AnketaAnketa(verze: 716)
V zimním semestru akademického roku 2024/2025 probíhá sběr dat 06.01.2025 - 16.02.2025. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Nicolas Daans, Ph.D. [32-KA], Kvadratické formy a třídová tělesa II [NMAG456, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.06.2024, 1. Ročník, Algebra, number theory, and mathematical logic, doktorské
Nicolas was very approachable and always available to address my doubts or provide hints for the exercises. Furthermore, the detailed feedback on the answers to the exercises helped me in improving the quality of my answers.
Mgr. Matěj Doležálek [32-OPMK], Proseminář z teorie čísel [NMAG160, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Adekvátní výkon, pan magistr vždy příjemný a ochotný vše vysvětlit, hodiny byly fajn.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Jako cvičící mi Matěj přišel dobrý, určitě bych ho doporučil. Fair warning - znal jsem ho osobně už před cvičením. Pokusím se ale být objektivní.

Obzvláště oceňuji vypracované materiály, které jsou prostě nádherné :). Je tam přehledně a celistvě shrnuta teorie, načež následují příklady -- od těch pro rozehřátí až po opravdové fajnšmekry, mezi nimi mnohé, které mají naučit nějaký fígl pro takový typ úlohy často užívaný.

Též cením, že na začátku hodiny s námi Matěj prošel zaváděnou teorii, zkusil ji ještě trochu lépe vyložit a osvětlit a vyřešil jeden/dva příklady na tabuli (přičemž podotýkal nějaké dobré tipy a triky), abychom si lépe dostali teorii pod kůži.
Samozřejmě nechyběla ani ochota zodpovídat dotazy/nejasnosti (ať už v hodině nebo po mailu) a průběžné obcházení studentů a případný pomocný hint, když byli zaseklí.

Jediné výtky, co mě vlastně teď napadají, jsou tyto:
- Tempo výkladu bylo na můj vkus trochu rychlé (snažil se to ale zlepšit). Probíraná látka je pro mnohé nová (proto na předmětu jsou) a Matěj říká hodně poučných a užitečných věcí, takže by se hodil čas na to si je všechny sepsat :).
- Občas byl zápis na tabuli trochu matoucí (hop tam, hop sem, "ale ne -- jako c už jsem něco označil, pardon") což pak zmátlo i samotný výklad. Ale nebylo to nic hrozného.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Matějovi přednášení jde, výklad byl srozumitelný a zábavný. Při obcházení cvičících vždy dokáže dát vhodnou nápovědu, abychom si na konečné řešení zvládli přijít sami. Odevzdané úkoly opravuje svižně a poskytuje kvalitní zpětnou vazbu.

Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na hodinách bylo vždycky vidět, že teorie čísel Matěje baví, byl vždycky plný energie, připravený a ochotný odpovídat na všechny dotazy a pomáhat při řešení úloh.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.06.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výuka probíhala v rámci očekávání.
Mgr. Josef Dvořák, Ph.D. [32-KA], Algebra [NMAG206, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2024, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Nejlepší cvičící. Ochotný, člověk se nebojí zeptat. Látku umí lidsky vysvětlit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.08.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý cvičící. Vždy ochotně pomohl. Doporučuji
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.06.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Ochotný cvičicí, jasné vysvětlení, přátelský přístup ke studentům
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý cvičící. Na tato cvičení jsem se každý týden opravdu těšila. Navíc mi na nich dost často docvaklo spoustu myšlenek z přednášky. Na cvičeních je příjemná uvolněná atmosféra. Ochotně odpovídá i na "hloupé" dotazy. Na cvičeních bylo všechno hezky pochopitelně vysvětleno. Před zápočty dokonce udělal hromadnou online konzultaci.
Stevan Gajović, Ph.D. [32-KA], Algebraická teorie čísel [NMAG430, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
Stevan Gajovic is an extremely energetic man with a strong personality, and it really showed during the practicals. Even when I was hopelessly lost, it was still a great joy listening to him.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
Talk/write a little bit slower sometimes, but the rest was perfect.
doc. Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D. [32-KA], Algebra [NMAG206, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Moc milý, energický a ochotný přednášející, občas jede dost rychle, ale to asi vzhledem k obsahu látky musí. Zároveň se mi moc líbila jeho výuka jazyka hindi při mazání tabule a všechny historky z Himalájí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.07.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výborný vyučující, zajímavý výklad, přátelský, pravidelně nám - studentům - vyšel vstříc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.07.2024, 3. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Bohužel jsem nebyl schopen následovat co píše pan profesor na tabuli a musel jsem si tisknout skripta.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.06.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výborný přednášející, jasné vysvětlení, pochopitelné požadávky
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Oceňuji ochotu a domluvu předtermínu. Přednášky se ale naprosto držely skript (včetně příkladů), což mně osobně přijde jako škoda.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Víťu Kalu nemůžu jinak než doporučit. Přednášky jsou zábavné (super bylo občasné překládání umývání tabule historkami z Indie) a vyučující se opravdu snaží o to, abychom látce dobře porozuměli, má vytipovaná těžší témata. Co se mi líbilo, byla celková organizace předmětu, zejména sekce “diskuze”, kde člověk velmi rychle dostal i celkem obsáhlou odpověď na jakýkoliv typ dotazu (zejména při přípravě na zkoušku jsem to hodně ocenila). Navíc měl člověk možnost vidět, na jaké problémy narazili ostatních což bylo též fajn. Obecně nemůžu říct nic špatného. Jediné, co mi přišlo trochu škoda bylo, ze na Galoise (tedy asi nejnáročnější téma semestru) už nezbylo moc času a člověk neměl už před zkouškou příliš prostoru na to ho pořádně vstřebat. Ale moc si nedokážu představit, jak by se to dalo stihnout lépe…
doc. Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D. [32-KA], Teorie čísel [NMMB206, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Jeden z nejlepších přednášejících, co jsem zatím měla. Vždy ochoten poradit a dosvětlit. Zkouška mi přišla spravedlivá, přesně to, co jsem očekávala.
Jakub Černý, 03.09.2023, 3. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan docent je skvělý přednášející.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý učitel, v oboru se opravdu vyzná a svým nadšením nás všechny vtáhnul do učiva.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan docent působí velice přátelsky, jeho přednášky jsou poutavé, výklad srozumitelný, ochota odpovídat na dotazy maximální. Není co vytknout
Ing. Jakub Krásenský, Ph.D. [32-KA], Teorie čísel [NMMB206, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení s Kubou byla skvělá. Vždycky ukázal a vysvětlil, jak daný typ příkladu řešit a pak to v případě nejasností ještě dovysvětlil. Také oceňuji mnohdy podrobnou zpětnou vazbu k domácím úlohám.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Perfektní cvičící, vždy ochoten poradit a pomoct, rychle reagoval, vše vysvětloval velice srozumitelně a cvičení s ním byla zábavná.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
na cvika jsem chodil velice rád
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vycházel nám vstříc, byl rád za náš zájem a nakonec nás naučil ještě mnohem víc, než bylo v osnovách (po tom, co jsme se spolužákem projevili zájem).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičícího jednoznačně doporučuji. Pěkně vysvětluje typové příklady, takže pokud má člověk základ v algebře, tak ani nepotřebuje sledovat přednášku. Dále oceňuji ochotu odpovídat na dotazy, práci věnovanou na opravu úkolů, připravenost, a ochotu posunout termín odevzdání dú třeba do dalšího dne.
Mgr. Anna Mlezivová [32-KA], Algebra [NMAG206, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Moc cením dobře udělané přípravy a interaktivní hodiny. Dát poslední "opakovací" cvičení ve stylu "Náboj" byl super nápad. Cvičící ochotně konzultuje a její konzultace mi pomohla k úspěšnému složení zkoušky.
RNDr. Alexander Slávik, Ph.D. [32-KA], Algebra [NMAG206, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 3. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Moc fajn cvičící, často je vtipný a na cvikách dělá Kahoot. Rád se zaobírá pokročilejími příklady, ale je v pohodě se ho zeptat i na základy, jen se člověk nesmí bát to udělat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.07.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení s Olinem byla zábavná i poučná. Má skvělého algebraického ducha.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Kahooty, algebraický Náboj na posledním cvičení, vtipné slovní komentáře při řešení nějaké úvodní úložky na tabuli, prostě fajn uvolněná atmosféra a dostatek prostoru k tomu, abychom počítali sami.
Pavlo Yatsyna, Ph.D. [32-KA], Algebraická teorie čísel [NMAG430, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
I have little but praise to say about Dr Yatsyna. He is forthcoming, kindly, and always ready and willing to answer questions. I like that he made short breaks during the class, as I do believe it helped me better focus on the next half and combatted mental exhaustion from a long lecture. He seemed a bit shy, but I am positive this will be righted with further experience. I would appreciate a slower pace for long proofs.
Mgr. Mikuláš Zindulka [32-KA], Proseminář z teorie čísel [NMAG160, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Trošku bych rozšířil interakci se studenty při řešení problémů, jinak Mikuláš vedl proseminář dobře.
Připomínka k předmětu, Proseminář z teorie čísel [NMAG160, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zajímavý proseminář, určitě bych ho doporučil lidem, kteří se chtějí dozvědět něco nad rámec klasické výuky, zejména co se prvočísel týče.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět je vlastně představení několika základních nástrojů a "tríčků" na řešení olympiádních ale i obecnějších úloh, kde tyto tríčky plynou z probrané teorie čísel. Předchozí ročníky jsou myslím stále dohledatelné, takže nejlépe si člověk udělá obrázek, když se podívá na jejich materiály.

