Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Klazar, Dr. [32-KAM], Matematická analýza 2 [NMAI055, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
I appreciated Mr Klazar's turnaround on homework marking.
I found the system of grading homeworks to be very wishy-washy, with no clear way of keeping track of points for students despite having laid out guidelines for what it means to get the zápočet.
Mr Klazar also seemed fairly cold during tutorials in the sense that he did not cultivate much of a relationship with the students (which some people may or may not like) and his mannerisms at the board often resembled those of a hypnotist trying to get you to fall asleep instead of someone trying to get you excited about what is in reality fairly interesting maths.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Perfektná cvičiaca. Cviká sú veľmi dobre pripravené. Cvičiaca sa snaží pomôcť najviac ako sa dá. Domáce sú veľmi dobre spravené.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělá cvičící, dokáže vysvětlit problematiku "lidsky". Pečlivě opravuje úkoly a dává k nim věcnou zpětnou vazbu. Jediná výtka by byly zdržení při opravování úkolů, ale sama říkala, že si toho tento semestr bohužel naložila moc.
Milá cvičící, vysvětlí věci dopodrobna i když nic nechápete a také důkladně dává zpětnou vazbu k úkolům.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Excellent instructor and a really warm and understanding person. In her classes she aims for the student to understand the material, grades and deadlines are secondary for her. You can always ask for a consultation and everything will be explained to you in detail.
Great teacher, really understands the subject and will make you understand it as well. Mathematical Analysis is all about understanding
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Neskutecne vstricna cvicici ktera je ochotna davat konzultace kdykoliv si nekdo rekne a pomuze uplne se vsim. Bohuzel ze samotnych cviceni jsem si toho moc neodnesl, jelikoz jsme se casto pres nejaky dotaz dostali k necemu uplne jinemu a moc jsme toho nestihli. Je povine odevzdat 6 ukolu z 12 na konci jednoduchy zapoctovy test.
Maria Filtsova, 05.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Vynikající cvičící.
+ Důraz na pochopení principů, relativně přímočaré domácí úkoly
+ Paní Krylová odpovídá i na emaily v případě jakýchkoliv otázek
+ Pokud se nepovede nějaký úkol, počítá se i postup, snaha a všechny připravené otázky
+ Dostatek zpětné vazby na cvičení, pokud jste aktivní a hodně se ptáte. Možnosti konzultace.
+ Přátelský přístup, s paní Krylovou mě druhá analýza děsila o dost méně než první, přestože jsem musela minulý předmět trochu dohánět
- Trochu vágní podmínky zápočtu, je třeba odevzdat určitý počet DÚ a napsat test, ale nejde nahlédnout, jak na tom jste
- Tento semestr se moc nestíhaly opravovat úkoly, což mi občas bránilo v získání zpětné vazby (to se ale napravilo konzultacemi)
- Na cvičení mi často chyběly konkrétní ukázky výpočtů a zkoušení příkladů, proto domácí úkoly byl potřeba samostudium. Samotné úkoly naštěstí nebyly moc náročné, ale chtělo by to něco zkusit spočítat i na cvičení.
Ze začátku bylo trochu složité najít systém, jak si to zorganizujeme, jelikož struktura hodiny nebyla ze začátku předem dána. Pokud vím, spousta cvičících nevěděla vždy od pana Pultra, co se na přednášce probíralo, možná i toto způsobilo výše popsanou nejistotu. Osobně jsem si zvykla na explicitnější požadavky z hlediska bodování a rozebíraných témat, ale povedlo se nám nastavit toto cvičení tak, aby fungovalo.
Paní Lopatková je velmi milá a ochotná, byť docela přísná cvičící. Látku umí dobře vysvětlit. Úkoly jsou na několik hodin, ale donutí k pochopení tématu a nejsou každý týden. Zápočtový test byl obtížný, ale ne nezvládnutelně.
Cvičící byla velmi vstřícná a dávala mnoho prostoru na otázky, takže se člověk nebál se hodně ptát. Cením, že nás občas nechala počítat příklady u tabule, mně by to vyhovovalo klidně i častěji. Na druhou stranu chápu, že na to nejspíš není čas.
Nemohl jsem si na matematickou analýzu přát nikoho lepšího, než je právě paní docentka Lopatková. Aktuálně probíranou látku dokázala vždy skvěle vysvětlit, což mi prakticky kompenzovalo přednášky. Při hodnocení úloh byla vždy férová.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení byla super, vše co bylo potřeba bylo dovysvětleno, byla to zábava.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
...CIHLIČKY...
Pultrovo přednášky jsou sice fascinující, bohužel ale moc nepomáhají v pochopení látky.
Skripta jsou těžko čitelná, spousta věcí v nich není řádně zadefinována a čtenář si tak musí domýšlet dle kontextu co věci znamenají.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pan profesor Pultr je bezesporu velmi moudrý a zkušený člověk, jeho přednášení mi ale beznadějně nesedlo. Složité partie často přejde rychle a stráví příliš mnoho času v jednoduchých věcech. Jak jsem zmiňoval, na přednášce jsem se ztratil někde u druhé přednášky a už se nenašel. Chyba je asi z netriviální části na mém přijímači, ale z přednášky jsem si prostě nebyl schopen odnést mnoho.
Pan Pultr jako člověk je naprosto v pořádku, ovšem jeho skripta jsou spíše takovým rychlým přehledem látky, některé důkazy nejsou skoro vůbec okomentované a časté jsou i význam měnící chyby. Zakončit předmět rozhodně není tak složité, jak někteří tvrdí.
The way topics are explained by the professor either clicks for you or it doesn't, and it might differ from topic to topic, at times it seems like only a high level overview, but the professor encourages asking questions and is very helpful
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobrý prednášajúci. Snaží sa podať výklad, čo najviac zrozumiteľne, aby to nebolo náročné. Skriptá sú perfektne spísané.
Přednášky pana profesora Pultra mi moc nevyhovovaly. Je to sice moc milý a chytrý člověk, ale mnoho věcí během přednášky pak odmává s tím, že je to triviálně triviální s čímž by asi mnoho lidí nesouhlasilo. Na druhou stranu oceňuji, že se snaží dávat prostor na otázky a je ke studentům vstřícný. Také je super, že narozdíl od Matematické analýzy 1 píše matematiku na tabuli a pouze neukazuje prezentaci jako jistý nejmenovaný přednášející.
Skvělý přednášející. Oceňuji, že i přes zdravotní komplikace stále zvládá přednášet velmi zábavně. Bohužel hodně přednášek se konalo přes Zoom nebo přednášel někdo jiný. Přesto však hodnotím pana profesora velmi pozitivně, protože se snažil výuku udržet na důstojné úrovni, alespoň vrámci možností. Přednášel velmi názorně a pomalu, takže to šlo stíhat. Zkouška byla jednoduchá a velmi pohodová, chyběla už jenom kávička (prý se to tak dřív dělalo).
I přes to, že pan profesor je jistě v matematické analýze velkým odborníkem a jako přednášející velký sympaťák, musím říct, že jeho přednášky mi nevyhovovaly. Jeho "intuitivní“ vysvětlování jednotlivých témat mě spíše mátlo a často jsem netušil, jestli se právě probírá pouze myšlenka za větou nebo již samotný důkaz. Později jsem tedy přešel na samostudium ze skript, která jsou na druhou stranu sepsána pěkně (i když jsou v nich občas chyby). Cením si také přístupu u zkoušky, která byla příjemná.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Bohužel jsem byl všeho všudy, z časových důvodů, na jedné přednášce, ale z ní a zkoušky mi přišel pan profesor jako milý a zapálený vyučující. Na zkoušce mi ochotně dovysvětlil moje mezery a bylo to fajn.
Většinou zábavný přednes, i když někdy opakování toho, že nějaká věta "je přece triviální" má spíše zastrašující než zamýšlený uklidňující efekt.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
I found Professor Pultr a most sweet man, who would be willing to explain the contents that were being covered till we finally understood them (which for our lecture group was quite a while).
His lectures were always insightful. His mannerisms when speaking made it almost made him sound like an old-timey storyteller, leading us through the wonderful (for some) world of multivariable calculus. Sometimes though, this distracted a bit from the mathematical contents.
At exams Professor Pultr was exceedingly generous as long as you could show him you had some knowledge of what you were talking about and gave you a helping hand if needed. He understood the humanity of students during exams and (within reason) did not expect all the formal bells and whistles in the answers as long as you demonstrated a good understanding of the underlying concepts.
Pan profesor byl vždy schopen vysvětlit nějakým hezkým obrázkem cokoliv. Byl vždy otevřený konzultacím (bohužel tento semestr online, ale nevadilo). Vše hezky vysvětleno a u zkoušky se snažil aby student řekl všechno co ví :)
Bohuzel pan profesor Pultr nebyl pritomen osobne na velke casti prednasek. Jinak je pan prof. Pultr velice vstricny a prijemny.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pan profesor se na přednášce snaží všechno vysvětlovat intuitivně, což je na jednu stranu dobře, ale na druhou stranu to je občas poměrně matoucí.
Na tabuli během přednášky téměř nepíše, což je u předmětu tohoto stylu docela zásadní problém.
K samostudiu poskytuje poznámky z přednášek, ale jsou to s přehledem ty nejhorší materiály, se kterými jsem se na matfyzu zatím setkal. Často chybí závorky, písemka, nerovnosti jsou opačně atd. Ve složitějších důkazech často vůběc nejsou vysvětlené různé implikace a celkově se z toho učí špatně.
Během zkoušky byl pan profesor velmi vstřícný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Dávám horší hodnocení, neboť nejsou dostupné vhodné materiály k učení, pokud člověk nemůže chodit na přednášky (např. záznam přednášek nebo dostatečně podrobná skripta). Nejvíce bych ocenil záznam přednášky jako to dělá většina ostatních pedagogů.
Maria Filtsova, 12.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Pultr přednáší rád a dobře, ale bohužel tento semestr se nám museli přednášející hodně střídat vzhledem k jeho zdravotnímu stavu a je to velká škoda :(
RNDr. Václav Vlasák, Ph.D. [32-KMA], Matematická analýza 2 [NMAI055, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 5. ročník, Informatika, bakalářské
Se cvičením jsem velmi spokojený. Cvičící chodil na hodiny připravený, všechny příklady spočítal na tabuli, každý krok výpočtu popsal a vysvětlil. Oceňuji, že řešené příklady ze cvičení jsou i na webu. Během semestru byly 3 dopředu ohlášené písemky. Podmínky zápočtu nastavené férově.
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeniach je Pán Vlasák odborný a skúsený. Oceňujem, ako predstavil množstvo techník ako riesiť problémy reálnych funkcií viacerých premenných. Pri riešení príkladov častokrát počítal prirýchlo a nestíhali sme odpisovať z tabule. Taktiež niektoré ktory úprav výrazov preskočil a museli sme sa veľa pýtať.
Doktor Vlasák nedává dostatečný prostor pro cvičení. Skoro všechno spočítá sám a studentům obvykle nedává čas si příklady rozmyslet. Zbytečně ztrácí čas s dodatečnou teorií, která se probírá na Karlíně, u nás však nikoli. Kvůli tomu pak nezbyl čas na počítání vícerozměrných integrálů. Na webu má nedostatek řešených i neřešených příkladů. Na druhou stranu oceňuji povinnou účast - pomohla by i řadě jiných předmětů. Také má možná zbytečné nároky při bodování, ale bodů není potřeba tolik. Nejvíc mě mrzí, že jsem si dal(a) dost práce s řešením domácích úkolů, na které se ani nepodíval (a ani předem neoznámil, že je nebude kontrolovat).
Nedalo by se říct, že bych si ze cvičení něco odnesl. Pan doktor počítal na tabuli, komentoval to, ale většinu času mi to přišlo jako monolog, nakonec jsem si to musel cvičit sám doma (nemyslím tím standardní domácí přípravu).
Možná by mohl pan doktor příšt více interagovat.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 2 [NMAI055, cvičení]
Cvičení jsou rozhodně přínosnější než přednáška. Praktické dovednosti jsou předávány v dobrém pořadí a práce na cvičení dobře podporuje pochopení tématu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Látka probíraná na cvičeních je vcelku zajímavá a velmi užitečná do mnoha dalších předmětů.
Cvičení byla velmi dobrá. Oceňuji domácí úlohy, které byly hezky vybrané na pochopení tématu. Fajn byl i procvičující test v průběhu semestru, který člověka donutil, vše si hezky zopakovat. Bylo by hezké, mít možnost úkoly posílat třeba do Moodlu nebo na poštovní sovu, ale nebyl to takový problém.
Cvičení tohoto předmětu nejsou moc promyšlená. Každé cvičení mělo svůj vlastní okruh témat (někde se probraly lokální extrémy, jinde zase totální diferenciál). Navíc ne všechno se probíralo na přednášce, resp. na cvičení se některé věci učily jinak.
---, Matematická analýza 2 [NMAI055, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Bylo dostatek času si všechno vyzkoušet a procvičit, důraz na intuici. Super.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 2 [NMAI055, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
The tutorials were fairly connected to the lectures, divulging in some parts such as Taylor polynomials.
I felt the structure of the tutorials was not designed to hold attention and incentivize students to attend.
Each week a new set of homework problems would be given with a one week deadline. These questions ranged from easy to time-consuming, but they were never too time-consuming.
When the tutorial came, it consisted of the tutorial teacher giving the answers to EVERY homework question, which took up a significant amount of time, and, given the relative ease of the questions, for me rarely proved insightful unless I had gotten a particular question wrong. This meant that sometimes, to get the answer to my wrong question I would have to sit through 40 mins of explanation about questions I did not care about.
There were no dedicated tutorial questions to solve, and the tutorial usually ended after all homework questions were finished.
I found these tutorials to not be engaging and usually not worth my time.
Maria Filtsova, 05.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Informatikům hodně chybí kvalitní materiály a učebnice z matematické analýzy, to by pomohlo se lépe orientovat v předmětu. Aktuálně máme skripta, která sice mají obsah přednášek a něco navíc, ale složitě se s tím pracuje samostatně, například při opakování na zkoušku a pochopení, jak se látka aplikuje nebo jak se něco spočítá.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 2 [NMAI055, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Skripta od Pultra jsou těžko čitelná, spousta věcí v nich není řádně zadefinována a čtenář si tak musí domýšlet dle konfextu co věci znamenají.
Přednáška a cvika sice probírali stejnou látku, bohužel mi přednáška moc na cvikách nepomáhala.
Uff. Na začátek se asi sluší říct, že jsme si s Matematickou Analýzou asi prostě nebyli souzeni. Poté, co jsem prošel prvním semestrem s panem Klazarem bez toho, aby ve mě zůstalo jakékoliv povědomí o celém tomto oboru jsem si řekl, že si vezmu povinně volitelný druhý díl, zkusím to znovu a třeba to dopadne lépe. Hned na druhé přednášce jsem se v tématu beznadějně ztratil a už se nenašel. Během studia jsem si, abych alespoň trochu tušil co se děje, musel dohledávat jiné studijní materiály, které, díky tomu, že je učivo MA2 v poněkud netradičním pořadí, často představují látku z úplně jiných úhlů a je obtížné znalosti získané jinde umístit do kontextu přednášky. Jediný materiál, který proto s přednáškou souzní, jsou skripta prof. Pultra, která jsou bohužel v elektronické verzi velmi obtížně použitelná – stránky v pdf a v textu jsou různé, neobsahují klikatelné odkazy a obsahují mnoho překlepů. Také obsahují mnoho dost netriviálních skoků v logice nebo algebraických úprav, které, pokud už člověk předem neví, co se tím snaží autor říci, vůbec nedávají smysl. Stejně tak je místy použita notace, která nejenže pochopení nepomáhá, ale místy mu aktivně brání. Studentská skripta od Soukupa et. al. jsou v některých ohledech lepší, ale jsou dost stručná a některé nejasnosti přebírají od skript, na kterých jsou založena.
Zkouška je také dosti neadekvátní. Většinu studentů letos vyzkoušel pan Klazar, který se v 50% případů zeptá na jednu a tu stejnou definici a znění věty, přičemž na známku 1 stačí korektně znát právě tuto definici a znění jedné věty, důkazů netřeba. Na druhou stranu, pokud člověk tuto definici neumí perfektně nazpaměť a udělá někde chybu, pan Klazar moc neumí poradit a je velmi jednoduché vyletět. Když budete mít štěstí, rozdíl mezi čtyřkou a jedničkou je 15 minut učení se, což je dost znepokojující zjištění, když člověk stráví několik dní učením se, jen aby zjistil, že stačilo 15 minut...
Nemyslím, že by můj zážitek byl 100% objektivní – základy tohoto oboru položené na střední škole téměř nemám, předchozímu dílu přednášky jsem moc nevěnoval a rozhodně se nepovažuji za svědomitého studenta. V neposlední řadě jsem měl asi prostě smůlu. Na druhou stranu mám pocit, že je výuka a tematické rozdělení Matematické Analýzy jako celku prostě na MFF rozbitá a pro studenty, kteří nemají dobré základy ze střední školy nebo si nesednou s přednášejícím, je velmi bolestivým zážitkem.
Skripta k předmětu od pana Pultra mě vůbec neoslovila. Často v nich byly různé překlepy, což pro někoho, kdo už ty koncepty chápe, není problém, ale když se to člověk snaží pochopit, tak je to veliká překážka. U mnoha důkazů bylo těžké si představit, co se tam vlastně děje. Ocenil bych nějakou vizualizaci třeba v méně dimenzích, pokud by to šlo. Člověk si to pak i lépe zapamatuje.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na matematickou analýzu velmi jednoduchý předmět. Okruh témat je celkem adekvátní, ale myslím si, že by se sem měla přesunout část učiva z Analýzy 1 (např. Riemannův integrál). Předchozí semestr byl až zbytečně napěchovaný, oproti tomu Analýza 2 byla poněkud vyprázdněná. Přitom mám pocit, že nic nového už není potřeba, stačila by lepší distribuce témat mezi prvním a druhým semestrem. A taky by Analýza 2 měla být povinná pro všechny (nebo aspoň povinně volitelná ve skupině s Lineární algebrou 3 a Výrokovou a Predikátovou logikou).
---, Matematická analýza 2 [NMAI055, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Oproti MA1 mnohem méně uspěchané a pohodové. Velmi mi pomohlo upevnit znalosti a intuici z MA1, doporučuji.
Připomínka k předmětu, Matematická analýza 2 [NMAI055, přednáška]
Sylabus je hlavně hromada definic, ty nejlehčí věci (vícerozměrný integrál) jsou až na konci. Trochu mě mrzí, že se nestihly diferenciální rovnice, ale asi si kvůli tomu nechci zapisovat MA3.
I found the course to cover fairly interesting topics and was very much a natural extension of MA1. I felt that, while important, maybe too much time was given to the groundwork and that left less time for the interesting and practical parts that were briefly touched upon at the end (like Lebesgue integrals), though I understand that it is hard to build anything on an unstable foundation.
Going largely off the scripts from Professor Pultr left a lot to be desired, as the scripts has an above-average amount of typos and were formatted in a non-standard way. Again, this did not detract from the contents of the script too much, but it did make it a bit tougher to read.
It was a shame that some topics covered in the tutorials were never fully covered in the lecture like multivariable Taylor polynomials.
Jakub Smolík, 27.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý předmět.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Dávám horší hodnocení, neboť nejsou dostupné vhodné materiály k učení, pokud člověk nemůže chodit na přednášky (např. záznam přednášek nebo dostatečně podrobná skripta). Nejvíce bych ocenil záznam přednášky jako to dělá většina ostatních pedagogů.
Maria Filtsova, 12.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské