Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Matěj Doležálek [32-OPMK], Proseminář z teorie čísel [NMAG160, seminář]
Jako cvičící mi Matěj přišel dobrý, určitě bych ho doporučil. Fair warning - znal jsem ho osobně už před cvičením. Pokusím se ale být objektivní.
Obzvláště oceňuji vypracované materiály, které jsou prostě nádherné :). Je tam přehledně a celistvě shrnuta teorie, načež následují příklady -- od těch pro rozehřátí až po opravdové fajnšmekry, mezi nimi mnohé, které mají naučit nějaký fígl pro takový typ úlohy často užívaný.
Též cením, že na začátku hodiny s námi Matěj prošel zaváděnou teorii, zkusil ji ještě trochu lépe vyložit a osvětlit a vyřešil jeden/dva příklady na tabuli (přičemž podotýkal nějaké dobré tipy a triky), abychom si lépe dostali teorii pod kůži.
Samozřejmě nechyběla ani ochota zodpovídat dotazy/nejasnosti (ať už v hodině nebo po mailu) a průběžné obcházení studentů a případný pomocný hint, když byli zaseklí.
Jediné výtky, co mě vlastně teď napadají, jsou tyto:
- Tempo výkladu bylo na můj vkus trochu rychlé (snažil se to ale zlepšit). Probíraná látka je pro mnohé nová (proto na předmětu jsou) a Matěj říká hodně poučných a užitečných věcí, takže by se hodil čas na to si je všechny sepsat :).
- Občas byl zápis na tabuli trochu matoucí (hop tam, hop sem, "ale ne -- jako c už jsem něco označil, pardon") což pak zmátlo i samotný výklad. Ale nebylo to nic hrozného.
Matějovi přednášení jde, výklad byl srozumitelný a zábavný. Při obcházení cvičících vždy dokáže dát vhodnou nápovědu, abychom si na konečné řešení zvládli přijít sami. Odevzdané úkoly opravuje svižně a poskytuje kvalitní zpětnou vazbu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.07.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na hodinách bylo vždycky vidět, že teorie čísel Matěje baví, byl vždycky plný energie, připravený a ochotný odpovídat na všechny dotazy a pomáhat při řešení úloh.
Předmět je vlastně představení několika základních nástrojů a "tríčků" na řešení olympiádních ale i obecnějších úloh, kde tyto tríčky plynou z probrané teorie čísel. Předchozí ročníky jsou myslím stále dohledatelné, takže nejlépe si člověk udělá obrázek, když se podívá na jejich materiály.
Aby ovšem nedošlo k omylu -- probere se i nějaká ta teorie. Proto bych předmět doporučil jako předkrm pro někoho, kdo se chce připravit na pořádnější předměty TČ, které lze absolvovat ve druháku.
Co se obtížnosti předmětu týče, asi záleží na konkrétním cvičícím a jeho podmínkách, ale naše "tři domácí úkoly za celý semestr" byly jednoduší než mnohé příklady ze cvičení, a typově byly hodně podobné. Takže kdo aspoň trochu dával pozor to měl za pár minut a bez problému zápočet.
Předmět zajímavý, ujasnil jsem si základní poznatky z teorie čísel a některé tipy a triky pro řešení olympiádních úloh. Když má ale člověk za sebou byť drobnou zkušenost s matematickou olympiádou či korespondenčními semináři, mnoho nového se nedozví. Získání zápočtu (v podobě odevzdání tří sad domácích úkolů) bylo jednoduché.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Témata byla převážně zajímavá, ale líbilo by se mi, kdyby od sebe nebyla tak izolovaná (myšlenky z dřívějška jsme u nové probrané látky málokdy znovu využily). Struktura teorie + vlastní řešení problémů mi přijde ideální. Zápočet za domácí úkoly nebylo těžké získat.