AnketaAnketa(verze: 718)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Branda, Ph.D. [32-KPMS], Úvod do optimalizace [NMFM204, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vyučující by se měl sejít se cvičícím a dohodnout se, kdo co učí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pan docent přednášel velice dobře. Tempo výkladu bylo pohodové (obzvlášť v porovnání s kalkulem), spousta věcí se tedy dala pobrat už při přednášce. Výhodou byla určitě tištěná skripta, člověk se tak mohl více soustředit na samotné pochopení látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Žasl jsem, že má pan Branda tolik času, že může za každou třetí větou z látky doplnit osobní (častokrát dle mého naprosto nerelevantní) komentář. Bez nich bychom toho 100% stihli více probrat. Určitě zkuste, zda dokážete během poslechu multitaskovat. Případně jestli nebudete preferovat jen čtení skript.

Jinak mě pan Branda svým přednesem ani neurazil, ani nepřekvapil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Přednášky byly spíše teoretické, pod různými písmenky si pak člověk těžko představoval, co skutečně znamenají. Na tohle jsme byli upozorňovaní už předem, ale otázka je, jak moc by se s tím ještě dalo pracovat. Co mi ale vadilo více je, že byli se cvičícím naprosto nekoordinovaní a ani jeden netušil, co se dělo na hodinách toho druhého. Stávalo se tak, že se cvičily věci, které jsme na přednášce ještě vůbec neměli, na druhou stranu jsme na přednášce dělali věci, které se cvičily až na konci semestru (což byla pořád lepší varianta). Na druhou stranu oceňuji atmosféru, která panovala na přednáškách a zkouška je přiměřená obtížnosti předmětu, oceňuji i možnost konzultací - jak během semestru, tak i během zkouškového.
Vít Gocman, 07.01.2025, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Dobře se poslouchal a byl velice příjemný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.01.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Casto pretahuje prednasky
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vždy připravený, na dotazy odpovídá, tématu rozumí, velmi příjemný a lidský. Zkouška až překvapivě lehká ..mělo by být nutné umět i důkazy, přeci jen jsme na mff. Avšak její strukturu, teoretické otázky + následné aplikování teorie na příkladech, velmi oceňuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
výborný, svěží vyučující
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velice poutavý a zábavný výklad obohacený o zajímavé aplikace v praxi a návaznosti na jiné předměty. Docent byl vždy ochotný odpovídat na položené dotazy v průběhu přednášky a vždy byl dobře připravený.
Ing. Vít Procházka, Ph.D. [32-KPMS], Úvod do optimalizace [NMFM204, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičící měl velmi dobré studijní materiály, které zveřejňoval na své stránce. Moc mi pomáhaly při učení se na zápočet i zkoušku. Samotná cvičení se nesla v pohodové atmosféře a tempo nebylo zběsilé, takže měl člověk dost času se nad vším zamyslet a porozumět převážné většině principů. Jediný nedostatek vidím v nepříliš velkém množství příkladů na další procvičování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přímo klenot, nemohu než doporučit. Člověk z oboru (takže z první ruky ví o čem mluví), skvěle připravené a hodnotné materiály (které dává ke stažení na svůj web).

Látku se snaží nejen zopakovat/dovysvětlit, ale též ukázat interpretaci či různé náhledy a nechybí ani ukázky na příkladech/geogebře/... Navíc vždy ochoten odpovědět na dotaz/poradit (a kdo se bojí, může anonymně přes slido). Prostě palec nahoru, jen tak dál.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičící a přednášející byli naprosto nekoordinovaní a ani jeden netušil, co se dělo na hodinách toho druhého. Stávalo se tak, že se cvičily věci, které jsme na přednášce ještě vůbec neměli, na druhou stranu jsme na přednášce dělali věci, které se cvičily až na konci semestru (což byla pořád lepší varianta). Na druhou stranu oceňuji dostupné materiály na stránkách cvičícího, jeho včasné reakce na emaily s dotazy a to, že se průběžně snažil kontrolovat, jestli probíraným tématům rozumíme a neměl problém se k dané věci i několikrát vrátit, pokud to bylo potřeba (a měl na to i na cvičeních vyhrazený čas - nebylo to na úkor něčeho jiného). Líbil se mi též jeho přístup k zápočtovým úlohám, které byli spíše na naši zodpovědnost a nestrašil nás s deadliny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2025, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičící se velice snažil, často dával příklady z praxe, opakoval z přednášky, fajn byly kvízy během cvičení. Celkově bych ale ocenila více příkladů na procvičení během cvik, aneb zkusit si sami třeba tři místo jednoho, ubrat teorii.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
dostatek ruznych materialu na webove strance cviciho. ocividny osobni i pracovni zajem cviciho o obor. vlastni vyukova nebo zajimava videa k predmetu. lidsky pristup k opravovani uloh nebo testu
Vít Gocman, 07.01.2025, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Neskutečně milý a usměvavý, věnoval se i tématům předešlým a za mě vysvětloval dobrým templem. Sice se na hodině probralo méně příkladu. Nicméně všechna vzorová řešení nám byla zaslána a ta vysvětlila problematikou do toho nejmenšího detailu a musím ocenit a i Python kód k některým úlohám.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.01.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cviciaci velmi dobre vysvetluje, ocenujem ankety cez slido, ktore zaviedol
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Vyučující je vstřícný, dobře vysvětluje ... nedá se nic vytknout
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičící byl moc sympatický, rád odpovídal na dotazy, při výuce využíval web-aplikaci na pokládání dotazů i anonymně což bylo fajn. Někdy si myslím, že by se toho dalo za cvičení stihnout i více, ale zase poskytl spoustu materiálů včetně zápisků ze cvičení a vždy jsme stihli projít klíčové typy příkladů k přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Skvělý cvičící, snažil se nám podat i intuitivní vysvětlení algoritmů. Na cvičení přišel vždycky připravený.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pan Procházka je hodný člověk, který vám rád pomůže a poradí, ale ne za cenu toho, že to pochopíte. Z mé zkušenosti vás akorát tak zmate. Jedná se o odborníka v tom, co dělá ale v učení by měl získat ještě dost práce. Cvičení s ním mělo více skupin a ze zkušeností s ním to vypadalo, že na první cvičení byl nepřipravený a zkoušel si, co bude říkat na těch dalších, proto bych raději se připravil ještě před tím prvním cvičením, aby ty lidi neznátl a nezdržel se všemi nedostatky přes dvacet minut. Nejsem jediný, kdo má z emailové korespondence s ním špatné zkušenosti, a proto pokud potřebujete s něčím pomoci nebo něco vyřešit, tak se zeptejte spíše přednášejícího (Branda), odejděte pak méně zmatení a pobouření než kdybyste se ptali cvičícího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Pan doktor Procházka je nevídaně sympatický vyučující, který svou práci dělá opravdu "od srdíčka". Podklady pro výuku měl vždy perfektně a obsáhle připravené, využíval více forem výkladu (frontální + pomocí Slido - kvízy, ankety, diskuze...). Dával k dispozici všechny materiály ze cvičení pro samostudium (teoretické podklady - prezentace, Geogebra soubory, obrázky apod.) Výklad byl srozumitelný, pestrý, poutavý a často i zábavný. Více takových učitelů, kteří to opravdu chtějí dělat a baví je to!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zdálo se mi, že cvičící často neměl cvičení pod kontrolou ať už kvůli častým zásekům při počítání příkladů nebo kvůli komunikaci se třídou. Byl dobře připravený co se týče prezentací, ale samotné příklady by bylo asi lepší řešit na tabuli a o něco systematičtěji. Jelikož jedním z hlavních východisek předmětu je simplexový algoritmus, měl by být dán důraz hlavně na jeho výklad. Byl veden úplně jinak, než nám bylo ukázáno na přednášce. Musel jsem se ho pak učit celý sám a nemyslím si, že kvůli své nepozornosti. Cvičící někdy přinesl geometrický pohled na věc, který by mohl být určitě zajímavý, kdybychom se znovu několikrát nesekli při jeho výkladu.
Připomínka k předmětu, Úvod do optimalizace [NMFM204, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičení rozšiřovala látku přednášky např. tím, že jsme se učili optimalizační úlohy sami formulovat a viděli jsme některé praktické ukázky použití optimalizace v praxi. Bohužel cvičení většinu roku předcházela přednášku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení jsou naprosto nepostradatelná, neboť osvojení algoritmů je gró celého předmětu. Naše (s Vítem Procházkou) cvika byla kvalitní -- za poměrně málo času jsme stihli projít (a většinu procvičit) všechna témata z přednášky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičenia úplne desynchronizované od prednášok, množstvo prebranej látky nebolo dostatočne vysvetlené, bolo podané iba v zmysle "takto to platí".
Vít Gocman, 07.01.2025, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičení byla moc fajn, obvykle jsem vše pochytil. Možná bych jen chtěl doporučení na některé další vhodné zdroje k počítání či probírané látce. A líbila se mi praktická stránka těchto cvičení i předmětu
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Předmět je dost zajímavý v mnoha sekcích
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Přesně navazuje na přednášku. Klade se důraz na kompletní porozumnění základních principů. Spokojenost. Jediné minus jsou materiály ze cvičení ve formě, ze které se později nedá učit (změť souborů, ve které se nedá nic najít).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Mohly by se probírat i trochu těžší příklady, je to skutečně jen takový lehký úvod.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Ze začátku semestru spíše výkladovou formou, ale v druhé půlce už se i počítalo, takže cvičení tvořilo důležitý doplněk k přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Cvičení na optimalizaci bylo vesměs k ničemu. Pokud člověk alespoň trochu tušil co má dělat, tak tam ani nemusel chodit. Většinou se spočítal jeden příklad a postup byl vysvětlen tak třemi metodami, což bylo dosti zdlouhavé a zbytečné. Možná by bylo lepší těch příkladů spočítat více. Vždy na začátku cvičení se tak 50 minut opakovaly věci z minulého týdne a to i naprosté triviální věci již z lineární algebry. Proto jestli máte rádi opakování a chcete něco slyšet tak 5x i s přednáškou choďte na cvičení jinak si radši sami projděte řešené příklady pana Rusého a budete více než dost připraveni na zkoušku. Pan Procházka je hodný člověk a rád vám vše vysvětlí a poradí, ale učit by spíše neměl a měl by se vrátit do praxe.A jiné a jiné...
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vážím si faktu, že k předmětu byla sestavena sbírka příkladů.
Připomínka k předmětu, Úvod do optimalizace [NMFM204, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Doteď stále nevím, co jsme se to vlastně naučili a k čemu nám to bude.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Můj asi nejoblíbenější předmět semestru. Probíraná látka je zajímavá a přitom není příliš náročná. Na jednoduchých příkladech bylo vidět, jak se dají brzy uplatnit znalosti z prvního ročníku v praxi. Přednáška bohužel byla většinu semestru proti cvičením o týden pozadu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2025, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Z pohledu Obecného matematika -- doporučuji jako poučné & oddychové:

Úplně jiný svět než na který jsme zvyklí. Tempo kterým se (alespoň u pana Brandy) látka probírá, je přímo odpočinkové. Přidejte k tomu nevyžadované (či triviální) důkazy u všech vět a máte předmět, který člověk -- dostal-li se do druháku -- dá levou zadní.

Doporučuji, naučíte se užitečné základy teorie + postupů řešení & dostanete slušný počet kreditů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Spousta věcí je probírána až moc teoreticky a těžko se pod písmenky pak představují reálné věci.
Vít Gocman, 07.01.2025, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Velice zajímavý předmět, na němž se mi líbí, že ukazuje i praktickou aplikaci věcí z kalkulu a lineární algebry.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Velmi zajímavé téme podané v dokonale uspořádané formě. Srozumitelný, relativně málo náročný předmět.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pro někoho z obecné matematiky může být tento předmět docela šokující i když je zařazen mezi ty doporučené volitelné. Spousta věcí je zde totiž bráno jako fakt bez důkazu primárně kvůli malému rozsahu přednášky. Hlavně tedy u simplexu víte, jak se dělá, ale pořádně nevíte, proč vlastně funguje. Pokud s takto vedenou matematikou souhlasíte a jste ochotni se naučit pár algoritmů, tak se jedná o relativně jednoduchých 5 kreditů pokud to je něco, za čím jdete. Jinak bych asi doporučil si počkat na teorii optimalizace, kde je prý vše dokázané.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK