Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Nepříliš náročné cvičení. Nepříjde mi, že bych se na prvních dvou cvičeních dozvěděla něco objevného - buď to byly úplné základy, nebo naopak složité fyzikální principy speciálních mikroskopovacích metod, které jsem někdy nepochopila (dlužno dodat, že ty po nás pak ale ani nikdo nechtěl). Ani počítání mikroskopických objektů se mi nezdálo nijak zásadní, ačkoli to byly příjemné čtyři hodiny (vážně! nevím proč, ale bavilo mě to). Analýza obrazu byla docela přínosná - dozvěděli jsme se, že to je, a taky jsme si něco sami zkusili.
Jinak jsem ráda, že nás nikdo nenutil v limitovaném čase malovat hory protokolů, což vede k přístupu "cokoli, jakkoli, jen aby se to stihlo".
Nemyslím, že bych byla o něco ochuzena, kdybych si tohle cvičení nezapsala, ale zase proč ne.
Pěkné seznámení s možnými postupy...určitě plusový předmět.
Barbora Pokrývková, 01.02.2011, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Celkem v pohodě cvičení, první a třetí blok byl fajn, protože člověk opravdu něco pozoroval a zakresloval (nehrotilo se malířské (ne)nadání), druhé mí přišlo celkem nudné a zbytečné, protože prezentaci jsem si prošla doma a vyprávění o elektronových mikroskopech jsem si poslechla při úvodním soustředění... Jako zpestření výuky fajn, ale při srovnání s praktiky z buňky mě to nějak extra nenadchlo.
Nechápu proč se na cvičení věnovanému světelné mikroskopii museli barvit a pozorovat prvoci, když s rostlinnými i živočišnými vzorky se pracuje lépe (lépe se barví, preparát většinou opravdu obsahuje co by měl). A už vůbec nechápu, proč bylo mnohem větší úsilí věnováno popisu buněčných struktur excavatních prvoků, než základní práci s mikroskopem. To samé se týká i fluorescenční mikroskopie.
Celkově na mě kurz působil dojmem reklamy na katedru parazitologie, s tím že mikroskopovat se nakonec prváci naučí úplně jinde (Anatomie rostlin?). Přínosná byla pouze část týkající se skenovací elektronové mikroskopie, kde se doopravdy řešila především technika a práce s ní.
doc. Mgr. Vladimír Hampl, Ph.D. [31-161], Mikroskopická technika [MB160C45, cvičení]
Moc prima cvičení, zápočet je za účast (alespoň tři cvičení ze čtyř), protokoly, někdo musel něco málo říct o mikroskopu, ukázat, že s ním umí pracovat...
Tenhle předmět mě trochu zklamal co do obsahu. Očekávala jsem, že se třeba naučím nějaké barvicí techniky a podobně, ale nenaučila jsem se vůbec nic. Jeden den jsme ztrávili prohlížením nějakých prvoků... co je to za techniku? Co jsem se naučila? Tak jedině že mám k obrázku psát zvětšení... V anotacích je psáno, že se studenti naučí přípravu barvených preparátů, ale barvení se účastnil jen jeden člověk v řadě a myslím že i ten jen pasivně. Další den jsme se kochali elektronovým mikroskopem a v duchu se modlili, abychom nic neshodili. Ale i přes neustálý strach, že rozbiju něco hrozně drahého, to byl docela zážitek. A něco málo jsem se i dozvěděla... třeba že mikrořezy se dělají tepelnou roztažností, což pro mě do té doby bylo poměrně znepokojivou černou skříňkou. Další den bylo počítání objektů. To jsem si z celého dne odnesla 2 informace:1)plankton se počítá na sklíčku s ohrádkou 2)hydrobiologie je děsná piplačka .Opět mám pocit, že má očekávání od předmětu s názvem Mikroskopická technika nebyly tímto naplněny. To poslední téma, analýza obrazu, bylo celkem přínosné, uznávám. Celkově mi přijde, že tenhle předmět má velký potenciál, ale jeho náplň je odfláknutá. Proč jsme tolik času strávili kreslením? Na našem uměleckém talentu se tím nic nezměnilo a na znalostech mikroskopování také ne. A přitom jsme se tomu věnovali většinu prvního dne i většinu toho "počítacího dne". Místo nekonečného kreslení by se mohlo zařadit víc barvicích technik a hlavně by si to měl vyzkoušet každý.
Příliš nového jsem se zde nenaučil. Zejména při fluorescenční a elektronové mikroskopii to byla spíš exkurze do místnosti s mikroskopem než reálná práce s přístroji. Zajímavá byla naopak analýza obrazu.
Jista davka neprijemnosti vuci studentum byla prospesna, alespon jsme si zafixovali nektere bezne veci, jako napr. kresleni tuzkou, nikoli propiskou, psani k obrazkum z mikroskopu pouzite zvetseni...
Cvičení bych vytkla hlavně malé množství termínů zápočtů, na takový počet lidí jen dva temíny je málo, nebylo tedy divu, že se tvořily dlouhatánské fronty...
Srozumitelný a kvalitní výklad, spoustu času na pozorování vybraných organismů (narozdíl od praktika z parazitologie,kde se všechno bere hopem a člověk se nestihne podívat nato,co ho zajímá)
Sympatické, příjemné, ne příliš náročné praktikum, které zahrnovalo i prohlídku laboratoří elektronové mikroskopie (pozlacené preparáty byly opravdu kouzelné). Dobré bylo, že si student sám mohl vybrat konkrétní dny cvičení z celkem velkého počtu nabízených termínů, takže se tento předmět dal pohodlně skloubit i s náročnějším rozvrhem. Ani s udělením zápočtu nebyly problémy.
Cvičení bylo poměrně zajímavé, ale vadil mi způsob zapisování zápočtů. Proč nemohou být protokoly/nákresy schváleny na každém praktiku přítomným vyučujícím a na posledním z nich udělen zápočet, jako je tomu např. na cvičeních z biologie buňky? Současný systém několik desítek minut trvající fronty a případného předělávání protokolů dlouho po vykonání samotné úlohy považuji za nevyhovující.
Myslí si, že pro toho, kdo na střední škole pracoval se světelným mikroskopem, nebylo toto cvičením ničím přínosné. Ale je to jedna z mála praktických věcí, které si můžete v 1.ročníku vyzkoušet.