|
Připomínky k výuce (Oba semestry)
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Zdeněk Čermák, CSc. [31-340], Sociální geografie ČR [MZ340P08, přednáška] |
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské |
Zajímavá přednáška, bohužel problematice obyvatelstva a osídlení bylo věnováno málo času. |
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské |
Doc. Čermák byl jediný z trojice vyučujících, který nám něco dal. I za ostatní děkuji za vyvedení z nudy a stereotypu! |
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské |
Přenášky Zdeňka Čermáka v tomto kurzu se podobají přednáškám z Geografie obyvatelstva a sídel. Dá se tedy říct, že rozdíl je pouze ve velikosti studovaného regionu a z toho vyplývající konkretizace jevů a minimálního podílu teorie. Přednášky jsou dobře strukturovány a podávají dostatečný základ k zodpovědné přípravě na zkoušku. Přednášející má velmi precizně propracované prezentace v Power Pointu, které navíc prokládá různými odkazy na internetu a také ilustračními ukázkami sídlení struktury ze satelitních snímků. Zkouška je písemná, hodnocení probíhá na základně součtu bodů z jednotlivých částí tj. obyvatelstvo, ekonomika, zemědelství. Žádný vyučující tak nemá rozhodující slovo v tvorbě konečné známky. |
RNDr. Ludvík Kopačka, CSc. [31-340], Sociální geografie ČR [MZ340P08, přednáška] |
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.11.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské |
v podání pana Kopačky se opakovaly tytéž chyby jako o semestr dříve, to, že pro úspěšné zvládnutí zkoušky bylo potřeba přesně vyjmenovat VŠECHNY památky UNESCO mi nepřišlo šťastné, na přednáškách se vyzdvihují především trendy, tendence, schopnost uvažovat nad problémy a ve zkoušce se pak vyžaduje naprostý opak !!! |
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2006, 2. Ročník, Geografie, bakalářské |
Rád si pane doktore poslechnu vaše přednášky, i když je nemožné si dělat poznámky a spíš než daného předmětu se týkají všeobecného rozhledu, ale musím se přiznat že jsem do dnes nepochopil co po nás v testech chcete... V testu ze sociální geografie ČR jsem vaší část nesplnil a přitom jsem si po testu myslel, že tam mám vše co po nás chcete. Myslím že by neuškodil trochu větší systém v přednáškách a pokusit se víc zdůraznit to nejdůležitější. |
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské |
Přednášky Ludvíka Kopačky se nesou ve stejném stylu jako přednášky z průmyslu a dopravy v zimním semestru. Rozdíly panují v užším záběru a z toho vycházející menší obecnosti. Přednášející používa více ilustračního a faktografického materiálu, každopádně ale opět dává větší důraz na vazby, příčiny a souvislosti. Jeho díl přednášek, týkající se ekonomické geografie ČR není souborem lokalizačně datových telefonních seznamů, které by se studenti učili zpaměti, jak to často bývá na středních školách. Snaží se poskytnout studentům geografický vhled do fungování české ekonomiky v historických souvislostech a v komparaci s vývojem především v okolních zemích. Opět poskytuje kvalitní materiál ke zkoušce na CD obsahujícím spoustu grafů, obrázků a doprovodného textu. Zkouška je hodnocena docela přísně, přesto spravedlivě. Jeho styl výuky je vcelku povedenou ukázkou, jak se má učit regionální ekonomická geografie.
Komplexní hodnocení: výborně. Citáty: Když selže technika a přidá se lidský faktor, tak selže systém. A proto nejsem stoupencem systémového přístupu, člověk vytvoří systém a začne mu věřit. Měli bychom se srovnávat s vyspělým zahraničím a pak taky s vlastní minulostí. Celá ekonomika žije v teplíčku, ale smrádečku. Emoce odezněly a zůstala realita. (o sametové revoluci) My jsme úplně jiní, Rusa poznáte na ulici na první pohled, my jsme Evropani. Armáda je symbolem státu. V jižních Čechách nenajdete barák z vepřovic. (jako příklad pracovitosti jihočechů) Plzeň – všechny cesty tam vedou, a taky řeky si rozmyslely, kudy maj téct, a tečou přes Plzeň. Čechy a Morava, to je pivo a víno. To se říká, že dvě generace musí vymřít, takže k nim zřejmě patřím i já. Ale jste vy připraveni to táhnout dál? To, co se tady odehrává je buď socialismus s kapitalistickou tváří, nebo kapitalismus se socialistickou tváří. Protěžování průmyslu je historický velkoomyl! |
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.12.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské |
Přednášky byly velmi zajímavé, dynamické. Pozitivní hodnotím především objektivní reakce na aktuální události, jejich zapojení do obecných souvislostí a propojení s daným předmětem. Historický (vývojový) přístup považuji za velmi přínosný.
Uvítala bych více času při písemné zkoušce. Lepší by jistě byla ústní zkouška. |