AnketaAnketa(verze: 718)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Roman Golovko, Ph.D. [32-MUUK], Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výuka adekvátní, možnost se na cokoliv doptat. Výklad v angličtině.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
K panu Golovkovi nedokážu říci nic speciálního. Je to prostě typický kvalitní přednášející -- vysvětlí, poslouchá, zodpoví. Soustředím se proto spíše na téma -- teorie uzlů.

Pan Golovko pojal toto téma velice příjemně. Šlo o jakési "polobudování" teorie uzlů -- pár věcí jsme si zavedli, něco malinko i dokázali, ale často jsme si jen nějaký výsledek řekli. Účelem nebylo rigorózně budovat teorii, ale osahat si ji v praxi a povědět si o nějakých jejich významných důsledcích a souvislostech.

Domácí úkoly byly konečně odpovídající obtížnosti. Na hodině jsme probrali nějakou metodu a pak dostali úkol na její aplikaci.

Celkově tedy téma hodnotím jako velmi povedenou ochutnávku a reklamu na teorii uzlů. Díky ní přemýšlím, že si někdy v budoucnu zapíšu pořádnější předmět z tohoto oboru.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výuka adekvátní, možnost se na cokoliv doptat. Líbilo se mi energické vystupování a zápal pro věc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na hodině byl výklad krásně přehledný, srozumitelný. Měl jsem pocit, že je látka krásně ilustrována a že ji chápu. Pak jsem přišel domů, otevřel domácí úkoly a měl pocit, že nic nechápu.

Bylo to, jako bychom si na hodinách budovali nějakou teorii, a na DÚ pracovali s troooošku jinou -- několikrát se třeba stalo, že jsme měli v DÚ použít nějakou věc, kterou jsme předtím v hodině zadefinovali příliš úzce na to, abychom ji mohli použít (jako, ono to fungovalo, ale člověk nedokázal říct proč).

Po absolvování tématu mám tedy spíše pocit, že mi bylo něco ukázáno, než že bych se něco doopravdy naučil. A to je špatně.

PS: téma = Kleinův Erlangenský program
doc. RNDr. Roman Lávička, Ph.D. [32-MUUK], Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výuka adekvátní, možnost se na cokoliv doptat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přednášky byly super, a celkem lehké. Teorie byla relativně snadná, navíc krásně a poooomaloučku (až to bylo protivné, určitě bychom zvládli jet rychleji) vysvětlena a též nechyběly příklady pro ilustraci. Prezentace navíc byly volně dostupné, takže se člověk mohl kdykoli vrátit a látku si osvěžit/ujasnit.
pan Lávička je navíc velice přívětivý člověk, neváhal zodpovědět jakékoli dotazy/nejasnosti.

Pak ovšem přišly domácí úkoly. Najednou dostanete příklad 1000x těžší, než jste dosud viděli, a nemáte páru, kde vůbec začít. To je o to horší, když v hodinách se mohlo jet rychleji, aby se nějaký i takovýhle pokročilejší příklad stihl.

Ve výsledku tedy velice zajímavé téma, ale pro opravdu pomalé tempo mi to nedalo mnoho dovedností.

PS: téma = Fundamentální grupa
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výuka adekvátní, možnost se na cokoliv doptat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Turbo výklad. Jinak byl pan Šmíd takový průměrný. Navenek byl možná trochu zastrašující, ale určitě neměl problém odpovědět na dotaz/nejasnost, výklad též podával srozumitelně. Ale jaj, ta rychlost mohla být trochu menší.

Člověk bojoval, aby si jen stihl všechno poznamenat (což bylo celkem nutné, protože pořádné materiály myslím nebyly), takže good luck s pochopením některých více náročných věcí, které se mezitím probíraly. Dalo se to sice pak dohnat doma, z těch zápisků, ale není to ideální.

Co zase oceňuji byly domácí úlohy, kterých bylo mnoho, a člověk si mohl vybrat pár, které mu sedli a získat za ně zápočet. Také celkově téma kruhové inverze bylo velmi zajímavé a pan Šmíd ukázal velmi rozličné ukázky z tohoto světa -- od imaginárních čísel, přes sférickou inverzi až po krásné fraktálové obrázky.
Připomínka k předmětu, Variace na invarianci [NMAG164, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velmi zajímavý předmět, kde se dozvíte něco nad rámec klasické výuky. Na některá témata jsme později narazili na Lineární algebře 2 během klasických přednášek. Osobně jsme si ho tolik neužil, ale to je spíš mnou a pro opravdové nadšence bude určitě super.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět NENÍ za dva kredity. Byl mnohem náročnější.

Ve zkratce je VnI vlastně série 4 ochutnávek nějaké oblasti matematiky s 4 různými přednášejícími. To má své plusy a mínusy, ale hlavním rysem je naprostá nepředvídatelnost toho, jak předmět bude obtížný/vypadat (občas se teda témata opakují, pak se určitě chcete podívat/poptat starších na dřívější cyklus a posoudit).

Můžete schytat super téma a/nebo přednášejícího, ale taky někoho/něco co vám vůbec nesedne. Můžete dostat celkem jednoduché úkoly pro získání zápočtu, nebo absolutní peklo.
Nejhorší ze všeho je ovšem zápočet. Musíte splnit 3/4 témat, tedy teoreticky můžete jedno téma, které vám nejde, vynechat. Jelikož ale předem nevíte, co přijde, tak je toto hrozný gamble a ve výsledku se celý semestr stresujete nad úkoly a do poslední chvíle nevíte, co přijde příště, jestli ten zápočet dáte. Fun. A za všechno tohle dostanete 2 kredity :).

Abych jen nezlořečil. Předmět je popravdě velmi zajímavý a dokáže dost rozšířit obzory. Zda za to ale stojí už musíte posoudit sami.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zajímavý předmět, díky kterému jsem si udělal představu o různých tajemnějších odvětvích matematiky. Pokud člověk během hodin dával pozor, získání zápočtu nebylo náročné. Plnění domácích úkolů mě bavilo, i když některé mi daly docela zabrat.


Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.06.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Super předmět, úvod do různých odvětví matematiky, z časových důvodů nešlo jít moc do detailů, ale bylo zajímavé se dozvědět některé věci navíc. Zároveň, protože jsme každé téma dělali jen několik hodin, bylo občas složité ho pořádně pochopit, ale většina přednášejících měli materiály i na stránkách, což dost pomohlo při psaní ukolů. Zápočet byl za úkoly, které nebyly vždy jednoduché, ale dělání úkolů pomohlo pochopit i látku z přednášky. Celkově ale super předmět, o některých přednášených tématech se určitě chci v budoucnu dozvědět víc.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK