AnketaAnketa(verze: 716)
V letním semestru akademického roku 2023/2024 probíhá sběr dat 27.05.2024 - 15.09.2024. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Atomová fyzika [NFUF301, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující vždy přednášel se zřejmým zaujetím pro věc, což velmi oceňuji. Dotazy vítal a velmi ochotně na ně odpovídal.
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Lidský, přívětivý, hlídal, zda se neztrácíme (palec nahoru/dolů během přednášky mi přišel jako super nápad).
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prof. Cejnar je výborný přednášející, na výuku je skvěle připraven. Tématu velmi dobře rozumí, nepůsobi ovšem nijak povýšeným dojmem a nebojí se přiznat, že odpověď na otázku nezná. Při zkoušce je v pohodě, nedává zapeklité otázky a studenta se nesnaží stresovat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Poměrně ležérní tempo výkladu, připraven odpovědět na všechny dotazy a se smyslem pro humor.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující podle mě přednášel v ideálním tempu, ne příliš rychle ani příliš pomalu. Na zkoušce byl příjemný a zkouška díky tomu byla v pohodě.
Eliška Korcová, 15.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé přednášky, dobře srozumitelné, tempo tak akorát a člověk se i zasměje. Chodila jsem na ně vždycky ráda!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor má velmi poutavý přednes a skvěle vysvětluje probíraná témata. Je velmi otevřený zpětné vazbě studentů i v průběhu semestru i jednotlivých přednášek a ochotně zodpovídá jakékoliv dotazy. Na přednáškách čiší dobrou náladou a je zábavný. Zkoušky jsou u pana profesora velmi férové a objektivní. Nemám naprosto co vytknout, pana profesora doporučím kdykoliv komukoliv na cokoliv :)
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Fyzika jako dobrodružství poznání [NPOZ008, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Poutavý a nadšený výklad.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie II [NOFY079, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2023, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Druhý semestr Kvantové teorie byl pro mě osobně trochu moc uspěchaný. Některá témata jsou více nahuštěna než v předchozích letech. Vinu ale nepřisuzuji přednášejícímu, který se akorát musel přizpůsobit novému sylabu.
prof. RNDr. Pavel Krtouš, Ph.D. [32-UTF], Fyzika jako dobrodružství poznání [NPOZ008, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Poutavý a nadšený výklad.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Na to, že je tato přednáška nejen pro matfyzáky, ale i veřejnost, mohly být přednášky vedené trochu méně technicky. Málokdy jsem se chytal, co se vlastně děje.
Mgr. Jakub Novotný [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící byl dobře připraven, dokázal témata dobře vysvětlit, dělal cenná shrnutí a opakování. Působil mile a přátelsky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Především ze začátku semestru skvělý výklad ve velmi dobrém tempu. S postupem semestru se však tempo zvýšilo, což mělo dle mého i dopad na kvalitu výkladu. Vždy velmi pečlivě odpověděl na dotazy.
prof. RNDr. Jiří Podolský, CSc., DSc. [32-UTF], Fyzika jako dobrodružství poznání [NPOZ008, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pan profesor přednáší s takovým neuvěřitelným zápalem a nadšením, že vás donutí ocenit krásu fyziky i když ji přímo nestudujete.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 1. ročník, Chemie a fyzika materiálů, bakalářské
Žasnu nad znalostmi pana profesora, také oceňuji jeho cit pro umění i vědu zároveň. Přednášky mi dávaly chuť do studia, když mě nic jiného nebavilo. Dvě a půl hodiny utekly rychleji, než kdejaká přednáška polovičního rozsahu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Poutavý a nadšený výklad.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Vtipný a upřímně strašně chytlavý přednes, super
Mgr. Martin Rybář, Ph.D. [32-UCJF], Jaderná a částicová fyzika [NFUF405, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2023, 1. Ročník, Učitelství chemie pro střední školy, navazující magisterské
Je vidět, že vyučující je dobrý odborník a opravdu se v tématu vyzná. Co jsem měl možnost pochytit, tak mě přijde, že umí poměrně složité věci vysvětlovat, tak aby se dali pochopit. vysvětlování se poslouchá příjemně. Na zkoušce byl velmi příjemný a snažil se studenta vést k přemýšlení. Zkouška byla z vyučujícím příjemná a z dialogu bylo vidět, že se snaží a chce z nás vychovat dobré učitele fyziky. je vidět, že vyučujícího zajímá zpětná vazba a nabízí případnou pomoc a při nejasnostech například při zpracovávání státnicových otázek.
