víceméně hlavně početní. Hodnocení zkoušky pak působilo víceméně náhodně, bez konzistence. Také by bylo vhodné, aby si pan docent a jeho kolegyně lépe sjednotili značení používané během přednášek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Přednáška byla skvěle vedena, konečně finanční předmět, který nenudí. Pan Kopa dával ke všemu poznámky z praxe, což bylo skvělé. Hezké.
Zkouška ovšem byla podivná, otázky nejasné a hodnocení poměrně subjektivní, ocenila bych větší férovost. Zároveň dělat testy tak, aby nikdo neměl plný počet bodů, je zvláštní. Obtížnost ale nebyla nijak velká, srovnatelná s látkou probranou na přednášce.
doc. RNDr. Zuzana Prášková, CSc. [32-KPMS], Ekonometrický seminář 1 [NMEK450, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Pani docentka bola trpezlivá a nápomocná pri tvorbe prezentácií. Oceňujem rýchle odpovede na e-maily.
RNDr. Tomáš Rusý, Ph.D. [32-KPMS], Analýza investic [NMFP533, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Vyučující byl vždy dobře na cvičení připraven. Rozhodně doporučuji si předmět zapsat. Naučili jsme se pracovat s dluhopisy, úroky a řešit Markowitzovu úlohu. V neposlední řadě jsme si vyzkoušeli sestavit vlastní portfolio dle zadání v závěrečném projektu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 2. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Vyučující má dobře připravené materiály, příklady jasně a srozumitelně rozebírá na hodině. Zápočtová písemka je přiměřená, ale se zápočtovým projektem je to možná až moc usílí na 5kreditový předmět.
doc. RNDr. Jan Večeř, Ph.D. [32-KPMS], Analýza investic [NMFP533, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2025, 2. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Jsem vcelku rozpolcena jak vyučujícího hodnotit. Baví mě poslouchat jeho kontrastní názory v porovnání s ostatními zaměstnanci fakulty. Nemůžu však říci, že jsem se něco relevantního z přednášek naučila.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 2. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Na přednášky doc. Večeře se nejde netěšit
Připomínka k předmětu, Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.06.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Cvičenia dobre dopĺňali prednášku. Zápočtová písomka bola primerane náročná. Oceňujem študijné materiály.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Ke cvičením nemám výhrady. Zápočtová písemka byla férová a odpovídá procvičené látce, což oceňuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Cvičení byla vedena v pořádku. Látka přínosná. Zápočet byl trochu jineho razu nez zkouskova pisemka, tedy si myslim, ze domaci ukoly by byly lepsi nez 1 zapoctovy test posledni den semestru.
Připomínka k předmětu, Optimalizace s aplikací ve financích [NMEK412, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Doporučuji si zopakovat Úvod do Financí. Očekává se znalost simplexu, nelineární programování a duální úlohy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.06.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Bol to veľmi zaujímavý predmet, študijné materiály boli k dispozícii. V rámci povinných predmetov by som ho zaradil k tým jednoduchším.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Vřele doporučuji před začátkem semestru zopakování teorie z Úvodu do optimalizace v případě, že student neabsolvoval teorii optimalizace. Vědomosti jsou z úvod požadovány u zkoušky.

Předmět je zajímavý. První půlka je poměrně teoretická ovšem v druhé půlce je aplikována na praktické úlohy a témata.

Písemná část zkoušky je poměrně těžká a příklady na cvičení nejsou nápomocné k úspěšnému složení písemné části zkoušky. Některé příklady musí být řešeny trikem, který není prezentován v průběhu přednášky. Naproti tomu je hodnocení mírné a pan docent se snaží při zkouškách pomoc v případě, že člověku něco vypadne. Tuto skutečnost hodnotím velmi kladně.

Ústní část odpovídá odpřednesené látce.

