AnketaAnketa(verze: 718)
V zimním semestru akademického roku 2024/2025 probíhá sběr dat 06.01.2025 - 16.02.2025. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Kromě menšího problému s prvním domácím úkolem, kdy bylo potřeba dodatečně měnit test, nemám žádné výhrady. Bednárkova cvičení byla asi nejužitečnější z celého semestru. Oceňuji také dobrovolný domácí úkol jako takovou menší přípravu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Odpovídá zadání prvního úkolu:
Úkol zadán velmi podrobně, detailně a srozumitelně.
Velmi srozumitelná kostra pro domácí úkol a kvalitní přiložené testy. Nemám žádné připomínky
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Bednárek je jeden z nejlepších učitelů na Matfyzu. Na rozdíl ode mě šablonám v C++ nejspíše rozumí (pokud to je vůbec možné). I když je metaprogramování celkem zábavné, v praxi se mu radši vyhýbám. Nedozvěděl(a) jsem se žádný opravdový důvod, proč se tím zabývat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi dobrý, zajímavý a srozumitelný výklad.
Mgr. Jiří Klepl [32-KDSS], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pouze zadal naprogramovat resourse manager. Tenhle úkol měl zvláštní zadání, ale byl celkem zábavný. Opravdu donutil se zamyslet nad tím, jak použít paralelizaci, aby to bylo doopravdy efektivní. Líbilo se mi, že nebylo potřeba udělat všech dvanáct bodů zadání. Bohužel se jednalo o jedinou příležitost tohoto předmětu si vyzkoušet paralelní programování. Přitom se jedná o zajímavé téma.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Odpovídá zadání třetího úkolu:
Velmi detailní zadání. Na rozdíl od předchozích bylo vyžadováno abychom se neodkláněli pokud možno vůbec od zadání, což nebylo úplně důkladně zdůrazněno. Naštěstí "dobře myšlené" odchylky od zadání nebyly hodnoceny výrazně negativně.
Mgr. František Mejzlík [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pouze zadal naprogramovat vícerozměrný vektor. Tenhle úkol byl asi zajímavější než ostatní dva. Docela mě ale mrzelo, že vyžadoval používání hranatých závorek způsobem, které nepodporuje MSVC. Nepodařilo se mi získat vhodnou verzi gcc a Clang má tak matoucí chybové hlášky, že jsem radši použil(a) MSVC s kulatými závorkami a pak je přepsal(a) na hranaté. Jinými slovy, kulaté závorky byly pro potřeby zadání dostačující. Zaujal mě bonusový úkol, je to celkem užitečná věcička. Možná by se další rok mohla zmínit i na přednáškách.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-SISAL], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Yaghob je můj oblíbený vyučující. Jeho přednášky přinesou mnoho užitečných poučení, bohužel však nepřinesly žádnou rozumnou ukázku, jak paralelní programování funguje v praxi. Výjimkou bylo pouze jedno jediné cvičení, ale zase nám nedal prostor si to pořádně osahat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý výklad jen možná stojí za to si pustit záznam zrychleně.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pokud si dobře pamatuji, Zavoral vedl pouze jedno cvičení a nezadával žádný domácí úkol. Tím pádem mu opravdu nemohu nic vytknout.
David Jaromír Šebánek, 09.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Zadání se mnou trochu cloumalo, ale dalo se pochopit. Nakonec, ne vždy budu mít luxus s dobrým zadáním úkolu od vedoucího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Odpovídá zadání druhéhoho úkolu:
Tak jak byl úkol zadán vyžadovalo trochu víc přemýšlení co se zadáním vlastně myslelo, ale komunikace přes mattermost fungovala dobře, takže se případné nejasnosti snadno vyřešili.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Zavoral byl asi nejlepší přednášející tohoto předmětu. Asi je to tím, že přednášel ta nejzajímavější témata. Rozhodně je však celkem sympatický sám o sobě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.05.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Oproti loňskému roku bych asi chtěl povědět, že mě přednášky bavily víc. Připadalo mi, že pan doktor už nemá potřeby tlačit jeden a ten samý vtip a mám pocit, že jsem se naučil o mnoho více.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Zavoral.
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení C++ se příliš nepovedla. Nejedná se totiž o cvičení, ale o takové prakticky orientované pokračování přednášky. S výjimkou dvou nepovinných domácích úkolů nebyl vůbec žádný prostor si pokročilé C++ osahat (zejména paralelní programování). Kvůli tomu vyžadovaly zápočtové úkoly opravdu hromadu času. Byly velmi náročné, ale jinak zvládnutelné. Líbilo se mi, že nebylo nutné jít na zkoušku, ale ten poslední úkol mohl být opraven trochu rychleji. Když jsem se dozvěděl(a) výsledek, měl(a) jsem téměř všechny zkoušky za sebou. Taky mi připadá trochu nešikovné, že ReCodex používá jako kompilátor gcc. Připadá mi trochu zastaralé a ani na Linuxu se mi nepodařilo získat verzi, která podporuje potřebnou verzi C++.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Jak asi můžu ohodnotit neexistující cvičení?
Přednášky jsou pro pochopení vyučovaných konceptů naprosto nedostačující. Předmět by měl mít regulérní cvičení s praktickýma ukázkama, ne jenom zadávání úkolů.
Domácí úkoly jsou těžké a týden je na ně málo času.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení formálně neexistuje - jsou to jen 3 zadání domácích úkolů.
Nemám, ale pocit že by předmět skutečná cvika potřeboval. Na přednášce se člověk dozví co je potřeba a prezentace a internet k domácím úkolům bohatě stačí.

Overall jsou úkoly poměrně dost těžké, ale to nějak odpovídá tomu čím se předmět snaží být.
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Stejně jako samotné C++ je i tato přednáška velmi nekonzistentní: některá témata mě mimořádně nadchla a jiná mimořádně zklamala. Přednášky o metaprogramování mě přesvědčily o tom, že šablonám v C++ je lepší se vyhýbat, dokud to jenom půjde. Zavoralovy přednášky o rangích a dalších vychytávkách byly zajímavé, jenom škoda, že opakoval věci ze základního programování. Přednášky o paralelním programováním zase byly pouze takovým výčtem toho, co C++ umí a smíme to používat, co umí a nesmíme používat, neumí a máme to používat (pokud se to do C++ dostane).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi nabitá přednáška − obzvlášť ze začátku když člověk ještě plně nechápe idiomy a koncepty jazyka se mi zdálo, že zamrkání v nevhodnou chvíli znamená nechápavě prosedět zbytek přednášky. Asi je to nezbytné při povaze a množství informací, ale občas se mi zdálo, že kdyby se plánování přednášek, jejich pořadí, etc, věnovalo více úsilí, nebylo by to z počátku tak frustrující.

Co by rozhodně zasloužilo víc péče byla zadání domácích úkolů. Byla zbytečně rozvleklá a jednotlivé požadavky byly často specifikovány vícekrát nebo naopak po částech na různých místech textu.

Zkouška byla bez problémů pokud člověk poctivě napsal všechny DÚ a pochopil myšlenky jazyka.

Celkově skvělý i když velmi náročný předmět. Až teď konečně mám pocit, že rozumím tomu jak uvažovat v C++ a nakonec se mi jazyk jako takový i dost zalíbil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.08.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Obsahem jeden z nejzajímavějších předmětů, který jsem zatím absolvoval. Opravdu ale pokulhávala cvičení. Předmět je totiž reálně nemá. Cvičení je jen další přednáška (a to jen každý druhý týden), nebo zadání domácího úkolu. Úkoly jsou zde opravdu náročné a velké (většinou okolo 700 řádků) a je potřeba mít každý správně (nebo aspoň z velké části správně), takže nemožnost si látku procvičit ne nějakých menších úkolech je velké mínus. Byl zde ze strany vyučujících pokus zavést bonusové úkoly, ale ten nebyl moc povedený. Dohromady byly totiž asi jen 2 a na ani jeden jsme nedostali feedback.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.08.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Nevím co si mám o tomto předmětu myslet. Ano, je to opravdu pokročilé C++, ale přijde mi že jeho přínos je velmi pochybný. Na přednáškách se skoro cituje standard C++ a ilustruje na tak komplikovaných příkladech že nevěřím že jim rozuměla alespoň třetina studentů v místnosti. Občas jsem měl pocit že víc probírá to co v jazyce C++ teprve bude než to co tam reálně je.

Jsou zadány 3 opravdu těžké úkoly na které je deadline dva a půl týdne. To mi přijde opravdu málo. Proč se nezadá první úkol hned na začátku semestru? Pak by deadline mohl být až o měsíc a stejně by se všechno stihlo do konce semestru. První úkol byl zadán víc než měsíc po začátku semestru což je zbytečně pozdě.
Zadání úkolů nebyla dostatečně podrobně vysvětlena, takže se programování mění na snahu napasovat svůj kód na zadané API jen aby to nějak fungovalo.
Za velkou nevýhodu považuji že se nikdy neukáže vzorové řešení. Ne jenom přehled nejčastějších chyb ale opravdové autorské řešení. Jak se mám něco naučit když jsem například úkol nedokončil protože jsem se na něčem zasekl?
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.07.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Těžký předmět, který mě ale hodně naučil. Příjemné je, že se člověk může vyhnout zkoušce tím, že domácí úkoly splní vysoký počet bodů. Tyto domácí úkoly jsou ale docela těžké a mohou být frustrující. Člověk musí rozumět probírané látce, aby úkoly zvládl splnit. Přistup vyučujících je dost přísný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Je naprosto nepochopitelné jak je možné že předmět který má dotaci 2/2 a věnuje se tak komplikovaným konceptům tak komplikovaného jazyka jako je C++ nemá cvičení.
Učivo z přednášek si nemůžeme nijak procvičit a pochopit ho jenom z přednášek je skoro nemožné.
Jak jinak se asi máme naučit přednášené koncepty používat?
Domácí úkoly jsou náročné a je na ně jenom týden co je velmi málo času. Vzhledem k tomu že se všechno musíme naučit sami by to měli být alespoň dva týdny.
Předmět by se měl předělat tak aby měl opravdové cvičení ale vím že to se nestane.
Ve výsledku jsem si z předmetu nic neodnesl a myslím si že jeho výuka je totálně odfláknutá.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výborný předmět, který hodně naučí a je dobře koncipovaný.
David Jaromír Šebánek, 09.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Bylo fajn poslouchat osalvu jazyka C++ a i pasivně agresivní připomínky přednášejících. Taky je fajn mít poznámky na internetu, bez nutnosti vždy být na přednášce samotné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zajímavý a srozumitelný předmět.
Záznamy z r.2021 existují za což je velké plus.
Zkouška je optional a spíš discouraged.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK