![]() |
|
Připomínky k výuce (Oba semestry)

Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
| Mgr. Jan Blechta, Ph.D. [32-MUUK], Počítačové řešení fyzikálních úloh [NMMO212, laboratorní práce] |
| Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské |
| Skvěle doplňoval komické vystoupení tria Průša-Tůma-Blechta.
Byl jsem velmi spokojen. |
| doc. Mgr. Vít Průša, Ph.D. [32-MUUK], Počítačové řešení fyzikálních úloh [NMMO212, laboratorní práce] |
| Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské |
| Pan docent Průša kromě toho, že nás tu a tam s vážnou tváří a skoro až výhružným tónem upozorní, že pokud jsme nepochopili tuhle část látky, tak jsme v koncích a nejede přes to vlak, tak občas u nějaké části připomene, že bychom to měli znát z jiného předmětu (ODR/ mechanika kontinua...) a vypadá hrozně zklamaně, když tomu tak není, či se dokonce nechápavě ptá, co tam tedy děláme, když ne tohle. Nicméně ono se stávalo, že to téma bylo v sylabu až ke konci semestru, či v něm nebylo vůbec. Tudíž bych chtěl vzkázat budoucím studujícím, že se nemusí při těchto příležitostech cítit tak hloupě jako já a bát se, že jejich znalosti nejsou dostatečné. Jinak bych chtěl poznamenat, že celkové pedagogické působení všech 3 vyučujících bylo skvělé a všechna zdejší "anketní kritéria" (tj. připravenost na výuku, kvalita výkladu a ochota odpovídat na dotazy, dochvilnost, vztah ke studentům, možnost konzultací, férovost u zápočtu nebo zkoušky) byla na špičkové úrovni. |
| Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské |
| Na přednášce působil, jako otec Tůmy a Blechty, který jim nedovolí "zlobit". :)
Celkově hezky pojaté, byl jsem velmi spokojen. |
| RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Počítačové řešení fyzikálních úloh [NMMO212, laboratorní práce] |
| Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské |
| Tůmova obrovská obětavost předmětu, je vidět z faktu, že kvůli zadání úkolu, jeho manželka nafoukla jeho vzducholoď a v ní pomalou rychlostí cestoval po Čechách.
Platí pro něj: Věta č.42 - Dokonale obětavý přednášející |
| Připomínka k předmětu, Počítačové řešení fyzikálních úloh [NMMO212, laboratorní práce] |
| Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.08.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské |
| Bylo to super, ale šíleně časově náročné. |
| Jan Vendelín Tajčovský, 28.06.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské |
| Naprosto skvělý předmět. Pokud potřebujete nějaký introduction do Wolfram Language, těžko budete hledat lepší předmět. Projekty jsou opravdu s láskou zpracované. Velmi doporučuji zejména aspirantům na předmět NOFY076 - Kvantová teorie I (jedná se o tu teoretičtější verzi předmětu), neboť pokud projdete tímto předmětem, kvantovka už nebude takový utrpení co se týče domácích úkolů, které je za mě velmi radno vypracovat v Mathematice. |
| Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské |
| Nesmírně zajímavá matematická/fyzikální témata podaná zábavným způsobem trojicí přednášejících, následovaná úpornou/úmornou týmovou prací na domácích úkolech a prezentací výsledků. Jakási zvláštní kombinace uvolněnějšího přátelského prostředí a všudypřítomné "atmosféry workoholismu", aby se veškeré úkoly zvládly, takže ve výsledku z toho mám trochu smíšené pocity. Ale rozhodně to musíte jako modelář zažít, je to unikátní. S nadsázkou tvrdím, že každý předmět by mě měl víc vyučujících najednou, protože jejich vzájemná interakce byla to nejvtipnější, co jsem tenhle semestr měl možnost ve škole vidět. |
| Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské |
| Ze začátku (zhruba první 4 přednášky) jsem měl pocit, že nejsem ve škole, ale na jakési Show tria Průša-Tůma-Blechta, protože jsem se docela často od ucha k uchu smál. Skoro jsem měl podezření, že si to doma nacvičovali. :))
Atmosféra na předmětu je přátelská a pohodová. Myslím, že předmět je celkově pojat výborně. |
| Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské |
| Témata projektů byly velmi zajímavá a obtížnost úloh tak akorát, jen na konci semestru bylo té práce opravdu hodně. |
| Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.08.2023, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské |
| Jeden z najlepších predmetov, čo som zatiaľ na Matfyze zažil.
Oceňujem možnosť práce v tíme, rýchlu reakciu na dotazy a detailne spracované študijné materiály. Na prednáškach panovala mimoriadne priateľská atmosféra, chodil som tam rád. Jediná škoda, že na tento predmet som počas semestru nemal toľko času, čo by som chcel, a čo by si zaslúžil. |
| Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské |
| Predmet je časovo náročný, lepšie povedané, raz do týždňa človeka zavalí úlohami, pri ktorých nezanedbateľnú časť práce tvorí zisťovanie, čo a ako vlastne treba urobiť, čítanie sprievodného článku a dohadovanie sa v tíme. Na druhú stranu sú úlohy veľmi zaujímavé a pri čítaní zadania človek dostane chuť sám robiť v tejto oblasti výskum, pretože to má význam. Po tom, ako sme začali dostávať presné zadania, čo máme urobiť, sa situácia zlepšila, ale povinností bolo stále veľa.
Keď sa zadal veľký projekt, na ktorý boli dva týždne namiesto jedného, týždeň na to sa zadal ďalší. Aj napriek veľkej snahe vyučujúcich o uvoľnené hodiny a o to, aby nás riešenie úloh bavilo, bola atmosféra hodín skôr workoholická a predmet ako taký nepríjemný, za čo môže veľké množstvo projektov, ktoré treba behom semestra stihnúť. Prínosom bolo, že sme na úlohách pracovali v tímoch, čo znížilo záťaž na jednotlivca a naučili sme sa kooperovať. Najviac sa mi páčilo prezentovanie výsledkov, kedy človek mohol vidieť, ako úlohu vyriešili iné tímy a tiež sme dostávali užitočnú spätnú väzbu. Ku koncu semestra, kedy bola medzera medzi tým, čo vieme, a tým, čo máme urobiť, obrovská, bola tendencia ignorovať sprievodné články a prednášky na hodinách, a len algoritmicky vykonať úlohy podľa pokynov. Myslím si, že by pomohlo vypustiť minimálne tretinu projektov, aby bol predmet rozumne zvládnuteľný. Veľa problémov som mal s počítačom, pretože jazyk Wolfram Mathematica, kde sme robili väčšinu úloh, je škaredý. Napriek tomu, že sa dá predmet v pohode zvládnuť s Windowsom, nám bol intenzívne propagovaný Linux, čo bolo vcelku nepríjemné. |
| Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské |
| Velmi zajímavý předmět, probírané fyzikální úlohy se vybraly dobře a jsou k nim skvělé materiály. Předmět je taky velice praktický a naučí věci důležité pro bakalářku - práce s matematickým SW, psaní v LaTeXu a prezentování. Navíc po celý semestr panovala velmi uvolněná atmosféra. Práce v týmu bohužel moc nefungovala a bylo by dobré se jí také více věnovat, ale to hlavní je nakonec na studentech. Předmět je také časově náročný a člověk by se do něj rád ponořil víc, ale objektivně při dalších předmětech už času mnoho nezbývá. |
