Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Cvičící je milá a ráda pomůže, jen někdy je trochu chaotik a příklady na tabuli je pak těžší pochopit. Na druhou stranu vám ráda vysvětlí látku i několikrát, pokud potřebujete s něčím pomoci (třeba i s příklady) tak odpovídá docela rychle.
Paní cvičící byla moc milá, vytvářela bezpečné prostředí. Všechnu teorii vysvětlovala znovu (a člověk si nepřipadal hloupě, když třeba něco na přednášce nepochopil). Občas mi přišlo, že vysvětlováním bylo zabráno až moc času - osobně bych ocenila trochu víc času na počítání (jen ze subjektivního pohledu). Jinak cvičení rozhodně doporučuji.
Vyučují je velmi zábavný, ochotný a přátelský. Hodiny s ním jsou velmi příjemné. Bohužel byl cvičící chaotický, neučil nás přesné postupy a přeskakoval z jedné věci na druhou. Byl velmi neorganizovaný a často jsme nestihl ukázat to, co měl v plánu. Na druhou stranu je velmi tolerantní a bez problému vysvětlí cokoliv znovu, či se s námi domluví na konzultaci. Zároveň umožňuje kdykoliv komunikovat přes email a konzultovat drobnosti online.
Na hodinách s panem doktorem Campbellem bylo třeba se aktivně a důsledně ozývat, když tempo začalo být příliš rychlé (což se stávalo relativně často :D), ale všechny dotazy byly vždy přijaty maximálně vstřícně a s pochopením. Pan doktor Campbell je velmi inteligentní, hodný a podporující vyučující. Cvičení mi dala výborný základ pro spočtení zkouškové písemky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.01.2025, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Campbell vytváří na cvičení úžasnou atmosféru plnou energie. Pro někoho může být tempo příliš rychlé, ale pokud se člověk nebojí postupovat rychleji a procházet si základy doma, je to úplně jiný pohled na analýzu, než "suché" přednášky. Vyučující je velmi velmi ochotný a zábavný.
prof. RNDr. Stanislav Hencl, Ph.D. [32-KMA], Matematická analýza 1 [NMMA101, cvičení]
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Super cvičící, mrzí mě, že v letním semetru budu mít někoho jiného.
Pan profesor je skvělý, přál bych si ho mít i v dalším semestru (leč bohužel nemáme). Myslím si, že lepšího cvičícího jsem dostat ani nemohli. Vše je přehledně vysvětleno tak, aby všichni rozuměli. Hodiny byly uvolněné a příjemné. Pan profesor aktivně obchází třídu, radí, koriguje, napovídám když někdo něco nechápe tak bez problému vysvětlí a zároveň rozdává i nějaké zábavné průpovídky. Za mě super.
Poznať pána profesora na prednáške bola skúsenosť na celý život, ale poznať ho práve na cvičeniach bolo niečo ešte omnoho lepšie. Vždy ma vedel správne navodiť ak som bol zmätený, prípadne vysvetliť čo robím zle práve vďaka jeho prehladu, na každý maličký dotaz mi zodpovedal tak, že som mu skutočne pochopil. O profesionalite pána profesora niet pochýb pretože to čo sa mu darí predávať študentom je niečo na extrémne vysokej úrovni. Preto môžem prehlásiť, že som sa vždy na cvičenia s pánom profesorom veľmi tešil a som nesmierne rád, že som mal tú česť sa zúčastniť takejto skúsenosti, na ktorú budem ešte veľmi dlho spomínať.
Dobrý profesor, vyučující, cvičící, silné doporučuji. Na cvičeních vždy předvedl vzorový příklad, potom zadal příklady pro nás, a postupně obcházel, jestli někdo nepotřebuje pomoc. Písemky byly střední obtížnosti, kdo nenapsal, tak dostal možnost náhradního termínu, pokud se účastnil cvičení, zápočet nakonec dostal každý, kdo na cvičení a další pokusy písemek chodil.
Kdo dostal pana Hencla na cvika, vyhrál. Tečka.
Při obcházení studentů se snaží nejen napovědět řešení atd., ale hlavně předat tu intuici, jak na příklady jít: "Na kterém sčítanci záleží a který je tam pro srandu králíkům?"
Opravdu si myslím, že mít kohokoli jiného, nejsem ani na poloviční úrovni toho, kde jsem teď. Jsem zdrcen tím, že v LS ho již mít nebudeme.
prof. RNDr. Stanislav Hencl, Ph.D. [32-KMA], Matematická analýza 1 [NMMA101, přednáška]
bolo od začiatku jasné, čo sa od nás očakáva, čiže sa v predmete dalo dobre orientovať a príjemne sa to učilo. prednášky mali štruktúru nastavenú podľa náročnosti preberanej témy, aby sme ju zvládali vstrebať, čo bolo pekné. na každej bol nejaký malý hlasovací kvíz, kde sme mali skúsiť aplikovať čo sa práve odprednášalo, čo tiež pomáhalo s pochopením. u vyučujúceho mi prišlo, že je jeho hlavným cieľom aby sme urobili skúšku a naučili sa základy, čo neviem ako lepšie ešte by sa dalo robiť zo strany prednášajúceho.
