Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Mgr. Petr Kaplický, Ph.D. [32-KMA], Úvod do parciálních diferenciálních rovnic [NMMA339, cvičení]
Občas cvičení téměř nebyla, aby se dohnala přednáška, což ale nevadilo. Když jsme počítali/řešili sami, tak nás pan docent obcházel a radil. Na webu má většinu řešení pro kontrolu. Ideální přístup
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přednáška někdy přesáhla do cvičení. Na cvičeních jsme někdy počítali sami s možností požádat o pomoc, někdy cvičící počítal u tabule. Cvičící byl vždy velmi ochotný pomoci.
doc. Mgr. Petr Kaplický, Ph.D. [32-KMA], Úvod do parciálních diferenciálních rovnic [NMMA339, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan docent Kaplický je velkej sympaťák. Na zkoušce byl férový a nápomocný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět je ze své povahy náročný, ale pan docent se snaží co nejvíce předat znalosti dál. Vždy byl ochotný zodpovědět veškeré dotazy. Zápočtová písemka skvěle připraví na početní část zkoušky. U ústního zkoušení požaduje podrobné odůvodnění všech netriviálních logických kroků. Je tedy nutné vyřčené chápat a umět kvalitně předchozí látku například z matematických analýz. Působil na mě docela mírně a velmi trpělivě. Závěrem bych rád řekl, že po pochopení látky je to záživné téma, přibližující popis některých jevů z reálného světa.
Zápalený přednášející, který problematice opravdu rozumí (takže ho na zkoušce neošidíte ;) ) Občas mi výklad přišel až příliš rigorózní, hledat majorantu při každém derivování dle parametru mi přijde zdlouhavé a docela ztráta času, byť jsme matematici. Na zkoušce z míry bych to chápal, ale už jsme "větší". Skripta na webu jsou sepsaná pěkně a důkazy na přednáškách elegantní. U zkoušky je rozumným způsobem hodný, když něco ukážete, nechá vás projít, byť ne s nejlepší známkou.
Celkově za mne top vyučující tohoto semestru.
prof. Mgr. Milan Pokorný, Ph.D., DSc. [32-MUUK], Úvod do parciálních diferenciálních rovnic [NMMA339, přednáška]
Profesor Pokorný je milý a hodný. Jeho tempo je ale zabijácké a nepíše dobře. takže hodně času prostě luštím, co napsal na tabuli a pak nestíhám, také křídu drží nízko vůči svému tělu, takže napsaný text často překrývá. Až v půlce semestru jsem se naučil ptát na otázky, abych pana Profesora zpomalil, do té doby jsem odcházel z přednášek zmatený a zdrcený. Je nutn říct, že na každý dotaz rád odpověděl a nikdy jsem se nepřipadal hloupě, když jsem se ho na něco ptal. Předpokládal, že známe a máme osvojené růné vzorce, se kterými jsme se ale vůbec nesetkali, tudíž doporučuju v tomhle zpomalit a použití daných vzorečků řádně vysvětlit.
Připomínka k předmětu, Úvod do parciálních diferenciálních rovnic [NMMA339, cvičení]
Cvičení bohužel probíhala formou přednášky, kde vyučující prostě počítá a studenti se snaží zapsat co nejvíc stihnou. Chybělo mi samotné počítání, kde vyučující chodí po třídě a konzultuje. Aplikace různý vět nebyly dobře komentovány a když jsem se zpětně učil na zkoušku, nebo se snažil vyřešit domáčí úkoly, tak jsem často nechápal, proč tento krok můžeme udělat a proč je tohle požadovaný výsledek. Domácí úkoly byly vždy strašně náročné a jejich řešení vždy obsahovalo nějaký trik, který nebyl ukázán na cvičení. Bylo to jako hození do vody a řečeno tak prostě plav. Musím říct, že mě donutily pořádně pochopit řešení jednotlivých rovnic a na zápočtové písemky i částečně zkoušku mě připravily dobře. Je trochu škoda, že cvičení byla vyučována přednášejícím, ale to už je realita menších předmětů.
Ocenil bych, aby takto "hutný" předmět byl buď rozložen na více přednášek, nebo aby se "zeštíhlila" probíraná látka. Stíhat probrat takové množství látko bylo celkem náročné, zvlášť pod svižným tempem.
Struktura přednášky byla ale jinak hezky uspořádaná a látka plynule navazovala.
Předmět by mohl být docela zajímavý, ale bohužel není. Syllabus je velice obsáhlý a je nad rámec 2/2. Důkazy nejsou v podstatě strašně těžké ale k hlubokému vysvětlení není čas. Předmět vyžaduje znalosti, které neznáme, nebo je nemáme dobře osvojené, konkrétně Greenovy identity, derivace itegrálu, kde množina závisí na parametu a několik dalších. Vyučující naštěstí zpracoval poznámky z přednášek, které byly dobře napsané, protože moje poznámky z přednášek nebyly dostatečné.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Mnohem více prakticky zaměřený předmět než na který jsem byl zvyklý, ale nebylo to na škodu. Velmi mě bavilo odvozovaní řešení vlnové rovnice.
Asi nejzajímavější předmět tohoto semestru. Prezentují se velmi zajímavé problémy a metody. Používá se v podstatě vše z prvních dvou let (a dost z Geometrie 2), takže je třeba mít solidní základy.