Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Tomáš Bílý [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Fajn motivační začátek cvik - videjko: kus nějaké přednášky/talku odborníků v oboru
Problematika jinak pěkne vysvětlena, pohodový neformální přístup ke studentovi. Příjemné cviko!
You can see that he has very solid knowledge about the topics he is teaching, but the fact that he already has the solution for the problems that he gives you in the tutorial discourages you from finding the solution by yourself.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Těžké ohodnotit. Cvičící se snaží, ale dost upřednostňuje rychlý postup ve výuce.
Adam Dingle, M.Sc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
Adam Dingle's lectures are the best! Always lighthearted and informative. Great way to start the day. He always answers questions and posts his (very detailed) lecture notes right away!
The best tutor I ever saw. Very interesting manner of education, openness, teacher's desire to help students and a lot of experience in sphere of programming all together are his best qualities. I'm very happy that I had a possibility to improve my knowledges in programming under his hand
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.01.2025, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
same here: explains everything as needed, and has a fun lecture overall
There is nothing negative to be said about Dingle. He is an excellent lecturer, providing plenty of materials and he always have the energy to answer his students' questions. Outside of the classroom, he is a laid-back and knowledgeable person. Would love to attend more classes and/or seminars hosted by him.
Velmi dobře připravený, přednášky záživné. Když něco nebylo jasné, pan docent ihned vše dovysvětlil.
Občasné dotazy do publika byly jedině plus.
Tomáš Jaroň, 10.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pana docenta se skvěle poslouchalo.
Moc mi vyhovoval jeho skvělý nevinný smysl pro humor.
Např. na otázku: "Můžu se zeptat?", vždy odpovídal: "Musíte."
Vždy vše skvěle vysvětlil. Když někdo něco nechápal, vždy byl ochotný vše objastnit.
Peter Hriň, 01.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Jednoznačne odporúčam, prepracované powerpoint prezentácie, na ktorých človek hneď pochopí, čo daný algoritmus robí. Taktiež elegantné ukážky kódu, ktoré sú pochopiteľné aj pre začiatočníka. Výklad k tomu všetkému je perfektný, na prednášky ma bavilo chodiť.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášajucí predmetu rozumel a vedel ho podať celkom dobrým spôsbom. Niekedy síce učivom príliš rýchlo preletel, no vždy bol ochotný na otázky odpovedať a pomôcť.
Prezentácie boli skvelé, dokonca niekedy aj animované, čo pomohlo problematiku pochopiť. Taktiež vedel situáciu odľahčiť vtipom, prípadne nejakým citátom a vždy bol výborne pripravený.
Marian Šámal, 28.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Doc. Dvořák ze všech mých vyučujících jednoznačně působil nejvíc jako tradiční "vysokoškolský učitel". Chodil v košili, mluvil spisovně, skoro jak v televizi. Jeho prezentace je velmi pěkně zpracovaná, barevná a animovaná, k tomu během přednášky živě ukazuje a spouští kusy kódu, aby bylo vidět, jak fungují. Jen teda na to jak "překládá Python" asi nezapomenu.
František Jakub Sklář, 24.01.2025, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pan docent je velice uvědomělý pedagog, velice dobře se orientuje ve svém oboru a je vidět, že se věcmi do hloubky zabýval. Poskytoval nám prezentace, zdrojové kódy, problémy k zamyšlení a nahrávky z přednášek, mnohdy se pro zájemce odkazoval na doplňkovou literaturu. Vždy zvládl odpovědět na dotaz, ať už byl jakkoliv složitý, a složité věci dokázal velmi dobře vysvětlit, líbí se mi i to, jak téma představoval (velice osobitě a se zájmem a nadšením), přitom zároveň působil velmi skromně, nepodsouval se jako autorita a celá přednáška pak působila velmi přirozeně, s radostí jsem si ji vždy šel vyslechnout.
Martin Menšík, 17.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Fantastické. Spisovný a velmi přehledný přednes. Skvělé animované prezentace. Na jedné jeho přednášce se dozvíte víc než za celý rok na Programování I u Pergela.
Petr Ševěček, 07.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Dvořák vždy vše pečlivě vysvětlil a práce, kterou si dal s prezentací je opravdu mimořádná.
Vyucujuci podla mna rozprava putavo, odpoveda a aj casto kontroluje ci nie su otazky. Ako som uz vyssie spominal, Algoritmizace je asi moja oblubena prednaska.
přišel mi velmi příjemný, lidský. když mu někdo něco řekl na konci hodiny nebo se ha na něco zeptal, tak většinou tu otázku další týden na začátku zopakoval a odpověděl na ni, aby všichni slyšeli tu odpověď, což oceňuji
Přišlo mi, že spoustu informací jsem si musel zjišťovat od kamarádů z jiných paralelek. Také výuka způsobem napsat na tabuli zadání a nechat studenty dělat něco o čem někteří ještě neslyšeli (přednáška byla den po cvičeních), mi nepřijde zrovna efektivní. Ale kromě toho to bylo zvládnutelné, alespoň měl s námi trpělivost.
Jde opravdu o hodnocení přednášky z Algoritmizace? Množina „jiných paralelek“ byla v našem případě jednoprvková a na přednášce jsem určitě nepsal na tabuli žádná zadání. Problémy na rozmyšlení byly vždy součástí připravené prezentace a po přednášce byly zveřejněny s ostatními materiály na Moodle. Vypadá to spíše jako komentář k nějakému cvičení ...
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Občas si vysvětlujeme některé věci zbytečně moc do detailů - zvlášť věci z jiných předmětů např. matematickou indukci a tak.
U zkoušky nám bylo řečeno, že nemusíme mít odladěný kód, a poté nám byly za neodladěný kód strhnuty body
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Doc. Dvořák přednáší velmi standartním způsobem, ač se zjevně snaží působit zábavně. Některé poznámky jsou ale občas trochu přes čáru běžné slušnosti. Prezentace jsou celkem pochopitelné. Přednášku bych neohodnotil ani palcem log n ani palcem n^2. Něco mezi. Tak palec n log n
Jsem rád, že výklad připadal posluchači pochopitelný. K „čáře běžné slušnosti“: Přednáška se nahrávala, takže lze snadno ověřit, že na ní nepadl jeden jediný výraz, který by se dal označit za neslušný. Co tedy autora komentáře tak pobouřilo?
Dotkla se ho snad legenda o Minotaurovi, kterou tradičně využíváme pro ilustraci algoritmu průchodu bludištěm? Upozorňoval jsem, že jde jen o citaci příběhu z řecké mytologie.
Nebo mu vadila zmínka o osvědčené metodě namlouvání z Moravského Slovácka, kterou nám - dle výzkumů zakladatele naší katedry - odkázali předkové prostřednictvím sloganu „hr na ně, a když to nepojde, tož cófnem“? Slogan velmi pregnantně vyjadřuje podstatu algoritmu průchodu do hloubky.
Či snad považoval za neslušné, že jsme se v naší úctyhodné instituci zabývali programováním her? Šlo výhradně o seriózní deskové hry jako šachy či dáma, počítačové hry typu GTA probíráme až v magisterském studiu …
Vyucujici je dobrej. Je dobre ze ho to bavi a my to citime tu dobrou naladu a diky tomu nas to taky bavi. Klidne trosku treba o 10% vice vtipnych casti prednasky a top. Nekdy se mi totiz stava ze tam spim na prednasce. Jeste by bylo dobre kdyby jsme mohli k nemu na konzultace kdyz neco nechapu aby mi to vysvetlil (je mozny ze to je ale ja to nevim)
Co jsem nezminil mi prijde dobry
Cvičící zadává rozumně těžké úlohy na doma, které jsou akorát na dva týdny, které student dostane na jejich splnění. Cvičení ve škole jsou pak příjemnou kombinací procvičení nových konceptů, prezentací vyřešených úkolů a řešení menších problémů na místě.
Jsem velmi rád, že pan Holan byl můj cvičící. Jeho výuka je velmi flexibilní, zábavná, nikdy monotónní. Celkově mě pan Holan velmi naučil, za co jsem velmi vděčný.
Na panu Holánovi se mi líbí jeho přístup a atmosféra na hodinách. Není vůbec problém tam cokoliv říci a vůbec vám nezáleží na tom, že se po chvíli ukáže, jaká to byla blbost. Jsem rád, že jsem se na cvičení zapsal k němu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan doktor Holan je člověk na svém místě. Cvičení má vždy připravená a pokud čemukoliv z přednášky nerozumíte, je ochoten učivo dovysvětlit.
Na začátku cvičení vždy jeden vyvolený (vybraný panem Holanem) jde k tabuli prezentovat své řešení domácího úkolu. Tím prospěje jak sobě (učí se vyjadřovat), tak ostatním, kteří mohou nahlédnout do jeho procesu přemýšlení nad problémem.
Během cvičení se pak společně řeší různé úlohy, které dovedou někdy dost potrápit. Naštěstí v úkolech se podobné věci neobjevují. Získat zápočet tak nebylo až tak náročné (čistě z mého subjektivního pohledu).
Pán doktor vždy navodil príjemnú atmosféru na cvičení, dôkladne s nami prešiel látku prebranú na prednáške, aby sme si učivo zapamätali a pochopili ho. Dával priestor na otázky a spravodlivo hodnotil pravidelné domáce úlohy.
Velmi dobře vedené cvičení. Pan doktor Holan u důležitých témat vždy dbal na to, aby vyvolal každého (např. u procvičování stavění minimové haldy). Navíc nás vždy povzbuzoval, zdali nemáme nějaké otázky k minulé přednášce (nebo něčemu jinému). Na cvičeních se často spolupracuje ve dvojicích, správné řešení úkolů z minulého týdne úkáže někdo ze studentů u tabule.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Adam Jahoda, 30.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Medvěd výborně povídá a co je určitě výhodou, tak rychle a jasně odpovídá na emaily.
Cvičení vedl spolu s Jirkou Kalvodou, kterého mi to tady nenabízí, tak jen zmíním, že jeho přínos byl na hodinách míň výrazný, ale často nabízel k Medvědovi alternativní pohledy, které mi často dávaly větší smysl.
Oni pro jednou v tom SISu nelhali, když říkali, že cvičení jsou těžká...
Tato cvika byla náplní většiny mého času vyhrazeného na učení se během semestru. Ač jsem si mnohdy myslela, že to nezvládnu, ve výsledku to stálo za to. Myslím, že tato cvika posunula mé algoritmizační schopnosti dost daleko a jsem ráda, že jsem nemusela půl roku ztratit chozením na cvičení pro začátečníky.
Že záčatku byli úkoly nesmyslné. Na přednáškách a cvičení jsme dělali něco jiného a byla potřeba hodně samostudia, abych předmět chápal. Příklady na hodinách byli vysvětlovány špatně a i když vím, že se mám zeptat, když něco nevím, tak jsem často z vysvětlování ani nepochopil na co se mám ptát.
RNDr. František Mráz, CSc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Výborný cvičící. Cvičení probíhala "po staru", studenti byli často vyvoláváni k přednesu svých řešení u tabule. Poté následovala diskuze o správnosti takových řešení, čímž si člověk procvičil kromě algoritmů i ústní projev. Pan doktor dostatečně připravil na zkoušku, na druhou stranu studenti poměrně dlouho čekali na získání zápočtu.
Martin Menšík, 17.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělé vedení výuky, ale velmi pozdě jsme dostali zápočet.
RNDr. Martin Pergel, Ph.D. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Na cvičeních se nejčastěji opakovala nějaká datová struktura nebo algoritmus z přednášky. Po zbytek hodiny bylo třeba zadaných pár cvičení, na kterých se samostatně pracovalo, nebo byla hodina spojená rovnou s cvičením z programování.
Velmi zábavná. Občas nereaguje a neopravuje, ale napsat mail vždy funguje :)
Samuel Hlavatý, 13.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaca bola vždy ústretová, na hodiny bola vždy pripravená, a naozaj z nej vyžaroval optimizmus. Vždy som sa tešil na jej hodiny. Na test nás dobre pripravila a naozaj nebol až tak ťažký, keď som človek do tých materiálov pozrel.
Cvičící byla velmi milá a ochotná, úkoly byly zadávány srozumitelně a systematicky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 1. Ročník, , Program CŽV - na výkon povolání
Velice oceňuji ochotu paní Peškové věnovat se studentům CŽV online. Všechna témata ochotně vysvětlila a reagovala na naše vypracované úkoly. Tento předmět byl pro mě velkým přínosem.
Vit is a great teacher. The tutorials are always engaging, Vit asks a lot of questions and gives us a chance to think on our answers and propose some solutions. Vit is also always willing to help with a home assignment or whatnot.
Mgr. Jiří Šejnoha [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Výrazně nedoporučuji lidem, co začínají s progrmováním. Cvičení pana Šejnohy je velmi specifické. Čeká vás velký zmatek a velké množství nevhodných vtipů. Na druhou stranu co se podmínek týče, je pan Šejnoha férový a dá se s ním ve finále mluvit úplně v klidu.
Milý ku študentom, trochu sa strácam počas výkladu, škaredo píše na tabuľu, ale dobrá atmosféra na hodinách
RNDr. Michal Töpfer [32-KDSS], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Matej Bugaj, 09.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení jsou dobrovolně(teda jednou za semestr musíte odprezentovat řešení domácího úkolu nebo zadání na cvičení), ale jsou bonusové body za docházku. Myslím si, že všechno bylo v pořádku. Asi nemám žádné výtky.
Marian Šámal, 28.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Algocviko byla moje úplně první hodina na Matfyzu a za celý semestr zůstala tato dvouhodina mojí nejoblíbenější za celý týden. S Michalem jsme si tykali, byl příjemný, všechny informace (o probíhající výuce, podmínky k zápočtu, ...) měl velmi detailně a přehledně sepsané na webu, na začátku cvika se vždy ptal, co se bralo na přednášce, vše vysvětloval dostatečně a odpovídal na otázky i připomínky
Vyucujuci je dost mlady a pritelsky, za co som urcite rad. Vzsvetluje dobre, casto sa pyta ci nemame otazky, alebo sa nas snazi zapajat. Ked robime nejake ulohy na hodine tak pomaha a DU tiez kontroluje a komentuje pravidelne.
Výborně připravené hodiny. Probíraná látka na cvičení, vždy obsahovala, co jsme si přáli, nebo netriviální problémy, které je vhodné si v praxi implementovat. Během celé výuky byla dobrá atmosféra a jak připravila skvěle na zkoušku, tak přidala i něco navíc.
doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
Pred vlastným zápisom som v recenziách čítal, že docent/doktor Toepfer je "energický". Na konci semestra s tým môžem len súhlasiť.
Pán Toepfer je pre svoj predmet evidentne zapálený, čo sa mu v nemalej miere darí prenášať aj na študentov (teda aspoň so mnou sa mu to podarilo).
V mojej osobnej skúsenosti bol taktiež priateľský a ústretový.
Všetky svoje prezentácie sprístupňuje cez Moodle. Záznamy prednášok bohužiaľ k dispozícii nie sú, čo je vzhľadom na vyššie zmienené veľká škoda.
Pan docent (v době psaní komentáře) očividní ví o čem mluví a pokud se alespoň trochu snažíte, nebude se vám chtít spát. Přestože se nejednalo o moji oblíbenou přednášku, způsob výuky mi vyhovoval. Jako velké plus beru dostupnost prezentací z přednášek, akorát se mi nelíbí, že se kvůli nim musím přihlašovat do Moodlu, dávalo by mi větší smysl si je stahovat například z osobní stránky vyučujícího.
Pan Töpfer je velice zapálen k učení a lze to na přednášek vidět. Nejen že byly velmi zajímavé, ale díky vášni pana Töpfera taky zábávné. Vždy byl připraveny na každou přednáška neměl problém odpovídat na dotazy.
Vyučující měl vždy náramnou povahu. Snažil se žáky stále držet zaujaté.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan docent Topfer byl velmi energický, takže jsem během přednášek vůbec neztrácel pozornost. U každého z algoritmů vždy nejprve neformálně řekl jeho "ideu", což dost pomohlo k intuitivnímu pochopení.
Občas bych jen ocenil přehlednější kreslení na tabuli, když se probíralo něco složitějšího. Když člověk píše do sešitu a ztratí se v tom, o čem je řeč, přehledná tabule mu pomůže rychleji se zorientovat.
Filip Stupka, 01.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Příjemný a vstřícný přednášející otevřený dotazům. Přednášky s panem Töpferem mě bavily a zůstával jsem během nich ve většině případů i po ránu bdělý.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pro začátečníka, který se s programováním v životě nesetkal, byl tento předmět opravdu oříšek. Ostatním začátečníkům bych radila se naučit základy sám a až potom docházet na přednášky a cvičení.
Ocenil by som, keby sa riešené úlohy viac približovali tým, ktoré sa vyskytnú na skúške.
Samuel Hlavatý, 13.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Predmet s touto cvičiacou ma veľmi bavil úlohy boli +-ľahké zápočet vôbec nebolo ťažké dostať.
Naozaj môžem odporúčiť. Keď som aj niečo nevedel ihneď to super vysvetlila. Vďaka za nádherné cvičenie <3
Myslím si, že by nebylo od věci, kdyby i Algoritmizace měla dvouhodinové cvičení stejně jako Programování 1. Díky tomu by možná zbylo více času na řešení algoritmických úloh podobných těm zkouškovým.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 1. Ročník, , Program CŽV - na výkon povolání
Obsah předmětu byl pro mě přínosný a zajímavý, líbilo se mi propojení s předmětem Programování. V moodlu bylo dostatek dostupných materiálů a množství příkladů v Recodexu.
V algorimizaci jsme si hodně opakovali koncepty z přednášek algoritmizace, abychom je všechny chápali, a navíc řešeli zajimalé úlohy.
Cvičení pan Holan vždycky zadal s otázkou co bychom my chtěli zopakovat. Toto velmi oceňuju, protože cvičení může být flexibilní a pan Holan chce abychom z toho všichni dostali co nejvíce.
The teacher tries to reinforce the knowledge acquired in the lectures with exercises that can be difficult but interesting. But before you know it he has already given you the answer, which makes the tutorials frustrating.
Podstatně lepší pro ty z nás co už nějaké zkušenosti v programování mají a tak je nadbytečné se je učit znova, jak lekce tak úkoly my přišly zábavné a zajímavé.
doporučuji. (:
Z počátku jsme řešili zajímavé (a některé méně zajímavé, ty o kaštanech) úlohy, což bylo blízko tomu, co jsem si představoval, že se bude dělat na předmětu algoritmizace. Poté jsem se začaly věnovat datovým strukturám a nějakým dalším algoritmům z přednášek. Protože jsem většině těchto algoritmů a struktur rozuměl, dost z těchto hodin mě příliš nebavilo. Chápu ale, že je to nutné pro to, aby tomu rozuměli i lidé, kteří měli na střední nějaký osobní život.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Nebol som si istý či si zapísať pokročilé cvičenie, ale nakoniec som si ho dal a bol som spokojný. Odporúčam tým, čo už vedia proframovať a majú aspoň nejaké skúsenosti s algoritmickými úlohami.
Cvičení neslouží jako přímé procvičení konceptů z přednášek, ale spíše k rozvíjení logického myšlení v oboru algoritmizace. Ale i tak se jedná o skvělý úvod pro 1. semestr studia.
also too complicated, and too pressuring and anxiety inducing but fun
Adam Jahoda, 30.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Toto cvičení není pro každého, rozhodně má ale svou cílovou skupinu a pokud do ní patříte, tak to bude jeden z nejlepších, ne-li ten úplně nejlepší předmět v prváku na MFF. Určitě se hodí mít velmi netriviální množství zkušeností z různých soutěží (KSP, MO-P apod.) Také zabere hodně času, ale dovolím si tvrdit, že to stojí za to, a pokud tomu věnujete dost času za začátku semestru (kdy ještě nějaký čas máte), tak se dá mít zápočet během prvních dvou měsíců.
Hrozně bych ocenila, kdybych si nemusela vybírat mezu cviky pro úplné algoritmizační nováčky a mezi brutálně těžkými cviky pro lidi, kteří se algoritmizací a programováním zabývají už několik let. Chybí mi jakýsi middle ground mezi těmito dvěma možnostmi.
Predmet mame silne propojeny s cvicenim Programovani I. Mame je hned po sobe se stejnym ucitelem. Me to osobne je asi jedno hlavne aby jsme se ucili a ja umel to co potrebuji. Rad bych kdyby jsme si treba nejaky algoritmus nakreslili na tabuli a naprogramovali spolecne a koukali se co dela algoritmus na tabuly a co v kodu a jak to tam funguje atd
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Zajímavé, ale velmi složité. Doporučoval bych zvolnit
Chcelo by to lepšie rozostavenie úloh na doma vrámci semestru,
Inak môže byť, celkom v súvislosti s prednáškou
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
"Entering exams" na pokrocile cvika boli trochu tazsie ako by clovek cakal, no dalo sa.
Zapocet bol trochu zdlhavy, pretoze bolo treba dovysvetlit vela veci v spisanom rieseni a spatna vazba bola relativne pomala v porovnani s tym ako dlho trvalo priklady vyriesit, no splnit kriteria bolo relativne lahke ak clovek co to naprogramoval. Super bol ale priebeh hodin kde sme si najprv povedali riesenia k domacim uloham a potom sme diskutovali o novych, vzdy to malo nejaku temu a pekne to na seba nadvazovalo - clovek mohol vidiet ako skladacky lega do seba zapadaju.
Prvaci, ak sa bojite ze nebudete mat cas, budete. Dolezite je sa bavit v skupine a dochadzat na to spolu, co sa na tomto predmete vyslovene ziada a je to neraz povedane.
Připomínka k předmětu, Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
Předmět je dle mého názoru dobrým úvodem do algoritmů a datových struktur. Jen si myslím, že by mohl být na přednáškách kladen trochu větší důraz na některé techniky návrhu algoritmů, jejichž aplikace je poté vyžadována u zkoušky.
Prošli jsme vše, co bylo třeba. Zkouška (zejména časově) náročná, ale zvládnutelná.
Tomáš Jaroň, 10.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Řekl bych, že předmět je příliš jednoduchý.
Jednoznačně nejjednodušší zkouška ze všech.
Moc nového jsem se nedověděl.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet bol úvodným kurzom do do algoritmov. Preberali sa základné algoritmy, ktoré ale boli pre mňa nové. Predmet to nebol úplne jednoduchý, no oceňujem, že prezentáci boli dobre pripravené vrátane animácií.
Problémom ale bola skúška, ktorá skoro nijako nesúvisí s tým, čo sa celý rok na predmete robí, teda pôsobí skôr náhodným dojmom. Záleží na tom, či študent už niečo podobné niekedy videl... Na prednáške ale "niečo podobné" uvidieť nemohol.
Marian Šámal, 28.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Základ informatiky, v praxi jsem však skoro nic z toho nikdy nepoužil. Materiál i zkouška byly přes Moodle, ve kterém se nedalo moc vyznat. I když v Moodlu byly všechny prezentace, a i nějak zorganizované, stejně jsem se v nich nevyznal. Při zkoušce je kladen nemalý důraz na správnost algoritmu, na přednášce ani cviku se však moc neprobírá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 1. Ročník, , Program CŽV - na výkon povolání
Nemohl jsem docházet z pracovních důvodů
František Jakub Sklář, 24.01.2025, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Cením si algoritmizace jako obecného vstupu do světa algoritmů, který není nijak pevně vázán na konkrétní programovací jazyk. Předmět mi dost zásadním způsobem změnil přemýšlení tím, co všechno se učíme, jak musíme přemýšlet či jaké věci máme při navrhování algoritmů zohledňovat. Z přednášek jsem si toho hodně odnesl. Přišlo mi, že ke konci jsme pak grafové algoritmy probrali trochu uspěchaně (nezbýval čas), ale jinak byla všechna témata velmi dobře rozebíraná. Líbí se mi i vyvážení předmětu tím, že jsme si ukazovali i nějaké historické souvislosti uvažování či reálná využití konkrétních algoritmů.
The lectures are always interesting, and have a very good progression for students that don't have previous knowledge. The teacher also provides very good examples and material to reinforce knowledge by yourself.
Martin Menšík, 17.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Za mě nejnáročnější předmět. Rozhodně choďte na přednášky.
Studium je zajímavé, pokud se o datových strukturách a algoritmech chcete dozvědět něco víc, pokud jste tak již učinili, je docela možné, že pro vás předmět bude nudný, protože se probírají opravdu základní struktury a algoritmy pro řešení základních problémy (ačkoliv některé algoritmy základní nejsou). Náročnost předmětu mi nepřipadá nijak ochromující (hodnotím jako plus), ale velká část látky mi nebyla nová a u zkoušky jsem ještě nebyl.
Pretty well designed structure of course, but not a lot of information
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.01.2025, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
explains everything as needed, and has a fun lecture overall
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl poměrně dobrým úvodem do světa algoritmů. Jen jsem měl pocit, že např. definici "velkého O" se na začátku nevěnovalo moc pozornosti. Na jednom slajdu v prezentaci to probliklo a už jsme to začali používat. Naštěstí jsem díky cvičení koncept pochopil.
Předmět je skvělým úvodem pro úplné nováčky v tomto oboru. Témata na sebe logicky navazují a jsou navzájem provázaná. Občas by se ale hodily u některých konceptů animované vizualizace.
Samuel Vaško, 02.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Spravil som 600leetcode uloh, venoval sa ksp 3 roky, doucujem deti informatiku a este pracujem v informatickom sektore, no skusku som aj tak nedal na prvy pokus. Nie preto ze by bola tazka ale preto ze sa strhavali body za uplne nezmyselne banality.
Na (pokrocilych) cvikach sme na tychto vedomostiach stavali a napr. povedat preco ma binarne vyhladavanie O(lgn) casovu zlozitost alebo ze bfsko naozaj na konecnom grafe niekedy skonci, bolo v podsate jasne uplne kazdemu, na skuse zasa naopak predpokladali ze vasou ulohou to je vysvetlit cloveku ktory nema minimalnu snahu a chut to pocut a tym padom sa z ulohy za 10b automaticky stavala uloha za 3b.
Je pravda ze som priprave venoval <15mins casu (dokopy za oba terminy) a odisiel o hodinu skorej zo skusky, prisiel symbolicky len na prvu prednasku, teda mohol som nepocut nejake dolezite rady, ale stale mi nejak nejde do hlavy preco na algoritmizacii bolo programovanie ked tomu je dedikovany iny predmet a preco sa to vlastne vobec skusa pisomne ked sa tym nic neusetri a vysledky sa len skreslia komunikacnym sumom? To by som aj dokazal predychat, vyskusat nas nejak museli ale nebolo by naskodu predpokladat ze clovek ktory pise skusku uz niekedy pocul slovo algoritmus a nie je tu lebo nema co s casom.
Okrem toho tento predmet prebehne najma zaklady a uzitocne veci ktore sa hodia vediet neskor na komplexnejsie projekty, netreba to uplne ze podcenit no...
Velice děkujeme za upřímnost! Snad tento komentář poslouží dalším generacím jako varovné memento o tom, že ani zkušenosti z korespondenčního semináře z programování (který založil a dlouhá léta vedl jeden z přednášejících), ani vedení informatického kroužku pro děti (neobyčejně záslužné), ani absolvování supertěžkého cvičení (účast jen na vlastní nebezpečí) nezaručí složení zkoušky, když nechodíte na přednášky ani si nedoplníte jejich obsah. Posluchač má naprostou pravdu v tom, že odpovědi na všechny výše položené otázky by nalezl na přednáškách, které nenavštěvoval.
Filip Stupka, 01.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Jako úvod do algoritmizace fajn. Student dostane přibližnou představu o teoretické náročnosti programů, ale nic extra exaktního. Možná dobře, toho si ještě užijeme. Ocenil bych, kdyby byly materiály používané na přednášce, dostupné v plném rozsahu ještě před přednáškou. V zimním semestru jsme měli předem k dispozici alespoň verzi z minulých let, ale bez ukázkových programů a aktualizovaných částí.
The course provides a pretty well-rounded introduction to ADS. It is a fast-paced course however, and it is easy to get lost when you have a lot of stuff happening at school as well. Homework can also be a pain as it gets progressively and significantly harder every week.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět má velmi podivnou koncepci. Zkouška je vedena oběma přednášejícími, ač každý z nich učí něco trochu jiného. Témata jsou na sebe ne příliš navazující, je to spíš takový průlet světem algoritmů, ač raketovou rychlostí. Celkově ve mně předmět zachoval spíš zmatení, než cokoliv jiného.
Nevím jestli bylo například třeba se věnovat některým velmi specifickým algoritmům, jako je minimax, které řeší značně specifické problémy, na úkor mnohem obecnějších algoritmů s poli a dalšími datovými strukturami.
Predmet je docela zajimavy. Ocenil bych vice dane tema vzdy vysvetlit. Prezentace jsou clean a ctive ale treba jeste nejake doplneni na tabuly a k tomu treba rikat co se tam deje a jak premyslime u toho atd. Asi by to chtelo lepsi provazanost na cviceni ale to bude spise chyba na strane cviceni nez na strane prednasek
Ostatni co jsem nepsal je dobry
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pro začátečníka, který se s programováním v životě nesetkal, byl tento předmět opravdu oříšek. Ostatním začátečníkům bych radila se naučit základy sám a až potom docházet na přednášky a cvičení.
This course was really good to learn data structures and algorithms although a little bit harder for me. I don't think that any improvement urgently needed for the course at least for now. It was challenging and interesting at the same time going through the assignments on this course. I guess that the fundamentals of python contained the most boring topics since I knew them before :). In my opinion, the so-called DSA was genuinely the most captivating part throughout the entire course.