Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Tomáš Bílý [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Těžké ohodnotit. Cvičící se snaží, ale dost upřednostňuje rychlý postup ve výuce.
Adam Dingle, M.Sc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
There is nothing negative to be said about Dingle. He is an excellent lecturer, providing plenty of materials and he always have the energy to answer his students' questions. Outside of the classroom, he is a laid-back and knowledgeable person. Would love to attend more classes and/or seminars hosted by him.
Niektoré časti boli riešené až moc do detailov čo občas dosť prerušilo flow hodiny.
Mikuláš Fiala, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
přišel mi velmi příjemný, lidský. když mu někdo něco řekl na konci hodiny nebo se ha na něco zeptal, tak většinou tu otázku další týden na začátku zopakoval a odpověděl na ni, aby všichni slyšeli tu odpověď, což oceňuji
Přišlo mi, že spoustu informací jsem si musel zjišťovat od kamarádů z jiných paralelek. Také výuka způsobem napsat na tabuli zadání a nechat studenty dělat něco o čem někteří ještě neslyšeli (přednáška byla den po cvičeních), mi nepřijde zrovna efektivní. Ale kromě toho to bylo zvládnutelné, alespoň měl s námi trpělivost.
Jde opravdu o hodnocení přednášky z Algoritmizace? Množina „jiných paralelek“ byla v našem případě jednoprvková a na přednášce jsem určitě nepsal na tabuli žádná zadání. Problémy na rozmyšlení byly vždy součástí připravené prezentace a po přednášce byly zveřejněny s ostatními materiály na Moodle. Vypadá to spíše jako komentář k nějakému cvičení ...
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Občas si vysvětlujeme některé věci zbytečně moc do detailů - zvlášť věci z jiných předmětů např. matematickou indukci a tak.
U zkoušky nám bylo řečeno, že nemusíme mít odladěný kód, a poté nám byly za neodladěný kód strhnuty body
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Doc. Dvořák přednáší velmi standartním způsobem, ač se zjevně snaží působit zábavně. Některé poznámky jsou ale občas trochu přes čáru běžné slušnosti. Prezentace jsou celkem pochopitelné. Přednášku bych neohodnotil ani palcem log n ani palcem n^2. Něco mezi. Tak palec n log n
Jsem rád, že výklad připadal posluchači pochopitelný. K „čáře běžné slušnosti“: Přednáška se nahrávala, takže lze snadno ověřit, že na ní nepadl jeden jediný výraz, který by se dal označit za neslušný. Co tedy autora komentáře tak pobouřilo?
Dotkla se ho snad legenda o Minotaurovi, kterou tradičně využíváme pro ilustraci algoritmu průchodu bludištěm? Upozorňoval jsem, že jde jen o citaci příběhu z řecké mytologie.
Nebo mu vadila zmínka o osvědčené metodě namlouvání z Moravského Slovácka, kterou nám - dle výzkumů zakladatele naší katedry - odkázali předkové prostřednictvím sloganu „hr na ně, a když to nepojde, tož cófnem“? Slogan velmi pregnantně vyjadřuje podstatu algoritmu průchodu do hloubky.
Či snad považoval za neslušné, že jsme se v naší úctyhodné instituci zabývali programováním her? Šlo výhradně o seriózní deskové hry jako šachy či dáma, počítačové hry typu GTA probíráme až v magisterském studiu …
Vyucujici je dobrej. Je dobre ze ho to bavi a my to citime tu dobrou naladu a diky tomu nas to taky bavi. Klidne trosku treba o 10% vice vtipnych casti prednasky a top. Nekdy se mi totiz stava ze tam spim na prednasce. Jeste by bylo dobre kdyby jsme mohli k nemu na konzultace kdyz neco nechapu aby mi to vysvetlil (je mozny ze to je ale ja to nevim)
Co jsem nezminil mi prijde dobry
Pani doktorka bola vždycky vysmiata a chodilo sa mi na jej hodiny dobre. Tak isto keď som sa ospravedlnin z neprítomnosti bol problém. Hodiny mala dobre spracované.
Pani Faltová je velmi ochotná a vstřícná vyučující.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Paní doktorka mluví velmi potichu, z hodin jsem si toho moc neodnesla. Oceňuji prezentace z hodin ukládané na web. Zadává lehké domácí úlohy i zápočtový test. Je velmi milá a nabízí konzultace.
Mgr. Lenka Forstová [32-KSVI], Dětské programovací jazyky [NDIN019, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.07.2023, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Výborně připravena každá hodina s prezentacemi a úlohami na procvičení. Nikdy nebyl problém se při hodině zeptat na něco k probírané látce nebo na pedagogické rady, jak například danou věc správně učit žáky. Zároveň nebyl problém řešit některé problémy i přes email. Velká férovost i u zápočtu. Nemám co vytknout.
Mgr. Jiří Frantál [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Cvičící zadává rozumně těžké úlohy na doma, které jsou akorát na dva týdny, které student dostane na jejich splnění. Cvičení ve škole jsou pak příjemnou kombinací procvičení nových konceptů, prezentací vyřešených úkolů a řešení menších problémů na místě.
Mikuláš Fiala, 16.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
asi jeden z top 3 vyučujcích, které jsem měl první semestr. Vše srozumitelně vyložil, pomohl když byl problém...
Jakub Klesa, 15.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý cvičící. Je pohodový, férový a umí dobře poradit. Cvičení mě velice bavila.
RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan doktor Holan je člověk na svém místě. Cvičení má vždy připravená a pokud čemukoliv z přednášky nerozumíte, je ochoten učivo dovysvětlit.
Na začátku cvičení vždy jeden vyvolený (vybraný panem Holanem) jde k tabuli prezentovat své řešení domácího úkolu. Tím prospěje jak sobě (učí se vyjadřovat), tak ostatním, kteří mohou nahlédnout do jeho procesu přemýšlení nad problémem.
Během cvičení se pak společně řeší různé úlohy, které dovedou někdy dost potrápit. Naštěstí v úkolech se podobné věci neobjevují. Získat zápočet tak nebylo až tak náročné (čistě z mého subjektivního pohledu).
Pán doktor vždy navodil príjemnú atmosféru na cvičení, dôkladne s nami prešiel látku prebranú na prednáške, aby sme si učivo zapamätali a pochopili ho. Dával priestor na otázky a spravodlivo hodnotil pravidelné domáce úlohy.
Velmi dobře vedené cvičení. Pan doktor Holan u důležitých témat vždy dbal na to, aby vyvolal každého (např. u procvičování stavění minimové haldy). Navíc nás vždy povzbuzoval, zdali nemáme nějaké otázky k minulé přednášce (nebo něčemu jinému). Na cvičeních se často spolupracuje ve dvojicích, správné řešení úkolů z minulého týdne úkáže někdo ze studentů u tabule.
RNDr. Peter Kvasnička [32-UCJF], Programování 1 [NMIN111, seminář]
Jan Engler, 03.01.2024, 1. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Příjemný vyučující, jen si sedněte do prvních řad, protože nemluví moc nahlas a často mluví spíš na monitor nebo tabuli.
RNDr. Peter Kvasnička [32-UCJF], Programování 2 [NMIN112, cvičení]
Je mi upřímně líto, že musím hodnotit takto, ale nelze to jinak. Během semestru bych celkový výkon hodnotil jako 3 nebo 4, výkladu jsem se sice často neúčastnil, ale jinak byl povětšinou věcný a bylo možné se doptat (ať už osobně či mailem) na jakýkoliv problém. Jako negativa vnímám slabý hlas pana doktora, kvůli kterému jsem občas neslyšel co říká a celkovou atmosféru na hodinách, která na mě působila pochmurně s lehkým uspávajícím účinkem. To vše bych stále bral jako poměrně solidní výsledek, byť programování osobně nemám příliš rád. Bohužel v posledních týdnech se můj názor rapidně změnil. Předmět jako takový vyžaduje, aby student pro jeho dokončení vypracoval zápočtový program, což se děje v 99 % přes prázdniny. První verze se má odevzdávat do konce srpna, hotovo pak má být do konce září. První verzi jsem panu doktorovi posílal 27.8. společně s otázkami k programu, další mail pak 30.8. Dnes je 15.9. a já stále nemám odpověď ani na jeden z těchto mailů. Bavil jsem se se spolužáky v naší messenger skupině a stejný problém máme všichni (vlastně řešíme jenom to). Došlo to tak daleko, že jsme se s panem doktorem pokoušeli spojit i telefonicky. V posledních dnech začal pan doktor odpovídat na první maily, někteří moji spolužáci tedy již odpověď mají, já stále čekám (patrně jelikož, jsem mail posílal jako jeden z prvních a pan doktor odpovídá na maily odzadu). Každopádně tak či tak tato situace kdy již 19 dní čekám na odpověď a zpětnou vazbu ke stěžejnímu projektu tohoto předmětu, bez kterého nemohu předmět dokončit mi přijde neomluvitelná a takto tragickou komunikaci bohužel nemohu nechat bez povšimnutí.
Férově ohodnotit pana Kvasničku je pro mě těžké. Mnozí by jej strhali bez jakéhokoli dobrého slova (a chápu odkud vychází), ale tak jednoduché se mi to nezdá.
Nejlépe bych to shrnul takto: Samotná cvičení s panem Kvasničkou jsou utrpení. To je škoda, neboť mnohé jiné věci jsou vlastně opravdu skvělé.
Za prvé -- panu Kvasničkovi prostě chybí dovednost předat vědomosti. To je škoda, protože ve svých cvičeních se nám častokrát snažil něco naučit, ukázat něco nového, samotné programování z gruntu nechával na DÚ.
Většinou byl ale tento výklad předán dost zamotaně, někdy se v něm ztratil i sám pan profesor. Dále rád využíval ptaní se publika, což ovšem nefunguje, pokud publikum vůbec nemá tucha a jako odpověď pravidelně dostával jen dlouhé, trapné ticho.
Za druhé -- pan profesor na hodinách pracoval tempem ospalého šneka. Nebylo výjimkou, že přepsat a spustit kód z předpřipravených materiálů do editoru (aby mohl jeho fungování demonstrovat) trvalo i 5 minut. Na hodinách se proto málokdy mnoho stihlo.
Za třetí -- domácích úkolů dává příšerně mnoho. Navíc předem neřekne, kolik jich dohromady chce zadat (stačí mi 70%, jasně, ale z čeho?), takže až vlastně do konce semestru máte extrémní časovou zátěž. Chápu, že je to s dobrým úmyslem, abychom se procvičili, ale i to má své meze.
A nyní všechna ona pozitiva:
Zaprvé -- pan Kvasnička dedikoval ohromné množství času zlepšováním nás konkrétně jako programátorů:
- procházel všechny odevzdané DÚ, nejen ty chybné => i při plném počtu bodů jste dostali konstruktivní kritiku, co je ve vašem kódu uděláno nešťastně, jak a proč by šel zlepšit
- součástí každé hodiny byla reakce na předchozí sadu DÚ, kde shrnul nejčastější takové chyby a detailněji rozebral, proč jsou neideální (třeba proč jsou pomalejší než jiný způsob)
- během semestru s ním byla extrémně rychlá mailová komunikace, často i o víkendu
Zadruhé -- zmíněné předpřipravené materiály jsou i dosti kvalitní. Ke konci jsem v hodinách poslouchal jen napůl, a poté si ve vlastním čase přečetl materiály, mnohdy jsem se z nich něco přiučil.
Zatřetí -- jde vidět, že pan profesor je opravdu schopný a znalý (pythonský) programátor. Zná i různé opravdové nuance fungování kódu. Proto je taková škoda, že to nedokáže předat i nám.
-----------
Suma sumárum: Pan profesor má velký potenciál, ale momentálně bych radil spíše využít jeho materiály, než přímo chodit na jeho hodiny
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Frontální výuka praktického programování je těžká, hodiny s Petrem Kvasničkou byly pocitově dlouhé a při jeho tichém projevu bylo občas snadné ztratit pozornost. Byl ale naprosto skvělý v online části výuky: Brzy po odevzdání v Recodexu se vždy podíval na odevzdaný domácí úkol, i když byl za plný počet bodů, vždy si ho celý prohlédl a okomentoval ho, od algoritmických zlepšení po technické detaily a alternativy. Když jsem měla s domácím úkolem problém, přes e-mail, na který rychle reagoval, mi nakonec pomohl s řešením a vše dovysvětlil. Také má dobré materiály pro oba semestry programování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Oproti cvičením ze zimního semestru, kdy jsem měl jiného cvičícího byla náplň hodin slabší. Nicméně to bylo vykomepenzováno aktivitou mimo hodiny, kdy pan Kvasnička byl ochotný pomoct a úkoly kontrolovat průběžně a poskytoval i rady, jak úlohy zlepšit. Zároveň jeho požadavky nebyly příliš náročné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Rozhodně příjemný a nenáročný vyučující. Pro ty, kdo s ním budou mít cvika doporučuji si sednout do prvních lavic, v těch zadních jej není moc slyšet, jelikož mluví poměrně potichu a spíše tváří do monitoru než ke studentům.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pokročilé cvičenie mi vyhovovalo, Mareš je skvelý učiteľ a dokáže látku dobre vysvetliť.
Adam Jahoda, 30.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Medvěd výborně povídá a co je určitě výhodou, tak rychle a jasně odpovídá na emaily.
Cvičení vedl spolu s Jirkou Kalvodou, kterého mi to tady nenabízí, tak jen zmíním, že jeho přínos byl na hodinách míň výrazný, ale často nabízel k Medvědovi alternativní pohledy, které mi často dávaly větší smysl.
Oni pro jednou v tom SISu nelhali, když říkali, že cvičení jsou těžká...
Tato cvika byla náplní většiny mého času vyhrazeného na učení se během semestru. Ač jsem si mnohdy myslela, že to nezvládnu, ve výsledku to stálo za to. Myslím, že tato cvika posunula mé algoritmizační schopnosti dost daleko a jsem ráda, že jsem nemusela půl roku ztratit chozením na cvičení pro začátečníky.
Pre niektorých možno zábavný, ale ja som mu neprišiel na chuť. Občas je ťažšie porozumieť, čo od vás chce, problém je, že on vám to nepovie����. Hodinu spestruje svojimi príhodami. Pokiaľ ale dávate pozor a robíte si poriadne jeho úlohy, tak je to úžasná príprava na skúšku.
Výklad pana Pergla je velmi zajímavý. Během cvičení vám ani nedochází, že se učíte o programování, protože vám jsou teoretické problémy představovány na praktických příkladech. Pan Pergl vypráví k výkladu vtipné příhody a občas si pro pobavení k výkladu přinese vtipné pomůcky. Bodování je občas trochu náhodné a úlohy jsou docela náročné. Doporučuji na cvičení chodit a poctivě dělat úkoly, jelikož jsou asi nejlepší přípravou na zkoušku.
Pan Pergel byl fajn člověk, oceňuji donesení kostýmu výpravčího při vláčkovém třídění. Cvičení probíhala příjemně, některé úlohy byly obtížnější. U zkoušky se objevila variace úlohy, kterou jsme dělali za domácí úkol. Oceňuji práci s psaním popisu úkol do Recodexu (poštmistr Antonín atd).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Domácí práce od pana Pergela byly asi nejtěžší část celého předmětu. Nicméně nevím, zda to byla specialita cvičícího, či jde o povahu předmětu. Cvičení probíhala dobře a kvalitně. Cvičící byl ochotný věci s radostí vysvětlit.
Nicméně někdy svoje nadšeni do látky přehnal na tolik, že stihl během vysvětlování nějakého problému probrat i půlku maturitní četby a přidat historku z práce na matfyzu, takže studenti pak měli v jeho výkladu velký guláš.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Do svých cvičení zapojuje všechny přítomné, chodí se k tabuli. Ví o čem mluví, jeho styl výuky mi vyhovoval. Dost jsem si toho odnesla.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Cvika s panem Pergelem příliš nedoporučuji, na jednu stranu působil mile a přívětivě, ale jeho styl výuky mě příliš neoslovil. Často začal cvičení výkladem něčeho, co ani nebylo na přednášce a v podobném duchu se pak neslo i cvičení. Materiály neměl nikde veřejně k dispozici, občas to působilo dojmem, že si příklady vymýšlí až na místě. Na jeho cvika jsem se příliš netěšil, zejména kvůli tomu, že každého studenta minimálně jednou či dvakrát během hodiny dusil u tabule s komentáři typu "nechápu, co vám na tom není jasné".
RNDr. Martin Pergel, Ph.D. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Milá, usměvavá :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Nemůžu říct že bych si z kurzu moc odnášel a nevím jestli je to vyučující nebo jde jen opravdu o takovou látku, která má být v předmětu probraná. Ze začátku na nás měla celkem velké nároky a počítala s tím, že nějaké věci už víme/najdeme si je na internetu (v rámci domácích úloh). Domácí úkoly moc neodpovídala látce ze cvičení. Zhruba v půlce semestru jsme to s ní ale byli schopní vydiskutovat a věnovali jsme se i v hodinách víc věcem, které byly podobné těm, které jsme pak měli na doma. Paní doktorka byla ale vždycky vstřícná a mohli jsme jí říct o pomoc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Milá vyučující, kromě jednoho velmi náročného úkolu šlo vše bez problému zvládnout. Ocenila bych, kdyby se už na cvičeních dělaly věci podobné svou obtížností úkolům.
Martin Kuba, 07.01.2024, 1. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Oceňujem ochotu individuálne radiť a pomáhať pri programovaní na cvičeniach, ako aj pri zadaniach na doma. Veľké plus boli za mňa bonusové body za neúspešne naprogramované / nedokončené programy, hoci hodnotiaci systém ich vyhodnotil na 0 bodov.
Cvičení byly, obzvlášť oproti cvičením s jinými vyučujícími, opravdu dobré. Každý týden jsme dostali jeden praktický úkol (něco opravdu naprogramovat a odevzdat v recodexu), a každý druhý týden jsme dostali praktický úkol na algoritmy probírané na cvičeních, což si myslím, že bylo adekvátní, nebylo to příliš složité ani časově náročné. Zároveň nás cvičení připravily na zápočtový test i zkoušku. Obhajoba zápočtového programu byla v pohodě, jen jsem musela vysvětlit, jak program funguje, a podívat se, proč v jednom případě vyskakoval error. Celkově tedy cvičení hodnotím velmi pozitivně. Jediný menší problém byl pozdní opravování úkolů.
Během teoretického cvičení jsme byli vyvoláváni k tabuli příliš často, což zdržovalo hodinu a nestihli jsme tak u některých témat probrat více učiva. Také mi přišlo, že úlohy na cvičení a domácí úkoly v recodexu nás dostatečně nepřipravily na recodexový test - úlohy v recodexovém testu byly mnohem náročnější vzhledem k časovému limitu.
Cvičící byla hodná a příjemná. Nikoho nenutila chodit k tabuli, když byl úplně ztracený a příklady, které dělala na hodinách, byly podobné těm zkouškovým. Na začátku semestru ji nevadilo projít znova celé základy programování v Pythonu a své tempo přizpůsobila i těm, kteří programovali poprvé až na matfyzu. Poskytovala i super konzultace. Nasbírat body v Recodexu nebyl problém, protože cvičící zadávala i bonusové úlohy, které byly často zábavné (líbilo se mi třeba pexeso). Rozhodně doporučuju
Vyučujúca má nesmierne pozitívny prístup k veci a je k študentom veľmi milá a ústretová. Bola ochotná v priebehu semestra meniť systém a obsah cvičení tak, aby nám maximálne vyhovoval. Myslím, že tým veľa študentom pomohla prekonať veľké množstvo požiadaviek, ktoré predmet kladie, a úspešne ho dokončiť.
Vit is a great teacher. The tutorials are always engaging, Vit asks a lot of questions and gives us a chance to think on our answers and propose some solutions. Vit is also always willing to help with a home assignment or whatnot.
Mgr. Jiří Šejnoha [32-KSVI], Programování 1 [NMIN111, seminář]
Pokud se chcete naučit programovat, doporučuji nvštěvovat jiné cvičení. Doporučil bych pro lidi, kteří programovat už alespoň trochu umí a mají rádi vstřícný, neoficiální a skoro až punkový přístup
mám pocit, že domáce úlohy som relatívne zvládala jedine vďaka tomu, že nejaký slabý základ programovania v inom jazyku už mám. ľahké domáce úlohy neboli zadávané, čo vie byť asi prínosom pre ľudí, ktorí programovať vedia a nepotrebujú nimi strácať čas. čo sa týka samotných hodín, tak podľa mňa super idea prístupu v tom, že sme dostali zadanie, na ktorom sme mali pracovať, osobne som však takmer nikdy nestihla nad riešením porozmýšľať dostatočne dlho, aby mi to prišlo ako prínosné, kým sa ukazovalo nejaké riešenie, a na hodinách som sa tým pádom takmer nič nenaučila. prvých pár hodín som sa aj skúšala pýtať otázky, keď som s niečím potrebovala pomôcť (k tomu sme aj vačšinu času boli vyzývaní, čo je fajn) ale asi sme si s pánom učiteľom nesadli, väčšinu času som mala stále len horší pocit zo seba potom, akoby teda bolo odo mňa očakávané, že nejakú problematiku už ovládam, a nepochopilo mi to porozumieť danej téme.
Pan Šejnoha by dle mého měl k výuce přistupovat o trochu vážněji. Ocenil bych, kdyby v průběhu semestru odpovídal na maily, kdyby myslel na to, že ne všichni matematici jsou programátoři a někdo se s tím setkává poprvé, a kdyby každou třetinu cvičení strávil skutečně cvičením.
Cvičící bohužel na svých webových stránkách nikdy nedoplnil materiály z cvičení ke zpětnému nahlédnutí. Jistá část cvičení byla vždy neproduktivní a výsledkem byl dosti zhuštěný a rychlý výklad ve zbytku cvičení. Cvičícímu by pomohlo více se soustředit na vysvětlovanou látku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vyučující působí velmi přátelsky, na hodinách je uvolněná atmosféra, ovšem vlastně Vám neřekne, co přesně je potřeba pro splnění zápočtu(po přímém otázání pouze mlží) výuku má lehce zamotanou, ale většinou lze pochopit , ne vždy se chová zcela vhodně vůči studentkám (nevhodné vtipy, narážky apod.) a svým přátelským přístupem zabíjí třetinu času cvičení povídáním a zábavou místo výuky
Mgr. Jiří Šejnoha [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Výborně připravené hodiny. Probíraná látka na cvičení, vždy obsahovala, co jsme si přáli, nebo netriviální problémy, které je vhodné si v praxi implementovat. Během celé výuky byla dobrá atmosféra a jak připravila skvěle na zkoušku, tak přidala i něco navíc.
doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. [32-KSVI], Programování 1 [NMIN111, seminář]
Töpfer je moc hodnej. Občas má sice trošku vysoký nároky na lidi, co programujou poprvý, ale to je asi jen tím, jak je do toho zapálenej. Strašně dobře vysvětluje.
S výukou pana docenta Töpfera jsem velmi spokojený. Moc se mi líbí, jak vede hodiny, a jak přistupuje k výuce jako takové, je velmi milý a přívětivý, a je vidět, že dané látce velmi dobře rozumí. Líbí se mi, že docházka není povinná, a že jenom slouží ke zlepšení známky.
Domácí úkoly pana docenta jsou mnohem náročnější než na ostatních cvičeních, a klade se v nich mnohem větší důraz na efektivitu odevzdaného řešení. Výměnou za náročnost je však skutečnost, že si pan docent osobně prochází a komentuje odevzdaná řešení, takže pokud máme v kódu nějaké nedostatky, pan docent nás o tom informuje. Osobně mi tento způsob cvičení vyhovoval, jsou rozhodně náročnější a intenzivnější než u ostatních cvičících, ale pořád jsou zvládnutelná.
Vyučující byl výborný. Připravený byl na každé cvičení velmi dobře. Vždy věděl, o čem bude mluvit a u toho uměl dobře reagovat na dotazy žáků. Přičemž byl velmi milý a trpělivý. Dobře každé nové téma na začátku obecně uvedl. Většinou uměl dobře nakombinovat přednáškovou a cvičící část každého cvičení.
Ačkoli šlo u mne hlavně o přiučení se dalšímu jazyku, hodiny mne nenudily; naopak mne zaujal živý výklad a jednoduché vysvětlení různých konceptů. V úkolech šlo převážně o osahání základních postupů, menší tlak byl i na efektivitu. Co mi trochu vadilo, byl kód na tabuli – ne zrovna ukázkově pojmenované proměnné, občas nepřehledný REPL.
Samuel Gawlik, 18.01.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Váš přístup byl úžasně názorný, občasné diskuze o extrémních případech přínosný. Těším se na Vaše přednášky
"Teoretické" cvičení s panem Töpferem nemohu více doporučit. Ten krátký alokovaný čas mistrně využil na to, aby nám na perfektně vybraných příkladech ukázal a vštěpil podstatu správného programátorského myšlení. Navíc je přívětivý, rád odpoví na dotazy/nejasnosti a skvěle cvičí i přednáší.
Prostě 11/10, překopejte si rozvrh, jen abyste ho měli.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na rozdíl od některých dalších cvičících teoretického programování opravdu dobře připravil na teoretickou zkoušku z programování, procvičoval algoritmy a řešení algoritmických úloh. Jeho projev ale nemusí sednout každému.
doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. [32-KSVI], Programování 2 [NMIN112, přednáška]
Jeho prezentace jsou skvělý výukový materiál (možná až moc :D, svádí to k "jo to si pak přepíšu doma" -> *nepřepíše*).
Navíc má pan profesor srozumitelný, účelný výklad -- je tak velmi poučný a mnohé si z něj hned pamatujete. Ví také, na co přesně se v dané problematice zaměřit, co vypíchnout. Přidejte k tomu jeho permanentně upbeat náladu, jeho ochotu odpovídat na dotazy/nejasnosti, resp. kdykoli poradit přes mail nebo na konzultacích a dostanete prostě senzačního přednášejícího :).
Pan Töpfer je kvalitní přednášející, v hodině vystupoval energicky a snažil se nám problematiku co nejvíc intuitivně vysvětlit. Písemná zkouška byla jednoduchá, v případě nespokojenosti dával možnost osobní konzultace.
Na to, že pán docent Töpfer už má svoje roky, je stále svieži a počas prednášky robí svojimi pohybmi všetko preto, aby študentov zaujal. Občas som sa obával, že ho sekne v krížoch. Štruktúru hodín má perfektne premyslenú. Je veľmi milý a zábavný. Látku pri ňom určite pochopíte.
Na panu Töpferovi je vidět, že opravdu rád učí programování. Jeho přednášky jsou vždy dobře strukturované a vše se snaží přiblížit obrázky. Velmi se mi líbí jeho energie při přednášení. Zkouška mi přišla jednoduchá na zvládnutí, ale férové v tom, že opravdu testuje vaše znalosti.
Jeden z nejlepších přednášejících na matfyzu; z přednášky jsem si vždy odnesl hodně informací, aniž bych si musel dělat zápisky, což mi významně ulehčilo učení se na zkoušku. Hodiny byly zábavné, vždy jsem se na ně těšil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pan Töpfer je velmi zapálený do tématu a přednáší velmi aktivně, odpovídá na dotazy a příjemně se poslouchá. Spokojenost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.08.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Skvělý vyučující, je řádně připraven. Do výuky zahrnuje mnoho příkladů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Velmi příjemně působící a nenáročný vyučující, přednášky s ním byly poměrně zajímavé. Výklad byl jasný a přehledný, látku často vysvětloval na zajímavých příkladech, zejména v podobě her a různých herních strategií.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Dobře připravené přednášky s nasdílenými prezentacemi, zapálené přednášení. Někdy mi přišlo, že se jednomu problému věnujeme zbytečně dlouho a šlo by řešení popsat rychleji.
Pán docent vie podať učivo veľmi zaujímavým a záživným spôsobom, čo je veľké plus, pretože pri tomto predmete som mal tendenciu ignorovať preberanú látku, pretože "to je predsa jasné" - ale keď sa nad učivom človek poriadne nezamyslí, po pár týždňoch to už také jasné nie je.
doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan docent Topfer byl velmi energický, takže jsem během přednášek vůbec neztrácel pozornost. U každého z algoritmů vždy nejprve neformálně řekl jeho "ideu", což dost pomohlo k intuitivnímu pochopení.
Občas bych jen ocenil přehlednější kreslení na tabuli, když se probíralo něco složitějšího. Když člověk píše do sešitu a ztratí se v tom, o čem je řeč, přehledná tabule mu pomůže rychleji se zorientovat.
Filip Stupka, 01.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Příjemný a vstřícný přednášející otevřený dotazům. Přednášky s panem Töpferem mě bavily a zůstával jsem během nich ve většině případů i po ránu bdělý.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pro začátečníka, který se s programováním v životě nesetkal, byl tento předmět opravdu oříšek. Ostatním začátečníkům bych radila se naučit základy sám a až potom docházet na přednášky a cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Na vyučujícím oceňuji, že našim domácím úkolům věnuje více než dostatečnou péči, pečlivě (až puntičkářky) je opravuje a navrhuje, jak by se to dalo napsat lépe. Naopak by mohl zlepšit výklad, protože mluví potichu, monotónně a nezajímavě. A hlavně dává domácí úkoly, které byly nepřiměřeně obtížné, jejich řešení zabralo abnormální množství času a byly k nim občas potřeba některé znalosti, které jsme nedostali na hodině (např. jak načíst standardní vstup). Cesta k jejich vyřešení tak byla více než trnitá a když se pak člověk zeptá studentů z jiné paralelky, co musí zvládat oni, tak pouze nevěřícně kroutí hlavou, co to po něm pan Žlebčík požadoval.
Plusem jsou zajímavá a nápaditá zadání domácích úloh, mínusem je jejich časová náročnost. I se solidními programovacími základy zabralo debuggování úloh opravdu hodně času.
Přístup vyučujícího hodnotím jako málo přínosný. Nepřiměřená náročnost domácích úloh způsobovala, že i studenti se zkušenostmi s programováním na úlohách pracovali hodiny. Ti bez zkušeností si museli vyhradit o to víc času, např. celou sobotu. Člověk se tak topil v detailech a programovací schopnosti moc nerozvíjel. Volba úloh byla spíše orientovaná na zajímavost toho, co se dá naprogramovat: výpočet RPSN, zpracování dat z gpx souboru z hodinek maratonského běžce apod. Sama o sobě zajímavá témata, která je ale pro začátečníka obtížné zpracovat. Často jsem tak velkou část energie věnoval pochopení neprogramovací „omáčky okolo“, místo abych stavěl základy samotného programování. (A to navzdory tomu, že byl přiložen popis, jak postupovat.)
Kódy byly vždy testovány na rychlost. Dlouhé upravování funkčního kódu ve snaze ho zrychlit mi toho moc nedalo a zabíralo hodně času. Hodiny samy o sobě nebyly moc přínosné, protože v podstatě nepřispívaly k efektivnějšímu řešení úloh. Jako začátečníkovi mi přístup pana Žlebčíka připadal neefektivní a během semestru také demotivující.
Mgr. Radek Žlebčík, Ph.D. [32-UCJF], Programování pro deskriptivní geometrii I [NMTD103, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující komunikoval, snaží se řešit problémy studentů s předmětem.
Připomínka k předmětu, Dětské programovací jazyky [NDIN019, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.07.2023, 3. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Opravdu užitečný předmět pro učitele, ale zajímavý může být i pro ostatní. Učitelům dává nespočet možností zpestření výuky informatiky na různých úrovních základní nebo střední školy a ostatním může dát například nějaké základy programování. Předmět dobře navazuje na různé informatické předměty.
Připomínka k předmětu, Programování 1 [NMIN111, seminář]
Myslím si, že některá cvičení měla navzájem (velmi) odlišnou úroveň obtížnosti.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Programování 1 není dobře zorganizovaný předmět, protože hodně záleží, ke kterému vyučujícímu se zapíšete, jelikož každý z nich pojímá tento kurz trochu jinak.
neviem úplne ani teraz povedať, že do akej miery ma tento predmet mal pripraviť na programovanie v druhom semestri, alebo že o koľko náročnejšie to bude, ale pripravená sa necítim vôbec. dostupné zdroje na samostatné štúdium nám poskytnuté nejaké boli, a tie sa samozrejme na programovanie dajú ľahko na internete nájsť tak či tak, čiže som skôr očakávala nejakú rutinu alebo zápal niečoho zaujímavého, čo som nepocítila.
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na cvičení jsem byl jen párkrát, nemám nic, co bych vytkl.
S výukou programování v prvním semestru jsem poměrně spokojený. Není to příliš sjednocené, takže kvalita výuky je VELMI závislá na cvičících (někteří jsou super, jiní se chovají velice nevhodně, jako například pan Kvasnička), ale slouží to jako užitečný úvod do programování. Mé hlavní výtky se spíše týkají konkrétních cvičících.
Bylo by dobré, pokud bychom se mohli v ReCodexu dívat data, na kterých se náš program testuje. Některé chyby nejsou vidět na první pohled, a testování metodou pokus-omyl není příliš zábavné.
Tým, že som programovanie v Pythone nemal bolo tempo výuky na začiatku optimálne ale potom prišiel bod kedy som mal pocit, že tých informácii bolo veľa. Cením dostupnosť prednášky na webe ale aj spôsob zadávania úloh.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Musím říct, že domácí úkoly v recodexu byly někdy až příliš těžké a když člověk nemá programátorské "skilly", je to velký žrout času a člověk se u toho musí hodně zamyslet a případně se i ptát vyučujícího na nápovědy.
Opravdu naprostý základ programování. Myslím, že je to tak správně - zájemci o pokročilejší partie si mohou např. zapsat dobrovolné předměty a ostatní aspoň mají povinný předmět, ve kterém není vůbec obtížné získat zápočet. Navíc probíraná látka obsahuje praktické dovednosti, které se budou hodit snad každému.
Nikdy v životě před matfyzem jsem neprogramovala a zde jsem se to naučila. Bylo to na takovou začáteční úroveň trochu těžší, ale naučilo mě to, co mělo.
Praktické a teoretické procvičení látky - dobré pro zkoušku, ale vadila mi celková náročnost cvičení (domácí úkoly na teorii, domácí úkoly na praxi, docházka na teorii, zápočtový test, zápočtový program). Myslím si, že předmět náročností odpovídá více kreditům. Docházku na praktická cvičení nikdo neřešil, stačilo dělat domácí úkoly - což se v pohodě dá i bez výkladu. Na konci semestru zápočtový test - nutno být přítomen osobně.
Myslím, že hlavně záleží na "teoretickém" cvičení. Praktické je pak takový bonus/mínus navíc. V obou případech ovšem záleží na konkrétním cvičícím, "schytat" dobrého je naprosto klíčové!
Právě na těchto cvičeních se projeví hlavní benefit celého Programování 2 -- naučíte se opravdu myslet jako programátor, což mě předtím nikdo nenaučil a bylo to klíčové, co mi při programování chybělo.
Jen je nešťastné, že nám matematikům žral předmět tolik času -- možná největší zátěž ze všech předmětů, a to ani není (striktně) z oboru!
Praktické i teoretické cvičení bylo dobře koncipováno, ale u praktických cvičení by bylo lepší, kdyby cvičící na konci hodiny ukázala řešené úlohy, které jsme měli v programovat v průběhu cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Výuka sama o sobě byla dobrá. Cvičení se vhodně doplňovala. Nicméně za velké mínus vidím to, že z výkladu vypadlo vysvětlení toho, jak fungují classy. Nebo alespoň já jsem to nezaregistroval a nebyl jsem mezi svými spolužáky jediný. Prostě se najednou začaly využívat u Lineárních spojových seznamů a jelikož jsem pořádně nechápal, co classy jsou, měl jsem velký problém pobrat LSS.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Teoretické cviko je celkem náročné, to praktické spíše lehčí. Praktické cviko ne vždy navazovalo na přednášku a právě probíranou látku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.08.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Na praktických cvičeních si člověk prohloubí syntax, avšak teoretická cvičení byla po většinou ztráta času.
Na cvičeniach sme vždy riešili zaujímavé a prínosné úlohy. Obtiažnosť sa postupne stupňovala, čo mi tiež vyhovovalo. Striedali sme sa pri tabuli definovaným spôsobom a keď daný človek nevedel, úlohu sme riešili spoločne. Tento systém sa mi veľmi páčil, pretože fungoval, všetci sa mohli zapájať a nebol stresujúci.
Jediné, čo musím vytknúť, je, že sme strávili asi tri týždne na spojových zoznamoch, ktorým by boli dva týždne viac než dosť. Treba pri nich robiť pomerne náročné úvahy stále dokola a ku koncu to už bolo celkom otravné a nemal som pocit, že sa v práci s nimi zlepšujem.
Připomínka k předmětu, Programování 2 [NMIN112, přednáška]
Přednášky obsahově adekvátní, jsem rád, že prezentace byly dostupné na internetu, stejně jako všechny další materiály - super ke zkoušce. Osobně nemám programování moc rád, takže mám lehké nutkání dát 4, ale nechme to tak, určitě jsou lidé, které to naopak moc bavilo. Zkouška překvapivě lehká (alespoň z mého pohledu), stačí si opravdu dobře projet prezentace z hodin a modelové programy (oboje na stránkách).
Moc nerozumím, jak se v dnešní době, kdy se celé IT včetně programování mění v podstatě ze dne na den, můžeme učit z prezentace která se za dva roky ani nepozměnila. Předmět mě nenaučil jak si naprogramovat internetové stránky, ani v čem by se to mělo dělat, jak se vyvíjí hry atd... hlavní je že známe 20 vybraných algoritmů a umíme spočítat složitost programu?! Předmět je absolutně náročností přestřelený na to, že navazuje na Programování 1, kde si po celý semestr "hrajete" a jen každý týden odevzdáváte úkoly. Nyní v Programování 2: dvě cvičení + jedna přednáška, to by ještě tak nevadilo ale ty požadavky??????? Každý týden úkol z praktického cvičení, úkoly z teoretického cvičení, zápočtový test a zápočtový program? To se to docela značně nakupilo z jednoduchých úkolů v prvním semestru. Celý obsah předmětu byl trochu zklamání, ačkoli jsem byl na každé přednášce nic moc jsem si neodnesl... (tento komentář nemá nic společného s vyučujícím, pan doc. Töpfer se vždy snažil vyjít vstříc a látku přednést důkladně a občas i zábavnou formou, každopádně nad náplní předmětu by se měl někdo nejspíše zamyslet)
Velmi přínosný předmět. Mnohem přínosnější než Programování 1 ze ZS.
TL;DR: Python je jen takový after-thought. Spíš se zde naučíte opravdu myslet jako programátor, což mě předtím nikdo nenaučil a bylo to klíčové, co mi při programování chybělo.
V tomhle semestru je přednáška zaměřena na ty 2 hlavní věci, které v těch tisících volně dostupných "naučte se programovat v pythonu" tutoriálech nenajdete:
1) Jak na programovací úlohy obecně
- jak nad problémy správně přemýšlet, na co se zaměřit
- jak posoudit rychlost/efektivitu kódu, kdy ji má cenu zlepšovat a kdy je lepší ji nehrotit
- ...
2) Obecnější teorie z oblasti programování (a algoritmů)
- rozebrání často užívaných struktur typu zásobník/fronta/lineární spojový seznam, ... <--- umět je při řešení problému využít je opravdový godsend
- přehled některých známých algoritmů -- jak fungují, na co se dají použít, atd.
- ...
Jediná škoda je, že (hlavně cvičení/DÚ) žerou tolik času, což pro nás matematiky není ideální.
Přednášky z programování byly oproti ostatním matematickým předmětům dost odpočinkové. Nekladl se takový důraz na rigoróznost a stačilo, když člověk látce jakž takž intuitivně rozumněl. Podle toho vypadala i zkouška.
Líbí se mi, že se i matematici mají naučit programovat, myslím, že je to užitečné. Výuka ale možná byla neúměrně složitá k počtu předmětů, protože jsme museli dělat domácí úkoly, zápočtový test, zkoušku, a ještě zápočtový program.
Zajímavá témata, naučili jsme se vše potřebné ohledně základu programování.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Adekvátní množství stráveného času nad předmětem, vezmu-li v potaz, že je za 8 kreditů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Celkově poměrně pěkně zorganizovaný předmět, oproti zápočtu, kdy člověk neví, co řešit dřív, tak zkouška patří rozhodně k těm jednodušším z prváckých předmětů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Je dobře, že i na matematice máme semestr algoritmizace.
Predmet je časovo náročný, pretože na získanie zápočtu používa snáď všetky existujúce spôsoby zároveň: účasť, test, domáce úlohy a zápočtový program. Dôvod je asi ten, že bez drtenia sa sa človek programovať nenaučí. Na druhú stranu je preberaná látka vysvetľovaná mimoriadne zrozumiteľne a primeraným, občas príliš pomalým tempom. Skúška je spravodlivá a drží sa prebraného učiva (trochu ma na nej zaskočilo, že sa veľmi málo orientuje na kreatívny návrh algoritmu a skôr treba vedieť priamočiaro aplikovať prebrané učivo).
Připomínka k předmětu, Programování pro deskriptivní geometrii I [NMTD103, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Možná je to pouze tím, že nemám žádné základy z programování, ale nejsem schopná udělat jediné cvičení. Ke každému příkladu nejsou potřeba jen znalosti programování, často se v příkladech vykazují známky jiných studijních zaměření, která vůbec nesouvisí s tím, co studuji a jako zdroj je nám dána wikipedie (přímo v zadání jsou odkazy na wiki, což je dosti nespolehlivý zdroj). Zároveň se občas vyskytne návaznost na předchozí úkol, ke kterému nedostanete správné řešení, takže pokud jste ho měli špatně tak máte lehce smůlu.
Připomínka k předmětu, Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Nebol som si istý či si zapísať pokročilé cvičenie, ale nakoniec som si ho dal a bol som spokojný. Odporúčam tým, čo už vedia proframovať a majú aspoň nejaké skúsenosti s algoritmickými úlohami.
Cvičení neslouží jako přímé procvičení konceptů z přednášek, ale spíše k rozvíjení logického myšlení v oboru algoritmizace. Ale i tak se jedná o skvělý úvod pro 1. semestr studia.
Mikuláš Fiala, 16.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
zajímavé úlohy, středně náročné, dobře zadané, navazuje na přednášku a na programování.
also too complicated, and too pressuring and anxiety inducing but fun
Adam Jahoda, 30.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Toto cvičení není pro každého, rozhodně má ale svou cílovou skupinu a pokud do ní patříte, tak to bude jeden z nejlepších, ne-li ten úplně nejlepší předmět v prváku na MFF. Určitě se hodí mít velmi netriviální množství zkušeností z různých soutěží (KSP, MO-P apod.) Také zabere hodně času, ale dovolím si tvrdit, že to stojí za to, a pokud tomu věnujete dost času za začátku semestru (kdy ještě nějaký čas máte), tak se dá mít zápočet během prvních dvou měsíců.
Hrozně bych ocenila, kdybych si nemusela vybírat mezu cviky pro úplné algoritmizační nováčky a mezi brutálně těžkými cviky pro lidi, kteří se algoritmizací a programováním zabývají už několik let. Chybí mi jakýsi middle ground mezi těmito dvěma možnostmi.
Predmet mame silne propojeny s cvicenim Programovani I. Mame je hned po sobe se stejnym ucitelem. Me to osobne je asi jedno hlavne aby jsme se ucili a ja umel to co potrebuji. Rad bych kdyby jsme si treba nejaky algoritmus nakreslili na tabuli a naprogramovali spolecne a koukali se co dela algoritmus na tabuly a co v kodu a jak to tam funguje atd
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Zajímavé, ale velmi složité. Doporučoval bych zvolnit
Chcelo by to lepšie rozostavenie úloh na doma vrámci semestru,
Inak môže byť, celkom v súvislosti s prednáškou
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
"Entering exams" na pokrocile cvika boli trochu tazsie ako by clovek cakal, no dalo sa.
Zapocet bol trochu zdlhavy, pretoze bolo treba dovysvetlit vela veci v spisanom rieseni a spatna vazba bola relativne pomala v porovnani s tym ako dlho trvalo priklady vyriesit, no splnit kriteria bolo relativne lahke ak clovek co to naprogramoval. Super bol ale priebeh hodin kde sme si najprv povedali riesenia k domacim uloham a potom sme diskutovali o novych, vzdy to malo nejaku temu a pekne to na seba nadvazovalo - clovek mohol vidiet ako skladacky lega do seba zapadaju.
Prvaci, ak sa bojite ze nebudete mat cas, budete. Dolezite je sa bavit v skupine a dochadzat na to spolu, co sa na tomto predmete vyslovene ziada a je to neraz povedane.
Připomínka k předmětu, Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl poměrně dobrým úvodem do světa algoritmů. Jen jsem měl pocit, že např. definici "velkého O" se na začátku nevěnovalo moc pozornosti. Na jednom slajdu v prezentaci to probliklo a už jsme to začali používat. Naštěstí jsem díky cvičení koncept pochopil.
Předmět je skvělým úvodem pro úplné nováčky v tomto oboru. Témata na sebe logicky navazují a jsou navzájem provázaná. Občas by se ale hodily u některých konceptů animované vizualizace.
Mikuláš Fiala, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
dobrý, možná trochu moc lehký. dobrá provázanost s programováním I.
Samuel Vaško, 02.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Spravil som 600leetcode uloh, venoval sa ksp 3 roky, doucujem deti informatiku a este pracujem v informatickom sektore, no skusku som aj tak nedal na prvy pokus. Nie preto ze by bola tazka ale preto ze sa strhavali body za uplne nezmyselne banality.
Na (pokrocilych) cvikach sme na tychto vedomostiach stavali a napr. povedat preco ma binarne vyhladavanie O(lgn) casovu zlozitost alebo ze bfsko naozaj na konecnom grafe niekedy skonci, bolo v podsate jasne uplne kazdemu, na skuse zasa naopak predpokladali ze vasou ulohou to je vysvetlit cloveku ktory nema minimalnu snahu a chut to pocut a tym padom sa z ulohy za 10b automaticky stavala uloha za 3b.
Je pravda ze som priprave venoval <15mins casu (dokopy za oba terminy) a odisiel o hodinu skorej zo skusky, prisiel symbolicky len na prvu prednasku, teda mohol som nepocut nejake dolezite rady, ale stale mi nejak nejde do hlavy preco na algoritmizacii bolo programovanie ked tomu je dedikovany iny predmet a preco sa to vlastne vobec skusa pisomne ked sa tym nic neusetri a vysledky sa len skreslia komunikacnym sumom? To by som aj dokazal predychat, vyskusat nas nejak museli ale nebolo by naskodu predpokladat ze clovek ktory pise skusku uz niekedy pocul slovo algoritmus a nie je tu lebo nema co s casom.
Okrem toho tento predmet prebehne najma zaklady a uzitocne veci ktore sa hodia vediet neskor na komplexnejsie projekty, netreba to uplne ze podcenit no...
Velice děkujeme za upřímnost! Snad tento komentář poslouží dalším generacím jako varovné memento o tom, že ani zkušenosti z korespondenčního semináře z programování (který založil a dlouhá léta vedl jeden z přednášejících), ani vedení informatického kroužku pro děti (neobyčejně záslužné), ani absolvování supertěžkého cvičení (účast jen na vlastní nebezpečí) nezaručí složení zkoušky, když nechodíte na přednášky ani si nedoplníte jejich obsah. Posluchač má naprostou pravdu v tom, že odpovědi na všechny výše položené otázky by nalezl na přednáškách, které nenavštěvoval.
Filip Stupka, 01.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Jako úvod do algoritmizace fajn. Student dostane přibližnou představu o teoretické náročnosti programů, ale nic extra exaktního. Možná dobře, toho si ještě užijeme. Ocenil bych, kdyby byly materiály používané na přednášce, dostupné v plném rozsahu ještě před přednáškou. V zimním semestru jsme měli předem k dispozici alespoň verzi z minulých let, ale bez ukázkových programů a aktualizovaných částí.
The course provides a pretty well-rounded introduction to ADS. It is a fast-paced course however, and it is easy to get lost when you have a lot of stuff happening at school as well. Homework can also be a pain as it gets progressively and significantly harder every week.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět má velmi podivnou koncepci. Zkouška je vedena oběma přednášejícími, ač každý z nich učí něco trochu jiného. Témata jsou na sebe ne příliš navazující, je to spíš takový průlet světem algoritmů, ač raketovou rychlostí. Celkově ve mně předmět zachoval spíš zmatení, než cokoliv jiného.
Nevím jestli bylo například třeba se věnovat některým velmi specifickým algoritmům, jako je minimax, které řeší značně specifické problémy, na úkor mnohem obecnějších algoritmů s poli a dalšími datovými strukturami.
Predmet je docela zajimavy. Ocenil bych vice dane tema vzdy vysvetlit. Prezentace jsou clean a ctive ale treba jeste nejake doplneni na tabuly a k tomu treba rikat co se tam deje a jak premyslime u toho atd. Asi by to chtelo lepsi provazanost na cviceni ale to bude spise chyba na strane cviceni nez na strane prednasek
Ostatni co jsem nepsal je dobry
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pro začátečníka, který se s programováním v životě nesetkal, byl tento předmět opravdu oříšek. Ostatním začátečníkům bych radila se naučit základy sám a až potom docházet na přednášky a cvičení.
This course was really good to learn data structures and algorithms although a little bit harder for me. I don't think that any improvement urgently needed for the course at least for now. It was challenging and interesting at the same time going through the assignments on this course. I guess that the fundamentals of python contained the most boring topics since I knew them before :). In my opinion, the so-called DSA was genuinely the most captivating part throughout the entire course.