AnketaAnketa(verze: 718)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Prednášajúci prednášal dobre a svedomito. Miestami však pôsobil možno menej pripravene na výuku, vedel sa tak povediac trocha stratiť, čo vedelo pôsobiť metúco. Možno by bolo lepšie keby mal výklad väčšiu štruktúru a systém (niečo ako motivácia, príklady, definície a až potom detaily, dôkazy a na konci ešte recap). Vyučujúcemu však záležalo na predmete a mnoho veci bolo pochopiteľných a pekných.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi velmi líbily a byly pro mě zajímavé, ikdyž jsem už předtím měl kurs numeriky a některé partie jsem znal. Tady byl přístup s větším důrazem na praktičnost oproti matematické rigoróznosti. Skvělé jsou programovací ukázky včetně samostatné práce.
doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Styl výuky mi vyhovoval, především díky srozumitelnému podání látky a důrazu na praktické aplikace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Kvalitní přednášející schopný prezentovat výklad srozumitelným a poutavým způsobem. Ochotný vycházet studentům vstříc. U zkoušky rozumně přísný.
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Cvičení vnímám spíše jako prodloužení přednášky, což však považuji za lepší variantu. Snažit se o vlastní implementaci během 45 minut by bylo spíše ztrátou času, a tento formát mi proto připadal efektivnější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Zápočet se sestává z vypracování jednoho programovacího úkolu. Náročností se jedná o přiměřenou formu zápočtu, která ovšem nemusí vyhovovat studentům, kteří obecně programování využívají spíše méně.
Cvičení samotná se prolínala s přednáškou a nebyla striktně oddělena. Velikým plusem bylo, že studenti nebyli nuceni prezentovat příklady u tabule, ale cvičení probíhalo spíše formou diskuze, nebo byly úlohy počítány přímo doc. Houfkem, díky čemuž se v nich dalo dobře orientovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Cvičenie väčšinu času vlastne nebolo. Vďaka tomu sa síce stíhalo prebrať viac látky, ale vyskúšanie si rôznych numerický metód vlastne neprebiehalo až na odovzdanie zápočtovej úlohy, ktoré boli zaujímavé. Možno by stálo popremýšľať nad systémom ako by sme si mohli viacej vecí vyskúšať a naučiť sa aj na reálnych numerických problémoch (napríklad vo forme práce v tíme).
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Výuku hodnotím pozitivně, zejména díky praktickým ukázkám aplikace jednotlivých metod během výkladu. Velmi se mi líbil zápočtový úkol zaměřený na implementaci řešení fyzikálně motivovaného problému. U zkoušky oceňuji možnost ji skládat ještě před dokončením zápočtového programu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Předmět naštěstí není příliš náročný, jelikož je probíraná látka podávána přehledným a srozumitelným způsobem, a ani nároky na zkoušku nejsou nijak přehnané. Zápočet se sestává z vypracování jednoho programovacího úkolu.
Velkým plusem jsou dostupné poznámky od přednášejícího doc. Houfka, které pokrývaly probranou látku a byly tak velkou pomocí při studiu.
Předmět slouží spíš jako doplněk k fyzikálním předmětům, a užitečný je především pro ty, kteří se plánují více zabývat numerikou např. ve složitých výpočtech a simulacích. Pro studenty plánujicí řešit fyzikální problémy spíše analyticky a bez většího využití programování však již natolik užitečný být nemusí, a lepší by proto možná byl spíš jako povinně volitelný (podobně jako např. různé předměty z matematických metod) než povinný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Ide o úvod/základy numerickej matematike. Predmet šiel v dobrom tempe a na dobrej úrovni pre fyzikov (boli definície aj zopár viet a dôkazov, ale (skoro) vždy v dobrej miere detailov). Súčasťou predmetu boli aj príklady a motivácie, ale ilustrácie použitia metód mohli byť preberané viacej/hlbšie. K predmetu sú skriptá, ale nedokončené, čo je škoda pretože existujúca časť bola nápomocná.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK