Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Pan profesor je skvělý, přál bych si ho mít i v dalším semestru (leč bohužel nemáme). Myslím si, že lepšího cvičícího jsem dostat ani nemohli. Vše je přehledně vysvětleno tak, aby všichni rozuměli. Hodiny byly uvolněné a příjemné. Pan profesor aktivně obchází třídu, radí, koriguje, napovídám když někdo něco nechápe tak bez problému vysvětlí a zároveň rozdává i nějaké zábavné průpovídky. Za mě super.
Poznať pána profesora na prednáške bola skúsenosť na celý život, ale poznať ho práve na cvičeniach bolo niečo ešte omnoho lepšie. Vždy ma vedel správne navodiť ak som bol zmätený, prípadne vysvetliť čo robím zle práve vďaka jeho prehladu, na každý maličký dotaz mi zodpovedal tak, že som mu skutočne pochopil. O profesionalite pána profesora niet pochýb pretože to čo sa mu darí predávať študentom je niečo na extrémne vysokej úrovni. Preto môžem prehlásiť, že som sa vždy na cvičenia s pánom profesorom veľmi tešil a som nesmierne rád, že som mal tú česť sa zúčastniť takejto skúsenosti, na ktorú budem ešte veľmi dlho spomínať.
Dobrý profesor, vyučující, cvičící, silné doporučuji. Na cvičeních vždy předvedl vzorový příklad, potom zadal příklady pro nás, a postupně obcházel, jestli někdo nepotřebuje pomoc. Písemky byly střední obtížnosti, kdo nenapsal, tak dostal možnost náhradního termínu, pokud se účastnil cvičení, zápočet nakonec dostal každý, kdo na cvičení a další pokusy písemek chodil.
Kdo dostal pana Hencla na cvika, vyhrál. Tečka.
Při obcházení studentů se snaží nejen napovědět řešení atd., ale hlavně předat tu intuici, jak na příklady jít: "Na kterém sčítanci záleží a který je tam pro srandu králíkům?"
Opravdu si myslím, že mít kohokoli jiného, nejsem ani na poloviční úrovni toho, kde jsem teď. Jsem zdrcen tím, že v LS ho již mít nebudeme.
prof. RNDr. Stanislav Hencl, Ph.D. [32-KMA], Matematická analýza 1 [NMMA101, přednáška]
bolo od začiatku jasné, čo sa od nás očakáva, čiže sa v predmete dalo dobre orientovať a príjemne sa to učilo. prednášky mali štruktúru nastavenú podľa náročnosti preberanej témy, aby sme ju zvládali vstrebať, čo bolo pekné. na každej bol nejaký malý hlasovací kvíz, kde sme mali skúsiť aplikovať čo sa práve odprednášalo, čo tiež pomáhalo s pochopením. u vyučujúceho mi prišlo, že je jeho hlavným cieľom aby sme urobili skúšku a naučili sa základy, čo neviem ako lepšie ešte by sa dalo robiť zo strany prednášajúceho.
čo mi trochu chýbalo bolo asi nejaké obšírnejšie nadšenie z analýzy? niečoho takého som na vysokej škole asi celkovo očakávala viac, alebo neviem ako to lepšie popísať, cítila som ho u seba a spolužiakov, prednášky mi prišli hlavne praktické.
Pan profesor vše výborně vysvětluje, do toho přidává občasné odlehčení v podobě vtipů a různých historek. Celkově mi jeho přístup přijde ze všech vyučujících jako "nejlidštější" a zároveň také nejpoutavější. Snad jedinou výhradu bych měl k rychlosti, která by dle mého vkusu mohla být nižší, ale ve výsledku pan profesor vše několikrát zopakovává, aby to bylo jasné.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Vyučujúci je vždy pripravený a snaží sa učivo podať ľudsky a pochopiteľne, rád zopakuje dôkaz aj odpovie na otázky. Rád porozpráva vtipný príbeh na vyplnenie času medzi dôkazmi. Zápočtové písomky aj skúšková písomka odpovedali prebranému učivu.
Profesor Hencl přednáší skvěle, důkazy často ukazuje jednodušší nebo lépe vysvětlené než jsou ve skriptech, jen je škoda, že nikde nejsou v takové podobě sepsané, jak bývají na přednáškách, je doopravdy užitečné si na přednáškách vše psát.
Pán profesor, z môjho uhlu pohľadu bol výborne pripravený na prednášky a aj keď sme preberali niečo veľmi náročné stále sa mu darilo to udržiavať vo veľmi pohodovej atmosfére čo je za mňa nesmierne náročné urobiť ale predsa pán profesor mal celú prednášku veľmi výborne zvládnutú. Preto pre mňa nebolo prekvapením, že keď sa vedelo, že bude prednášať práve pán profesor Hencl, prednášková sála sa veľmi naplnila (v pomere s ostatnými predmetmi). Čo som veľmi ocenil a pomohlo mi chápať dôkazov, ktoré robil na tabuli bolo aj také "neodbornejšie vysvetlenie" aby človek pochopil čo sa deje. A samozrejme dotazov po prednáške mal niekoľko, ktoré sa mu za mňa vždycky podarilo zodpovedať výborne ale aj s humorom.
Kdybych mohl ohodnotit lepší známkou, ihned bych tak udělal.
Z pedagogického hlediska je pan Hencl to nejlepší, co si můžete přát. Nejenže dokáže látku perfektně vysvětlit, ale na studentech mu záleží a je to vidět - nebojí se cokoli zopakovat, znovu vysvětlit, či zpomalit tempo výkladu - stačí se jen zeptat :).
A jakoby tohle nebylo dost, tak hodiny s ním mají příjemnou, přátelskou atmosféru - jsou až zábavné. Prostě top.
Přednášky s prof. Henclem jsou opravdým klenotem. Výklad je přesný a jasný, prof. Hencl vždy odpoví na položený dotaz a také dělá maximum pro to, aby studentům byly koncepty jednodušší k pochopení. U zkoušky je přístup a hodnocení také velmi férové.
Vynikající přednášející, jeden z nejlepších na celé fakultě. Pan profesor přednáší zapáleně a energicky, rád odpovídá na otázky (na které se díky jeho přívětivosti nemusíme bát ptát), a jeho přednášky jsou velmi zábavné. Občas přednášku přeruší krátkou historkou či zkušenosti, což je nečekaně geniální způsob, jakým si pan docent udržuje tempo, aby si studenti stihli dopsat poznámky na tabuli. Povahově je pan docent velmi přívětivý, je velmi lidský a empatický, a pokud má student s něčím problém, tak rád pomůže. Líbí se mi způsob, jak vždy na konci důkazu celý důkaz ještě jednou shrne.
Letos se u zkoušek změnilo hodně věcí k lepšímu - písemná a ústní část jsou navzájem oddělené, a pokud se nám nepovede ústní část, tak si nemusíme opakovat písemnou. Obě tyto změny jsou naprosto fenomenální, a přijdou mi velmi rozumné a smysluplné. Velmi se mi líbí nový teoretický příklad v písemné části, je to velmi chytrý způsob, jak propojit písemnou a ústní část zkoušky. Velmi se mi líbí i nová otázka na implikace, je to upřímně má nejoblíbenější část celé zkoušky, jenom mě mrzí, že její jediný účel je pomoci studentům, kteří by si chtěli zlepšit známku. Líbí se mi, že jsme si na písemnou část mohli nosit tištěné/psané poznámky, abychom se nemuseli šprtat dvacet různých derivací/známých limit.
Líbí se mi rozložení stránky předmětu, a velmi se mi líbí, že si můžeme bodování písemné části zkontrolovat online. Vadí mi, že na stránkách není vzorové řešení testů, abychom si mohli naše výsledky s něčím porovnat. Mrzí mě, že v sylabu přednášky chybí důkazy jednotlivých vět, ale naštěstí má pan profesor k dispozici nahrávky z doby Covidové, které rozsahově odpovídají obsahu přednášky.
Naprostá většina učiva se (aspoň v mém případě) dala pochopit na přednášce: rozebrána myšlenka, proveden důkaz, zrychlené opakování; vše v kontextu využitých dřívějších vět. Kde se dalo, nakreslen obrázek nebo příklad. Průběžná kontrola, kdo se chytá, pomocí hlasování. Dobře definované požadavky na zkoušku. Jen tak dál; těším se na příští semestr.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Perfektní styl přednášení (srozumitelný i poutavý) i vstřícný přístup u ústní zkoušky
Místy do výkladu vměšuje látku nad rámec MA1, což je z mého pohledu spíše na škodu, i když pan profesor to zjevně míní jako zajímavost. Jinak se jeho přednášky velmi příjemně poslouchají.
DTTO, navíc bych dodal, že hodnocení u zkoušky a zápočtových písemek (kterou jsem ještě neměl, ale dostali jsme zatím nějaké informace) je hodnocení snad nejvíce férové, jaké by mohlo být :)
prof. RNDr. Stanislav Hencl, Ph.D. [32-KMA], Matematická analýza 2 [NMMA102, přednáška]
Pana profesora mám velmi rád, v zimním semestru jsme ho měli i na cvika a bylo to skvělý. Výklad je sice rychlý, ale poměrně přehledný a koherentní. Není problém se případně na něco doptat, pan profesor vše rád dovysvětlí. Přednášku rád prokládá různými vtipnými historkami, což je za mě super a přál bych si aby to tak dělali i ostatní vyučující - dobře to hodinu odlehčuje a máte díky tomu chvíli na oddych.
Pan prof. Hencl vše dobře a důkladně vysvětluje, systém zkoušek, výuky mi vyhovuje. Jen to písmo by se mohlo trochu zlepšit (ZVĚTŠIT), ačkoli sedím vepředu někdy je obtížné se vyznat v všemožných indexech, na druhou stranu pokud se zeptáte vše je důkladně dovysvětleno.
"
Kdybych mohl ohodnotit lepší známkou, ihned bych tak udělal.
Z pedagogického hlediska je pan Hencl to nejlepší, co si můžete přát. Nejenže dokáže látku perfektně vysvětlit, ale na studentech mu záleží a je to vidět - nebojí se cokoli zopakovat, znovu vysvětlit, či zpomalit tempo výkladu - stačí se jen zeptat :).
A jakoby tohle nebylo dost, tak hodiny s ním mají příjemnou, přátelskou atmosféru - jsou až zábavné. Prostě top.
"
Forma výuky úžasná, cením vše od podání učiva po občasné historky. Líbilo se mi, že byl vždy na tabuli v rámci přednášky předveden příklad a okomentováno případné hodnocení u zkoušky. Tipy pro počítání taktéž. Velmi záživné!
Skvělý přednášející. Vždy ochotně odpoví na jakýkoliv dotaz a uprostřed hodiny pravidelně vypráví historku či nějakou zajímavost, aby si náš mozek stihl na chvíli odpočinout.