Aby ovšem nedošlo k omylu -- probere se i nějaká ta teorie. Proto bych předmět doporučil jako předkrm pro někoho, kdo se chce připravit na pořádnější předměty TČ, které lze absolvovat ve druháku.

Co se obtížnosti předmětu týče, asi záleží na konkrétním cvičícím a jeho podmínkách, ale naše "tři domácí úkoly za celý semestr" byly jednoduší než mnohé příklady ze cvičení, a typově byly hodně podobné. Takže kdo aspoň trochu dával pozor to měl za pár minut a bez problému zápočet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět zajímavý, ujasnil jsem si základní poznatky z teorie čísel a některé tipy a triky pro řešení olympiádních úloh. Když má ale člověk za sebou byť drobnou zkušenost s matematickou olympiádou či korespondenčními semináři, mnoho nového se nedozví. Získání zápočtu (v podobě odevzdání tří sad domácích úkolů) bylo jednoduché.

Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.06.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Ok předmět
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Témata byla převážně zajímavá, ale líbilo by se mi, kdyby od sebe nebyla tak izolovaná (myšlenky z dřívějška jsme u nové probrané látky málokdy znovu využily). Struktura teorie + vlastní řešení problémů mi přijde ideální. Zápočet za domácí úkoly nebylo těžké získat.
Připomínka k předmětu, Algebra [NMAG206, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení na sebe hezky navazují a jsou logicky uspořádaná. Většinu látky z přednášky jsem pořádně pochopil právě na cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Příkladů bylo dostatek a zadání i řešení byla vyvěšována online. Systém domácích úkolů mi naprosto vyhovoval.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Hodně oceňuji synchronizaci cvičení a to, že na webu byly dostupná všechna zadání a řešení. Navíc jsem se u nich vždy upřímně pobavila :D
Připomínka k předmětu, Algebra [NMAG206, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.05.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět byl zajímavý a má dobrá kripta. Ocenil bych, kdyby se konečným tělesům a úvodu do Galoisovy teorie věnovalo více času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět má super skripta, která (ačkoliv ještě stále nejsou vychytány všechny chybky), jsou dobrým podkladem pro přípravu na zkoušku.
Připomínka k předmětu, Algebraická teorie čísel [NMAG430, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
The practicals were well-organised and the exercises very diverse. They also served as an excellent basis for the assignments, which only manageably spiked in difficulty from the practicals. The notation was different from the one used in lecture (but I believe superior), which was confusing at first. I think short revisions of the theory (say, 5-10 minutes) would have made it easier to follow the solutions.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
The teacher was very motivated and tried to share his passion about the topics with us. The practicals very helpfull to understand the applications of the lecture and to solve the homeworks. Sometimes it was only a little bit to fast, so that it was hard to keep up if you didn't understand something directly. But it was very nice, that he tried to include the students as much as possible.
Připomínka k předmětu, Algebraická teorie čísel [NMAG430, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
It saddens me to leave this course a 'below average' rating of 4. Professor Yatsyna is exceedingly kind and forthcoming, which will reflect in his personal evaluation I intend to give him in the second question-box. The truth remains, however, that the course was riddled with problems. I will attempt to be as constructive in my criticism as possible, as I honestly believe Professor Yatsyna could make this an excellent course in the future.

In the first place I believe Marcus's book 'Number Fields' needs to go, and absolutely should not serve as a basis for the course in the future. While the mathematics in it was completely sound as far as I can judge, it is extremely poor from a pedagogical viewpoint. It almost does not matter whether I critique Number Fields itself or the present course, as their shortcomings are in a one-to-one correspondence due to the course's very close adherence to the text. I shall now attempt to list some of (what I perceive as) these shortcomings.

- Large swathes of the material felt completely unmotivated. Oftentimes it seemed like we were dedicating long hours to wholly pointless calculations.
- While certainly ink-, chalk-, and (in the short term) time-preserving, starting half the theorems with 'Let K, L, R, S, P, Q, G, D, E, r, e, f be as above.' makes the lecture-notes nigh illegible and very difficult to reference (say, while working on an assignment). It needs to be noted that the above is not an exaggeration, but an actual quote from the lecture-notes.
- The speed of the lecture was highly variable. I cannot say whether the overall speed was too great (as this was my first course in Number Theory and I expected myself to struggle), but we would at times fly through long arguments with minimal explanation (besides what Marcus had to say) while at other times go easily over the proofs of small results (which is not a bad thing, but I wish this approach extended to some of the big results).

- (A minor point.) I do not believe prime-ideal ramification should have had as much of a prominent role in the syllabus as it had. While it is a somewhat interesting topic, I do not believe it is so interesting as to dedicate what seemed like at least half the course to it. Perhaps there is a good reason as to why we studied this phenomenon so closely, but, again, I would not know because the motivation did not extend beyond '(2) is a prime ideal in Z but not in Z[sqrt(-5)].'
- (A minor point.) The prerequisites on Galois Theory were very inconsistent. On the one hand, we gave the definition of a field-extension at the beginning of the course, while on the other hand nontrivial knowledge of the theory was required to fill in arguments in later proofs.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.05.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
Except for the last topic, every topic was very interesting and good to understand. The last one seemed a bit disconnected and I didn't quite get the motivation behind it.
Připomínka k předmětu, Kvadratické formy a třídová tělesa II [NMAG456, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.06.2024, 1. Ročník, Algebra, number theory, and mathematical logic, doktorské
The lectures were exceptionally clear and well organized. Additionally, the course notes were incredibly helpful.
Připomínka k předmětu, Teorie čísel [NMMB206, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Oceňuji označení příkladů na "dobré řešit přednostně", "normální" a "náročnější". Líbila se mi i struktura cvičení, kdy jsme nejprve viděli, jak se dané typy příkladů řeší a na co si dát pozor, a pak jsme se do toho mohli svým tempem a podle svých možností pustit sami.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Skvělé cvičení, vždy organizované, materiály obsahovaly všechno, co bylo potřeba, líbily se mi i složitější příklady navíc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pro mě osobně hodina, na kterou jsem se z celého týdne těšila ze všech nejvíc, zábavná, ne příliš náročná, ale pokaždé velmi zajímavá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení byla super, vše přesně navazuje na přednášku. Nejvíce oceňuji to, že byť sady příkladů obsahují i věci navíc pro lidi, kteří na to mají chuť (a hlavně čas), tak na cvikách se vždy probírá hlavně to, co bude na zkoušce, a tudíž se všechno (důležité) stíhá probrat do dostatečné hloubky. To docela i motivuje člověka chodit na cvičení (i když není povinné).
Připomínka k předmětu, Teorie čísel [NMMB206, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Skvělý předmět, můj asi nejoblíbenější za celý semestr a to nejen kvůli tomu, čím se zabývá, ale i kvůli tomu, jakým způsobem byl veden - skripta jsou skvělá, materiály ke cvičením obsahují i řešení a přednáška s cvičením byla dobře provázaná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.07.2023, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Místy se možná mohly explicitně vynechat ze zkoušení některé spíše velmi technické důkazy, které nebyly tolik o hlubší myšlence (Nutno poznamenat, že se dohromady jedná asi o ekvivalent necelé 1 přednášky).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Bylo skvělé, že jsme probírali 5 různých ne úzce souvisejících témat, tedy každý se našel v něčem jiném. Navíc pokud mě zrovna jedno téma nebavilo, věděla jsem, že za chvíli bude téma jiné a třeba zajímavější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Teorie čísel byla jednoznačně nejzábavnější předmět semestru - hlavně co se týče obsahové stránky (jediná věc, kterou jsem si musel tak nějak přetrpět byla část o dobrých aproximacích a možná i úplný závěr o počtu RM lhářů, ale to je stejně asi jen 5 stran textu). Věc, která se mi na TČ hodně líbila je návaznost/přesah na/s algebru/algebrou. Zvlášť kapitoly 3, 4, 5 jsou, podle mě super užitečné (a hlavně zajímavé). Co se týče náročnosti, tak zkouška asi patří k těm lehčím. Testuje se teorie (v plné délce) a typové příklady probírané na cvikách (jsou jednoduché, ale je jich docela hodně). Nejvíce bych ocenil asi skripta, ze kterých se dá pěkně naučit na zkoušku (teorie i příklady). Předmět doporučuji VŠEM.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK