AnketaAnketa(verze: 718)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Monika Balázsová, Ph.D. [32-KNM], Numerické řešení parciálních diferenciálních rovnic [NMNM338, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2024, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělá cvičící, jak výkladem, tak případnou domluvou např. na zápočtové písemce.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Velmi oceňuju skvělou připravenost na cvičení. Započítali jsme si hodně a vysvětlili všechno potřebné. Jako příprava na zkoušku cvičení zafungovalo skvěle. Vyzdvihnul bych i zachování klidu, protože některé studenty bylo potřeba i trochu nutit, aby se zapojili a něco u tabule spočítali.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení skvěle připraví na početní část zkoušky. Atmosféra s povinným docházením k tabuli mi trochu připomínala střední školu.
Scott Congreve, Ph.D. [32-KNM], Metoda konečných prvků 1 [NMNV405, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 1. ročník, Matematické a počítačové modelování ve fyzice, navazující magisterské
úkoly byli hodnoceny mírně,
připravenost na výuku byla adekvátní
Scott Congreve, Ph.D. [32-KNM], Metoda konečných prvků 1 [NMNV405, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Numerická a výpočtová matematika, navazující magisterské
Doctor Congreve is kind and pleasant teacher, always ready to answer questions or repeat some unclear parts of the lecture. However, his lecturing was based on (almost word by word) copying his lecture notes that had a form of continuous text. Also, he wrote very fast and his handwriting wasn't one of the easily readable ones, and as English is his first language, it was sometimes difficult to fully understand him. All of that resulted in lectures that weren't very capturing and were quite hard to follow or even understand. Therefore asking questions was hard for me personally because I usually felt I didn't grasp much of the lecture to know even what to ask.

On the other hand the exam was a pleasant conversation, the teacher was very eager to help if needed and didn't require difficult technicalities.
prof. Mgr. Petr Knobloch, Dr., DSc. [32-KNM], Numerické řešení parciálních diferenciálních rovnic [NMNM338, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 29.05.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět je náročný řekl bych, ale dokáže být zajímavý. Pan Knobloch se velice snaží znalosti předat. Párkrát jsme si na přednášce ukazovali nějaké výsledky v matlabu, což cením. U zkoušky je třeba ukázat, že tomu rozumíte, i s detaily. Na ústní část zkoušky není na můj vkus dost času, ale aspoň to více připraví na strukturu státnic. U zkoušky jsem osobně cítil přátelský přístup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Prednášajúci bol ochotný a dával si záležať, aby študenti výklad pochopili. Samotný výklad bol ale veľmi monotónny, a pretože tesne kopíroval skriptá, nemal veľkú pridanú hodnotu. Keďže sú k prednáške skriptá, myslím, že nemá až taký význam písať látku podrobne na tabuľu. Skôr by som uvítal, keby sa výklad sústredil na prerozprávanie myšlienok inými slovami, intuitívne vysvetlenie, a to aj na úkor presnosti a úplnosti zápisu na tabuli, ktorý vďaka skriptám nie je až taký dôležitý. Myslím, že keby bol výklad viac spontánny, alebo by aspoň pôsobil dojmom, že odvodzujeme látku na mieste, či viac zapájal do výuky študentov, boli by hodiny pestrejšie. Pri súčasnom štýle bolo ťažké udržať pozornosť. Páčili sa mi praktické ukážky výpočtov.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi líbily. Výklad byl pečlivý s rozumnou mírou detailu a ukázali jsme si řadu numerických schémat, zajímavé i po praktické stránce. Ukázky v Matlabu byly výborné, hodily by se i do cvičení. Oceňuju i skvělé materiály k přednášce a cvičení.
prof. Mgr. Petr Knobloch, Dr., DSc. [32-KNM], Metoda konečných prvků 1 [NMNV405, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 1. ročník, Matematické a počítačové modelování ve fyzice, navazující magisterské
Udělalo mi radost, že domluvit se na dvě osobní konzultace před zkouškou nebyl žádný problém a pan přednášející mi vše podrobně vysvětlil.

Oceňuji zprostředkování záznamů přednášek z disku, vždy je dobré mít nějaký zdroj ke kterému se může člověk vrátit, pokud něco nepochopil z přednášky.

Na přednáškách byl pan Knobloch připraven. A výuka probíhala v pořádku.

Připomínka k předmětu, Numerické řešení parciálních diferenciálních rovnic [NMNM338, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2024, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přístup rozumný, docházka a povinnost dvakrát počítat u tabule motivuje a zkoušková písemka pak není těžká. Nicméně přišlo mi, že celý semestr děláme to stejné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Na cvičení sa väčšinou analyzovali schémy metódami z prednášky. Spočiatku boli zaradené aj teoretické príklady, ktoré mi pri súčasnom výklade na prednáške, ktorý aspoň mňa veľmi nemotivoval k vlastnému bádaniu, pripadali priťažké. Chýbali mi vzorové riešenia, alebo aspoň správne odpovede. Pri spätnom pohľade na predmet si myslím, že by sa hodilo dostávať po cvičení poznámky cvičiacej k danej látke - aby si človek mohol hneď overiť správnosť svojho postupu pri domácom počítaní. Zápočet za dva príklady pri tabuli sa zdá ľahký, ale na hodine sa stihlo len zopár príkladov, ktoré boli často zdĺhavé a aritmeticky nepríjemné. V kombinácii s teoretickými príkladmi na začiatku semestra to nepôsobilo veľmi dobre a vo výsledku si študenti pripravovali riešenia dopredu a potom sa dezorganizovane hlásili ku tabuli, pričom nebolo isté, či bude človek vybraný, aby riešenie predviedol. To veľmi znižovalo motiváciu čokoľvek sám počítať. Ku koncu sa situácia zlepšila, lebo sa počítali štandardnejšie príklady.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Stálo by za zvážení zařadit do cvičení i praktickou implementaci numerických metod a spojit s podmínkami na zápočet. Např. podobně jako v předmětu Úvod do metody konečných prvků. Myslím, že by cvičením trochu prospělo, kdyby na ně chodili ti, co se chtějí zapojit a ne pouze kvůli povinné účasti.
Připomínka k předmětu, Numerické řešení parciálních diferenciálních rovnic [NMNM338, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Prednáška pokrýva základy metódy konečných diferencií, s aplikáciami na základné PDR. Obsahovo mi pripadala ako jedna z tých menej zaujímavých, ale možno to je len spôsobom, akým bola podaná. Sústreďovali sme sa na odvodenie, či skôr analýzu jednotlivých metód, a menej na dôkazy viet, a to sa mi páčilo. K prednáške existujú skriptá, podľa ktorých sa preberá - jedna vec mi ale v skriptách vadila, a síce príliš veľké množstvo číselných odkazov na rovnice. Pri neustálom listovaní dozadu človek ľahko stratil prehľad a sťažovalo to sústredenie. Namiesto (fiktívny príklad) "použitím vzťahov (5.16) a (5.23)" by som radšej čítal napríklad "dosadením zo študovanej rovnice a práve odvodeného odhadu". Skúška bola hodnotená spravodlivo, aj keď bola náročnejšia, ako by človek na základe prednášky a cvičenia (ktoré pôsobia dojmom, že je to v podstate ľahká látka plná mechanických výpočtov) čakal.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět se mi líbil. Velmi zajímavý s vyváženou teoretickou a praktickou stránkou.
Připomínka k předmětu, Metoda konečných prvků 1 [NMNV405, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Numerická a výpočtová matematika, navazující magisterské
In my opinion It would be useful to show more examples as one can easily be engulfed in all the abstract theory and lose perspective. Also I would appreciate much more practical examples in the practicals to this course. For me it wasn't sufficient to show one, in that case it was then quite hard for me to complete the homework afterward.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK