Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Jakub Benda, Ph.D. [32-UTF], Teoretická mechanika [NOFY003, cvičení]
Výborný a milý cvičící. Na začátku cvičení zopakoval a vysvětlil, co bylo potřeba z teorie. Cvičení bylo vedené v přátelském a klidném duchu tak, že student, který počítal příklad u tabule, nikdy nebyl ve stresu. Pan doktor vždy pomohl, když někdo nevěděl, co s úlohou dělat. Každou vyřešenou úlohu vždy fyzikálně okomentoval, abychom si správně představili, co nám vyšlo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Dobré cvičení promíchané s hrou na osud v podobě dvacetistěnné kostky, která vybírá šťastlivce, který jde počítat
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Fyzika jako dobrodružství poznání [NPOZ008, seminář]
Excelentné, informačne nabité a široké spektrum prednášok, ktoré sa navyše podarilo veľmi pútavo predniesť.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Po přednášce z kvantové teorie (I. / II.), kde se sází vzorce na tabuli, jako góly do švédské brány. Je tento povídavý pohled na kvantovku příjemnou změnou, při nichž si posluchač upevní pojmy z kvantovky. Výborná práce.
Na to, že je tato přednáška nejen pro matfyzáky, ale i veřejnost, mohly být přednášky vedené trochu méně technicky. Málokdy jsem se chytal, co se vlastně děje.
prof. RNDr. Jiří Podolský, CSc., DSc. [32-UTF], Teoretická mechanika [NOFY003, cvičení]
Je pravdou, když říkají, že pan profesor je nejen výborný přednášející, ale také výborný cvičící. <3
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Podolský je jediný vyučující u kterého je radostí chodit k tabuli.Je trpělivým vyučujícím, který včas opravuje úkoly a nesnaží se nikomu nadržovat. Cvičení s panem Podolským je nejen obohacující v rámci kurzu teoretické mechaniky, ale odnáším si z něj i důležité poznatky z pedagogiky.
Oceňuji přesah cvičení a také, že počítání u tabule probíhalo úplně bez stresu s podporou od cvičícího.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Podolský je nejen skvělý přednášející, ale zároveň i skvělý cvičící a na hodiny s ním se člověk těšil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Na tomto cvičení bylo přihlášeno nejvíce lidí a má to svůj důvod. Ani jako cvičící pan profesor nezklamal. Zprvu jsem se bál vyvolávání k tabuli, avšak ve finále vždy pan profesor poradil a nikoho netopil. Jsem si jist že na toto cvičení budu příjemně vzpomínat. :)
Pan prof. Podolský je opravdu velmi milý vyučující, na jeho přednášky (i cvičení) jdete vždy plní nadšení. Vše má perfektně připravené, látku vykládá srozumitelně a podává ji vždy s patřičnou motivací a návazností na předchozí témata i ostatní předměty.
Pan Podolský je velice nadšený fyzik a své nadšení umí předat i studentům. Jeho přednášky byly vždy plné i na konci semestru. Látku vysvětloval na mnoha příkladech a velmi ilustrativně, což velmi usnadnilo chápání celé probírané látky. Zároveň se ale zaměřoval na přesnou matematickou podstatu jednotlivých formalismů. Jeho výklad byl díky této komplexitě nejen zajímavý, ale dával posluchači hlubší smysl.
Jan Engler, 19.01.2025, 2. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Jeden z nejlepších přednášejících, co máme na matfyzu, nebo co jsem vůbec viděl. Pokud vás v Teoretické mechanice zaujmou přesahy do historie, doporučuji přednášky Fyzika jako dobrodružství poznání (nahrané na LLionTV, počínaje https://www.youtube.com/watch?v=fEs9v4ZTf1g), kde profesor v podstatě tři hodiny flexí své zážitky z cestování a znalosti z historie, architektury, filosofie atd. Normálně ankety nepoužívám jako reklamu, ale toto si o ni žádá :)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé vysvětlování a historické vsuvky
Jiří Kohl, 18.02.2024, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pěkná přednáška. Někomu možná nevyhovuje pomalejší tempo a odbočky pana profesora. Mě osobně nevadí, že existuje předmět, kde se člověk nemusí stresovat, jestli stíhá všechno chápat, a může si užívat hezkou fyziku proloženou zajímavostmi z historie.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
O můj bože. Pan profesor Podolský je naprosto dokonalý. Velice chytrý, bystrý a vtipný pán. To jeho nadšení a horlivý zápal do fyziky je doslova nakažlivé, přednášky jsou díky tomu poutavé, vykládá látku jako pohádku, umí vypíchnout nejdůlěžitější věci a důkladně se přesvědčí, že všichni chápou podstatu. I přes to si ale neodpustí zábavné anekdoty, vsuvky, zajímavosti. Bylo mi líto zmeškat jedinou přednášku. Má skvěle koncipována skripta, přehledně, jednoduše se čtou. Kéž by všichni přednášející na fyziku sdíleli stejné nadšení a přístup pana prof. Podolského. V neposlední řadě; bonbón jakožto motivace na výborné výsledky z TM je geniální nápad. Zápočet? Zkouška bez písemné části? Pche. Bonbon!!!
Btw. Srdečně doufám, že je pan prof. Podolský v pořádku :,)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Najlepší prednášajúci na Matfyze. Pán profesor Podolský hovorí zaujímavo, so zápalom a výborne vysvetľuje tak, že to pochopí každý. Skúška s pánom profesorom bola super, niesla sa vo veľmi priateľskej atmosfére.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor je výborný. Za mě by se občas mohlo přidat na tempu, aby se toho více stihlo.
Veľmi príjemný a ľudský prístup. Občasné "odbočky" prednášku vždy oživili a skúška bola jedna z najpríjemnejších za celé doterajšie štúdium.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Pan profesor Podolský je naprosto vynikající řečník a jeho přednášky bych snad mohl poslouchat každý den. Přednáší s "nakažlivým" nadšením a elánem, má skvělou přípravu na výuku a dokáže skvěle vysvětlit sebesložitější matematickou konstrukci.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jsem si jist že toto bude jen další z MNOHA kladných recenzí na pana profesora. Již v prvním ročníku jsem o něm mnohé slyšel a mé očekávání bylo nevídané... avšak i tak zvládl překonat mé očekávání. Vskutku Vyučující na svém místě.
Hodiny s panem profesorem se staly vrcholem našeho týdne. Jednou dokonce jeden nejmenovaný spolužák přinesl do hodiny Bingo hlášek pana profesora. Tak jsme potichu poslouchali a hráli. Vskutku LEGENDÁRNÍ profesor. (ještě k tomu bingu... často se mi stávalo že jsem se tak zaposlouchal do výkladu že jsem hlášky neslyšel a museli mi je ostatní připomínat)
Nadšení a přednes profesora Podolského lze myslím dobře shrnout tím, když řeknu, že jsem v sedm hodin večer, po dvou dvouhodinových dopoledních cvičeních a odpoledních sedmi vyučovacích hodinách přednášek zažila pocit, že chci, aby vykládal dál. Pokaždé mluvil poutavě, téma předložil uceleně a pochopitelně. Svou pedagogickou zodpovědnost bere velmi vážně a myslím, že se mu skutečně daří nás mnohému naučit již v posluchárně, nikoliv až doma při čtení skript (jakkoliv skripta byla vítanou pomůckou k přípravě na zkoušku). Poslední přednášku odpřednášel přes očividnou fyzickou nevolnost a ještě s námi večer přišel napsat zápočet z prosemináře; JE TO HRDINA. Jeden z nejlepších vyučujících, s nimiž jsem měla tu čest se na matfyzu setkat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Pan profesor Podolský je zdaleka nejlepší pedagog, jakého jsem ze celý svůj studentský život potkal.
Prof. Podolský je jedním z nejkvalitnějších pedagogů na MFF UK. Aktivně se snaží zavádět do výuky různé pedagogické metody a demonstrace a má výborný odhad na to, kolik látky je adekvátní po studentech požadovat. Během přednášek odpovídá na jakékoliv dotazy a je možné se s ním vždycky domluvit. Oceňuji také jeho historicko-filosofický přehled, kterým výuku fyziky výrazně obohacuje.
V této anketě není na výběr dostatečně nízké číslo, abych mohl ohodnotit výkony pana profesora. Chtělo by to přidat možnost [0 - extrémně výborný] i když panu profesorovi by se to jistě víc líbilo ve formě [δS - extrémně výborný]. Veškerý výklad na tabuli podrobně komentuje, vždy vysvětlí co je cílem a odůvodňuje úpravy krok za krokem. Výklad pana profesora je jeden z mála, který chápu přímo na přednášce a nemusím trávit dlouhé hodiny doma ve snaze porozumět tomu, co že nám to ten přednášející vlastně říkal.
Jednoznačně nejlepší přednášející, kterého jsem doposud na MFF potkal. Čiší z něj jeho zápal pro věc a také velká energie. Je schopen vše vysvětlit velmi záživně a s nevídaným elánem. Je to opravdu člověk na svém místě a lze vidět že jej práce baví. Přednáška s ním stejně jako proseminář byly opravdu zábavné a vždy jsem se na ně těšil. Styl učení je velmi specifický a originální v dobrém slova smyslu. Mimo všechny výborné osobnostní rysy má také pan Podolský talent na vysvětlování a člověka toho opravdu hodně naučí. K tomuto vyučujícímu opravdu nemám žádných výtek, je prostě výborný a jeho přednášky jsem si zamiloval.
Asi bych se jen opakoval s ostatními, takže jen napíšu, že pan Podolský je prostě jednička. Není divu, že úspěšnost předmětu se blíží stu procentům, když vše tak dokonale vysvětlí.
prof. RNDr. Jiří Podolský, CSc., DSc. [32-UTF], Proseminář z teoretické mechaniky [NOFY069, proseminář]
Prof. Podolský má nespočet pozitivních anket, které mohu jen potvrdit - tryská z něj nakažlivé nadšení pro předmět, kterému rozumí jako nikdo jiný. Prof. dělal spoustu odboček fyzikálních i méně fyzikálních, které v prosemináři nebyly na škodu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji s jakým zápalem vysvětloval látku a že vše opakoval a snažil se několikrát vysvětlit, takže jsem to pak lépe pochopil
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pěkný a zajímavý předmět, jednoduchý zápočet.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Je vidět, že to pana profesora vyloženě baví. Občas by mohl přidat na tempu, ale aspoň to člověk dobře pochopí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Není slov co by mohly vyjádřit jakou jsem měl z tohoto prosemináře radost. Pan profesor sice říkal že nás musí zdržovat matematickými definicemi, avšak ty jsem si nadmíru užil s jeho srozumitelným podáním.
prof. RNDr. Jiří Podolský, CSc., DSc. [32-UTF], Fyzika jako dobrodružství poznání [NPOZ008, seminář]
Pán profesor je veľmi entuziastický a dobrý prednášajúci, avšak jeho časť prednášok mi (vzhľadom na široké možnosti) prišla pomerne nevhodne pripravená. Často naozaj dlho preťahoval a venoval sa nie až tak zaujímavým témam (40 minút o kameňoch vo Francúzku, pričom predtým sme sa rozprávali 40 minút o kameňoch inde a nakoniec ešte 20 minút o kameňoch v Česku) či časté vracania sa k už okomentovaným témam. Ešte som si všimol, že profesor často ani nedopočúva koniec otázky a potom na ňu nevhodne odpovedá. Keďže som si istý, že zožne veľa veľmi pozitívnych hodnotení, snáď som si mohol dovoliť poukázať aj na menej vydarené veci. Každopádne, "so vším všudy" ďakujem za pestrú vychádzku do histórie fyziky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Moc se mi líbí odbočky pana Podolského. Podle mě by mohla existovat lineární rostoucí funkce vyjadřující vztah mezi počtem odboček a radostí posluchače. :))
Žasnu nad znalostmi pana profesora, také oceňuji jeho cit pro umění i vědu zároveň. Přednášky mi dávaly chuť do studia, když mě nic jiného nebavilo. Dvě a půl hodiny utekly rychleji, než kdejaká přednáška polovičního rozsahu.
Oceňuji nejen skvělé předání látky, ale i skvělý přístup ke studentům a např. domácím úkolům.
Jediné co bych mohl vytknout tak zápis na tabuli byl často dost chaotický neb se šetřilo místem.
Podle mého názoru velmi nedoceněný pedagogický talent, skvěle vysvětloval všechny koncepty od samotného začátku. Není jediné téma, které by nedokázal srozumitelně předat. Zároveň cvičení prokládá vhodnými legračními příběhy. Všechny otázky vždy ochotně a srozumitelně zodpověděl, zároveň přátelský a profesionální ke studentům.
V teoretické mechanice všichni chtějí paralelku cvičení legendárního profesora Podolského, ale paralelka doc. Švarce je dle mě alternativa na podobné úrovni. Rozhodně můžu doporučit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení probíhala hladce, nenapadají mě žádné připomínky.
Výborný cvičící se zápalem pro věc, který je schopen a ochoten pomoci v podstatě s čímkoliv. Domácí úkoly opravuje velmi férově a vždy poskytne vysvětlení pokud je něco špatně. Snaží se studenta vždy motivovat a nestrhávat body. Cvičení byla dobře koncipována a měla velmi příjemnou a interaktivní atmosféru, ve které profesor vysvětloval, ale také se ptal na dotazy a nechával studenty něco vypracovávat. Opravdu nemám co vytknout.
doc. RNDr. Martin Žofka, Ph.D. [32-UTF], Teoretická mechanika [NOFY003, cvičení]
Docent Žofka je občas trochu rychlý, naštěstí je to většinou až ve chvíli, kdy popisuje sice věci zajímavé, ale řekl bych, že ne klíčové. Tedy spíš rozšiřuje nebo přidává kontext k dané úloze.
Zároveň se jedná o vyučujícího, který vyvolává k tabuli, na druhou stranu vždy vše vysvětlí, poradí a velmi dobře se v řešeném příkladu orientuje, takže pobyt u tabule pro studenta není tak nepříjemný.
Príjemný a priateľský prístup, štýl vysvetľovania je ľahké sledovať a chápať, kladie otázky počas výkladu aké sa pýtam aj ja sám seba v hlave:) Ďakujem
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Během tohoto semestru jsem došla k názoru, že ÚTF je specifická diagnóza - avšak vůbec ne špatná! :D Pan doc. Žofka je úžasný, energický, vtipný, zapálený. Zbožňuju jeho webové stránky. Skvělý přístup k výuce.
Fav moment ze závěrečné písemky z TM v 10. patře: větrem se zavírající okno na větračku vyřešeno vyrváním rozdělovačky ze zásuvky a vložením mezi mezeru v okně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán docent Žofka vedie cvičenia zaujímavo a snaží sa, aby študenti všetko pochopili na hodine. Niekedy robí veci veľmi rýchlo, lebo chce všetko stihnúť. Vyvoláva študentov k tabuli na riešenie príkladov, ale každého navedie k riešeniu.
Vyučující pochopitelně velmi dobře rozumí tomu, o čem mluví, a přestože se nejdřív může zdát trochu zastrašující, že mu to pravděpodobně myslí (i mluví) třikrát rychleji než komukoliv jinému ve třídě, ve skutečnosti vysvětluje souvisle, vlak jeho myšlenek se dá sledovat a je sympatický a velmi vstřícný; sice vyvolává k tabuli, ale není to tak, že by v tom nechal člověka plavat samotného.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent Žofka je velice rychlý člověk. Občas jsem nestíhal vnímat jeho myšlenkové pochody, které se na tabuli odehrávaly. Jinak je chápavý a nikdy se nezlobí, když si člověk u tabule neví s příkladem rady, za což jsem byl v průběhu semestru velice vděčný.
Dokázal přehledně vysvětlit jednotlivé příklady a podstaty problému. V případě, že se někdo v příkladu ztratil (třebas i on sám), zvládl se bleskurychle zorientovat a poradit (si), jak dále. Jeho čilost motivovala. Má rád Hamilton-Jacobiho teorii a rovnici.
Systém počítání u tabule je super, cvičící je též milý a humorný.
Jediná výtka: Někdy u nás chybně předpokládá velký dril v úpravách, cvičení na Poissonovy závorky či Levi-Civitův symbol jely rovnosti za rovností. To můžu vyhodit, tohle znám, tohle už jsem použil minule... je to někdy dřina.
Připomínka k předmětu, Teoretická mechanika [NOFY003, cvičení]
Cvičení skvěle navazovalo na přednášku, zároveň často probíralo fyzikálně velmi atraktivní problémy. Cvičící vždy vysvětloval všechny koncepty od úplného začátku (i za cenu, že jsme nestihli tolik příkladů) a velmi dbal na to, aby problémy všichni pochopili. Na každé cvičení měl udělanou výbornou přípravu. Příprava na zápočtový test byla zcela dostačující. Nelze než doporučit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Celé cvičení je doplněno sbírkou řešených příkladů, která značně zjednodušuje získání zápočtu. Zápočtový text se píše hromadně, což je též příjemné.
Cvičení je dobře provázané s přednáškou a velmi pomůže v úspěšném absolvování předmětu. Také mohu doporučit skripta prof. Podolského, kde má řešené úlohy s komentářem.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Výborné prepojenie cvičenia s prednáškou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Je dobře, že na rozdíl od předchozích fyzikálních kurzů jsme k jednotlivým příkladům měli k dispozici celé řešení a ne pouze výsledek (případně s krátkým komentářem). Díky tomu si tak člověk může pořádně procvičit počítání a nemusí sedět nad prázdným papírem a přemýšlet proč to vyšlo zrovna tolik.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Příklady dobře odpovídají výuce. Vyvolávání k tabuli mě trochu děsilo, ale jinak oceňuji, že když je člověk u tabule, není všechno jenom na něj a že se docent Žofka ptá i zbytku třídy. Cvičení byla vhodně prokládána názornými zajímavostmi z teoretické mechaniky. Skripta, která profesor Podolský poskytuje k příkladům jsou také velmi užitečná.
Na Teoretické mechanice nejvíce cením to, že konečně matematika, kterou se od prváku učíme, začíná být řádně aplikována v různých fyzikálních oborech, které teoretická mechanika takto spojuje.
Extrémně zajímavý předmět, spolu s proseminářem z teoretické fyziky tvoří dvojici nejpřínosnějších předmětů tohoto semestru. Pedagogicky je brilantně zvládnutý profesorem Podolským, který mu napsal knihu na míru.
Speciálně je třeba ocenit sbírku řešených příkladů, která je součástí knihy prof. Podolského. Něco takového v jiných předmětech zatím nemělo obdoby a jsem přesvědčen, že se to velmi pozitivně podepsalo na nejen mém výkonu v zápočtovém testu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Koncepce předmětu je velice logická a navazuje na fyzikální kurz matematiky. K úspěšnému zakončení přitom není potřeba být fyzikem. Látka je zajímavá a nabízí zcela nový pohled na staré problémy. Hodnocení předmětu je postaveno tak, aby studenta motivovalo k práci v průběhu celého semestru. Je ovšem možno celý předmět absolvovat i bez výraznějšího zapojení v semestru.
Na tomto místě by ovšem bylo záhodno připomenout, že ne všechna plánovaná látka se stihne odpřednášet. Pan Podolský ovšem explicitně řekl, že neprobraná témata nebudou zkoušena. Přesné informace se ovšem nedostaly ke všem cvičícím a tudíž pan Benda na zkoušce zkoušel mimo jiné Eulerovy dynamické rovnice, které byly profesorem Podolským otevřeně vyřazeny.
Oceňuji populárně pojaté přednášky, což vede k lepšímu zapamatování. Na závěrečná témata (jako je třeba kontinuum) bohužel nezbylo moc času, tedy byla podle mě probrána mnohem méně než by měla.
Vynikající přednáška, mimo jiné i díky přednášejícímu. Jediné, co mě trochu mrzí je, že závěrčná témata nebyla, kvůli nedostatku času, probrána víc do hloubky
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Najlepší predmet na Matfyze, všetko má štruktúru, nadväzuje na seba a dáva zmysel. Systém zápočtov je jasný a férový.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velice zajímavý předmět s přesahem do moderní fyziky. Probere se toho relativně málo, ale člověk na druhou stranu vše pochopí.
Myslím si, že tento predmet bol veľmi dobre spracovaný a prednášaný. Oceňujem systém získavania zápočtu - domáce úlohy upevnili učivo (aj keď myslím si, že mohli byť aj trochu náročnejšie).
Úvod (až po Lagrangeov formalizmus) podľa mňa mohol byť odprednášaný rýchlejšie - prišlo mi, že niektoré veci boli opakované zbytočne veľakrát.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Teoretická mechanika má dosti přeplněný sylabus, což v kombinaci s občasnými odbočkami profesora Podolského způsobí dva problémy -> 1) Nestihlo se vše zcela probrat a 2) Zápočtová písemka se píše z těchto důvodů mimo rozvrh a v období, kdy jsme řešili i dost ostatních zápočtů a každá hodina učení je "drahá". Nicméně v podání profesora Podolského bylo každé z těchto témat (včetně odboček) nesmírně zajímavé a je asi dobře, že v kurzu zůstávají.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Když jsem poprvé zjistil, že budeme ZASE probírat mechaniku byl jsem neskutečně zklamán. Probírali jsme ji na základce, střední, první rok na matfyzu a teď zase?
Avšak tato mechanika byla novým a vzrušujícím pohledem, který jsem si nevídaně užil. Ať to již bylo perfektním vyučujícím, nebo snad krásou jež v ní spočívala, na tento předmět jsem se těšil a když jsem jej musel jednou vynechat, neskutečně mě to mrzelo (ještě ten den jsem si pouštěl videonahrávku).
Moc se mi líbil centrální systém úkolů: naučily, bavily mě a díky dvoutýdenní lhůtě bylo možné i rozplánování času s ohledem na ostatní studijní povinnosti.
Jakub Žáček, 02.02.2024, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Promyšlený systém, dobře nastavený. Teoretická mechanika by dělala studentům mnohem větší problémy, kdyby nebyla v propracovaném podání prof. Podolského.
Z mých dosavadních zkušeností je kurz teoretické mechaniky, tak jak ho má zorganizovaný prof. Podolský, nejlépe vyučovaným předmětem pro bakalářský obor Fyzika. Množství probírané látky je perfektně nastaveno tak, že ho není přehršel, ale zároveň tak, že se student mnohému naučí. Tempo přednášky je výborně uzpůsobeno tomu, že se posluchač, co aktivně dává pozor a pracuje, nemusí téměř připravovat na zkoušku. Oceňuji také zavedený systém pozitivní motivace a kvalitně zpracovaná skripta.
Mám velký odpor k teoretické fyzice, jsem srdcem experimentální fyzik. Nicméně přednášky mě nadchnuly a ukázaly mi spoustu zajímavých závěrů, které není možné experimentálně získat a velké množství elegantních metod na řešení pohybových rovnic. Myslím si, že i jako experimentátor rozhodně poznatky z teoretické mechaniky využiji. Rozhodně to nebyla nuda, většina problému byla velmi zajímavá.
Pan Podolský tuto přednášku dělá již několik let a jde vidět že je velmi dobře vypracovaná. Skripta jsou velmi čitelná a zároveň dostatečně detailní a kurz se jich drží. Celkově je předmět velmi záživný, Jeho koncepce motivuje k průběžnému studiu a nemám vůbec co vytknout.
Výborné jsou také oživující "Odbočky pana Podolského" :)
Skvělý předmět i pro nefyziky. Není potřeba žádných předchozích znalostí fyziky. Vše je elegantní a pěkné, student je schooen na konci řešit i velmi náročné úlohy. Přednáší a cvičí ti nejlepší z nejlepších. Skripta jsou čtivá a skvěle uvedou do problematiky, ale na přednášky rozhodně choďte.
Připomínka k předmětu, Proseminář z teoretické mechaniky [NOFY069, proseminář]
Tento předmět velice doporučuji. Dává teoretické mechanice matematické vysvětlení. Jednotlivé formalismy jsou díky tomu mnohem lépe představitelné a pochopitelné i z jiného pohledu.
Tento předmět je rozhodně nejpřínosnější ze všech v rámci 3. semestru. Skvěle zpracovaný úvod do složitějších konceptů matematiky a jejich aplikace v teoretické mechanice. To vše samozřejmě brilantně zvládnuté profesorem Podolským.
Předmět je výborně strukturován, přednášející k němu napsal i vlastní knihu. Zpočátku je možná výklad až zbytečně pomalý, tedy na pokročilé koncepty nezbývá moc času. Na druhou stranu, fundamentální koncepty jsou vysvětleny velmi pečlivě. Prakticky nejde nic vytýkat a tento předmět doporučit.
Předmět, který jsem si zapsal hlavně kvůli vyučujícímu, prof. Podolskému. Neudělal jsem chybu. Naučil jsem se základy diferenciální geometrie a geometrické formulace Lagr. a Ham formalizmu nenáročnou a skoro bezbolestnou formou. Zápočet je narozdíl od většiny proseminářů za velice jednoduchý rychlotest, nikoli za docházku. Doporučuji však na předmět chodit, protože je to zážitek.
Jan Engler, 19.01.2025, 2. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Koncept předmětu je velmi zajímavý a jsem rád, že v druháku můžeme v odlehčené formě vidět základy diferenciální geometrie podané intuitivně. Jen bych ocenil, kdyby se trochu méně času strávilo na prvotních jednodušších konceptech, aby byl čas na opravdové využití ve fyzice - ony slibované langrangeovy a hamiltonovy rovnice, ke kterým jsme se dostali úplně na konci a nezbylo na ně mnoho času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Narozdíl od ostatních proseminářů co jsem si za své studium zapsal, z tohoto jsem si skutečně něco odnesl! Hurá!!!
Připomínka k předmětu, Fyzika jako dobrodružství poznání [NPOZ008, seminář]
Super, že máme aj popularizačný predmet, ktorý poskytuje rozhľad a súvislosti.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky z cyklu "Fyzika jako dobrodružství poznání" byly všechny naprosto výborné. Nabíjející, motivační, přesahující hranice oboru. Vřele doporučuji se zapsat!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Moc se mi líbí, že existují na matfyzu i takovéto odpočinkové předměty o fyzice. Myslím si, že předmět je skvěle pojatý. Člověk se dozví spoustu dalších věcí týkající se fyziky, které se třeba nedozví na přednáškách.