AnketaAnketa(verze: 718)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Jakub Galgonek, Ph.D. [32-KSI], Programování v jazyce Java [NPRG013, cvičení]
Samuel Vaško, 16.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pacilo sa mi informativne a promptne odpisovanie na maily a zhovievavost, recodex ulohy hodnotenia boli dost rychle.

Ak by som mal povedat oblubenu platformu ktoru Pan Galgonek pouziva tak je to na 100% reddit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi pěkně vedená cvičení. Nejdříve se odpovědělo na kvízové otázky specifik Javy. Poté se vysvětlil zadání na hodinu a úkoly a během toho zodpovídali ankety z přednášek. Nakonec se probralo možné řešení úloh na hodinu. Pan Galonek vždy ochotně odpověděl jakýkoliv dotaz a odpovídal na i e-maily.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící je takové koťátko. Měl jsem dojem, že na každou otázku co se týkala něčeho jiného než javy odpověděl že neví, že zná jen javu. To ale asi vlastně ničemu nevadí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící se snažil otázky zodpovědět, ale někdy bylo hodnocení úkolů zavádějící.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Pan doktor dobře odpovídal na naše dotazy a snažil se pomoct při různých problémech. Ale pokaždé, když jsme se ho zeptali na cokoliv ohledně zápočtu nebo zkoušky, tak nikdy nic nevěděl. A když už nám na něco odpověděl, tak se často mýlil. Ocenil bych tedy lepší komunikaci mezi přednášejícím a cvičícími.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Otázky k cvičení nemají žádný smysl. Musíš nebo dávat pozor na odpovědi nebo dělat úlohy. Běžní úlohy zkontrolovat úplně na správnost nelze. A hlavní problém pro bioinformatiky je GitLab. Potřebovali bychom nějaký krátký tutorial pro používání a odevzdání domácích úloh.
Rastislav Vojtuš, 14.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Ochota odpovedať na otázky. Dobrá komunikácia a feedback ku úloham. Férove hodnotenie úloh.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
To je super cvičící, moc doporučuji! Mně sedl stylem výuky.
doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. [32-KDSS], Programování v jazyce Java [NPRG013, cvičení]
Filip Bubák, 16.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nepotkal jsem ještě cvičícího, který by šel tak above and beyond jako Hnětynka. Dostat debugovací feedback ještě předtím, než se ho zeptám, jsem nečekal. Není to cvičící, kterého si zasloužíme, ale ten, kterého potřebujeme.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičící doc. Hnětynka dal na cvičení vždy prostor na samostatné řešení zadaných úloh a poté porůznu ukazoval, jak by mohly vypadat části řešení. Zároveň byl připraven reagovat na dotazy od studentů a vše vždy ochotně vysvětlil.
Minusem bylo, že při zodpovídání dotazů od studentů nepřešel v učebně k jejich lavici, ale zůstal u katedry. Takovýto "dálkový" dialog bylo trochu nepříjemné vést.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pan docent často vyzýval k otázkám a byl rád, když se někdo zeptal. Dokázal jasně odpovědět. Cením si jeho ukázkových programů, které jsem si mohla zpětně projít a lépe na nich pochopit danou látku. Velmi milý a ochotný člověk, který rád vysvětlí sebemenší otázku. Kolikrát se mi stalo, že jsem měla pocit, že se ptám na naprostou blbost, a on mi stejně odpověděl, abych to pochopila.
doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. [32-KDSS], Programování v jazyce Java [NPRG013, přednáška]
Samuel Vaško, 16.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pacilo sa mi rychle opravenie skusky, mimo toho sme sa ani raz nevideli a mam pocit ze to bolo prospesne. Skuska bola z niecoho uplne ineho ako prednasky, ktore som rad ze existovali pdfka no tie boli skorej taka funky vec na navyse info.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Doc. Hnětynka je ok přednášející, který látce dobře rozumí.
Někdy ovšem vysvětluje stylem, kdy předpokládá větší znalosti studentů, než jaké mají. Kupříkladu počítá s tím, že vše, co byť jen okrajově zaznělo v kterékoli z předchozích přednášek, si studenti pamatují. Naštěstí je ochotný vše znovu vysvětlit a vypořádat se s nejasnostmi.
Pokud je to možné, doporučil bych se vyhnout anglické paralelce, neboť přednášejícího velmi špatná výslovnost činí výklad hůře srozumitelným.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášející podával látku srozumitelně.
Rastislav Vojtuš, 14.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobré tempo výkladu. Možnosť pýtať sa otázky.
doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. [32-KDSS], Pokročilé programování v jazyce Java [NPRG021, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující byl fajn, i když přiznám, že cvika mě tolik nechytla. Mám pocit, že mě baví programovat v klidu doma.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Ochotně reaguje na e-maily, úkoly jsou dobře připravené a jsou postaveny tak, aby u nich student nemusel trávit dlouhé hodiny, zároveň si však vyzkoušel teorii z přednášky. I přestože větší část úkolů je hodnocena manuálně, bylo vše opraveno svižně.
doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. [32-KDSS], Pokročilé programování v jazyce Java [NPRG021, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky byly zajímavé, mě výklad pana Hnětynky dost vyhovoval. Jen mě vždy ničilo vstávat na 9:00, ocenil bych přednášky později. ;)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji umístění nahrávek na MS Teams, aktualizované materiály. Pan docent je velmi zkušený a dokáže vysvětlit cokoliv. Zkouška byla férová.
Mgr. Danylo Khalyeyev [32-KDSS], Pokročilé programování v jazyce Java [NPRG021, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
very nice teacher. he was always willing to help when i had issues with my code. very determined and always showed up even when the class was almost empty. i value that a lot. 10/10
doc. RNDr. Jan Kofroň, Ph.D. [32-KDSS], Programování v jazyce Java [NPRG013, cvičení]
Maria Filtsova, 16.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi proaktivní a nápomocný cvičící, ukazuje vše potřebné k absolvování předmětu a procvičuje vychytávky z přednášené látky. Přijde mi super, že máme na hodině různé příklady na implementaci, kde se můžeme průběžně na cokoliv ptát, to pak hodně pomáhá se psaním domácích úkolů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2025, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
The tutor knows his job and helps those who asks for help, the only disappointment was that he has not worked with students on programs and writing codes at all, hence it sometimes was hard to derive the solution for homework by yourself.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.02.2025, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
The only thing I would suggest is to explain more problems at the tutorial, maybe to show already prepared code or to solve them together during the tutorial. Usually the tutorials were in the form of self-study. Although Mr. Kofron was always open to questions and offered his help, it would have been useful to see the correct and "perfect" solutions to the problems.
Besides this, Mr. Kofron always explained the solutions to the tests, and since these were sample exam questions, I appreciated that. The grading of the homeworks and home project was fair, but sometimes took a little longer than I expected.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Nechodil na čas, spätná väzba bola minimálna.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi symtpatický cvičící. Neměl jsem žádný problém.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící pomohl s čímkoli, i s domácím úkolem. Ale člověk si musel pro pomoc sám přijít. Všechny úkoly dobře vysvětlil, ale kontroloval je spíš tak po měsíci, když si člověk o kontrolu explicitně neřekl.
Připomínka k předmětu, Programování v jazyce Java [NPRG013, cvičení]
Samuel Vaško, 16.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
fuj java
Maria Filtsova, 16.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Obsah cvičení mi přišel v pořádku až na domácí úkoly. Přijde mi, že oproti zápočtovému testu jsou moc jednoduché a zároveň trochu vágně zadané (občas bylo složitější pochopit, co stačí na splnění úkolu, než ho napsat + správně nastavit strukturu projektu k odevzdání). Vzhledem k tomu, že navíc nejsou povinné a za splnění 90+% byl pouze jeden bonusový bod ke zkoušce, nebyla moc velká motivace se jim věnovat. I když jsem je všechny splnila, necítila jsem se moc připravená na zápočtový test, protože ty byly většinou výrazně komplexnější až na výjimku. Další věc je, že poskytovaná Oracle dokumentace je velmi skromná, a splněné úkoly se hodily spíše jako referenční kusy kódu.

Preferovala bych průběžně úkoly podobné obtížnosti jako zápočtový test s podrobnější specifikací, aby podle ní například šlo psát vlastní unit testy.

Celkově předmět nebyl obtížný, spíše až moc nenáročný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení probíhala způsobem, kdy cvičící doc. Hnětynka dal prostor na samostatné řešení zadaných úloh a poté porůznu ukazoval, jak by mohly vypadat části řešení. Součástí cvičení bylo i společné řešení "programátorských hříček", kdy se hlasovalo, co program udělá.

Domácí úlohy byly dobrovolné a šlo z nich získat navíc bod ke zkoušce.
Problém u zadávaných úloh byl, že někdy nebyly dostatečně specifikované. Např. když nebylo zmíněno nic ohledně ošetřování výjimek, tak se měly výjimky prostě ignorovat. Krom problému nejasného zadání se toto navíc možná nedrží "best practises".
Další podobnou situací např. bylo, kdy na přednášce zaznělo, abychom nikdy nepojmenovávali nějaký package "utils". Úkoly jsme následně měli odevzdávat v package "utils".
Další problém nastal pro studenty se systémem v angličtině, neboť anglická verze zadání v ReCodExu někdy nebyla ekvivalentní té české.

Co se týče zápočtového testu, musím zmínit neadekvátní obtížnost některých zadání. (Přinejmenším) jeden termín například nikdo neudělal.
Zároveň mi přijde nevhodný i typ některých úloh pro zápočtový test. Např. se objevila úloha, jejíž hlavní náplní bylo parsování zapeklitého stringu, kde oddělovači hodnot mohly být jak čárky, tak mezery, ale i obojí... Přijde mi, že taková úloha netestuje žádné smysluplnější znalosti z Javy a jde spíše o otravnou mechanickou práci, kterou by v realitě nikdo neprogramoval (parser by si každý nechal napsat chatbotem).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Za celý semestr jsme stihli probrat spoustu aspektů javy, jede se rychle a po povrchu. Podle mě by nevadilo, kdyby se pár témat ořezalo a věnovalo se více těm důležitějším (práce se sítí, paralelizace, práce se soubory,...).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zápočtové testy byly nepřiměřeně obtížné vůči látce probrané na cvičeních včetně domácích úkolů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Oproti předchozím rokům se změnily podmínky na zápočet - prý z důvodů ChatGPT a podobných.
1. Bylo potřeba po každé přednášce odeslat naši otázku ohledně tématu přednášky (k čemuž řada studentů, když se neměla na co zeptat používala umělou inteligenci).
2. Dále byla povinná účast na cvičeních - to vedlo k tomu, že spolužáci, včetně mě, chodili na cvičení nemocní i s kovidem (v respirátoru samozřejmě). Povinná účast se dala nahradit velmi rozsáhlým domácím úkolem odevzdávaným jen do GitLab repozitáře (bez testů), kde pokud by v něm cokoliv chybělo nebo bylo špatně (nemáme jak testovat a cvičící se na to podívá jen jednou), nejsou úkoly uznány - což opět vedlo k používání AI.
3. Dále povinné absolvování zápočtového testu.
4. A nakonec odevzdání zápočtového programu.

Neřekla bych, že tyto změny byly změny k lepšímu, práci s AI to omezilo minimálně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na každé cvičení si musíte připravit otázku z přednášky což mně občas motivovalo opravdu vědět co se probíralo na přednášce ale občas to bylo spíše otravné a jen jsem na sílu něco rychle vymýšlel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zatímco na přednášce se odprezentuje mnoho věcí, tak na cvičení si student vyzkouší poměrně málo.
Možná bych ocenil víc úloh, které přímo ilustrují zmíněné konstrukty jazyka.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Veškeré materiály chystal přednášející. Provázanost s přednáškou tam byla dobrá, obzvlášť na konci.

Jednotlivé úkoly byly dost otravné - velmi nezajímavý kód plus občasné zapojení knihovny konkrétním způsobem z přednášky. A závěrečný nejdelší úkol neobsahoval vůbec nic nového, vyžadoval znalost z prvních tří přednášek.

Celkově mě podklady pro cvičení velmi nezaujaly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení se toho člověk moc nedozvěděl a otázky ke cvičení mi nepřišly moc užitečné.
Připomínka k předmětu, Programování v jazyce Java [NPRG013, přednáška]
Samuel Vaško, 16.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
fuj java, nechcem to vzivote videt a zapoctovy test je totalna bolest.

Neznasam OOP tak jak import package chujovina.milion.zbytocnych.bodiek;
Maria Filtsova, 16.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Jako programovací předmět mi přišla Java o něco slabší oproti jiným jazykům na Matfyzu. Na přednášce se sice ukazuje hodně syntaxe, ale málo kontextu ohledně použití nebo proč se zavádí. Preferovala bych důkladnější rozbor jednotlivých konceptů za menší množství témat, obzvlášť vzhledem k tomu, že ne všichni museli před tím absolvovat C++ nebo C#. Jinak samotný výklad nebyl špatný, jen asi moc povrchní, že si pak člověk moc neodnese, v jakých situacích použít jaké konstrukce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Samotné uspořádání přednášky je víceméně v pořádku. Co je ovšem zvlášť špatné, jsou slidy. Často v nich chybí jakékoli vysvětlení, jak daný koncept funguje či např. jak se dané funkce chovají a k čemu slouží. Namísto toho to vypadá spíše jako seznam některých použitelných metod.
U příkladů ve slidech mnohdy není vůbec jasné, co mají demonstrovat.

Zároveň je ve slidech velmi těžké cokoliv dohledat, protože chybí jakékoli informace o kapitolách v patičce či jakýkoli seznam kapitol přednášek. Jak by mohly vypadat přehledné slidy, viz např. přednášku NPFL129.

Za velmi špatný považuji i přístup, kdy se po několik slidů probírá něco, o čem se na konci řekne "nepoužívejte to", případně kdy je to dokonce přímo "deprecated". Toto by dle mého názoru mělo být z přednášky zcela vypuštěno, resp. jen jako poznámka na konci, že i tyto třídy existují.

Dále musím doporučit vyhnout se anglické verzi přednášky. Anglická verze slidů je pouze slovo od slova doslovným překladem, který často ve výsledku v angličtině nedává žádný smysl. Někdy jsem si tak musel otevírat českou verzi, abych vůbec pochopil, co tam bylo zamýšleno.
Velmi špatná výslovnost přednášejícího doc. Hnětynky zároveň činí výklad hůře srozumitelným.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi bych ocenil, kdyby byly přednášky nahrávané, jinak jsem byl spokojen.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Organizácia predmetu mi prišla trochu chaotická narozdiel od ostatných programovacích jazykov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Fajn předmět o prg., ale mohlo by se někde zajít trochu dopodrobna rovnou a nejít tak povrchně po všech tématech.
Rastislav Vojtuš, 14.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zrozumiteľné prednášky s dobrými prezentaciami. Dostupnosť materiálov. Chcelo by to ale lepšie popísať organizačné veci: detailnejšie ohľadom zápočtu, ako funguje hodnotenie skúšky.
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v jazyce Java [NPRG021, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
pomerne zvlastne vedenie cvicenia, v podstate sa staci ukazat az na zapoctovom teste
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.06.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Řešené úlohy byly někdy tak složité, že jsem radši řešil domácí úkoly než úlohy ke cvičení, protože jsem alespoň tušil jak začít.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.06.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Hrozná nuda
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvika z programování obecně nejsou nic pro mě.
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v jazyce Java [NPRG021, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.06.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Nelíbil se mi moc obsah předmětu. Zdálo se mi, že hodně věcí z probrané látky se už hodně v reálném světě nepoužívá (např. Swing, JavaFx, JavaBeans), což je samozřejmě časově na škodu. Chtěl bych spíš na přednáškách vidět rozbor aktuálních technologií, co se momentálně používají, ne rozbor APIček zastaralých (jako teď).
Domácí úkoly byly nepovinné a od druhé půlky předmětu se jejich témata neshodovala s tématy přednášek.
Na přednášky ani na cvičení jsem nechodil, protože mi přišly nudné a nezajímavé.
Na druhou stranu, v porovnání s předmětem pro C# tento předmět je jednodušší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl rozhodně zajímavý, dost se mi líbilo, jaké části Javy jsme probraly.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
V předmětu se studenti dozví o pokročilých detailech Javy jako je reflection, GUI, nativní aplikace a základy programování pro Android. Možná bych se ještě zaměřil na ty nejnovější funkce Javy, poslední verze představují mnoho nových možností.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK