Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Radka Reifová, Ph.D. [31-170], Základy genetiky [MB140P16, přednáška]
Paní profesorku Storchovou jsme měli jen na dvě přednášky a nezkoušela nás. Většinou při přednáškách četla vše z prezentace. Mluvila docela potichu. Poznámky v prezentaci ale měla přehledné a dobře srozumitelné.
Přednášky byly příjemné a zajímavé, propojovaly se i s dalšími předměty (Úvod do evoluční biologie) - to ale nebylo na škodu! Jen bylo přednášející občas hůř slyšet. Malou výtku bych měl k přednášce z evoluční genetiky. Tam jsem měl trochu chaos v terminologii a některé věci (zvlášť druhá polovina - od teorie koalescence) byly trošku těžko stravitelné. Možná bych některé z nich redukoval (třeba poměrně rozsáhlou pasáž o různých speciačních genech) a věnoval se vysvětlení jiných (genealogie vs. fylogeneze). Ale je to jen subjektivní pohled na věc. Na druhou stranu se mi moc líbil úvod k populační geentice - mám na mysli ten případ vraždy a usvědčení pachatele.
Někteří spolužáci by se mnou nesouhlasili. Z pdf se výborně učilo na zkoušku, ale vyučující přednášela vše co bylo v pdf, takže mě víc bavily odpovědi na dotazy od studentů než přednáška. Nicméně probíraná látka na jedné z posledních přednášek mi připadala zajímavá.
RNDr. Michaela Schierová, Ph.D. [31-140], Základy genetiky [MB140P16, přednáška]
Když jsem se genetiku učila doma na zkoušku, začalo mi připadat, že to přece jen není tak příšerná věda, jak mi připadalo celý semestr, co jsem poměrně poctivě chodila na přednášky, ač to obvykle bylo utrpení. Přednášky jsou totiž nejenom uspávající, ale taky zmatené a nevyvážené - občas se vysvětlují naprosté základy (co je homozygot), občas se rychle přeletí věci, které by nějaké to vysvětlení snesly (co je RFLP). Počítání příkladů a složitější věci jsem na nich nedokázala pochopit vůbec, to až doma z prezentací (mmch, hledat prezentace v útrobách fakultních počítačů byl i přes podrobný návod úkol hodný Sherlocka Holmese, teda alespoň pro mě jako "ne-IT" člověka).
Jinak nedostupnost geetických učebnic je evergreen, i když mně stačil na zkoušku sešit (to ovšem předpokládá bdělou přítomnost na přednáškách, což není úplně snadné).
Na druhou stranu musím říct, že se nám paní Schierová hodně snažila vycházet vstříc, myslím tím posíláním příkladů, "konzultačně-počítací hodinou"... V případě nějakých problémů by zřejmě nebyl problém se dohodnout. Dokonce nám po zkoušce rozeslala seznam nejneúspěšnějších otázek z testu s komentářem.
Každopádně to byl ale můj nejhorší předmět a vážně jsem ráda, že už ho mám za sebou. Jestli si ovšem nějakou genetiku zapsat musíte, tak tahle má jenom 3/0 a dost jednoduchou zkoušku - příklady byly nezáludné, otázky se ptaly na obecné věci a nepitvaly se v názvech genů, v regulačních kaskádách, v chorobách a tak.
Myslím si,že by přednášce prospělo alespoň jednodenní blokové cvičení k procvičení příkladů. Jinak ale musím pochválit,že ačkoliv přednáška běží prvním rokem,byla dobře zpracovaná.
Přednáška byla velmi zajímavá, přednes byl poutavý a aktuální. Jistě vás ale zajímá hlavně srovnání s velkou genetikou. Na rozsah učiva jsou si přednášky velmi podobné, ovšem zde na to máte jen 3 hodiny týdně. Počítejte i s výpočty. Zkoušku jsme měli písemnou (na rozdíl od velké genetiky), poměrně těžkou, ale dá se. Počítejte však s tím, že za to dostanete jen 3 kredity...
Paní profesorka v podstatě během přednášek jenom četla z prezentací. Výhodu to mělo v tom, že jste si nemuseli dělat žádné poznámky, nevýhodu, že vás to vůbec nebavilo. Spíše by to chtělo vyzdvihovat důležité informace a nějaké zajímavosti. Co se týže testu u zkoušky, připadal mi opravdu spravedlivý.
Přednášky mě docela bavily, rozhodně nebyly opakováním středoškolské genetiky, naopak v dalších předmětech se opakuje na přednáškách probraná látka (vývojová biologie,buňka). Vyučující vycházela studentům vstříct, ať už otázkami v testech na které se dalo naučit z prezentací, cvičením, množstvím termínů zkoušky. Takže nebylo obtížné se na zkoušku naučit. Jen škoda, že už si teď nemůžu zapsat genetiku.
Chození na přednášky pro mě bylo celkem traumatizující. Bylo to hrozně rychlé a pro někoho kdo měl na gymplu genetiku jen zběžně to bylo dost náročné. Dnes bych si radši zapsala velkou genetiku, protože je podle mě srovnatelná s touto, je za víc kreditů a má lepší studijní materiály.
P. Schierová se velmi snažila vycházet nám vstříc (jak s organizací zkoušky a jejího obsahu, tak jejích termínů)a velmi kladně hodnotím i praktické příklady, které byly součástí této přednášky.