Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Skvělá cvičící, jak výkladem, tak případnou domluvou např. na zápočtové písemce.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Velmi oceňuju skvělou připravenost na cvičení. Započítali jsme si hodně a vysvětlili všechno potřebné. Jako příprava na zkoušku cvičení zafungovalo skvěle. Vyzdvihnul bych i zachování klidu, protože některé studenty bylo potřeba i trochu nutit, aby se zapojili a něco u tabule spočítali.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení skvěle připraví na početní část zkoušky. Atmosféra s povinným docházením k tabuli mi trochu připomínala střední školu.
prof. Mgr. Petr Knobloch, Dr., DSc. [32-KNM], Numerické řešení parciálních diferenciálních rovnic [NMNM338, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 29.05.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět je náročný řekl bych, ale dokáže být zajímavý. Pan Knobloch se velice snaží znalosti předat. Párkrát jsme si na přednášce ukazovali nějaké výsledky v matlabu, což cením. U zkoušky je třeba ukázat, že tomu rozumíte, i s detaily. Na ústní část zkoušky není na můj vkus dost času, ale aspoň to více připraví na strukturu státnic. U zkoušky jsem osobně cítil přátelský přístup.
Prednášajúci bol ochotný a dával si záležať, aby študenti výklad pochopili. Samotný výklad bol ale veľmi monotónny, a pretože tesne kopíroval skriptá, nemal veľkú pridanú hodnotu. Keďže sú k prednáške skriptá, myslím, že nemá až taký význam písať látku podrobne na tabuľu. Skôr by som uvítal, keby sa výklad sústredil na prerozprávanie myšlienok inými slovami, intuitívne vysvetlenie, a to aj na úkor presnosti a úplnosti zápisu na tabuli, ktorý vďaka skriptám nie je až taký dôležitý. Myslím, že keby bol výklad viac spontánny, alebo by aspoň pôsobil dojmom, že odvodzujeme látku na mieste, či viac zapájal do výuky študentov, boli by hodiny pestrejšie. Pri súčasnom štýle bolo ťažké udržať pozornosť. Páčili sa mi praktické ukážky výpočtov.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi líbily. Výklad byl pečlivý s rozumnou mírou detailu a ukázali jsme si řadu numerických schémat, zajímavé i po praktické stránce. Ukázky v Matlabu byly výborné, hodily by se i do cvičení. Oceňuju i skvělé materiály k přednášce a cvičení.
Připomínka k předmětu, Numerické řešení parciálních diferenciálních rovnic [NMNM338, cvičení]
Přístup rozumný, docházka a povinnost dvakrát počítat u tabule motivuje a zkoušková písemka pak není těžká. Nicméně přišlo mi, že celý semestr děláme to stejné.
Na cvičení sa väčšinou analyzovali schémy metódami z prednášky. Spočiatku boli zaradené aj teoretické príklady, ktoré mi pri súčasnom výklade na prednáške, ktorý aspoň mňa veľmi nemotivoval k vlastnému bádaniu, pripadali priťažké. Chýbali mi vzorové riešenia, alebo aspoň správne odpovede. Pri spätnom pohľade na predmet si myslím, že by sa hodilo dostávať po cvičení poznámky cvičiacej k danej látke - aby si človek mohol hneď overiť správnosť svojho postupu pri domácom počítaní. Zápočet za dva príklady pri tabuli sa zdá ľahký, ale na hodine sa stihlo len zopár príkladov, ktoré boli často zdĺhavé a aritmeticky nepríjemné. V kombinácii s teoretickými príkladmi na začiatku semestra to nepôsobilo veľmi dobre a vo výsledku si študenti pripravovali riešenia dopredu a potom sa dezorganizovane hlásili ku tabuli, pričom nebolo isté, či bude človek vybraný, aby riešenie predviedol. To veľmi znižovalo motiváciu čokoľvek sám počítať. Ku koncu sa situácia zlepšila, lebo sa počítali štandardnejšie príklady.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Stálo by za zvážení zařadit do cvičení i praktickou implementaci numerických metod a spojit s podmínkami na zápočet. Např. podobně jako v předmětu Úvod do metody konečných prvků. Myslím, že by cvičením trochu prospělo, kdyby na ně chodili ti, co se chtějí zapojit a ne pouze kvůli povinné účasti.
Připomínka k předmětu, Numerické řešení parciálních diferenciálních rovnic [NMNM338, přednáška]
Prednáška pokrýva základy metódy konečných diferencií, s aplikáciami na základné PDR. Obsahovo mi pripadala ako jedna z tých menej zaujímavých, ale možno to je len spôsobom, akým bola podaná. Sústreďovali sme sa na odvodenie, či skôr analýzu jednotlivých metód, a menej na dôkazy viet, a to sa mi páčilo. K prednáške existujú skriptá, podľa ktorých sa preberá - jedna vec mi ale v skriptách vadila, a síce príliš veľké množstvo číselných odkazov na rovnice. Pri neustálom listovaní dozadu človek ľahko stratil prehľad a sťažovalo to sústredenie. Namiesto (fiktívny príklad) "použitím vzťahov (5.16) a (5.23)" by som radšej čítal napríklad "dosadením zo študovanej rovnice a práve odvodeného odhadu". Skúška bola hodnotená spravodlivo, aj keď bola náročnejšia, ako by človek na základe prednášky a cvičenia (ktoré pôsobia dojmom, že je to v podstate ľahká látka plná mechanických výpočtov) čakal.
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět se mi líbil. Velmi zajímavý s vyváženou teoretickou a praktickou stránkou.