Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. Mgr. Jakub Čížek, Ph.D. [32-KFNT], Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Pan profesor přednášky dělil na teoretickou a praktickou část, obě často prokládal zajímavostmi ze světa experimentální fyziky. Zápočet se dal získat snadno, pokud se student smířil s obětováním každého nedělního odpoledne dobrovolnému domácímu úkolu. K těm byly vyžadovány znalosti programování, integrování a dalšího. Nebyly jednoduché, ale zároveň člověka posouvaly dál. Samotné testy obsahovaly podobné příklady, jako jsme měli k dispozici pro přípravu.
Pan profesor je výborný vyučující. I přes relativní náročnost předmětu s ohledem na matematický aparát, který vyžaduje, pan profesor vysvětloval učivo srozumitelně a stravitelně. Myslím, že je málo učitelů, kteří to takto dovedou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Nepovinné domácí úkoly byli velmi příjemné. Výklad je dobrý, uvádí praktické příklady. Jediná možná výtka je že přetahuje.
Pan profesor je výborný pedagog. Dokáže velmi dobře zaujmout, vysvětlit, pohotově odpovědět. Komunikace přes e-mail je také bezproblémová. Ve všem vyjde vstříc. Nemám co vytknout.
RNDr. Daria Drozdenko, Ph.D. [32-KFM], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pani doktorka sa na začiatku merania spýtala iba tie najzákladnejšie otázky a potom dobre vysvetlila princíp práce s aparatúrou. Pri meraní bol tak človek úplne bez stresu.
Mgr. Michal Hájek, Ph.D. [32-KFM], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Prístup pána Hájka bol trochu netradičný v tom, že princáp práce s aparatúrou nechal do značnej miery na študentov dôvtip. Opravovanie protokolu skôr prísnejšie.
doc. Mgr. Jan Hanuš, Ph.D. [32-KMF], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
V praktiku sa snažil pán Hanuš viac poukázať a sústrediť na chyby a nedostatky ako na sprevádzanie k pochopeniu. Praktikum by malo byť o učení sa z chýb, ktoré sú bežné v procese učenia a nadobúdania zručností, čo následne vedie k zlepšovaniu sa. Predagog by mal byť sprievodca a pomocník, čo v tomto prípade tak nebolo. Navyše pán Hanuš zanechával v komentári veľmi neprofesionálne poznámky. Slová ako napríklad ,,bolo to spravene tak mizerne" nemajú čo hľadať v komentári od pedagoga. Vysoko neodporúčam pána Hanuša v praktiku
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Otázky pána docenta v praktiku mi prišli náročnejšie ako pri iných vyučujúcich, čo bolo mierne stresujúce. Nakoniec však človek odišiel s dobrým porozumením úlohe.
RNDr. Petr Hruška, Ph.D. [32-KFNT], Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Pán doktor Hruška je vynikajúci vyučujúci. Svojim nadšením pre vec a entuziazmom presvedčí aj každého študenta, že ho baví aj sebenáročnejšie učivo. štatistika sa všeobecne nepovažuje za veľmi zábavný predmet, ale pán doktor vie podať látku zaujímavo a zrozumiteľne. Testy nepatria k jednoduchým, ale každý študent, ktorý má aspoň trochu záujem, na konci kurzu bude látke v patričnej miere rozumieť, čo je nutné pre ďalšie štúdium.
Výuka byla naprosto perfektně koncipovaná. Přednášející měl rozvržený přesný čas na přednášku, cvičení i na programování. Díky tomu se nestalo, že bychom něco nestihli. Ačkoliv látka byla složitá, byl ji schopen srozumitelně a poutavě podat, často i s odvozením vzorců. Zápočtové testy velmi dobře testovaly naši schopnost porozumět daným problémům. Nakonec nám vyučující ukázal i vzorová vypracování praktik a popsal nám, jak bychom v dalším semestru měli při zpracování dat postupovat.
Pozitiva:
- zkušenost s předmětem a znalosti, umí naučit
- materiály. Ví, co je potřeba probrat, má k dispozici prezentace, cvičení a seminární úlohy na doma. Externí literatura není potřeba, stačí chodit na semináře. Před testem zveřejnil 2 zadání testů z předchozích let.
- kurz má dobře zorganizovaný. Když chyběl, domluvil si náhradu.
- ochota odpovídat i po emailu
- férovost. Testy nebyly lehké, ale když se student poctivě učil, v klidu je napsal. Když někdo podváděl, pan doktor se s ním nemazal.
- na tabuli píše čitelně
- chodí včas
- dal nám k dispozici užitečné programy hlavně v Pythonu na zpracování dat
Negativa:
- Někdy malinko rychlý.
Doporučuju si před seminářem prohlédnout prezentaci.
Velmi inspirativní přednášející, který dokázal i poměrně komplikované části předmětu dobře přiblížit, výklad byl velmi dobře strukturovaný (rozdělený na teoretickou praktickou část). Zvlášť oceňuji četné praktické ukázky napříč všemožným softwarem. V případě nejasností byl vždy ochotný problémy konzultovat i mimo čas vyhrazený přednášce. Náročnost zápočtových testů je férová.
škoda, že jsem ho měl jen na jeden předmět. milý, ochotný, je s ním zábava, nebojím se s ním komunikovat. Výklad byl velmi srozumitelný i když téma nebylo nejlehčí na pochopení.
Prijemny pristup vyucujuceho a dobre prepojenie teorie s praktickymi prikladmi.
doc. RNDr. Vojtěch Chlan, Ph.D. [32-KFNT], Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Chlan je osobnostně příjemný a nekonfliktní lektor. O přednášené látce má dobrý přehled, umí ji vysvětlit a jakékoliv dotazy rád zodpovídá. Atmosféra ve třídě je příjemná.
Vyučující pojal předmět velmi dobře. Vysvětlování celé látky bylo fajn, ale záživnější mi přišly hlavně věci okolo, včetně detailů např. ohledně toho, co fakulta nabízí a to se v prvním semestru hodí zjistit. Zároveň látku má celkem přehledně sepsanou v prezentacích, na svých stránkách má pak ještě shrnutí a příklady, které úplně s přehledem připraví na zápočtové testy.
Pan docent je fajn člověk, velmi ochotný a příjemný. Přiznám se, že jsem se ve výkladu docela ztrácela a musela dohánět intenzivnějším samostudiem.
Testy byly tak akorát obtížné.
Líbil se mi více konec, kdy už nám ukazoval více věcí z praxe, bylo to určitě přínosné v jeho příjemném podání.
Vyucujici je na vyuku vzdy pripraven, vykladu jsem prevazne rozumela a na dotazy odpovida ochotne a srozumitelne. Dochvilny je, ferovy u zapoctu myslim tez.
RNDr. Tomáš Kekule, Ph.D. [32-KVOF], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NFUF105, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2023, 1. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Na můj vkus má moc vysoké nároky na odevzdané práce i na přípravu studenta. Umí dobře vysvětlovat, ale člověk si o jeho radu nechce říci, jelikož ví, že dostane snížený počet bodů za práci.
RNDr. Milan Klicpera, Ph.D. [32-KFKL], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Na mereni je super, nemela sem s nim problem.
Enom varuju nedavejte si ulohy co opravuje, osobne s tim nemam zkusenost ale pry hodne vracal a na to nemate pres semestr cas, opravovat vracene protokoly.
doc. RNDr. Ondřej Kylián, Ph.D. [32-KMF], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Moc milý vyučující, měla jsem s ním několik úloh a pokaždé to byla příjemná spolupráce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Meranie s pánom docentom bola naozaj zábava. Mal realistické požiadavky a príjemné vystupovanie. Celé to prebiehalo vo svižnom tempe a človek tak odchádzal s dobrým pocitom.
prof. RNDr. Karel Mašek, Ph.D. [32-KFPP], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NFUF105, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2023, 1. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Nevím přesně, o kterého vyučujícího se jedná, pravděpodobně jsem s ním komunikoval jen povrchně.
prof. RNDr. Karel Mašek, Ph.D. [32-KFPP], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Na mereni je skvely a nechava cloveka hodne pracovat sam a ani moc nekontroluje coz ja osobne ocenuju, nemam rada kdyz na mne nekdo furt civi pri praci.
Osobni neshodu sem s nim mela ohledne protokolu, delam protokoly furt stejne ale on jediny mi protokol vratil, ale vseci ostatni si ho chvalili toz nevim. Kdyztak kdyz budete met na vyber, taky si radsi nedavejte ulohu co opravuje on.
doc. RNDr. Peter Minárik, Ph.D. [32-KFM], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Pani Piešová bola veľmi ochotná a nápomocná. Študent na konci praktika mal príjemný pocit a dobré pochopenie úlohy. V praktiku bol proces veľakrát vo forme diskusie ohľadom úlohy, čo viedlo k dobrému pochopeniu, prípadne doplneniu medzier a príjemnej atmosfére. Vrelo odporúčam pani Piešovú v praktiku
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pani doktorka vedela dobre vysvetliť postup práce v praktiku ako aj pomôcť pri prípadných problémoch.
doc. RNDr. Jiří Prchal, Ph.D. [32-KFKL], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán docent Prchal pôsobil príjemným dojmom. Naozaj mu záležalo, aby študent dopodrobna pochopil princíp danej úlohy. Nevýhodou tejto pedantnosti bolo, že meranie trvalo dhlšie ako rozvrhnutých 180 minút (závisí samozrejme aj od úlohy). Opravovanie protokolu veľmi férové.
doc. RNDr. David Schmoranzer, Ph.D. [32-KFNT], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NFUF105, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Líbil se mi přístup, kdy docent Schmoranzer propagoval myšlení hlavou při řešení problémů a zároveň přístup aplikoval, když se vyskytl problém, nebo se mu cokoli na měření nezdálo. Díky tomu nám byl schopen podat smysluplnou radu, když jsme potřebovali a nabyl jsem dojmu proč bychom to tak měli dělat.
RNDr. Jitka Stráská, Ph.D. [32-KFM], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
doc. RNDr. Helena Valentová, Ph.D. [32-KVOF], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NFUF105, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Paní Valentová evidentně praktikum velmi dobře zná a ví s čím mohou být problémy. I díky tomu nám byla vždy schopná (a ochotná) pomoci s jakýmkoli problémem, nebo dotazem, který se vyskytl.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2023, 1. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Milá a vstřícná. Lidská.
doc. RNDr. Helena Valentová, Ph.D. [32-KVOF], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Meranie pri dozore pani docentky bolo vždy veľmi prínosné. Zaujímala sa o to, aby sme princípu úlohy naozaj dobre porozumeli a postup vysvetlila do najmenších detailov.
Mgr. Emil Varga, Ph.D. [32-KFNT], Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Michal Šrank, 30.05.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pán Varga mi trpezlivo vysvetlil princíp merania. Mal primerané požiadavky a férový prístup pri oprave protokolu.
Připomínka k předmětu, Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NFUF105, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Měli jsme možnost pracovat při měření a na protokolech ve dvojicích, což bylo za mě velmi přívětivé. Při samotném měření nám to dávalo jistotu, že vše stihneme, myslím si, že zvlášť při prvních praktikách to bylo prospěšné, abychom se stihli rozkoukat, jak konkrétně to v laboratoři funguje a kde co je. Zároveň jsme o žádnou část zkušenost praktika nepřišli, neboť jsme se na všem podíleli společně, nebo jsme se u činností prostřídali (jednotlivé segmenty protokolu kupříkladu).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2023, 1. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Nenávidím zpracovávání protokolů a referátů. Tento předmět kombinuje věci, které nemám na fyzice rád a přivádí je na vyšší úroveň. Měření je poměrně zábavné, ale člověka omrzí vždy dříve než po třech hodinách. Systém zapisování je celkem fajn, ocenil bych však více termínů v týdnu.
Připomínka k předmětu, Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmětu se nemusíte bát; probíraná látka není příliš poutavá, ale jak je známo: "Statistika nuda je, má však cenné údaje." Rozhodně se člověk naučí něco málo k dobru do budoucích praktik.
Předmět lze chápat jako teoretickou přípravu na zpracování měření. Nejprve se vybuduje základ pravděpodobnosti, proberou se různá rozdělení a jak s nimi počítat a ke konci se dostane k fitování různých měření. Studenti se naučí nejen prakticky aplikovat statistiku, ale i tu teorii za ní.
Předmět je ohodnocen 2 kredity, ale náročností to tomu vůbec neodpovídá.
Předmět je dobře postaven, témata na sebe pěkně navazují, poznatky hlavně z druhé poloviny předmětu se přímo aplikují na Praktikum I.
Předmět by měl sloužit podle slov přednášejícího především jako příprava na praktika, tedy jeho přínosnost zatím hodnotit nelze. Rozhodně se jedná o hezké okénko do statistického zpracování experimentálních dat, což z něj dělá celkem zajímavý předmět. Na některé pasáže se narazí i v základech statistické fyziky v rámci přednášky z mechaniky, pročež se vyplatí na úvodu dávat pozor.
Přednášející dával vždy všechny materiály k dispozici, velmi dobře uspořádané a dostupné.
V jistých pasážích začne být používaná matematika trochu nad rámec přednášek z analýzy, ale přednášející vždy rozumně dovysvětlil.
Předmět je vesměs úvodem do statistiky. Nejsem si ale jist, že student prvního ročníku má adekvátní matematický aparát na pojetí jeho obsahu. Občas jsou představovány netriviální matematické závěry bez důkazu (centrální limitní věta) nebo jsou zaváděny úmluvy, jejichž opodstatnění je mi nejasné (metody testu hypotéz). To mi přijde trochu nešťastné. Rozumím však, že je to zřejmě nutná oběť pro zvládnutí vyhodnocování praktických měření v dalších semestrech.
Martin Švanda, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Doporučuji si k tomu půjčit nějakou doporučenou literaturu.
Toto je ten předmět, ze kterého jsem si odnesl co nejvíce za 1. semest.
Látka na sebe dobře navazuje, závěry jsou použitelný v praxi, a málokterá informace je zbytečná.
Úvod do praktické fyziky byl pro mě osobně poměrně náročný hlavně po matematické stránce. Používá se o dost složitější matematika a to hned ze začátku semestru, což mě docela vyděsilo. Na druhou stranu jsou na webu dobře zpracovány materiály, které mi dost pomáhaly, jsou tam i záznamy z dob pandemie, které jsem si také někdy dodatečně pustil. Určitě doporučuji dělat bonusové úlohy, díky kterým člověk získá dost bodů a může být v klidu, když se třeba tolik nepovede zápočet. Jinak jsou ale zápočty férové. Výuka byla pestrá, nechyběly názorné ukázky i případné zajímavosti navíc.
Predmet je v ramci moznosti zajimavy, nicmene je uzitecny, narocnost nebyla nijak velka, usporadani temat davalo smysl.
Připomínka k předmětu, Experimentální metody fyziky I [NOFY059, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Exkurze jsou většinou velmi zajímavé. Někdy se nám však vyučující snažili až podle mě na sílu vysvětlit fyzikální princip toho, co dělají. Myslím si, že by bylo lepší spíše pořádně ukázat jejich práci a co vše to obnáší.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět perfektní. Avšak ne všichni průvodci uměli nadšeně povídat o svém poli. Každopádně by bylo vhodné předmět více popularizovat aby o něm vědělo více lidí.
Záživné exkurze, které člověku alespoň do jisté míry nastíní práci na různých pracovištích MFF UK. Tento předmět velmi doporučuji, škoda jen že letos byl v rozvrhu v dosti nešťastný čas. Všichni vyučující předvádějící svá pracoviště byli velmi ochotní.
Připomínka k předmětu, Experimentální metody fyziky II [NOFY060, laboratorní práce]
Předmět je opravdu prospěšný pro toho, koho zajímá obecný přehled o dění na jednotlivých katedrách a chce se podívat do jádra experimentů. Samozřejmě často záleží na tom, kdo exkurzi vede. Někteří vyučující se zaberou velmi hluboko do teorie a jdu spíš o méně interaktivní hodinu stylu přednášení. Někteří jsou velmi dobří v ukazování své práce prakticky a zábavně. Předmět bych doporučil, jen je škoda, že letos skončil dříve kvůli chabá účasti od studentů. Toto je nejspíše dáno rozvržením předmětu, které je ale těžké změnit.
Připomínka k předmětu, Praktikum I - Mechanika a molekulová fyzika [NOFY066, laboratorní práce]
Predmet bol zaujímavý. Väčšina experimentov boli nejakou formou zaujímavé čo cením a aj väčšina ľudí čo tam boli a pomáhali nám boli skvelí a nápomocní, lebo niektorí sú fakt odporní a správajú sa nepekne. Nie je podľa mňa pekné, keď prídem na stanovisko a mi povedia, že dokým nenamerám hento hento hento, tak že nemám za ním ani chodiť a keď sa niečo spýtam tak mi povedia, že to mám vedieť. Veď keby som to vedel tak sa nepýtam.
Nepáčilo sa mi ani to, že protokoly majú mať nejakú formu, ale reálne každý opravovateľ chcel aj tak mať všetko robené stále trochu inak (napr. font, grafy, jednotky(hej, to som vôbec nechápal :D)) a v podstate len hádate, že ako to asi tento chce. Čiže taká ta konzistencia medzi opravovateľmi by bola super, lebo napríklad ešte taká storka, že meral som niečo s trubkami, už si nepamätám čo. A ešte na tej hodine som mal prekontrolované všetky grafy vyučujúcim, dokonca som jeden musel premeriavať a prišlo mi to dosť prísne, čo je úplne v pohode, tak to má byť. Ale keď potom v opravenom protokole dostanem napísané, že som meral s takými istými trubkami aj keď tie grafy boli rozdielné, tak som už nevedel čo si mám o tom myslieť, keď som to mal ešte aj na hodine skontrolované. Čiže hej ta konzistencia by bola super.
Tiež pri opravovaní sa mi nepáčilo, že proste tam nenapíšu presne čo sa im nepáči, len sú tam podškrtnuté veci, alebo otázniky alebo, že to je celé zle, tak potom sa človek ani nevie poučiť z toho. Lebo nehovorím, že mi tento predmet nejako šiel a že som v ňom bol dobrý, to určite nie :D, ale tak už aspoň sa chcem poriadne niečo naučiť, tak keď už tam mám zle veci, tak nech viem presne, že čo som zle meral a tak, keď to tam mám rozpísané vo svojom protokole a diskusii. Chápem, že to zaberie kopu času to opravovanie, ale tak od toho tu sú tí vyučujúci.
Je škoda, že je tam kopu úžasných ľudí, ale tých pár dokáže úplne pokaziť predmet.
Ac by Praktika mohly byt celkem zabavny predmet (schvalne nerikam uzitecny, po zakladech Praktik ktere ma myslim temer kazdy na stredni sou totiz buducim teoretikum jako treba mne myslim naprosto k nicemu a my bysme spis meli misto toho met dalsi matiku), ale bohuzel vetsinu z nas naprosto zbytecne stresujou, jednak naprostym hororem su protokoly ktere bysme meli za semestr kdyz uz vypracovat tak mozna 3 a ne 9. No a dalsi vec ze samotne mereni stresuje studenty k smrti, protoze aj kdyz to je vcelku zabavne toz sa clovek boji ze sa neco nepovede a bude moset merit znovu coz proste uz totalne nestiha bo Praktika zabiraju veskery cas a do toho este ty dalsi predmety. Osobne doporucuju dve varianty:
1) Praktika pro buduci experimentatory a ti nemosiju met tak tezku Analyzu, misto ni mozu met treba povinne vic programka nebo nevim. Pro teoretiky klidne tezsi matika ale Praktika vubec.
2) Lehci Praktika pro vsecky. Klidne na ukor kreditu a mosime si je dohnat necim inacim.
Časově náročný předmět, který je ke všemu nudný a repetitivní. Nechal mě v pochybnostech o zaměření "fyzika", vědět, že je praktikum skutečně tak strašné, jak se tvrdí, jdu na "matematické modelování". Někteří vyučující se ho snaží dělat lepší ale předmět má systematickou chybu v množství práce, které je příliš. K zlosti.
Tento předmět vnáší do studia trochu praktické fyziky. Má však několik nedostatků. Zaprvé, vyučující při měření diametrálně odlišují svými přístupy. Zatímco jeden je velmi vstřícný a provede vás celým procesem měření a poradí vám, co a jak dělat při zpracování dat, jiný vám řekne, že teorii už slyšel od studentů mnohokrát a že si s tím měřením poradíte sami. A pak se k vám vrátí jen když ho napadne nějaká otázka na zamyšlení (ale velmi zcestná) k vašemu měření, ale vaši odpověď vlastně ani moc nevyslechne. Mnohem horší ale bylo, když si nějaký vyučující vymyslel něco neobvyklého, co by se dalo v určité úloze naměřit a to pak studentovi zadal a ten to musel naměřit a zpracovat, ačkoliv to již bylo mimo téma. Jako další nedostatek bych ještě vyzdvihla deadliny. Pro studenty jsou dané dva týdny od naměření (nebo před dalším měřením). Podobný termín 14 dní mají i opravovatelé. Ti ho však ale velmi často nedodružují. Myslím si, že pro studenty prvních ročníků je velmi důležité mít alespoň první dva protokoly opravené před dalším odevzdáním protokolu, protože jen tak se mohou poučit ze svých chyb. Ale celkově se mi líbí různorodost jednotlivých úkolů a možnost si z nich vybrat.
Predmet je časovo vysoko náročný a miestami nie najzaujímavejší a najpríjemnejší. Možno je na mieste prehodnotiť množstvo potrebných úloh, kedže predmet je časovo náročnejší ako napríklad predmet Matematická Analýza s väčšou kreditovou dotáciou. Veľmi zle hodnotím nekonzistenciu hodnotenia, čo vedie k nemožnosti zlepšovať sa. V niektorých úlohach opravujúci hodnotia kladne to, čo inde hodnotia negatívne a opačne.
Marek Brodský, 28.08.2023, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Některé experimenty byly zajímavé, ale nutnost vytvářet každý týden protokoly, leč na různá témata, bylo ubíjející, nudné a časově náročné. Nejvíce jsem se naučil, tak z prvních třech protokolů a pak šlo jen o nezajímavou iteraci toho samého.
Bohužel mi koncepce předmětu přijde poměrně nešťastná. Studenty učí spíše dokola psát elaboráty o několika stranách s velmi malým obsahem. Raději bych ocenil méně protokolů, které budou více propracované a půjdou více do hloubky. Předmět není těžké zvládnout, ale jeho záživnost je velmi malá. V reálu asi něco naučí, ale dovedu si jej představit mnohem užitečnější.
Díky praktiku jsem pochopil látku prvního semestru, bylo to velmi zábavné a zvláště oceňuji práci s velmi moderními přístroji. Každá úloha je jiná, nebyla to nuda. Dobrá příprava na bakalářku.
Akorát bych ocenil sjednocení požadavků na protokoly mezi opravujícími.