Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Profesor Kalenda je vynikající učitel. Od vytištěných shrnutí kapitol, přes sady názorných a řešitelných příkladů až po návaznost vět a eleganci důkazů. Nemluvě o jeho nadlidské trpělivosti a vstřícnosti konzultovat.
Výborný přednášející, vždy skvěle připravený na přednášku. Vše vysvětluje přesně tak do hloubky, jak je potřeba, a při jakékoli nejasnosti ochotně odpovídá na dotazy jak na přednáškách, tak přes email či na konzultaci. Velmi přehledné webové stránky, podklady k přednášce vynikající. Férový zápočet a zkouška, při nejasnostech u úkolů na zápočet vždy pomůže a podmínky ke zkoušce jsou jasné a spravedlivé. Někdy mě zarazila anglická výslovnost, ale vždy jsem rozuměl.
Pan profesor je naprosto skvělý přednášející, má opravdu velký přehled o různých odvětvích matematiky. Přednášky má skvěle připravené a dobře látku vysvětluje.
Připomínka k předmětu, Funkcionální analýza 1 [NMMA401, cvičení]
Na cvičeních se prezentovaly příklady ze sbírky prof. Kalendy. Nároky na zápočet by asi mohly být větší -- klidně více příkladů na vypracování během semestru (ani není myslím třeba, aby každý student měl jiné zadání). Možná by nebylo na škodu některá jednodušší tvrzení nechat jako domácí úkol (to se týkalo ale spíše kurzu UFA než FA1).
Celkově kurz je skvělý, myslím jeden z nejlepších co jsem zatím měl. Nebylo by na škodu více komentovat intuici za důkazy, ještě více zdůraznit kontext a význam pojmů a vět -- třeba typické ukázky použití v jiných oblastech matematiky.
Tematicky se mi topologické vektorové prostory extrémně líbí. Bavilo mě jen tak si vzít do ruky skripta a zkoušet si jednotlivá tvrzení dokázat. Bohužel předmět byl, tak jako většina ostatních předmětů na mff, veden tak, že učitel důkazy diktuje, student si je zapisuje. Jednou za čas stráví pár hodin tím, že se pokusí dokázaná tvrzení aplikovat na nějakém konkrétním příkladu, ale povětšinou se jen snaží chápat, co vyučující říká. O tomhle přesně si ale myslím, že by studium na matfyzu být nemělo. Rád bych byl veden k tomu, abych tvrzení uměl sám odvozovat, nejen se naučit chápat to, co mi řekne někdo jiný.
Děkuji za zpětnou vazbu. Nemyslím si ovšem, že důkazy byly "diktovány", spíše byly vysvětlovány a ty těžší byly k dispozici na webu. Samostatné odvozování bylo možné trénovat na příkladech k pochopení látky - během cvičení byla předvedena jen menší část, případní nadšenci měli spoustu problémů k řešení. Smyslem tohoto předmětu je porozumět určitým částem teorie a některým důkazovým technikám a naučit se teorii aplikovat aspoň na některých příkladech. Ideálně by to studentům mělo pomoci později dokazovat věty, které před nimi nikdo nedokázal, modifikovat známé důkazové techniky a vytvářet nové. Na to, aby studenti sami vymýšleli již vymyšlené obtížné důkazy, opravdu prostor není.
Naprosto skvělý předmět. Zajímavý, obohacující. Oproti úvodu mi to přišlo snazší, ale to je možná tím, že už člověk něco málo tuší a jen zobecňuje dále. Velmi doporučuji.