Skvělý přednášející, opravdu se snaží látku vysvětlit co nejlépe, dobře se to od něj chápe. Silně doporučuji si sednout do předních lavic, protože profesor Hencl sice píše pěkně, ale psacím písmem a ne moc velkým, a ze zadních lavic se to čte špatně. Také bych oceňovala, kdyby občas více vysvětlil, jak daný koncept funguje, než jen řekl definici. To často dělá, ale ne vždy, a hodilo by se to více. (Například propojení integrálu, derivace a primitivní funkce, a vytvoření intuice a grafické představy o tom, jak tyto jednotlivé věci fungují a proč spolu souvisí tak, jak spolu souvisí. Takovéto souvislosti jsem musela při učení se najít jinde.)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý přednášející, energický, sympatický, ochotný a vstřícný ke studentům, přednášky dělá zábavné.
Suverénně nejlepší přednášející na matfyzu. Akorát mi přišlo, že diferenciální rovnice byly probrány poněkud chaoticky.
Mazání tabule 8/10, lehce mě stresovalo vynechané místo uprostřed tabule kde byla oddělující čára, na druhou stranu jedná se o takový osobní podpis pana profesora.
Občas je tempo přenášení velmi rychlé, ale pan Hencl dává dostatek času k dopsání a pochopení látky na tabuli. Oblíbenou části přednášek jsou příhody ze života a kvízy. U zkoušek je pan Hencl velmi milý a vstřícný. K dobru přijdou i videa na YouTube, která jsou podobná přednáškám, tedy je to jakoby byly přednášky nahrávané.
Profesor Hencl je veľmi skúsený a zábavný. Poravde si moc neviem predstaviť lepšieho prednášajúceho na analýzu. Pri skúšaní je taktiež milý a priateľský. Jediná nevýhoda je, že prednáša dosť rýchlo. Potom sa ale zase preberie viacej látky����
Přednáška skvělá jako vždy
Mazání tabule 10/10, není co vytýkat, po roce jsme se konečně dostali do k1, kde jsou tabule normálních rozměrů, tedy byla radost se na to koukat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pán profesor Hencl nepotrebuje aby som ho tu chválil, myslím že chvály dostáva dosť a myslím že to je zaslúžené. Jeho historky dokážu spraviť dobrú náladu aj po dôkaze vety o implicitnej funkcii a viacero študentov ho berie ako tvár matematiky na matfyze. Najviac si cením jeho vľúdne slová ktoré venuje študentom ktorých práve vyhadzuje na skúške, mne sa to ešte nestalo ale už som si pri skúške vypočul mnoho chudákov ktorým sa to ten deň nepodarilo a asi žiadny profesor nemá k nim toľko empatie ako profesor Hencl.
Budu se opakovat: "Kdybych mohl ohodnotit lepší známkou, ihned bych tak udělal."
Zkrátka: skvělý pedagogicky, látku perfektně vysvětlí, na studentech mu fakt záleží (jde to vidět), chcete-li něco zopakovat/vysvětlit/aby trochu zpomalil -- stačí říct.
Navíc hodiny jsou přátelské až zábavné (prokládá vtipy, historky, kvízy) + velmi přívětivé podmínky zkoušky. Prostě TOP!
Skvělý přednášející, jen by bylo dobré pomalejší tempo přednášek a hodily by se důkazy na internetu, ne jen znění vět. Ale vše vysvětluje skvěle, je milý a férový, je nutné se to opravdu naučit, ale kdo umí, tak zkoušku udělá.
Martin Buc, 15.01.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vynikajúci prednášajúci, väčšinu času sa usmieva, je milý, vtipný a rád vždy pomôže, nemám s ním zatiaľ žiadnu zlu skúsenosť. Na skúške je tiež veľmi ústretový nasnaží sa študentov potopiť. Taktiež dokáže vysvetliť učivo veľmi zrozumiteľne a oceňujem historku v polke prednášky.
veľmi sa mi páčilo, že ma hodiny nútili premýšľať a nie len precvičovať nejaký overený postup. znamenalo to, že si človek musel dohľadávať príklady a učiť sa postupy častejšie sám, ale mne to konkrétne vyhovovalo, lebo sme sa na cvičenaich dozvedali nejaké rozširujúce informácie aj mimo prednášku, alebo zaujímavé príklady. tiež som mala pocit, že keď sme nad nejakým problémom rozmýšľali, že môžem povedať hocijaký nápad, aj keď si ním nie som istá, lebo mi priestor prišiel dostatočne otvorený na diskusiu bez súdenia. na cvičenia som sa tešila
Oceňuji lidský přístup pana profesora. Na prvních několika cvičeních jsme všichni trochu znejistěli, když považoval některé známé nerovnosti za triviální k dokázání, ale potom už vše probíhalo bez problémů.
Cvičení s prof. Huškem splnilo má očekávání. Bylo probráno vše co student potřebuje k dalšímu samostudiu, pokud bylo něco nejasné, nebyl pro cvičícího problém nejasnosti objasnit. Hodnocení zápočtových písemek bylo nanejvýš férové.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Profesor Hušek je akademická zbraň, ví všechno a je vidět na něm, že tyto znalosti chce podat dál, úspěšně mě připravil na zkoušku, ale věnuje se i znalostem nad rámec zkoušeného učiva. Výborný cvičící.
Pan Johannis látku vždy připomněl na tabuli a následně jsme si počítali příklady zatímco vyučující obcházel třídu. Pokud cvičící chodil na hodiny připraven a měl dobrou docházku, dotazy pan docent ochotně zodpovídal. V opačném případě mohl být na studenty poněkud nepříjemný. Na cvičení také chodil pravidelně pozdě. Na zkoušku jsem se cítil připraven dostatečně.
Ehm tak kde by som začal. Docent Johanis je určite veľmi inteligentný, látku vysvetľuje jasne a zrozumiteľne, no celkom mu chýba ľudské cítenie. Pokiaľ urobíte nejakú hrúbku určite si to vychutná pred celou triedou. Je to úprimný človek, niekedy až moc. Myslím si, že nevie zachovať vážnu tvár, a tak aj zlé správy podáva s úsmevom. Na cvičenia často meškal. Určite neodporúčam pre slabšie povahy, pretože je dosť pravdepodobné, že sa budete obávať na čokoľvek opýtať. Ak si ale myslíte, že vám analýza ide, môže vás posunúť ďalej.
Pokud si v analýze nevěříte, tak si cvičení pana Johanise neberte. Pan Johanis velmi dobře vysvětluje probírané látku a jak ji aplikovat s tím, že občas vysvětluje látku více do hloubky, což pomáhá s pochopením. Avšak předpokládá, že spoustu věcí už budete umět, nebo pro něho triviální věci pouze rychle okomentujte, což ne vždy odpovídá trivialitě problému. Zápočtové písemky pana Johanise patří k těm těžším, avšak dobře připraví na to, co očekávat u zkoušek. Pan Johanis je ochotný pomoct s konkrétními problémy a tak se nebojte se zeptat. Pokud chcete dobrou přípravu a věříte si, tak pana Johanise mohu doporučit. P.S. doporučuji se obrnit proti humoru pana Johanise, občas to zabolí.
Dřív jsem se ho bála, protože mi přišel hrozně přísný, ale tenhle semestr byl naopak hodný a ochotný. Umí dobře vysvětlovat a cvičení jsou velmi přínosná.
Cvika s Kaplickým probíhaly tak, že na začátku předvedl pár příkladů, pak nás nechal počítat a jen obcházel a případně radil, což je podle mě super způsob výuky. Občas mluví trochu zmateně, ale je moc hodnej.
Naprosto vynikající cvičící, bezesporu jedna z nejlepších na celé fakultě, všichni se o její cvičení perou. Je nesmírně těžké popsat všechno, co si na jejích cvičeních vážím, protože paní Kuncová je tělem i duší člověk, který do své práce dává 200% a velmi se o své studenty stará, a my ji za to máme moc a moc rádi.
Líbí se mi obsah cvičení, probíraná látka dává smysl, dává smysl, proč probíráme zrovna to či ono, na stránkách má řešení příkladů. Moc se mi líbí, jak interaktivně přistupuje k učení dané látky - obrázky, grafy, pexeso, skupinové práce, atd; neznám jediného cvičícího, který by do přípravy hodin dával tolik času a energie, jako paní Kuncová. Líbí se mi, že zadání cvičení obsahuje i důležité věty a definice, abychom věděli, jak se s daným tématem poprat, myslím si, že by něco podobného měla být standardní praxe na cvičeních jako takových.
Moc se mi líbí, že nám kontroluje zkouškové příklady na cvičením, abychom věděli, co máme čekat. Načasování bych možná posunul až na následující hodinu, někdy je těžké setkat se s tématem a hned ho použít na zkouškovém příkladu, ale samo o sobě mi to přijde naprosto úžasné.
Konzultace jsou také úžasné. Velice se mi líbí, že konzultace můžeme mít i online, a že si můžeme stáhnout záznamy z konzultací, abychom se na ně podívali později.
Dinosauří samolepky jsou super. Studenti matfyzu se často bojí chodit k tabuli, a moc se mi líbí, jak se nás paní Kuncová snaží motivovat.
Moc mě těší, že je paní Kuncová na hodinách otevřeně inkluzivní, a že je velmi milá a vlídná. Mám pocit, že se na jejích hodinách mohu skutečně cítit bezpečně, a velmi si toho vážím.
Cvičení paní Kuncové jsou jedním z hlavních důvodů proč jsem já (a i spousta dalších) zvládl úspěšně složit zkoušku. Cvičení jsou velmi dobře sestavena a látka je vždy dopodrobna vysvětlena. Paní Kuncová se na cvičení stíhá věnovat všem a zároveň stíhá pomáhat i jednotlivcům s případnými nejasnostmi. Její materiály jsou velmi kvalitní a jsou využívány i studenty, kteří paní Kuncovou nemají. Cvičení paní Kuncové jsou nejlepší přípravou, kterou může student ke zkoušce mít.
Díky. Jsem ráda, že to pomohlo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vynikající schopnost vysvětlit látku a motivovat studenty (samolepky a razítka :) ). Zpracování řešení příkladů je velmi pochopitelné a během hodin máte vždy co dělat.
Paní doktorka má skvělý přístup ke studentům i k vlastnímu výkladu látky. Vždy se snaží rozvrhnout cvičení tak, aby byl dostatek času na předvedení vzorových příkladů a zároveň na samostatnou práci studentů. Aktivně se snaží individuálně vysvětlit případné nejasnosti, a to velice přívětivým způsobem s dávkou trpělivosti. Srozumitelnost jejího výkladu je velmi vysoká.
Oceňuji vzorové příklady na tabuli a přátelský přístup, jakož i „aspoň opište zadání“ při procházení kolem debatního kroužku. A odreagování po přestávce, ať zvládneme i druhou hodinu cvika. Pocit lehkého přehlcení informacemi (používané věty apod na papírech) je nejspíš vlastní jen mně.
Děkuju. Těší mne, že to odreagování zabralo, byl to letošní experiment.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.08.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Velmi napomocna, ochotna a mila cviciaca. Vzdy na hodinach vsetko dobre vysvetlila a v pripade nudze sa dali dohodnut konzultacie (aj pocas skuskoveho).
Velmi nápomocná cvičící, velmi oceňuji její kvality. Udělala z Analýzy snesitelný předmět. Výborně studenty připraví ke zkoušce.
Děkuju.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Dovolím si tvrdit, že Kristýna Kuncová je nejlepší vyučující matematiky, jakou jsem měla to štěstí poznat :) Kromě toho, že má skvělou výuku, je neuvěřitelně ochotná, tak hodně oceňuji její perfektní materiály - ať už to jsou hromady poměrně detailně řešených příkladů, či jakékoliv applety, grafy, hýbátka... Navíc má celkem dobrou sbírku materiálů ke zkoušce, takže člověk už si toho nemusí moc chystat sám a má všechno, co potřebuje ready. Taky miluju její návody na jednotlivé typy příkladů, zejména u konvergencí jak řad tak integrálů byly tabulky a algoritmy hodně nápomocné. Na cvičeních jsem se vždy cítila skvěle a na blbnutí na začátku hodiny nejspíš nezapomenu (v dobrém :D )
Moc děkuju, jsem ráda, že materiály i návody fungují a pomáhají se zkouškou. Jsem ráda, že to klaplo, zvládnout 180 minut analýzy najednou není jen tak.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pani Kuncová je veľmi vzácna osoba, jej práca na matfyze je nenahraditeľná. Asi v živote som nestretol tak schopného pedagóga a čo sa týka matematiky tiež tam nie je žiadny problém. Povedať že pani Kuncová chodí na cvičenia pripravená by bola urážka, neviem si predstaviť koľko času musela venovať na prichystanie materiálov z ktorých sa učia študenti nie len jej cvičení. Už od prváku, keď som mal iného cvičiaceho, ma jej materiály úspešne pripravili na každú zápočtovú písomku alebo skúšku z analýzy ktorú mi kto kedy hodil pod nohy. Dokonca aj z teorie míry a integrálu, ktorú teraz ani necvičí. A nie sú to len materiály ktoré má pripravené, využíva technológiu a humor aby nám priblížila práve preberané učivo cez farebné grafy, animácie, príklady, metafory a keďže sme v 2025 tak aj memečka. Vynikajúca cvičiaca. Keď vysvetľuje nejaký postup ľudia sú ticho, majú prirodzený rešpekt ktorý si pani Kuncová nasilu nevynucuje. Ešte som ani nespomenul osobný prístup a rešpekt ktorý pani Kuncová má voči svojim študentom. Správa sa ku svojim študentom ako ku dospelým ľuďom. Vždy keď som mal nejaké sprosté matematické otázky mi odpovedala, prípadne ma aj milo motivovala aby som počítal keď sa mi nechcelo (mne sa vlastne od začiatku nechcelo :D). Myslím že pozná všetkých svojich študentov po mene a keby aj nie snaží sa aby to tak bolo. Robí z učenia nenásilný proces. Mala by byť vzorom pre iných pedagógov na matfyze alebo mimo matfyzu.
Paní doktorka je velmi milá a nápomocná, moc doporučuji přihlásit se na její cvičení. Zodpoví každou otázku, i když se týká třeba jednoduchých témat. Cvičení probíhá tak, že na začátku hodiny je ukázkový příklad a poté studenti počítají sami a paní doktorka je obchází a radí, což je podle mě skvělý přístup. jediné, co bych možná navrhovala, je větší náročnost zápočtových písemek (jen o trochu). Přijde mi, že v porovnání se zkouškovými písemkami jsou jednoduché.
Budu možná kontroverzní. Ano, paní Kuncová je naprosto senzační cvičící, a určitě to je dobrá volba pro jakéhokoli studenta -- ale ne pro všechny studenty je to *nejlepší* volba, zejména pro ty pokročilejší. Let me explain.
Paní Kuncová je příjemná (napůl cvičící -- napůl přímo kamarád), nesmírně ochotná, vstřícná, férová, snaživá a má perfektní materiály na procvičení. Navíc chápe, že ne vždy jsou studenti géniové co dokážou látku hned na 100 % pochopit se vším všudy ==> umí látku vysvětlit polopatě, algoritmicky, jako "malým dětem". Její příklady pak toto podporují -- jsou spíše snazší, rutinní, přímo ve tvaru zkouškových.
A tedy je to jediné mínus -- cvičení vám látku vysvětlí a procvičí natolik, abyste pochopili o co go a uměli (dle algoritmu) spočítat co bude na zkoušce -- ale neposkytne výzvy, které jsou potřeba k dalšímu rozvoji. Jste-li proto někdo, kdo se v látce spíše vyzná, doporučil bych najít "náročnější" cvika, která rozvinou vaši schopnost aplikovat naučenou látku samostatně (a tudíž ji pochopit hlouběji), ne jenom se naučit typové příklady. Jen tak se posunete dál.
Úžasná cvičící, dobře vysvětluje, dělá hodiny i zábavné, má na webu skvělé materialy. Zápočty má hodně lehké, což ale může být i na škodu, protože zkouška je výrazně složitější. Zároveň to ale vysvětlí dost dobře, takže přesto ke zkoušce připraví. Některé příklady počítá jiným způsobem, než jiní cvičící, hlavně když jde o techniky z lineární algebry. Bylo by užitečné ukázat oba způsoby, nebo alespoň zmínit, že to jde i jinak, protože v některých případech preferuji ten jiný způsob, protože se dá lépe kontrolovat, jestli jsme neudělali numerickou chybu. (Konkrétně mluvím o řešení ODR, kde by šlo postupovat hledáním vlastních čísel místo úpravami celé matice.) Ale celkově rozhodně doporučuji.
Skvělá příprava, moc oceňuji řešení k zadaným úlohám na cvičení. Vše srozumitelné a pokud není tak je vše důkladně dovysvětleno. Možnost rychlé konzultace vpodstatě kdykoli. SUPER
Cvičící je velmi vstřícná a její výklad látky je snadno pochopitelný. Jako veliké plus považuji poskytnutí materiálů obsahujíce sadu příkladů a relevantní teorii na začátku každého cvičení.
Martin Buc, 15.01.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Veľmi zrozumiteľný výklad, na začiatku každej hodiny rozdá zadania, ktoré má pani doktorka výborne spracované a dokonca aj podrobne riešenia zavesené na svojej stránke (ak sa pripravujete na predtermín dá sa doučiť aj samostatne učivo z týchto materiálov). Úvodný príklad so všetkými podrobnosťami a chybami, ktoré môžu nastať vo výpočte je výborný na pochopenie učiva. Po zvyšok hodiny chodí medzi žiakmi a pýta sa, s čím treba pomôcť, a či je všetko zrozumiteľne. Na hodiny sa vždy teším a odchádzam z nich s dobrou náladou. Vzor zápočtovej písomky je tiež veľké plus, študent vie ako sa má pripraviť na zápočet.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Na panu profesorovi je vidět, že je profík v tom co dělá, proto byly občas dotazy odbity slovami ,,To je triviální" a ne moc dukladně dovysvětleny. Po čase se ale dalo zvyknout na tempo cvičení a když si k tomu člověk sedne i doma, na zkoušku bude dobře připraven, takže hodnotím pozitivně. Se zápočtem problém vubec není.
Za mě jednoznačně nejlepší cvičení semestru. Pan profesor Pick je skvělý cvičící se smyslem pro humor. Cvičení mě skvěle připravila na písemnou část zkoušky, takže jsem doma na písemnou část už nemusel trávit příliš času. Na jeho cvičení panuje uvolněná atmosféra, kdy většinou ukazuje na tabuli, jak se co má řešit. Občas to okoření nějakou teoretickou úlohou či poví nějakou historku ze života. Na jeho cvičení jsem se vyloženě těšil. Mohu vřele doporučit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Skvělý humor a opravdová kapacita. Cvičení s ním jsou opravdu zábavné a i když jsem šla na cvičení s tím, že látce úplně nerozumím, na každé cvičení jsem se těšila.
Nejlepší cvičící na MA 2, vše důkladně vysvětlí, systém cvičení mi extrémně vyhovoval, nejdříve vzorový příklad a následně samostatné počítání, možnost konzultací jsem několikrát využil, vždy ochotně a ihned poskytne potřebnou konzultaci po domluvě. Zápočtové písemky byly těžší na druhou stranu mě připravili ke zkoušce, kterou jsem oproti prvnímu semestru udělal na první pokus, pokud bych si měl vybrat znovu, zvolím jednoznačně paní doktorku Slavíkovou.
Pan docent dobře vysvětluje, přiměřeným tempem a srozumitelně, hezky píše na tabuli. Průběh cvik dobrý, testy nebyly nijak extra složité, vše v pohodě. Bohužel ve srovnání s panem profesorem Henclem, kterého jsme měli na cvika v zimáku trošku horší, takže z toho důvodu nemůžu dát lépe než průměr.
Pan Vejnar je dobrý cvičící. Je ke studentům přívětivý, snaží se co nejlépe zodpovědět jakékoli dotazy či nejasnosti. Vysvětlit látku umí také solidně, ale občas tam chybí ten um předat tu "intuici" za jinak trikově/mechanicky vypadajícím postupem -- občas se to povede, občas ne (vždy se o to ovšem snaží!).
Příklady vždy precizně vysvětleny, cvičící se vždy ujistil že tématu rozumíme. Počítání u tabule pro dobrovolníky je skvělý nápad, na cvičení tak panovala přátelská atmosféra a žádný stres. Zápočtové písemky férové, vždy byla možnost konzultace.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý cvičící, veselý, připravený na hodiny, dobře vysvětluje řešení.
Vstřícný kolegiállní přístup ke studentům, velmi oceňuji, že výsledky zápočových písemek byly zveřejněny ještě ten den, kdy jsme je psali.
Mazání tabule 10/10, pan docent Vejnar se nejspíš učil od samotného Luboše Picka.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 1 [NMMA101, cvičení]
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení z analýzy byly super, bavilo mě to. Materiály jsou dostupné na webu pana profesora i s řešením (až na výjimky), což je ideální pro domácí přípravu. Zápočtové písemky byly za mě přiměřeně obtížné, není to nic extra hrozného.
S cvičeními z matematické analýzy jsem docela spokojený. Obsah cvičení dává smysl, netrávíme příliš moc času tématy, se kterými se už pravděpodobně nesetkáme, a jsem spokojený se strukturou a obtížností zápočtových testů. Možná, že by stálo za to zauvažovat nad nějakými kvízy, které by se týkaly probírané látky z přednášky, něco podobného, jako ty, které máme na lineární algebře. Nejsem si jistý, jestli je analýza vhodný předmět pro takovéto kvízy v porovnání s lineární algebrou, ale možná by to pomohlo s hlubším pochopením teorie, aby studenti nějak intuitivně chápali, co se v té analýze děje.
Organizácia cvičení bola veľmi moc super kde som mal pocit, že som skutočne pochopil tomu čo sa deje na prednáške. Zohranosť s prednáškou bola sto percentná. Youtube videá na cvičenia boli taktiež dostupné, čo bolo za mňa veľmi super.
Cvika z Matalýzy byla prostě efektivní. Účelem je si započítat a procvičit si aplikování přednášených vět a tvrzení v praxi. Ze začátku to může jít dost z tuha, ale výběr příkladů je kvalitní - kdo je poctivě propočítá (někdy to znamená doma), má velkou šanci zkouškou alespoň projít.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zkouškové příklady a příklady o cvičeních jsou náročností trochu někde jinde.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Kromě skvělého přednesu musím ocenit i vtipné poznámky a historky, kterými je hodina protkaná.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 1 [NMMA101, přednáška]
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velice zajímavý předmět. Bavil mě, i když jsem už měl nějaké předchozí zkušenosti s danou látkou. Někdy bylo tempo trochu rychlejší, než by mi vyhovovalo, ale výklad byl pořád srozumitelný.
Předmět jsem si jako jeden z mála oblíbil. Oceňuji provázanost a praktické využití různých vět atd. při počítání. Zároveň cením fakt, že se zkoušelo jen to, co bylo řečeno na přednášce.
MA bola za mňa nesmierne farebný predmet, kde rozhodne nechýbala divokosť tém. Jeho rôznotvarosť ma veľmi bavila a mal som pocit, že každá jedna prednáška je diametrálne odlišná od tej predošlej. Veľmi veľké plus bolo youtube spracovanie pánom profesorom Henclom, na ktoré sa dalo aj odkazovať a človek ak niečo nepochopil na prednáške bolo si veľmi jednoduché dohladať dané video a pochopiť to na viackrát. Nemám čo vytknúť.
Ze začátku se mi předmět zdál poněkud nesourodý, ale od kapitoly 2 (posloupnosti) již nabyl jasného směru. Samozřejmě se nejde příliš do hloubky, ale to asi není (jakožto úvodní předmět) na škodu. Jen mě trochu mrzelo, že nebyla nějaká odpovídající skripta jako v LG1.
Z analýzy mám upřímně panický strach, bezesporu se jedná o nejtěžší předmět v prvním ročníku. Letos se hodně věcí změnilo k lepšímu, hlavně co se týče obsahu a zkoušky.
Obsah předmětu je rozhodně příjemnější. Každá věta z přednášky hraje nějakou roli, a nikdy jsem neměl pocit, že jsme se museli něco učit jenom kvůli tomu, abychom se to naučili, konec a basta fidli. Vadí mi, že nemáme nějaká sjednocená skripta z matematické analýzy, máme sice předběžnou verzi, ale jsou hrozně nahuštěná a pro potřeby běžného studenta téměř nerozluštitelná.
Zkouška je oproti minulému roku mnohem přístupnější, což beru jako OBROVSKÉ plus. Písemná a ústní část jsou navzájem rozdělené, a pokud se nám nepovede ústní část, tak si nemusíme opakovat písemnou část, změnilo se ještě pár věcí, ale to už je jenom taková omáčka, ty hlavní dvě jsou oproti všemu ostatnímu naprosto monumentální, a jsem za ně neskonale vděčný.
Zkouška je tedy mnohem více "user-friendly", ale pořád je velmi náročná, což podle mě souvisí se strukturou samotné zkoušky. U ostatních předmětů se můžeme nějak opřít o to, co nám jde nejvíc, v diskrétce i lingebře máme otázky na důkazy, ale pokud nám nevadí trojka, tak je v obou předmětech možné napsat zkoušku bez toho, aniž bychom museli něco dokázat. U analýzy tomu tak není, protože má samostatnou ústní a písemnou část, a co hůř, z obou částí potřebujeme získat nějaký minimální počet bodů k tomu, abychom prošli. V ústní části musíme správně napsat aspoň jeden důkaz, a pokud nám nesedne zadání, tak bohužel máme smůlu.
Nová teoretická otázka v písemné části je super, a nová otázka na implikace je naprosto úžasná (upřímně se jedná o nejzábavnější část celého testu), protože v obou případech máme šanci využít naučenou teorii v praxi. Mrzí mě však, že implikace slouží pouze od toho, aby si člověk mohl zlepšit známku z testu, a jinak ne. Myslím si, že by na ústní části měla být aspoň jedna další otázka, buď na implikace, nebo třetí důkaz, aby se předešlo situacím, že si student vylosuje zrovna ty věty, které mu nejdou, a potom má smůlu na ústní část jako takovou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výborná prednáška. Nemám čo vytknúť. Privítal by som teoretické domáce úlohy, ktoré by mi pomohli prinútiť sa učiť sa teóriu počas semestra.
Procvičování příkladů z matematické analýzy - asi nemám co bych k tomu dodal. Ten koho to hodně baví se v tom jistě najde, za mě průměr. Zapisuje se docházka (třeba mít alespoň 50 % - nijak extra se to sice neřeší, ale mohly by pak být problémy)
Připadalo mi, že občas by se hodilo více cvičení než jen 2 za týden. Ke konci roku se poněkud zmatečné a v časovém stresu na poslední chvíli dělaly diferenciální rovnice.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 2 [NMMA102, přednáška]
Jeden ze dvou stěžejních předmětů na obecné matematice (ale asi i celkově). Mně osobně přijde i zajímavý, za mě je to hodnocení tak 2-3 ale přikláním se spíš ke 3, protože u mě ničím vysloveně nezaujmul. Traduje se o něm (stejně jako o všech analýzách) že je hodně těžký, mně přijde přiměřený a zvládnutelný, ale je pravda, že často záleží na vyučujícím.
Velmi zajímavý předmět, o něco náročnější než v prvním semestru. Písemná část zkoušky mi přišla oproti písemkám z minulých let (které jsem si během přípravy zkoušel propočítat) relativně jednoduchá. U ústní části zkoušky mi malinko vadilo, že různí profesoři měli jiné názory na rigoróznost některých definic. Jinak jsem si ale předmět moc užil.
Předmět je dobrý, ale náročný, a hlavně chybí skripta, ve kterých by bylo přesně to, co na přednáškách. Vznikající skripta jsou velmi rozsáhlá, a není možné stíhat je procházet celé. Navíc na přednáškách měl profesor Hencl často jiné (a často také lehčí) důkazy, proto bylo potřeba si vše psát. Srozumitelně napsaná skripta by studium velmi ulehčila. Také by pomohlo, kdyby ve skriptech i na přednáškách bylo více vysvětlené, jak dané koncepty fungují a jak spolu vzájemně souvisí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na přednáškách je bohužel málo času si rozmýšlet význam tvrzení a důkazů. Ráda bych se nad tvrzeními stihla trochu zamyslet, než začnu rychle opisovat nebo jen vstřebávat důkaz, který přednášející začne psát na tabuli.
Obtížnost předmětu narostla oproti zimnímu semestru. Oceňuji možnost na konci semestru vyřadit 3 důkazy lehkých a 2 důkazy těžkých vět.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 3 [NMMA201, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Prednáška matematická analýza 3 je viac abstraktná a teoreticky zameraná ako analýza 1 a 2, mám pocit že učivo preberané na cvičení to až tak neodráža, skoro celý čas sme počítali. Cvičenie je stále postačujúca príprava na výpočtovú časť skúšky, ale mohli by sme tam riešiť viac teoretických príkladov.
Oceňuji možnost "hromadných konzultací", které probíhaly každou středu - mohli jste se dojít zeptat na důkaz, kterému jste na přednášce nerozuměli.
Martin Buc, 15.01.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičenia súvisia s prednáškou a sú zrozumiteľne.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 3 [NMMA201, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Matematická analýza III je fajn predmet, po dvoch semestroch limít, řad a integrálov sa učivo vybralo viac teoretickým smerom ako výpočtovým a to je fajn ale trochu sa to mohlo viac ukázať na organizácií jednotlivých hodín. Chápem že je veľa dôkazov a tém ktoré treba za semester prebrať, ale čím ďalej ideme tým sú preberané pojmy a vety abstraktnejšie a raz za čas by som uvítal len takú kontrolu že či to čo robíme dáva nejak intuitívne zmysel. Keď sme sa venovali hlavne výpočtom, počítanie a aplikovanie viet bolo dostatočne precvičené na cvikách ale problémy typu “čo je Hilbertov prostor? je toto len lingebra v prestrojení??” sa na cvičeniach moc neriešia. Máme kvízy a tie sú super, ale aj tak mám pocit že väčšinu času prednášky tvoria dôkazy a stálo za to by jeden/dva preložiť na proseminár a miesto toho využiť ten čas na nejaké intuitívne priblíženie pojmov s ktorými pracujeme, príklady, protipríklady, viac kvízov a tak. Dôkazy sa dajú naučiť aj na izbe cez skúškové ale také hlbšie porozumenie a predstava pojmov s ktorými pracujeme mi príde že keď nepríde na prednáške tak nemusí prísť vôbec. Keď si chceš predstaviť 4-dimenzionálny priestor predstav si n-dimenzionálny a za n dosaď 4 :DD toto si dám asi vytetovať
Myslím si, že analýza je predmet, na ktorom by sme sa mali viac rozprávať. Uvedomujem si, že venovanie sa dôkazom je dôležité pre chápanie a budovanie si vlastnej intuície. Preto, nech pracujeme s nástrojmi, o ktorých vieme, že sú pravda, čo sa mi strašne páči, inak by som tu už asi nebola. Možno ale ešte úplne nechápem, prečo je to tak dôležité, ako to predmet prezentuje. Možno na to je jednoduchá odpoveď ktorú nemám, ale čo mám zatiaľ z troch semestrov je, že pri preberaní nejakej vety venujeme drvivú väčšinu času jej dôkazu, a podstatne menej vysvetleniu jej znenia a príkladom jej použitia. Líši sa to pri prednášajúcich (z porovnaní pri suplovaní) ale asi to nemení štruktúru predmetu.
Príde mi nereálne navrhnúť, aby sa nejaké vety alebo dôkazy vynechali, a riešili sa namiesto toho využitia znení alebo zaujímavosti. Verím, že čo je považované za dôležité a prednášané, naozaj dôležité je. Bola by som ale veľmi ochotná chodiť aj na tretiu prednášku analýzy do týždňa, alebo mala o semester povinnej analýzy viac, keby sme mohli učivo preberať s dôrazom na aplikácie v teórii a na hľadanie súvislostí. Povedať si viac o tom, kedy a kde sa s konceptom stretneme, čo sa môže stať, čo nám môže pomôcť riešiť, kedy zlyháva. Niečo si niekedy povieme na cvičeniach, niečo na prosemináři (aj keď tam sa tiež väčšinou venujeme komplikovanješím dôkazom) ale aj tak si myslím, že by bolo super, ak by toho bolo viac.
Prostě třetí analýza. Touhle dobou už asi víte, co čekat.
Jen mě tedy překvapuje, že Lp prostory a Hilberotvy prostory (co jsme s panem Henclem probrali) byly nad rámec a nikoli součástí standardního sylabu. To je škoda, určitě bych je zařadil.