čo mi trochu chýbalo bolo asi nejaké obšírnejšie nadšenie z analýzy? niečoho takého som na vysokej škole asi celkovo očakávala viac, alebo neviem ako to lepšie popísať, cítila som ho u seba a spolužiakov, prednášky mi prišli hlavne praktické.
Pan profesor vše výborně vysvětluje, do toho přidává občasné odlehčení v podobě vtipů a různých historek. Celkově mi jeho přístup přijde ze všech vyučujících jako "nejlidštější" a zároveň také nejpoutavější. Snad jedinou výhradu bych měl k rychlosti, která by dle mého vkusu mohla být nižší, ale ve výsledku pan profesor vše několikrát zopakovává, aby to bylo jasné.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Vyučujúci je vždy pripravený a snaží sa učivo podať ľudsky a pochopiteľne, rád zopakuje dôkaz aj odpovie na otázky. Rád porozpráva vtipný príbeh na vyplnenie času medzi dôkazmi. Zápočtové písomky aj skúšková písomka odpovedali prebranému učivu.
Profesor Hencl přednáší skvěle, důkazy často ukazuje jednodušší nebo lépe vysvětlené než jsou ve skriptech, jen je škoda, že nikde nejsou v takové podobě sepsané, jak bývají na přednáškách, je doopravdy užitečné si na přednáškách vše psát.
Pán profesor, z môjho uhlu pohľadu bol výborne pripravený na prednášky a aj keď sme preberali niečo veľmi náročné stále sa mu darilo to udržiavať vo veľmi pohodovej atmosfére čo je za mňa nesmierne náročné urobiť ale predsa pán profesor mal celú prednášku veľmi výborne zvládnutú. Preto pre mňa nebolo prekvapením, že keď sa vedelo, že bude prednášať práve pán profesor Hencl, prednášková sála sa veľmi naplnila (v pomere s ostatnými predmetmi). Čo som veľmi ocenil a pomohlo mi chápať dôkazov, ktoré robil na tabuli bolo aj také "neodbornejšie vysvetlenie" aby človek pochopil čo sa deje. A samozrejme dotazov po prednáške mal niekoľko, ktoré sa mu za mňa vždycky podarilo zodpovedať výborne ale aj s humorom.
Kdybych mohl ohodnotit lepší známkou, ihned bych tak udělal.
Z pedagogického hlediska je pan Hencl to nejlepší, co si můžete přát. Nejenže dokáže látku perfektně vysvětlit, ale na studentech mu záleží a je to vidět - nebojí se cokoli zopakovat, znovu vysvětlit, či zpomalit tempo výkladu - stačí se jen zeptat :).
A jakoby tohle nebylo dost, tak hodiny s ním mají příjemnou, přátelskou atmosféru - jsou až zábavné. Prostě top.
Přednášky s prof. Henclem jsou opravdým klenotem. Výklad je přesný a jasný, prof. Hencl vždy odpoví na položený dotaz a také dělá maximum pro to, aby studentům byly koncepty jednodušší k pochopení. U zkoušky je přístup a hodnocení také velmi férové.
Vynikající přednášející, jeden z nejlepších na celé fakultě. Pan profesor přednáší zapáleně a energicky, rád odpovídá na otázky (na které se díky jeho přívětivosti nemusíme bát ptát), a jeho přednášky jsou velmi zábavné. Občas přednášku přeruší krátkou historkou či zkušenosti, což je nečekaně geniální způsob, jakým si pan docent udržuje tempo, aby si studenti stihli dopsat poznámky na tabuli. Povahově je pan docent velmi přívětivý, je velmi lidský a empatický, a pokud má student s něčím problém, tak rád pomůže. Líbí se mi způsob, jak vždy na konci důkazu celý důkaz ještě jednou shrne.
Letos se u zkoušek změnilo hodně věcí k lepšímu - písemná a ústní část jsou navzájem oddělené, a pokud se nám nepovede ústní část, tak si nemusíme opakovat písemnou. Obě tyto změny jsou naprosto fenomenální, a přijdou mi velmi rozumné a smysluplné. Velmi se mi líbí nový teoretický příklad v písemné části, je to velmi chytrý způsob, jak propojit písemnou a ústní část zkoušky. Velmi se mi líbí i nová otázka na implikace, je to upřímně má nejoblíbenější část celé zkoušky, jenom mě mrzí, že její jediný účel je pomoci studentům, kteří by si chtěli zlepšit známku. Líbí se mi, že jsme si na písemnou část mohli nosit tištěné/psané poznámky, abychom se nemuseli šprtat dvacet různých derivací/známých limit.
Líbí se mi rozložení stránky předmětu, a velmi se mi líbí, že si můžeme bodování písemné části zkontrolovat online. Vadí mi, že na stránkách není vzorové řešení testů, abychom si mohli naše výsledky s něčím porovnat. Mrzí mě, že v sylabu přednášky chybí důkazy jednotlivých vět, ale naštěstí má pan profesor k dispozici nahrávky z doby Covidové, které rozsahově odpovídají obsahu přednášky.
Naprostá většina učiva se (aspoň v mém případě) dala pochopit na přednášce: rozebrána myšlenka, proveden důkaz, zrychlené opakování; vše v kontextu využitých dřívějších vět. Kde se dalo, nakreslen obrázek nebo příklad. Průběžná kontrola, kdo se chytá, pomocí hlasování. Dobře definované požadavky na zkoušku. Jen tak dál; těším se na příští semestr.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Perfektní styl přednášení (srozumitelný i poutavý) i vstřícný přístup u ústní zkoušky
Místy do výkladu vměšuje látku nad rámec MA1, což je z mého pohledu spíše na škodu, i když pan profesor to zjevně míní jako zajímavost. Jinak se jeho přednášky velmi příjemně poslouchají.
DTTO, navíc bych dodal, že hodnocení u zkoušky a zápočtových písemek (kterou jsem ještě neměl, ale dostali jsme zatím nějaké informace) je hodnocení snad nejvíce férové, jaké by mohlo být :)
prof. RNDr. Miroslav Hušek, DrSc. [32-KMA], Matematická analýza 1 [NMMA101, cvičení]
veľmi sa mi páčilo, že ma hodiny nútili premýšľať a nie len precvičovať nejaký overený postup. znamenalo to, že si človek musel dohľadávať príklady a učiť sa postupy častejšie sám, ale mne to konkrétne vyhovovalo, lebo sme sa na cvičenaich dozvedali nejaké rozširujúce informácie aj mimo prednášku, alebo zaujímavé príklady. tiež som mala pocit, že keď sme nad nejakým problémom rozmýšľali, že môžem povedať hocijaký nápad, aj keď si ním nie som istá, lebo mi priestor prišiel dostatočne otvorený na diskusiu bez súdenia. na cvičenia som sa tešila
Oceňuji lidský přístup pana profesora. Na prvních několika cvičeních jsme všichni trochu znejistěli, když považoval některé známé nerovnosti za triviální k dokázání, ale potom už vše probíhalo bez problémů.
Cvičení s prof. Huškem splnilo má očekávání. Bylo probráno vše co student potřebuje k dalšímu samostudiu, pokud bylo něco nejasné, nebyl pro cvičícího problém nejasnosti objasnit. Hodnocení zápočtových písemek bylo nanejvýš férové.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Profesor Hušek je akademická zbraň, ví všechno a je vidět na něm, že tyto znalosti chce podat dál, úspěšně mě připravil na zkoušku, ale věnuje se i znalostem nad rámec zkoušeného učiva. Výborný cvičící.
Kaplický se samozřejmě snažil nám látku z přednášky dovysvětlit, ale málokdy se stalo, že bych to od něj pochopil. Málo jsme počítali limity a derivace a obecně mi cvičení moc nepomohlo s počítáním příkladů. Pořád jsme jen něco dokazovali (stejně to pochopilo jen pár vyvolených), ale vlastně to vůbec nebylo potřeba umět ke zkoušce a místo toho jsme mohli obyčejně počítat.
Cvika s Kaplickým probíhaly tak, že na začátku předvedl pár příkladů, pak nás nechal počítat a jen obcházel a případně radil, což je podle mě super způsob výuky. Občas mluví trochu zmateně, ale je moc hodnej.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Výborná cvičící!!!!! Stihla jsem se přepsat na toto cvičení. Doporučuji spěchat se zápisem, jelikož do druhého semestru se všichni dozvědí, jak je skvělá a už nezbude místo.
Cvičení jsem vnímal jako velmi přínosná. Atmosféra byla fajn a nebál jsem se ptát na dotazy, které mi byly vždy ochotně vysvětleny. Bylo vidět, že vyučující jde o to, aby látku studenti pochopili, a že je tu pro nás. Kdykoliv jsem totiž potřeboval konzultaci, tak nebyl problém se domluvit. Komunikace byla příjemná a bez problémů (i po mailu jsem dostával odpovědi velmi svižně). Na konzultacích byla atmosféra taky moc dobrá a jsme rád, že jsem jich mohl využít. Tempo přednášení nových témat na cvičeních bylo poměrně rychlé, ale chápu, že to jde jen těžko všechno stíhat...
Alberto Nicolardi, 16.02.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělá vyučující. Látku vysvětluje velmi srozumitelně, během hodiny se staví u každého a ptá se, zda máme nějaké problémy s řešením nějaké z úloh, což dává prostor zeptat se na otázky, za které by se člověk mohl stydět před ostatními. Vše se odehrává ve velmi přátelské a pohodové atmosféře. Navíc je na jejích stránkách vše vyřešeno, navíc je zde také spoustu jiných materiálů, například pexeso na derivace. Není vůbec nic, co by šlo vytknout.
Velmi kvalitní cvičící. Pravděpodobně nenaleznete pedagoga s lépe připravenými hodinami. Materiály, které jsou rozdávány studentům, skvěle provedou daným tématem, neboť se sestávají z potřebné teorie a příkladů, jejichž náročnost postupně vzrůstá. Ba co více, každý ze zadaných příkladů je na stránkách cvičící řešen. Nutné je rovněž vypíchnout s jakou ochotou je přistupováno ke studentům, máte-li tedy možnost se na toto cvičení přihlásit, pak tak jistě učiňte.
Cvičení jsem vnímal jako velmi přínosná. Atmosféra byla fajn a nebál jsem se ptát na dotazy, které mi byly vždy ochotně vysvětleny. Bylo vidět, že vyučující jde o to, aby látku studenti pochopili, a že je tu pro nás. Kdykoliv jsem totiž potřeboval konzultaci, tak nebyl problém se domluvit. Komunikace byla příjemná a bez problémů (i po mailu jsem dostával odpovědi velmi svižně). Na konzultacích byla atmosféra taky moc dobrá a jsme rád, že jsem jich mohl využít. Tempo přednášení nových témat na cvičeních bylo poměrně rychlé, ale chápu, že to jde jen těžko všechno stíhat...
Úžasná cvičící, na jejíž cvika se člověk vždy moc těší. Novou látku umí velmi dobře vysvětlit, je vždy ochotná poradit. Na cvičeních vždy panuje příjemná atmosféra. (A dinosauři a čokoládový bonbon jsou super věc.)
Za mě nejlepší cvičící na matfyzu. Velmi milá, vstřícná, ochotná s čímkoliv poradit. Na začátku cvičení vždy probere teorii potřebnou k výpočtům a poté vše vysvětlí na vzorovém příkladu. Cením zejména to, že neočekávala, že po jednom vysvětlení budeme hned vše chápat. Zápočtový test odpovídal příkladům, které jsme na cviku počítali, dobře připraví na zkoušku.
Má skvěle zpracované materiály, na stránkách jsou vzorová řešení ke každému příkladu ze cvika. Je tam také řada odkazů na další příklady podobné těm zkouškovým.
Jakub Mošovský, 30.01.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Úžasný přístup jak během semestru tak při zkouškovém, zábavné a maximálně užitečné cvičení, nemám námitky
Cvičení, kam se opravdu vyplatilo chodit. Paní Kuncová měla celý semestr pečlivě naplánovaný, probrat se stihlo všechno a na každé téma byl přiměřený čas. Osobně oceňuji také množství různých praktických rad, jak u zkoušky zmírnit bodové ztráty, když si něčím člověk není úplně jistý. Snad jediný námět ke zlepšení je ten, že se na cvičeních hodně času stráví lehčími příklady ze začátku a na příklady zkouškové obtížnosti tolik času nezbyde.
Myslím si, že keď ide hodnoteniu doktorky Kuncovej dá sa rozprávať len v superlatívoch. Jej pripravenosť a globálne spracovanie každej jednej problematiky, na ktorú študent môže naraziť je v skratke fenomenálna. Ponúka kvantum skvelých odkazov a jej pripravenosť môže ísť ako príklad mnohým. Pokiaľ niekto nepochopý jej vysvetleniu tak je podľa môjho názoru už stratený nakoľko také vysvetlenie aké vie ponúknuť doktorka Kuncová je priam nepochopeniavzdorné. Teším sa na ďalšie cvičenia.
Naprosto vynikající cvičící, bezesporu jedna z nejlepších na celé fakultě, všichni se o její cvičení perou. Je nesmírně těžké popsat všechno, co si na jejích cvičeních vážím, protože paní Kuncová je tělem i duší člověk, který do své práce dává 200% a velmi se o své studenty stará, a my ji za to máme moc a moc rádi.
Líbí se mi obsah cvičení, probíraná látka dává smysl, dává smysl, proč probíráme zrovna to či ono, na stránkách má řešení příkladů. Moc se mi líbí, jak interaktivně přistupuje k učení dané látky - obrázky, grafy, pexeso, skupinové práce, atd; neznám jediného cvičícího, který by do přípravy hodin dával tolik času a energie, jako paní Kuncová. Líbí se mi, že zadání cvičení obsahuje i důležité věty a definice, abychom věděli, jak se s daným tématem poprat, myslím si, že by něco podobného měla být standardní praxe na cvičeních jako takových.
Moc se mi líbí, že nám kontroluje zkouškové příklady na cvičením, abychom věděli, co máme čekat. Načasování bych možná posunul až na následující hodinu, někdy je těžké setkat se s tématem a hned ho použít na zkouškovém příkladu, ale samo o sobě mi to přijde naprosto úžasné.
Konzultace jsou také úžasné. Velice se mi líbí, že konzultace můžeme mít i online, a že si můžeme stáhnout záznamy z konzultací, abychom se na ně podívali později.
Dinosauří samolepky jsou super. Studenti matfyzu se často bojí chodit k tabuli, a moc se mi líbí, jak se nás paní Kuncová snaží motivovat.
Moc mě těší, že je paní Kuncová na hodinách otevřeně inkluzivní, a že je velmi milá a vlídná. Mám pocit, že se na jejích hodinách mohu skutečně cítit bezpečně, a velmi si toho vážím.
Cvičení paní Kuncové jsou jedním z hlavních důvodů proč jsem já (a i spousta dalších) zvládl úspěšně složit zkoušku. Cvičení jsou velmi dobře sestavena a látka je vždy dopodrobna vysvětlena. Paní Kuncová se na cvičení stíhá věnovat všem a zároveň stíhá pomáhat i jednotlivcům s případnými nejasnostmi. Její materiály jsou velmi kvalitní a jsou využívány i studenty, kteří paní Kuncovou nemají. Cvičení paní Kuncové jsou nejlepší přípravou, kterou může student ke zkoušce mít.