Doporučil bych trochu více spojit cvičení a přednášky, jelikož v průběhu semestru má člověk pocit, že chodí na dva různé předměty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Předmět mě bavil, konečně trochu praktických pojmu a financí. Asi nejzajímavější předmět tohoto semestru. Jen zkoušková písemka se vcelku dost lišila od cvičení.
Připomínka k předmětu, Ekonometrický seminář 1 [NMEK450, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2024, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Tento predmet bol zaujímavejší a užitočnejší, ako sa mohlo zdať na prvý pohľad. Oceňujem širokú ponuku tém, bolo si z čoho vybrať.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.08.2023, 1. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Předmět se mi líbil. Lze si vybrat článek, který studenta zaujme a seznámíme se s aplikacemi. Jen si myslím, že by se hodilo mít třeba i 2 novější články, abychom věděli, čím se zabývá v současnosti.
Připomínka k předmětu, Ekonometrický projektový seminář [NMEK521, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Za tento předmět jsem velmi vděčný, neboť mi přinesl mnoho nových poznatků a obecně rozšířil mé obzory. Během práce na zadaném projektu jsme se v rámci skupinky setkali s řadou zajímavých výzev – od problémů s načítáním dat (když se datový soubor nevejde do paměti RAM), jejich očištění, přes regresní úlohy, úlohy ze základní statistiky až po optimalizační problémy. Vyučující byly vždy ochotní pomoci a poradili nám i pro nás dosud neznámé metody, díky čemuž jsme se naučili i nové věci, což je skvělé. Za mě rozhodně dobrá zkušenost a velká spokojenost. :)
Připomínka k předmětu, Matematická ekonomie [NMEK531, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, navazující magisterské
Zajímavá a příjemná přednáška, kde se mimo jiné dozvíte o propojení mezi mírou rizika (CVaR) a stochastickou dominancí, přičemž je také kladen důraz na užitkové funkce, pochopení nabídky a poptávky, včetně matematických modelů.
Připomínka k předmětu, Finanční management [NMFM201, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Výuka probíhala formou přednášek a cvičení. Látce pokryté na přednáškách asi není, co vyčítat. Za to velkou část cvičení zabrala 'praxe', tzn. ukázka výpočtů python programů, jejichž kód studenti dál než v 1. řadě neměli šanci přečíst. Za mě by bylo dobré věnovat více času samotným příkladům, protože zkouška je převážně početní.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Chvílemi je to opakování z Matematických metod ve financích a Matematiky ve financích a pojišťovnictví. První půlka semestru tedy vypadala tak, že asi v patnácti minutách během přednášky se člověk dozvěděl něco nového, jinak slyšel jednu informaci chvílemi i potřetí. Asi by bylo fajn, kdyby se v to to ohledu něco změnilo, aby se předměty tolik nepřekrývaly. Druhá polovina semestru už většinově obsahovala nové znalosti.

Dále za mě nebyl úplně šťastně vymyšlen princip “cvičení na přednáškách”, čili že tři přednášky byly věnovány cvičení, kde vždy na začátku se něco počítalo ručně a poté nám byly ukázáno, jak něco naprogramovat. Ovšem u části ohledně programování bych očekávala, že daný člověk bude opravdu umět programovat a ne ume bude ručně přepisovat nějaké i formace, které si v daném kódu nechal předtím zjistit…
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Zajímavý předmět, který poprvé ukázal aplikaci netriviální matematiky ve finančním sektoru. Šlo poznat, že se nejedná o "velký" předmět a že se po změně vyučujícího zkouší předmět trochu reformovat. Přeměna části přednášek na cvičení byla určitě ku prospěchu. Předmět by klidně mohl mít vyšší hodinovou dotaci a být za více kreditů, ze všech finančních předmětů mi přišel zatím nejpřínosnější. Ke předmětu bohužel nejsou žádná skripta či jiné doporučené studijní materiály nebo odkazy na příklady k procvičování. Zkouška byla téměř výhradně početní, velkou část příkladů (zejména z posledních přednášek)jsme si však na přednášce nezkusili ani jednou spočítat, což považuji za dost velkou chybu (tím spíš když pan docent cvičení neformálně zavedl, nicméně procvičované úlohy byly v porovnání se zkouškou triviální).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Skúška bola zameraná najmä na príklady, ktoré sme na prednáškach skoro nerobili. Vyučujúci boli absolútne nesynchronizovaní, čo sa týka opravovania a bodovania skúšky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Zajímavý předmět
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
První třetina přednášky byla víceméně to, co se dělalo na jiných předmětech, a to už několikrát. Na “cvikách” s paní Junovou se sice ukazovalo praktické využití finančních metod v Pythonu, ale kdyby se čas spíše investoval do počítání na papíře, které pak bylo ve zkoušce, bylo by to lepší.
Připomínka k předmětu, Analýza investic [NMFP533, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2025, 2. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Cvičení v podstatě suplementovalo přednášku. Bylo to vcelku příjemné opakování látky z bakaláře finanční matematiky. Zápočet se skládal z prezentace, projektu a testu. Dle mého názoru celkem dost práce na 5ti kreditový předmět, avšak vše bylo hodnoceno přiměřeně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 2. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Zápočet i požadavky k získání zápočtu jsou přiměřené
Připomínka k předmětu, Analýza investic [NMFP533, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2025, 2. ročník, Finanční a pojistná matematika, navazující magisterské
Líbil se mi koncept Data Campu jako alternativy ke zkoušce. Osobně jsem předmět vnímala spíše jako podcast s vyučujícím. Človek se toho moc nedozvěděl o analýze investic, ale vcelku dost o všem ostatním.
Připomínka k předmětu, Stochastické problémy ve vědě a praxi [NMSA431, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Ocenil bych, kdyby se zveřejňovali hosté dopředu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK