AnketaAnketa(verze: 728)
V letním semestru akademického roku 2024/2025 probíhá sběr dat 26.05.2025 - 14.09.2025. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Václav Dědič, Ph.D. [32-FUUK], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý pedagog, ochotný a milý vyučující v praktiku. Vždycky poradil velmi prakticky.
Dušan Minárik, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Super vyučujúci, poradil, zavtipkoval, vysvetlil a odchádzal som s dobrým pocitom.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jeden z nejlepších dozorujících v praktiku. Klidný, ochotně pomůže a vysvětlí i věci z měření navíc. Při opravování není přísný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý, lidský a příjemný vyučující. Určitě doporučuji všem. :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi milý a příjemný člověk který se umí postarat o pohodu a zároveň vyjasnit vše co je k práci potřeba. Studenta se snaží dotlačit do vlastního myšlení, ale není nijak přísný a snaží se pomáhat kde to jde.
RNDr. Petr Gabriel, Ph.D. [32-KVOF], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 26.01.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Gabriel je skvělý vyučující a podle mého názoru vede praktika velmi dobrým směrem. Musím ocenit jeho pozitivní přístup a to, jakým způsobem dovysvětlí co student nepochopil, popřípadě s měřením pomůže.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je pohodář a velký sympaťák.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vlídný a milý vedoucí praktik, dokáže člověkovi dobře poradit a je vstřícný také při opravování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Do praktika jsem chodil velmi rád také kvůli skvělým vyučujícím, mezi které pan doktor rozhodně patří. Vždy ochotně vysvětlil jakékoliv dotazy k úloze a nebyl problém se s ním dohodnout na jakékoliv věci (pozdější odevzdání úlohy apod.). Mezi řečí jsem se od něj také vždy dozvěděl spoustu zajímavostí. Rozhodně díky panu doktorovi panuje v praktiku II velmi příjemná atmosféra.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Gabriel je boží požehnání z nebes. Velice ochotný, chápavý a sympatický vyučující, nesčetněkrát mě zachránil a pomohl mi během měření i mimo. Jen díky němu jsem nedošla do stavu nervového zhroucení. Více takových vyučujících. Ať žije pan Gabriel!
Mgr. Michal Hájek, Ph.D. [32-KFM], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vždy jsem se těšil na to s jakou novou metaforou pan doktor přijde. Má skvělý smysl pro humor, měření s ním bylo vždy zábavné a vždy nás směřoval k vlastnímu uvažování nad fyzikálními principy. Často nám ale vyčítal, že mu plašíme elektrony, což samozřejmě nebyla pravda, elektrony byly vždy jen líné kvůli tomu, že je v laboratoři nutí celý týden běhat pořád dokolečka.
doc. RNDr. Vojtěch Chlan, Ph.D. [32-KFNT], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent Chlan je chad.
doc. RNDr. Milan Klicpera, Ph.D. [32-KFKL], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Nadšený experimentální fyzik, který to rád dává najevo i všem okolo a je to skvělé. Výborný pedagog a ochotný vyučující v praktiku.
Dušan Minárik, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Veľmi milý a precízny vyučujúci
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jeden z nejlepších dozorujících v praktiku. Klidný, milý, ochotně pomůže. Při opravování není přísný a vždy vysvětlí své komentáře.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující působil velmi klidně a studentovi vše vysvětlil přesně tak jak bylo potřeba. Při opravování protokolů mám také pozitivní zkušenost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi vstřícný a férový vyučující, vždy přišel do praktika s úsměvem. Vše ochotně vysvětlil, se vším poradil a často přidal zajímavosti. Kéž by všichni lidé na světě byli tak milí jako je pan doktor Klicpera.
doc. Dr. rer. nat. Robert Král, Ph.D. [32-KFM], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Netřeba mnoha slov - docent Král je králem praktika, o tom není pochyb. Jeho paralelku silně doporučuji.
Dušan Minárik, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Veľmi milý a ochotný pomôcť pri meraniach.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doc. Král byl příjemný a ochotně pomohl.
Mgr. Hana Kudrnová [32-KVOF], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělá vyučující, je ochotná poradit a rozumí učivu. Nevidím co bych mohl vytknout!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Ač přísnější při opravě a dohlížení, tak jde vidět že tématu rozumí. Myslím si, že místy až příliš lpí na detailech, ale to ji neubírá na pedagogických kvalitách.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Paní magistra je milá a ochotná, její přítomnost na fyzikálním praktiku mi zlepšovala den.
doc. RNDr. Jan Kunc, Ph.D. [32-FUUK], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent Kunc byl bohužel tím, který pomáhal dělat z praktika zkušenost traumatickou. Měla jsem z něj nepřátelský pocit, a vždy, když se na mě podíval, tak mi připadalo, že mě soudil až do nejzazšího kusu mé duše. Nepochybuji o tom, že je vzdělaným člověkem a dobrým pedagogem. Vždy vše vysvětlil jasně. Ale měla jsem z něj úzkost. Pokaždé, když se mě na něco zeptal, tak jsem odpověděla špatně. Někdy jsem si i přála být raději zasažena elektrickým proudem, než abych musela přečkat 3h, kdy mi bude asistovat pan docent Kunc,
RNDr. Michal Vališka, Ph.D. [32-KFKL], Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Dušan Minárik, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Veľmi milý a zodpovedný, rád pomohol a poradil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jeden z nejlepších dozorujících v praktiku. Klidný, ochotně pomůže a má přátelský přístup ke studentům. Při opravování není přísný. Do protokolu jsem špatně dosadil konstanty, tím pádem mi vyšel špatný výsledek, ale pan dr. Vališka mi za to body nestrhl.
Připomínka k předmětu, Praktikum II - Elektřina a magnetismus [NOFY024, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Odrazme se od těch nejpříjemnějších bodů Praktika II. Garant tohoto předmětu RNDr. Gabriel je ochotný, usměvavý člověk. Nebo alespoň tak se ukazuje během praktik. Je z něj cítit vlídnost. A to je něco, co je právě tady potřeba. O samotném předmětu lze říct, že Praktikum II je obecně o něco přívětivější než to předchozí. Například hodnocení protokolů je často mírnější (ale často odevzdání hodnocení trvá věčnost), což je pozitivní, co se týče stresu spojeného právě s odevzdáváním protokolů. Nicméně to není jistotou. Každý z opravujících má jiné nároky a ve finále tak prakticky nelze dosáhnout všeobecně uspokojivého výsledku. Několik z opravujících má dokonce tak odlišnou míru, že se hodnocení mezi jednotlivými prokoly může lišit až o 10 bodů. Stejně tak roztříštěné je bodování přímo při měření.
Co se týče přímo času stráveného měřením, někdy vyučujícím trvá celou věčnost, než se k Vám v průběhu měření dostaví. Možná je to způsobeno umístěním některých stanovišť. Tím spíš je zarážející slyšet se tyto vyučující během měření bavit o věcech osobních. Trochu žalostým pro mě bylo během jedné z jejich konverzací týkající se systému daného praktika zaslechnout od jednoho z vyučujících, že ankety stejně nečte. Žalostným možná právě proto, že jiné možnosti, jak se anonymně svěřit tak, aby si to mohl přečíst každý, neznám. Z toho důvodu by doufat, že se něco zlepší bylo naivní. Ten stejný vyučující měl také, zdá se, značně vyhraněný názor na zjednodušování zadání, ke kterému došlo během let zřejmě na žádost studentů. Měřit 9 úloh za semestr a stíhat odevzdávat protokoly daného rozsahu v termínu je vzhledem k náročnosti ostatních předmětů 3. semestru stručně řečeno nereálné. To, že je nutné odevzdat protokol před dalším měřením není špatná podmínka. Kdyby nebyla, těžko říct, kolik studentů by předmět vůbec dokončilo. Na praktika je mezi studenty nahlíženo všeobecně velmi smíšeně, spíše je to ale neoblíbený předmět. Proto by nemusela být povinná po dobu tří semestrů, i bez nich má běžný student co dělat. Co jiného na závěr napsat, než že věřím, že docházení na tento předmět bude jednou z nejnepříjemnějších vzpomínek na matfyz. Vzpomínky na cestu na Karlov, kdy po probdělé noci naplněné psaním protokolu se člověku zvedá žaludek jen z toho, že existuje. Protrpění zbytku dne, nebo konzumace několika energetických nápojů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Praktikum je mezi studenty velmi často diskutovaný předmět. Jeho současná podoba je podle mého názoru nepřínosná (stupeň nahoru dávám za zajímavé experimenty na rozdíl od Praktika I a hlavně skvělý přístup všech vyučujících na mojí paralelce + výborný přístup vedoucího praktika).

Zcela ale nesouhlasím s konceptem praktika tak jak je v současnosti vyučováno. Tvorba protokolů je časově extrémně náročná, repetetivní a zcela nepřínosná v porovnání s ostatními předměty vyučovanými v rámci studijního programu. Mnohem raději bych praktika absolvoval více projektovou formou (klidně s násobně vyššímu nároky na úroveň protokolu), ale s menším množstvím jednotlivých protokolů, kde se zcela opakují neustále stejné koncepty. Vůbec by mi například nevadilo, kdyby se v praktiku zapojily i prezentační dovednosti (rád bych se například něco dozvěděl i o experimentech, které jsem neměl tu možnost si vyzkoušet sám).
Dušan Minárik, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
praktika ma bavili, myslim že oproti minulym rokom sa par veci zlepšilo. aj spracovania boli oproti minulym praktikam viac vpohode. Oceňujem aj priloženú fotodokumentaciu k pripravam a aj občasné videodokumentácie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Toto praktikum je lehčí než Praktikum I. Úlohy byly zajímavější a polovina z nich se dala změřit za polovinu dedikovaného času. Studijní texty jsou srozumitelně napsané a poměrně krátké. Protokoly zaberou podobně času jako v praktiku I.
David Juda, 18.02.2024, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Protokoly zabíraly hodně času a nestíhal jsem se učit na další předměty
Jiří Kohl, 18.02.2024, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Nelíbí se mi, jak je tento předmět nastavený - to se týká i ostatních praktik. Souhlasím s tím, že mít nějaká praktika, naučit se zpracovávat výsledky a změřit nějakou hezkou fyziku je užitečné i důležité. Ovšem si opravdu nemyslím, že je potřeba naměřit celkem 27 povinných úloh za 3 semestry. Já osobně necítím, že by mi psaní dalších a dalších protokolů něco přinášelo, přibližně od 4. nebo 5. úlohy z praktika I píši všechny protokoly stejným způsobem a dostávám z nich průměrně 19 bodů, tedy nemám ani motivaci se zlepšovat.

Nejzajímavější a nejpřínosnější část praktika je podle mého názoru
od jistého okamžiku (přibližně od 2. poloviny praktika I) pouze samotné měření a zpracování dat. Jeden můj návrh na zlepšení proto je z protokolů odstranit nutnost psát teorii, pomůcky, závěr, postup měření a podobné formality, a redukovat protokoly pouze na zpracování výsledků a stručnou diskuzi. Doba psaní protokolu by se poté snížila například na 2 hodiny a mělo by to pro nás jako studenty prakticky stejný přínos jak tomu je nyní. Navíc bychom měli více času se věnovat ostatním předmětům, SFG apod., což má pro nás myslím větší přínos.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 2. ročník, Chemie a fyzika materiálů, bakalářské
Protokoly jsou náročné, hlavně ze začátku. Ale praktika pomáhají pochopit zkoumané zákony, oceňuji, že můžeme pracovat každý samostatně i ochotu vyučujících pomoci.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Ach ta praktika. Člověk v nich ani moc nepřičichne k reálné experimentální fyzice, úlohy většinou velice jednoduché, někdy s přesahem, ale student si ho nemá moc, jak uvědomit. Zapisovat se na úlohy a několik hodin psát protokoly je nadmíru otravné. Myslím si, že by student mohl dělat spíše méně nějakých větších projektů během semestru, např. ve stylu SFG.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Počas úloh bolo vidieť, že majú často študentovi predstaviť a vysvetliť nejaký efekt, čo mi prišlo ako veľmi dobrá vec.