Díky. Jsem ráda, že to pomohlo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vynikající schopnost vysvětlit látku a motivovat studenty (samolepky a razítka :) ). Zpracování řešení příkladů je velmi pochopitelné a během hodin máte vždy co dělat.
Paní doktorka má skvělý přístup ke studentům i k vlastnímu výkladu látky. Vždy se snaží rozvrhnout cvičení tak, aby byl dostatek času na předvedení vzorových příkladů a zároveň na samostatnou práci studentů. Aktivně se snaží individuálně vysvětlit případné nejasnosti, a to velice přívětivým způsobem s dávkou trpělivosti. Srozumitelnost jejího výkladu je velmi vysoká.
Cvičící byl ochotný a snažil se odpovídat na dotazy. Bohužel byl ale velmi chaotický, při počítání příkladů na tabuli jsem se tudíž často ztrácel/a. Ocenil/a bych, kdyby k příkladům ze cvičení byla k dispozici i řešení s postupem.
Jako velké mínus vnímám také to, že látka probíraná na cvičeních předbíhala přednášku, takže se nebylo možné "opřít" o znalost teorie.
Někdy poněkud zapomnětlivý cvičící, který je ovšem vždy pozitivně naladěn a je schopen a ochoten cokoli vysvětlit a s čímkoli pomoci, popř. odkázat na dobré zdroje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Jarda bol naozaj výborný, a hoci sa zdal trochu neorganizovaný, robil toho pre nás veľa, dostali sme množstvo materiálov ktoré iní cvičiaci nerozdávali a prebrali sme presne to čo bolo treba. Na skúšku nás pripravil výborne a priniesol prijémnú mladú energiu - cvičenia boli zábavné a nenútené. Naozaj dobrá práca.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2025, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Jarda je borec.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Jarda na mě ze začátku působil trochu zmatečně, ale když si člověk navykne na jeho styl, tak to nakonec je moc fajn cvičící. Jen bych vytkla pozdní dodávání řešených cvičení.
Na vyučujícím nejvíce oceňuji jeho přátelský a uvolněný přístup, který dokáže vytvořit příjemnou atmosféru na cvičeních. Po pár suplovaných hodinách a konzultacích s kamarády z jiných paralelek jsem dospěl k názoru, že jeho styl a forma výuky mi ze všech vyučujících vyhovuje nejvíce. Velmi si cením jeho schopnosti vysvětlovat látku jasně a srozumitelně, díky čemuž je látka mnohem pochopitelnější.
Oceňuji také jeho dochvilnost, připravenost na hodiny a rychlé odpovědi na všechny dotazy, ať už během cvičení, nebo mimo něj. Navíc jeho přístup k jednotlivým studentům je velice individuální.
Zápočty u něj probíhají naprosto férově a je vidět, že se snaží studentům vyjít vstříc. Tento přístup z něj dělá jednoho z nejlepších vyučujících, se kterými jsem se dosud setkal.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Na panu profesorovi je vidět, že je profík v tom co dělá, proto byly občas dotazy odbity slovami ,,To je triviální" a ne moc dukladně dovysvětleny. Po čase se ale dalo zvyknout na tempo cvičení a když si k tomu člověk sedne i doma, na zkoušku bude dobře připraven, takže hodnotím pozitivně. Se zápočtem problém vubec není.
Za mě jednoznačně nejlepší cvičení semestru. Pan profesor Pick je skvělý cvičící se smyslem pro humor. Cvičení mě skvěle připravila na písemnou část zkoušky, takže jsem doma na písemnou část už nemusel trávit příliš času. Na jeho cvičení panuje uvolněná atmosféra, kdy většinou ukazuje na tabuli, jak se co má řešit. Občas to okoření nějakou teoretickou úlohou či poví nějakou historku ze života. Na jeho cvičení jsem se vyloženě těšil. Mohu vřele doporučit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Skvělý humor a opravdová kapacita. Cvičení s ním jsou opravdu zábavné a i když jsem šla na cvičení s tím, že látce úplně nerozumím, na každé cvičení jsem se těšila.
Vyučující je očekávatelný a spravedlivý, takže je dost předem řečeno, co vše je třeba umět ke zloušce i k zápočtu. Hodina však probíhá způsobem opisováním skript na tabuli a přednášející jen občas dodal nějakou poznámku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Pan profesor Pick robí čo sa dá, aby horu dosť náročnej a niekedy zbytočne pôsobiacej teórie urobil záživnou a pochopiteľnou. Myslím, že si plne uvedomuje, že učí v prvom semestri asi najťažší a najobávanejší predmet, a snaží sa všetkým pomôcť prejsť - na skúške bol veľmi milý, prívetivý a rovnako ako na prednáškach vtipný. Naozaj dobrý výber profesora na tento predmet.
Alberto Nicolardi, 15.02.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Ač jsme většinu času strávili probíráním definic a důkazů (za což jsem vděčný, učit se z nahrávky je pro mně mnohem jednodušší než učit se ze skript) a na mnoho jiného nezbyl čas, prof. Pick nám často představil "ideu" tvrzení: něco, čeho se snažíme dosáhnout nebo jakým způsobem toho dosáhneme. Navíc přednášky vždy pojal s humorem a jsem rád, že mým vyučujícím tohoto obtížného předmětu byl právě on
Matematické koncepty vysvětluje srozumitelně a ochotně odpovídá na dotazy studentů. Tempo přednášení je ideální pro zápis poznámek. Příprava přednášejícího na přednášky je k dispozici na jeho webových stránkách, což pomáhá při učení ke zkoušce a v případě, že student nepochopí část výkladu na přednášce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2025, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan Profesor pick vysvětluje látku formou, kde mi přijde že pouze předčítá skripta a opisuje je na tabuli. To mi přišlo odrazující a na přednášky jsem přestal chodit někdy v polovině semestru. Chtělo by to nějak zabalit celé téma, propojit vše nejen odkazy na předešlé věty v důkazech.
Kolikrát profesor Pick začal dokazovat větu u které jsem si nedokázat zcela představit co vlastně říká. V důkazu jsem nevěděl co vlastně děláme do posledního momentu. Kdyby pan Pick Nejprve vysvětlil o co se snažíme a jak vlastně větu dokazujeme a nakonec jen shrnul jaké kroky jsme podstoupili, abychom větu dokázali, tak by přednášky byly mnohem stravitelnější.
Styl p.p. Picka má své výhody i nevýhody. Velkým plusem je jeho pečlivost - tabule je přehledná, vše je vysvětleno a velmi podrobné zápisky z přednášky, které dává na web jsou vynikající studijní materiál. Někdy je té pečlivosti ale příliš, nemyslím si třeba, že je nutné psát celý výklad na tabuli slovo od slova. U důkazů je to samozřejmě žádoucí, ale bez doslovného vypisování každé poznámky pod větou bychom se podle mě obešli a ušetřený čas by se mohl věnovat například ještě jednomu shrnutí důkazu nebo nějakému méně formálnímu vysvětlení než pouze přepisu skript na tabuli. Kromě toho jsem si ale p.p. Picka dost oblíbil, přednášky byly přátelské (stejně jako ústní část zkoušky) a pravidelně je prokládal různými vtípky a zajímavostmi.
Naprostá většina přednášky byl postupný výklad definic, vět a důkazů, které pan přednášející psal na tabuli. Velmi mi pomohlo, že u (pro nás prváky) náročnějších důkazů začal před důkazem vždy "ideou" třeba s ilustračním obrázkem, aby člověk věděl, co si pak pod formálním důkazem reálně představit. Také mi to pomohlo s udržením pozornosti (s čímž jsem na přednáškách mívala občas problém). Jelikož hlavním studijním materiálem byly zápisky z přednášek, oceňuji čitelné písmo na tabuli i zápisky v pdf na webu. Trošku mě mrzelo, že přednášky nebyly streamované (když je člověk trochu nemocný, tak by to ocenil), ale všechny byly nahrávané a další den k dispozici na webu, takže si je šlo přehrát zpětně.
Zkouška je náročná, je třeba si na ni nechat dost času, ale dá se zvládnout. Termíny zkoušek byly na webu ještě dlouho předtím, než byly v SISu, stejně jako požadavky - oceňuji, že jsem přesně věděla, co se mám ke zkoušce naučit.
Jakub Mošovský, 30.01.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zábavné přednášky, dobře vysvětlená teorie a dobrá organizace zkoušek, nemám námitky.
Sympatický vyučující s výbornými vysvětlovacími dovednostmi, který ke všem studentům přistupuje s velkým respektem. Jeho přednášky nejsou jen poučné, ale i zábavné – díky jeho vtipu a příjemnému projevu se dobře poslouchají. Navíc jsem se na nich přiučil i novým slovům mimo matematiku, například co znamená „katarze“.
Pick věci vysvětluje dobře a líbí se mi jeho přístup k matematice, kdy často mluví odlehčeně a trochu i vtipně. Také má zajímavý způsob mazání tabule, ale maže ji nejlépe ze všech.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 1 [NMMA101, cvičení]
V hodinách byly probírány lehčí příklady než na zkoušce a cvičení bylo probírána látka napřed oproti přednášce. Předmět není ucelený, protože každý cvičící probírá látku v jiném pořadí a v jiné obtížnosti.
Materiály byly dobře strukturované a výborně pokryly témata ke zkoušce.
Alberto Nicolardi, 16.02.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět je dobrou přípravou na zkoušky je přístupných mnoho materiálů k procvičování. Kvůli rozložení témat cvičení často předbíhá přednášku, takže občas člověk nezná důvod fungování něktrých metod použitých k řešení úloh (např. podmínky u VOLSF).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Dobrá príprava na skúšku, no aj priebeh aj kvalita prípravy naozaj veľmi záležia od cvičiaceho. Nie všetci mali materiály (tu zachraňovala všetkých p. Kuncová s jej stránkou). Náročnosť odpovedala nárokom predmetu - jednoduché to nebolo, no dalo sa zvládnuť.
Cvičení mi přišlo přínosné pro zopakování a upevnění látky z přednášek a i pro nácvik počítání. Jen mě mrzí, že ze začátku často cvičení nenavazují na přednášku a spíš ji předbíhají. Také mi přišly velké rozdíly v tématech probraných na jednotlivých cvičeních - vím, že jsme někdy byli pozadu za jinými paralelkami, nebo naopak někdo za námi.
Jakub Mošovský, 30.01.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Příště se rozhodně budu učit víc během semestru, hodí se to aby pak zkouškové nebylo peklo
Mám analýzu velmi rád, je to hlavní důvod, proč jsem se na mffuk hlásil. Přál bych si více hodin cvičení, ve kterých by se dalo průběžně opakovat minulé temata.
Cvičící se vždy snažil nám látku vysvětlit, ale málo jsme počítali příklady a jen jsme pořád něco dokazovali a vlastně nám to je ke zkoušce k ničemu. Na tomto cvičení jsem sám počítal jen zřídka. Cvičení také nenavazovalo na přednášku.
Cvikám z MA nemám čo vytknúť. Pripravujú študenta skvelo na to čoho čaká sú skvelo rozdelené. Nie je tam konzistencia s prednáškou ale to nepovažujem ako problém nakoľko keď daná téma na prednáške príde máme už nejaký pohľad do aktuálnej problematiky. Zakaždým je to obdoba písomnej časti skúšok.
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení z analýzy byly super, bavilo mě to. Materiály jsou dostupné na webu pana profesora i s řešením (až na výjimky), což je ideální pro domácí přípravu. Zápočtové písemky byly za mě přiměřeně obtížné, není to nic extra hrozného.
S cvičeními z matematické analýzy jsem docela spokojený. Obsah cvičení dává smysl, netrávíme příliš moc času tématy, se kterými se už pravděpodobně nesetkáme, a jsem spokojený se strukturou a obtížností zápočtových testů. Možná, že by stálo za to zauvažovat nad nějakými kvízy, které by se týkaly probírané látky z přednášky, něco podobného, jako ty, které máme na lineární algebře. Nejsem si jistý, jestli je analýza vhodný předmět pro takovéto kvízy v porovnání s lineární algebrou, ale možná by to pomohlo s hlubším pochopením teorie, aby studenti nějak intuitivně chápali, co se v té analýze děje.
Organizácia cvičení bola veľmi moc super kde som mal pocit, že som skutočne pochopil tomu čo sa deje na prednáške. Zohranosť s prednáškou bola sto percentná. Youtube videá na cvičenia boli taktiež dostupné, čo bolo za mňa veľmi super.
Cvika z Matalýzy byla prostě efektivní. Účelem je si započítat a procvičit si aplikování přednášených vět a tvrzení v praxi. Ze začátku to může jít dost z tuha, ale výběr příkladů je kvalitní - kdo je poctivě propočítá (někdy to znamená doma), má velkou šanci zkouškou alespoň projít.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zkouškové příklady a příklady o cvičeních jsou náročností trochu někde jinde.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Kromě skvělého přednesu musím ocenit i vtipné poznámky a historky, kterými je hodina protkaná.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 1 [NMMA101, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
bylo fajn, že hned na začátku byl vypsaný tvar zkoušky a seznam požadavků, který se jen trochu zmenšil, a v rozumný čas předem byly zveřejněny falešné zápočtové písemky + byly záznamy i poznámky z přednášek online
Předmět je srozumitelný a látka je dobře spracována. Problémem bylo, že na cvičení jsme používali látku z přednášek, které ještě neproběhli, a tak musel cvičící látku v rychlosti vysvětlit a na přednášce člověk poslouchal to, co již celkem uměl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Predmet plný šialeného množstva teórie, pri učení ktorej budú všetci trpieť, a o nič jednoduchších príkladov. Asi mnohí by súhlasili, že nároky na teóriu sú trochu pritiahnuté za vlasy. Každopádne sa ho netreba obávať až tak, no záživné to rozhodne nie je.
Alberto Nicolardi, 15.02.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Stejně jako mnoho dalších jsem zpočátku bojoval s tímto předmětem: je to dost velký skok od střední školy a jelikož je přednáška dvakrát týdně, není mnoho času na oddech. Pokud se vám však podaří dostat přes změť symbolů a defdinic, je samotná látka celkem elegantní a zajímavá, ač rozhodně ne jednoduchá.
Nemám nic proti náročnosti předmětu, která k němu prostě patří a se kterou každý počítá. Ale zdálo se mi, že už tak dost těžký předmět byl ještě o něco ztížen svou organizací. Třeba rozvržení zkoušek - nejprve mezi nimi byla dva týdny pauza, potom dvě zkoušky obden a pak zase dva týdny pauza. K tomu začátek zkoušky vždy již v 8 hodin ráno, což při hodinovém dojíždění znamená celkem brzké vstávání, přitom tolik času na opravu nejspíš potřeba není, když jsme výsledky měli ve dvě odpoledne. A ačkoli to není moc pravděpodobné a na ústní části zkoušky jsou všichni dost příjemní a hodní, tak opakování písemné části při případném neúspěchu u ústní je taky zbytečně přidaný stres pro studenta, který již jednou početní část úspěšně zvládl. Nejsou to sice zásadní problémy, ale zrovna u předmětu, který je dost složitý sám o sobě by mohla být organizace o něco vstřícnější.
Přednáška byla velmi dobře strukturovaná, myslím, že kromě analýzy jsem se naučila dost z formálních věcí z matematiky (třeba jak exaktně formulovat věty a důkazy). Což hezky doplnilo ostatní předměty - které byly na první pohled podávané o něco živěji a zajímavěji, ale kdyby na tom byla analýza podobně, myslím, že bych měla mezery třeba právě ve schopnosti formulace důkazů. Trochu mi chyběly nějaké domácí úkoly přes rok - ve srovnání s lineární algebrou jsem si na začátku zkouškového z analýzy pamatovala mnohem méně.
Jakub Mošovský, 30.01.2025, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Je toho hodně, doporučuji se učit už během semestru trošku, ať toho není hodně najednou
Velmi zajímavý, přínosný a důležitý předmět. Struktura semestru mi vyhovovala – látka na sebe logicky navazovala a byla podaná tak, že se dala dobře vstřebat. Celkově jsem byl s průběhem výuky spokojen.
Předmět je těžký a přednáška často vůbec nesouvisela se cvičením. Na druhou stranu oceňuji poznámky z přednášky od Picka.
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velice zajímavý předmět. Bavil mě, i když jsem už měl nějaké předchozí zkušenosti s danou látkou. Někdy bylo tempo trochu rychlejší, než by mi vyhovovalo, ale výklad byl pořád srozumitelný.
Předmět jsem si jako jeden z mála oblíbil. Oceňuji provázanost a praktické využití různých vět atd. při počítání. Zároveň cením fakt, že se zkoušelo jen to, co bylo řečeno na přednášce.
MA bola za mňa nesmierne farebný predmet, kde rozhodne nechýbala divokosť tém. Jeho rôznotvarosť ma veľmi bavila a mal som pocit, že každá jedna prednáška je diametrálne odlišná od tej predošlej. Veľmi veľké plus bolo youtube spracovanie pánom profesorom Henclom, na ktoré sa dalo aj odkazovať a človek ak niečo nepochopil na prednáške bolo si veľmi jednoduché dohladať dané video a pochopiť to na viackrát. Nemám čo vytknúť.
Ze začátku se mi předmět zdál poněkud nesourodý, ale od kapitoly 2 (posloupnosti) již nabyl jasného směru. Samozřejmě se nejde příliš do hloubky, ale to asi není (jakožto úvodní předmět) na škodu. Jen mě trochu mrzelo, že nebyla nějaká odpovídající skripta jako v LG1.
Z analýzy mám upřímně panický strach, bezesporu se jedná o nejtěžší předmět v prvním ročníku. Letos se hodně věcí změnilo k lepšímu, hlavně co se týče obsahu a zkoušky.
Obsah předmětu je rozhodně příjemnější. Každá věta z přednášky hraje nějakou roli, a nikdy jsem neměl pocit, že jsme se museli něco učit jenom kvůli tomu, abychom se to naučili, konec a basta fidli. Vadí mi, že nemáme nějaká sjednocená skripta z matematické analýzy, máme sice předběžnou verzi, ale jsou hrozně nahuštěná a pro potřeby běžného studenta téměř nerozluštitelná.
Zkouška je oproti minulému roku mnohem přístupnější, což beru jako OBROVSKÉ plus. Písemná a ústní část jsou navzájem rozdělené, a pokud se nám nepovede ústní část, tak si nemusíme opakovat písemnou část, změnilo se ještě pár věcí, ale to už je jenom taková omáčka, ty hlavní dvě jsou oproti všemu ostatnímu naprosto monumentální, a jsem za ně neskonale vděčný.
Zkouška je tedy mnohem více "user-friendly", ale pořád je velmi náročná, což podle mě souvisí se strukturou samotné zkoušky. U ostatních předmětů se můžeme nějak opřít o to, co nám jde nejvíc, v diskrétce i lingebře máme otázky na důkazy, ale pokud nám nevadí trojka, tak je v obou předmětech možné napsat zkoušku bez toho, aniž bychom museli něco dokázat. U analýzy tomu tak není, protože má samostatnou ústní a písemnou část, a co hůř, z obou částí potřebujeme získat nějaký minimální počet bodů k tomu, abychom prošli. V ústní části musíme správně napsat aspoň jeden důkaz, a pokud nám nesedne zadání, tak bohužel máme smůlu.
Nová teoretická otázka v písemné části je super, a nová otázka na implikace je naprosto úžasná (upřímně se jedná o nejzábavnější část celého testu), protože v obou případech máme šanci využít naučenou teorii v praxi. Mrzí mě však, že implikace slouží pouze od toho, aby si člověk mohl zlepšit známku z testu, a jinak ne. Myslím si, že by na ústní části měla být aspoň jedna další otázka, buď na implikace, nebo třetí důkaz, aby se předešlo situacím, že si student vylosuje zrovna ty věty, které mu nejdou, a potom má smůlu na ústní část jako takovou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výborná prednáška. Nemám čo vytknúť. Privítal by som teoretické domáce úlohy, ktoré by mi pomohli prinútiť sa učiť sa teóriu počas semestra.