Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. MUDr. Jan Beneš, Ph.D. [14-430], Simulation Medicine [EAP0103430, cvičení]
the lesson were very good and cleared explained and with practical following each lesson after the lecture introduction, we had a lots of fun and understood a lots of thing. excellent teacher
prof. MUDr. Jan Beneš, Ph.D. [14-430], Simulační medicína [EP0103430, cvičení]
Praktická cvičení byla vynikající. Od perfektního učebního vybavení, přes skvělé lektory a výborně udělaný e-learning pro mě hodiny simulační medicíny znamenaly nejhodnotněji strávený čas ve škole. Praktika z ostatních předmětů obzvlášť teď v třetím ročníku vnímám také jako značně přínosná, ale tato mi přišla obzvlášť výtečná. Dobře definované cíle výuky, jasný, přehledný plán hodin a systematický přístup vyučujících je něco k čemu bych rád viděl směřovat i ostatní předměty.
Některé části e-learningu odkazovaly na nefunkční odkazy. V některých hodinách byl mezi vyučujícími problém dodržet ve svých úsecích časové rozložení. Na hodiny jsem si nosil vlastní rukavice, jelikož mám velké ruce a potí se mi. Nepovedlo se mi najít v e-learningu jednoduše rozepsané alrogitmy ABCDE,AMPLE,ATMIST tak jak jsou k dispozici na kartách. Myslím že by bylo skvělé je pro zájemce poskytnout vytištěné. Negativa která popisuji jsou pouze drobná a předmět považuji za mimořádně kvalitní.
MUDr. Jakub Kostka [14-430], Simulační medicína [EP0103430, cvičení]
Děkuji Vám za velmi férový a klidný přístup k nám jakožto medikům, kteří se základy teprve seznamují. Ne na všech odděleních nebo ústavech je toto samozřejmostí a proto oceňuji, že jste se vždy snažil, abychom si z našich chyb odnesli něco do další praxe.
prof. MUDr. Jiří Moláček, Ph.D. [14-400], Simulation Medicine [EAP0103430, cvičení]
Nothing in particular.
Just one idea concerning the questions during the presentation at the beginning: if nobody answers (students are sometimes too shy or lazy to answer) maybe sometimes give them options and make the students vote for the option which they think is correct. Potentially even by a very brief discussion (maybe 30 seconds) within their group.
MUDr. Olga Smékalová [14-430], Simulační medicína [EP0103430, cvičení]
nejlepší lektorka! měla jsem ji na praktika 3x, vždy milá, usměvavá, empatická, energická
vždy nám vše vysvětlila v klidu, názorně ukázala, uměla povzbudit a pochválit
Paní doktorka se nám snažila předat, co nejvíce mohla, vše jasně vysvětlila, snažila se nás motivovat. Když jsme něco udělali špatně nebo jsme nevěděli, paní doktorka vše znovu vysvětlila a měla s námi trpělivost.
excellent and thorough teaching of all common emergency relevant Heart arrythmias and excellent organization and valuable teaching during the visit to the simulation center, please more of that
In my opinion he is one of the best professors we had in 5 years. Clear, prepared and helpful with the students. Able to convey his passion, it is very interesting to follow him.
MUDr. Martin Štěpán [14-430], Simulační medicína [EP0103430, cvičení]
Praktická cvičení byla vynikající. Od perfektního učebního vybavení, přes skvělé lektory a výborně udělaný e-learning pro mě hodiny simulační medicíny znamenaly nejhodnotněji strávený čas ve škole. Praktika z ostatních předmětů obzvlášť teď v třetím ročníku vnímám také jako značně přínosná, ale tato mi přišla obzvlášť výtečná. Dobře definované cíle výuky, jasný, přehledný plán hodin a systematický přístup vyučujících je něco k čemu bych rád viděl směřovat i ostatní předměty.
Některé části e-learningu odkazovaly na nefunkční odkazy. V některých hodinách byl mezi vyučujícími problém dodržet ve svých úsecích časové rozložení. Na hodiny jsem si nosil vlastní rukavice, jelikož mám velké ruce a potí se mi. Nepovedlo se mi najít v e-learningu jednoduše rozepsané alrogitmy ABCDE,AMPLE,ATMIST tak jak jsou k dispozici na kartách. Myslím že by bylo skvělé je pro zájemce poskytnout vytištěné. Negativa která popisuji jsou pouze drobná a předmět považuji za mimořádně kvalitní.
MUDr. Martin Štěpán [14-430], Anesteziologie, resuscitace a neodkladná péče [E0110431, cvičení]
In the airway management practical, with Dr. Zatloukal successfully enhanced our competencies with his knowledge and helpful explanations! Even if I struggled with the endotrachial intubation, Dr. Zatloukal observed and explained again to help me succeed.
Praktická cvičení byla vynikající. Od perfektního učebního vybavení, přes skvělé lektory a výborně udělaný e-learning pro mě hodiny simulační medicíny znamenaly nejhodnotněji strávený čas ve škole. Praktika z ostatních předmětů obzvlášť teď v třetím ročníku vnímám také jako značně přínosná, ale tato mi přišla obzvlášť výtečná. Dobře definované cíle výuky, jasný, přehledný plán hodin a systematický přístup vyučujících je něco k čemu bych rád viděl směřovat i ostatní předměty.
Některé části e-learningu odkazovaly na nefunkční odkazy. V některých hodinách byl mezi vyučujícími problém dodržet ve svých úsecích časové rozložení. Na hodiny jsem si nosil vlastní rukavice, jelikož mám velké ruce a potí se mi. Nepovedlo se mi najít v e-learningu jednoduše rozepsané alrogitmy ABCDE,AMPLE,ATMIST tak jak jsou k dispozici na kartách. Myslím že by bylo skvělé je pro zájemce poskytnout vytištěné. Negativa která popisuji jsou pouze drobná a předmět považuji za mimořádně kvalitní.
Připomínka k předmětu, Simulation Medicine [EAP0103430, cvičení]
Every lesson had its topic which was very well organised. Good to had only a short monologous introduction in the beginning (but this short was good an helpful to prepare). Very good with always the three stations including the simulation. Doing it in small groups was perfect. Everyone was really kind and helpful. Perfect course as it was, really.
A great course! Not only focuses on medicine itself but also on working as a team, communication within a team, structure and organization even under stressful situations!
There should be more classes a week or the class period should be longer. Another downside is that as students we do not have access to any extra time to practice our skills
I thoroughly enjoyed the subject Simulation medicine, it was equally informative as well as fun. The hands-on-learning and scenarios provided enhanced my clinical skills and decision-making abilities. The debriefing and immediate feedback from the instructors as well as team members added on to this.
Inspired by the student tutors that I met during this year, I would like to join the teaching team and share passion and knowledge with future students. With my experience as an EMT in Germany (before I started my studies here at Charles University) as well as this course, I have gained skills that I would like to maintain and enhance by teaching them to other students.
It's a great pity that it's already over. I'd like to have it every year. We learnt a lot and I also liked the preparation with the tests before the lessons.
Very good hands-on experience! I would like to apply for a simulation medicine tutor/assistant for the upcoming academic year. I really enjoyed this course and found it extremely useful for everyone, and I would really love to be a part of, it to be able to teach other students and also improve my skills at the same time.
Připomínka k předmětu, Simulační medicína [EP0103430, cvičení]
nejlepší předmět třetího ročníku, poprvé mužeme využít teoretické znalosti a propojit je s praxí, jeden seminář simulací má pro nás daleko větší výtěžnost než dva semestry na iterně do nekonečna odebírat nynější onemocnění.
bylo by fajn mít na závěru tématu nějak souhrnně popsanou farmakoterapii stavu včetně dávkování. vzhledem k farmakologii zk v pulce semestru mi to přijde lucidní myšlenka
dále bych byl radši za zvýšené množství simulací, min. popř. delší scénář, nebo více za jedno cvičení
Za mě nejlepší předmět za tento školní rok. Bylo skvělé si konečně vyzkoušet nějaké praktické věci a situace.. Hodina byla vždy dobře zorganizovaná. Velmi oceňuji přístup všech vyučujících, kteří nám z daných témat předali základní informace a dovednosti. Jejich přístup byl osobitý, člověk se nebál na cokoliv zeptat. Když se nám něco nepovedlo či když jsme postupovali špatně, nikdo na nás nekoukal nějak blbě. Vždy jsme se pak pobavili o tom, co jsme měli udělat jinak a kde se stala chyba. Byla to pro mě velmi dobrá zkušenost a určitě bych ocenila např. možnost volitelného předmětu ve čtvrtém ročníku na podobném principu.
Praktická cvičení byla vynikající. Od perfektního učebního vybavení, přes skvělé lektory a výborně udělaný e-learning pro mě hodiny simulační medicíny znamenaly nejhodnotněji strávený čas ve škole. Praktika z ostatních předmětů obzvlášť teď v třetím ročníku vnímám také jako značně přínosná, ale tato mi přišla obzvlášť výtečná. Dobře definované cíle výuky, jasný, přehledný plán hodin a systematický přístup vyučujících je něco k čemu bych rád viděl směřovat i ostatní předměty.
Některé části e-learningu odkazovaly na nefunkční odkazy. V některých hodinách byl mezi vyučujícími problém dodržet ve svých úsecích časové rozložení. Na hodiny jsem si nosil vlastní rukavice, jelikož mám velké ruce a potí se mi. Nepovedlo se mi najít v e-learningu jednoduše rozepsané alrogitmy ABCDE,AMPLE,ATMIST tak jak jsou k dispozici na kartách. Myslím že by bylo skvělé je pro zájemce poskytnout vytištěné. Negativa která popisuji jsou pouze drobná a předmět považuji za mimořádně kvalitní.
-Velmi přínosný, zábavný a dobře zpracovaný předmět
-Byly vyžadovány znalosti odpovídající učivu z předešlých předmětů
- elearning je velice dobře zpracovaný
Oceňuji celý koncept tohoto předmětu. Simulace a následné zhodcení jejího průběhu bylo velice přínosné. Stejně tak byla užitečná i praktická stanoviště, kde jsme si mohli vše v klidu vyzkoušet a následně pak znalosti využít v simulaci.
Jsem si vědom, že s časovou dotací, kterou tento předmět měl to asi není úplně možné, ale i přesto bych ocenil zopakovat ty nejdůležitější praktické činnosti jako KPR, zavádění kanyly nebo intubace vícekrát.
Výuka byla velmi dobře strukturovaná, simulační centrum je skvěle vybaveno a e-learningový kurz je velmi dobře připraven. Vyučující jsou kompetentní, praktika nebyla nudná teorie, často to byla zábava. Líbily se mi i poznámky z praxe, které nám vyučující předávali. Zároveň je dobře, že se na výuce podíleli i starší studenti. Za velmi přínosné považuji i to, že jsme dostávali zpětnou vazbu.
Myslím, že by bylo dobré čas od času zaměnit složení týmů. My jsme pracovali vetšinu času ve stejných skupinách, ale třeba ve druhém semestru by bylo určitě zajímavé týmy promíchat. Naučili bychom se tím, jaké to je pracovat s lidmi, které "neznáme". Zároveň bych se nebála praktika protáhnout minimálně na 2 hodiny, občas jsme hlavně ke konci hodně pospíchali, abychom vše stihli.
Myslím si, že tento předmět nám dal opravdu hodně, bylo skvělé si vše zkusit, nikoliv se jen slepě učit nazpaměť. Přestože jsme častokrát odcházeli z hodin zklamaní z našeho výkonu, z tohoto předmětu si toho odnášíme asi nejvíce. Kladně hodnotím i snahu vyučujících nás vždy motivovat.
Tento předmět na mě udělal velký dojem a hodnotím ho velice kladně. Dle mého názoru je perfektně organizačně zvládnut, skvělý e-learning a interaktivní náplň praktických cvičení byla motivací pokračovat v náročném studiu a příjemnou změnou od studia pouze teoretického.
Připomínka k předmětu, Simulační medicína [EP0103430, cvičení]
zvládání základních dovedností, získání jistoty, že po předmětu v krizové situaci někoho dokonce zachráníme, většinou ochotní vyučující, vyučující většinou nepředpokládali, že si něco pamatujeme a poctivě vyložili nejdůležitější, e-learning byl kvalitním studijním materiálem
Na první hodině by bylo ideální projít ABCDE postup a poté ho ukázat v praxi od lektorského týmu dříve než jsou do situace vhozeni studenti bez ponětí jak se v takovém scénáři zachovat
Na tomto předmětu hodnotím kladně to, že umožňuje studentům ve třetím ročníku si vyzkoušet reálné situace, postupy a důležitou týmovou práci. Do této doby, také z důvodu covidové pandemie, jsme neměli možnost si řadu praktických cvičení vyzkoušet, proto hodnotím tento předmět jako velmi přínosný.
Jediné, co hodnotím negativně na tomto předmětu, je celkový počet a délky praktických cvičení. Myslím si, že většinu studentů tento předmět bavil a přišel jim velmi přínosný, proto by efektivita předmětu mohla být větší, kdyby předmět byl v rozvrhu častěji než jednou za čtrnáct dní nebo by praktická cvičení mohla trvat déle.
Legitimně nejlepší předmět celého studia. Prosím víc tohohle a skutečné medicíny a míň krebsova cyklu. Volitelnej predmet, cokoliv v podstate. Děkuju za zachovaní nadeje v to, že v medicíne je potřeba i vykonávat medicínu a nejen mít nafouklé ego. Jste borci. Děkuju.
hodiny byl fajn, občas jsem se trochu bála hlavní simulace, ale většinou bylo vše v pořádku, a i když se nám něco nepovedlo, lektoři nebyli zlí a vše nám vysvětlili
některé e-learningy byly hodně dlouhé a to důležité, se mohlo v tolika informacích lehce ztratit, možná by bylo fajn, kdyby na konci bylo krátce shrnuté to nejdůležitější
Skvěle vedený předmět, který se nám hodí do budoucí praxe. Bylo skvělé si vyzkoušet všechny možné simulace. Všichni na tomto “ústavu” byli naprosto skvělí a vstřícní.
Cvičení byla dobře koncipovaná a opravdu pečlivě naplánovaná. Jsem moc ráda, že jsme měli příležitost si vyzkoušet tolik nových a především praktických věcí. Dále velmi oceňuji přítomné vyučující, kteří trpělivě odpovídali na každý dotaz a vedli nás ke správném provedení. Ráda bych v budoucnu trávila v simulačním centru více času.
Zajímavý předmět, který nás umožnil vyzkoušet si jak probíhá práce na urgentním oddělení a v záchranné službě, kazuistiky v elearningu, které mohou být časté i v reálném životě
Opravdu krásně zorganizovaný předmět. Před praktiky si projít moodle kurz a vědět co nás čeká je ideální. Praktika mě opravdu bavila. Je super si jednou moct zkusit všechno prakticky a nebát se, že někomu ublížím. A posimulační debreefing byl opravdu pohodový a užitečný, žádné stresy z provedených chyb. Opravdu ukázkově zvládnutý předmět. Děkuju
Předmět byl od začátku do konce velmi dobře pojatý, líbila se mi online teorie v Moodlu a pak jen zopakování naživo při hodině, což výrazně šetřilo čas. Materiály byly skvěle zpracované, nejlépe se mi vždy vryly informace získané z kazuistik.
Na hodinách jsem oceňovala celkově přístup všech vyučujících, s jakou příjemnou atmosférou se cvičení nesla a že byl vždy prostor pro dotazy nebo pro debatu. Osobně považuji předmět Simulační medicína za jeden z nejpřínosnějších, co se praktických dovedností týče, a určitě bych do budoucnosti ocenila další předměty nebo workshopy, kterých bychom se jako studenti mohli účastnit.
Tomuto předmětu není co vytknout. Hodiny mě vždy velice bavily a dost jsem si z nich odnesla. Také mi i hrozně rychle utíkaly, takže jediné co bych klidně změnila, je délka vyučovací hodiny.
a) Poznámky k průběhu některých praktik
- uvítal bych větší časový odstup mezi Basic a Advanced Life Support, přišlo mi, že byly tyto lekce krátce po sobě a než jsme si stihli znovu osvěžit a zažít základy BLS, hned jsme najížděli na ALS, kde jsou některé principy spíš opačné a tedy výuka jde trochu sama proti sobě
- přišlo by mi vhodnější mít klíčové simulátory ve více exemplářích, i za cenu snížení jejich rozmanitosti (vybavuji si praktika s kanylací, což je věc, se kterou přijdeme* brzy do styku, ale na její nácvik bylo vlastně minimum času na úkor simulace intraoseálního vstupu [což je věc, kterou asi ne každý využijeme a asi ne po 3. ročníku] a wound packing [což na tomto konkrétním simulátoru nepovažuji za úplně přínosné])
*ve skutečnosti jsme již mnozí kanylovali během ošetřovatelské praxe, minimálně třeba sami na sobě pod dohledem sester a výuku minimálně tohoto úkonu by bylo asi vhodné zařadit do prvních dvou ročníků
b) Poznámky k předmětu celkově
Pokyny k výuce mi často nepřišly jednoznačné. Věta "Simulátory umí všechno, je to jako živý pacient" následovaná tím, že jsme vlastně celý rok postupně zjišťovali, co simulátory neumí a o co se musíme starat zvlášť nebo co je třeba dostatečně nahlas zmiňovat, aby nás lektoři slyšeli a následně ovladačem správně simulovali reakci atd. Radši bych slyšel hned na začátku férově, jaké stavy musíte na figurínách a přístrojích nastavovat sami, a na co my si tedy máme dávat pozor, abychom dělali dostatečně okatě, takto docházelo k mnoha nedorozuměním. (Namátkou "záchranářský batoh" – když člověk pořád slyší o dokonalosti modelů, tak není úplně intuitivní, že tahle věc nemá žádné senzory a je vlastně jen obrazovkou ovládanou z lektorova tabletu, takže musíme explicitně říct *teď nemasírujeme*, aby nám na EKG pustil křivku místo artefaktů a my jsme si to nevyložili jako fibrilaci apod.)
Ohledně velkých simulací, kde jsme v sále sami, nemyslím si, že je výhodné za každou cenu nechat studenty v každé situaci vymáchat. Když si evidentně nevíme rady, rada/popostrčení z velína, které pomůže stav zase rozhýbat, by byla určitě přínosnější, než pět minut zarytého ticha, kdy sami víme, že je něco potřeba, ale nevíme, co dál. Myslím, že tento stres během učení nepomáhá v tom, abychom si byli příště jistější, ale má potenciál naopak vyvolat v nás do budoucna blok obdobné situace řešit, zvláště když následný debriefing je vedený velmi demotivujícím způsobem (taky jsme takové lektory zažili, byť to samozřejmě neplatí o všech).
Často jsem měl pocit, že si lektoři neuvědomují, že cílem předmětu by nemělo být zachránit život figuríně (která je bezpečně bez života), ale spíš nás naučit ty postupy. Narážím třeba na ABCDE přístup, kdy nejvíce chváleny byly skupinky, kde si každý vzal na starost jedno písmeno, a tedy hotovo bylo logicky velmi rychle. Tento přístup ale s sebou nese to, že v daném tempu není úplně možné sledovat, co dělají ostatní spolužáci a tedy didaktický přínos takového cvičení významně klesá. Když už nás musí být ve skupince tak velké množství (chápu, že tohle jinak nejde), přijde mi adekvátnější netrvat na tom, že každý musí něco dělat, protože opravdu občas méně lidí (max. dva až tři) udělá celou situaci daleko přehlednější a ve výsledku pro naše učení přínosnější. A jestli to trvá o chvilinku déle, figuríně to neublíží, ale my se to mnohem snáz naučíme.
A závěrem – přístup některých studentů-lektorů k nám mladším studentům bych se nebál označit za povýšený. Nejednou se stalo, že se informace, které jsme dostali na jednotlivých stanovištích od různých lektorů se navzájem rozcházely, ovšem na tuto připomínku často nebyl při kritice dán vůbec zřetel. A vrcholem v přístupu některých lektorů-studentů bylo vymezování se vůči lektorům (lektorkám) jiným, a to během výkladu, kontinuálně během celého roku, což byly problémy evidentně osobního rázu, které podle mě do výuky nepatří v žádné podobě.
Co se týče lektorů z KARIMu a dalších pracovišť, neměli jsme si na co stěžovat, byli vždy velmi profesionální a nápomocní.