Prístup vyučujúcich bol veľmi dobrý a boli vždy ochotný pomôcť a poradiť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2024, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přišlo mi, že studijní texty a náročnost úloh většinou byly lépe dimenzované než v praktiku I. Přesto ale vážně nerozumím tomu, kvůli čemu je za tohle praktikum o kredit méně než za zbylé dvě, protože organizačně se mi nepodařilo najít jediný rozdíl a pořád to byl předmět, nad kterým jsem strávila v průběhu semestru (a možná dokonce celkově, když započítám, i učení na zkoušky) zdaleka nejvíc času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
...praktikum...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Po prvním praktiku příjemná změna. Učitelé tu byli velmi ochotní pomoci a poradit. Přestože vyžadovali potřebnou znalost, dokázali odpustit nějaký menší zmatek nebo chybičku bez nějakého většího problému. Praktikum mě velmi bavilo, podíl na tom samozřejmě měli i učitelé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jak jsem již psal i u minulých praktik, tak mi koncepce přijde poměrně nešťastná. Po studentovi se chce devět dosti repetitivních protokolů. To znamená, že poté nejde ani tolik o reálné výsledky, ale spíše o slepé "přepisování" minulého protokolu. Raději bych viděl méně projektů, které jdou více do hloubky. Líbila by se mi také větší variace pracovišť - koncepce kdy si student každý semestr zkouší pouze jeden obor a dělá z něj několik podobných projektů nedává možnost poznat ani zdaleka všechny možnosti na MFF UK a to je dle mého škoda. Za mě osobně by se praktika dala velmi zlepšit hlavně celkovou změnou jejich koncepce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Praktikum je pro mě nejlepší předmět. Je to úžasný pocit, když člověk může pracovat na úkolu který má reálný výstup a opravdu vidí všechny ty elektrony, které jedou uvnitř drátu (no, teď možná trochu přeháním). V praktiku konečně můžu dělat to, kvůli čemu jsem šel studovat fyziku a velmi mě to naplňuje, narozdíl od teoretických přednášek, které bych popsal jako urputné výklady aplikované matematiky. Je pravda, že protokoly zaberou hodně času, ale obvykle je to taky zábava je zpracovávat, zvláště když všechna naměřená data krásně leží na křivce teoretické závislosti. Možná by v tomto ohledu bylo dobré, kdyby za praktika bylo více kreditů, aby to odpovídalo vynaloženému úsilí. Ale celkově je prostě praktikum moje láska.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Fyzikální praktikum je pro mě dosti traumatická zkušenost. S elektrickými obvody jsem se doposud nesetkala a nikdy s nimi nepracovala, tudíž jsem často byla ztracená a netušila jsem, co a jak by mělo být zapojeno. Ano, schémata obvodů, ano, studijní text, ale když tam potom příjdu a podívám se na ten experiment, jsem ztracena, jsem zmatena, je mi do breku. O to víc traumatické pak je, když ke mně přijde nějaký vyučující a ptá se mě na otázky, na které neznám odpověď. Přijde mi, že je od nás očekáváno, že automaticky všechno víme a umíme. Nevím, a neumím. Jediné, co mě drželo nad vodou, byla přítomnost pana Gabriela. Bez něj a jeho ochoty vše vysvětlit a pomáhat bych fyzikální praktikum II probírala na psychoterapii.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK