Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Radomír Pánek, Ph.D. [32-UTF], Základy teorie plazmatu [NTMF020, přednáška]
Doplňující přednášky prof. Pánka byly velmi zajímavé. Myslím, že studenti fyziky by měli mít alespoň základní povědomí o tématech, jako je fúzní energetika, která jsou zajímavá i pro širší veřejnost.
Styl výuky mi vyhovoval, oceňuji formát zkoušky, který nevyžaduje mechanické memorování, ale zaměřuje se na pochopení důležitých konceptů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
I liked that the teacher showed us analogies between plasma physics and other areas of physics (mainly astrophysics) for some topics that we covered. I also liked the fact that the teacher was able to find some time to give us valuable advice about the career as a scientist.
Připomínka k předmětu, Základy teorie plazmatu [NTMF020, přednáška]
Předmět hodnotím pozitivně, zejména s ohledem na důraz na pochopení základních konceptů spíše než na detailní odvozování. Moje jediná výtka spočívá v otázce, proč je předmět povinný, zvláště ve velmi nabitém prvním semestru studia teoretické fyziky.
Velkým plusem je dostupnost studijních materiálů včetně nahrávek přednášek. Formát zkoušky, na MFF jinak poměrně neobvyklý, také stojí za ocenění, jelikož reálně testuje pochopení látky namísto mechanického zapamatování vztahů a odvození.
Rozsah a náročnost látky je úmerná velikosti předmětu. Během semestru nezabere neúměrně mnoho času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Materials to this subject were pretty good. Very good recordings of lectures from Covid time were available. Still, I consider attending lectures worth it, despite the good quality of recordings, especially due to advice/information about scientific career given by the teacher when there was time for it.
Nečakal som, že plazma ma bude až tak baviť. To pripisujem zo značnej časti prednášajúcemu a štýlu výuky. Prednášku síce sprevádzala prezentácia, ale hlavné výpočty sme robili aj na tabuľu. Prednášajúci sa snažil s nami o veciach rozprávať a kolektívne analyzovať čo bolo "refreshing". K prednáške bolo dostupných aj veľa referencii (dokonca na konkrétne kapitoly), čo viac než postačovalo na dostatočné pochopenie látky. Nakoniec je mi len ľúto, že sme nestihli prejsť niektoré pokročilé aplikácie a veľmi zaujímavé témy, takisto *veľmi* oceňujem ochotu vyučujúceho vyhradiť si čas a riešiť s nami veci spojené so štúdiom a akademickým životom.