Mgr. Pavel Stránský, Ph.D. [32-UCJF], Atomová fyzika [NFUF301, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující byl vždy dobře připraven a ochotně odpovídal na všechny dotazy. Snažil se nám vycházet vstříc a například po zápočtovém testu ve stejný den si pro nás připravil jednodušší cvičení, abychom to zvládali, čehož si velmi vážím.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyučující je velmi vstřícný.
Mgr. Pavel Stránský, Ph.D. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé cvičení.
Během semestru je hodně úkolů, které se přes jejich náročnost rozhodně vyplatí dělat (body u zápočtového testu se dobývají sakra těžko). Úkoly jsou ale zajímavé, zábavné (modulo hodiny práce a upravování výrazů), a člověku hodně dají.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý cvičící, odcházel jsem ze cvičení většinou s pocitem, že jsem díky vysvětlení pochopil něco nového. Na druhou stranu bylo časté, že část cvičení bylo "tupé" počítání, které nevedlo k hlubšímu pochopení. Také domácích úkolů bylo zadáno více, než kolik bylo avizováno (byly ovšem hodnoceny férově a byly užitečné, i když náročné).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Doktor Stránský podle mě cvičil velmi dobře. Sice často vyvolával k tabuli, ale byl velmi nápomocný a čas u tabule tak nebyl vůbec stresující. Rozhodně ho jako cvičícího doporučuji.
Eliška Korcová, 08.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Super cvičící, vždy dobře naladěný a ochotný. Úplně skvělá je řešená sbírka příkladů. Úkoly jsou zejména ze začátku hodně časově náročné, ale připadalo mi, že po nějaké době jsem si zvykla a šly stihnout čím dál rychleji. Navíc se z nich člověk fakt hodně naučí a oceňuju, když mě někdo dokáže dokopat k průběžné práci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je velmi příjemný, vstřícný a přátelský. Velmi dobře vysvětluje látku z hlediska početního a má perfektně zpracovanou sbírku úloh. Cvičení byla zábavná a neúnavná i jako závěr dne plného přednášek a i ve "slabší" dny byl velmi ochotný poradit, dovysvětlit či najít hloupou chybu. Pana doktora jako můžu cvičícího i jako cokoli jiného velmi vřele doporučit :)
Mgr. Stanislav Valenta, Ph.D. [32-UCJF], Jaderná a částicová fyzika [NFUF405, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2023, 1. Ročník, Učitelství chemie pro střední školy, navazující magisterské
Je vidět, že vyučující je dobrý odborník a v tématu se vyzná. Já osobně bych byl radši, pokud se studentovi práce nepovede viz. zápočet, aby zpětná vazba byla dána mírnější formou, ale chápu, že někdy je to obtížné. Zkouška byla z vyučujícím příjemná a z dialogu bylo vidět, že se snaží a chce z nás vychovat dobré učitele fyziky. Je vidět, že vyučujícího zajímá zpětná vazba a nabízí případnou pomoc a při nejasnostech například při zpracovávání státnicových otázek.
Připomínka k předmětu, Atomová fyzika [NFUF301, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Cvičení dobře doplňovala přednášku. Když zrovna nebylo co cvičit k přednášce, počítali jsme nějaké zajímavé příklady související s tématem, což oceňuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Velmi oceňuji úzké provázání přednášky se cvičením, cvičení plnohodnotně doplňovalo přednášku. Obvykle jsme na cvičení začali tam, kde jsme skončili na přednášce.
Úkoly v průběhu semestru nás všechny přiměly se předmětu věnovat a úplně neztratit povědomí o tom co probíráme.
Připomínka k předmětu, Atomová fyzika [NFUF301, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Jednotlivá témata byla velmi zajímavá, ale trochu mi chybělo propojení mezi nimi. Předmět tak působil jako sbírka jednotlivých kousků atomové fyziky, ale nebylo tam takové to typické "někde začínáme, od toho někam jdeme, a nakonec někam dojdeme", co znám z ostatních fyzikálních předmětů.
Bylo poměrně obtížné si během přednášek dělat rozumné poznámky tak, aby obsahovaly jednak matematická odvození a jednak fyzikální komentáře k tomu, takže by mi do budoucna připadalo užitečné, kdyby k předmětu vznikla nějaká skripta.
Během hodin jsme občas narazili na to, že nebylo vždy jasné, jaké věci již umíme a jaké ještě ne, ale to se vždy dalo jednoduše napravit dotazem, se kterými přednášející nikdy neměl problém a naopak je oceňoval. Rozhodně doporučuji všem studentům, aby se ptali, protože se určitě během hodin dostanou do situace, že se ztratí, a je naprosto zbytečné zůstat ztracený.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Kromě první přednášky měly přednášky jasnou strukturu. Jen jednou se stalo, že jsme na přednášce odvodili vztah, který měl převrácenou konstantu, takže ve cvičení jsme pak na to narazili při počítání příkladu.
Připomínka k předmětu, Jaderná a částicová fyzika [NFUF405, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2023, 1. Ročník, Učitelství chemie pro střední školy, navazující magisterské
Rozhodně na předmětu je vidět, že oba dva vyučující mají velmi dobré odborné znalosti a jsou schopni odpovídat na dotazy. Látku stejně jako otázky na zkoušce podávají s důrazem na porozumění a ne na zapamatování si faktů, což oceňuji. Oba vyučující si uvědomují, že učí budoucí učitele a podle toho realizují výuku, což mě přijde dobré. Osobně forma zkouška by mě asi vyhovovala běžná zkouška než příprava prezentace, i když nutno uznat, že tento formát byl poměrně snadný, což bylo příjemné. Jinak učitele absolvovali 4 semestry úvodních kurzů teoretické fyziky, i když zjednodušeným oproti fyziků v bakalářském studiu. (například základy kvantové mechaniky bych si dovolil říct, že umíme v rozsahu učebnice Skála). Myslím, že někde by se dalo z touto znalostí počítat a třeba nějaký jev vysvětlit. Myslím, že učitelé jsou na tom ze základními fyzikálními kurzy lépe než myslíte. Základy kvantové teorie na MFF UK učí doktorka Koupilová z rozsahem 4/2.
---, Proseminář z jaderné a částicové fyziky [NJSF148, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Proseminář je veden ve stylu hostovaných přednášek. Každý z řečníků byl odborníkem na jistou podoblast jaderné či částicové fyziky a jejich přednášky byly příjemným poučným doplňkem k hlavnímu předmětu. Velmi oceňuji interaktivní přednášku doktorandů, kde jsme měli možnost vyzkoušet si několik experimentů a která byla plná kvalitních memes :)
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře strukturované cvičení.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Domácí úkoly byly dost časově náročné, ke konci semestru někdy i na víc dní, ale nebylo nutné (ani očekávané) je spočítat všechny. Zápočtová šestihodinová písemka je trochu strašák, ale vlastně to byla celkem zábava, mohli jsme mít libovolné materiály a hodnocení bylo více než mírné. Doporučuju naučit se s Mathematicou, SciPy, nebo podobným softwarem na úpravu výrazů, ušetří to spoustu práce.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení ke Kvantové teorii I považuji za velmi důležitá. Ze začátku semestru jsme chodili k tabuli, nicméně cca od 2/3 semestru (možná kvůli nestíhání?) se od tohoto upustilo a počítal již jen Mgr. Novotný; osobně mi to nevadilo.
Oceňuji mechanismus získávání zápočtu: kombinace dú a zápočtové písemky. Domácí úkoly mi vždy zabraly hodně času - odhadem cca 7 hodin každý, což s frekvencí 1/týden není málo. Musím ovšem uznat, že jejich vypracováváním člověk dosáhl mnohem většího porozumění probírané látky. Co mi ovšem na systému odevzádávní du nevyhovovalo, byl systém odevzádávání. Bylo možné jej buď fyzicky odevzdat na cvičení, či jej den předem odevzdat elektronicky. Není mi moc jasné, proč není možné odevzdat úkol elektronicky se stejným deadlinem jako fyzicky na cvičení. Osobně jsem nejednou řešil problém, kde si naposlední chvíli stihnu vytisknout x papírů a jednou jsem kvůli návštěvě lékaře úkol téměř nestihl odevzdat.
Zápočtová písemka má tu výhodu, že k ní lze používat libovolné pomůcky a je na ní prakticky neomezený čas. Cvičící nicméně prezentují, že je možné ji napsat pohodlně za 1,5 hodiny jen s tužkou. Osobně se domnívám, že to není tak úplně pravda, zdála se mi obtížná a ze skupiny, ve které jsem ji psal já, ji nikdo nedopsal dříve než za asi 5 hodin. Na druhou stranu, je pravda, že dělá-li člověk dú, není z ní potřeba kdovíjaký bodový zisk.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Náročné cvičení s velkým počtem domácích úkolů, které byly často náročné nejen myšlenkově, ale i výpočetně - na druhou stranu nebylo potřeba pro zápočet udělat všechny a často jsem díky nim pochopil látku z přednášky. Doporučil bych ale dělat méně technického počítání na cvičení a ukázat například zápočtovu písemku z minulého roku, aby studenti věděli jakou obtížnost mohou očekávat a zveřejnit opravené písemky pro zpětnou vazbu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ke cvičení mám jedinou výtku, a tou je objem domácích úkolů. Jejich děláním jsem podle mě trávil až 10 hodin týdně, což už mi přijde moc. Na druhou stranu je fajn, že za udělání všech domácích úkolů bylo možné získat zápočet. Ale i tak bych ocenil, kdyby ty úkoly byly kratší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Příklady a především domácí úkoly byly často zajímavé, avšak velmi náročné.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení je dobře provázané s přednáškou, cvičící si před cvičením zjišťují od přednášejícího na přednášce probranou látku a tu poté cvičí. Cvičení je na začátku semestru zahájeno několika hodinami opakování základní práce s operátory a vlnovými funkcemi, což je tři čtvrtě roku po posledním setkání s kvantovou mechanikou užitečné a vítané. Domácí úkoly jsou velmi poučné a typicky motivované poutavými aplikacemi kvantové mechaniky, bohužel řada z nich je velmi časově náročná (>10 hodin práce). Závěrečná zápočtová písemka byla poměrně nepříjemná; obsahovala sice příklady z probrané látky, ovšem v rozsahu a použitích, se kterými jsme se do té doby nesetkali. Jelikož al sloužila hlavně k doplnění potřebného počtu bodů z domácích úkolů, nehodnotím toto jako příliš velkou vadu.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti předchozímu Úvodu do kvantové mechaniky mnohem srozumitelnější předmět, kde jsme toho probrali daleko víc, a hlavně v logickém pořadí.

Zejména cením, že u každého tématu padly příklady z různě komplexních systémů (např. konečné i nekonečné dimenze, různé počty částic apod.), takže jsme na jednu stranu měli ke každému tématu nějaký jednoduchý systém, který šlo pochopit, na druhou stranu se všechno složité a aplikační nenakupilo na konci semestru.

Materiály jsou hodně zhuštěné, takže doporučuju chodit na přednášky pravidelně. Na druhou stranu je přehled vzorečánků dobrý materiál na přípravu na zkoušku, když už člověk všechnu "omáčku" okolo zná a jen si dává znalosti dohromady.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je náročný jak rozsahem, tak obsahem - což se dá čekat. Nicméně výuka tématu je dle mého velmi kvalitní a stojí za to. Dostupná učebnice je skutečně "condensed" verze, bez podrobných komentářů výpočtů, což někomu nemusí vyhovovat (byť je před tímto varováno jak v anotaci knihy, tak přednášejícím).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Kvantová teorie vybudovaná odzačátku, kde člověk více pochopí mnoho věcí z předcházejícího kurzu. Je ovšem jednoduché podcenit, kolik látky bylo probráno.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře koncipovaný kurz se spíše volnou návazností na předmět Úvod do kvantové teorie. Obsah a rozsah předmětu umožňuje příjemné tempo výuky, při kterém se dá bez potíží stíhat dělat si poznámky a zároveň probíranou problematiku pochopit. Přednášky a cvičení jsou také velmi dobře provázány. Jediné, co mne trochu mrzí, je, že ani v tomto kurzu se vůbec neřeší, jak se kvantová měření a experimenty provádějí.
Připomínka k předmětu, Fyzika jako dobrodružství poznání [NPOZ008, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Odpočinkový a přitom fascinující předmět o nejvýznamnějších částech fyziky. Poutavě odpřednášený a to i pro lidi co fyziku nestudují.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 1. ročník, Chemie a fyzika materiálů, bakalářské
Přednáška pro opravdu každého zvídavého - to mě na tom uchvátilo. Většinou jsem si odnášela čiré nadšení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý, zábavný a zajímavý předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavá témata, ovšem musím říct, že jsem rád, že nejsem fyzik na matfyzu. Budu rád, když mi svět kvantové mechaniky zůstane neodhalen
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK