Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
MUDr. David Bludovský, Ph.D. [14-490], Neurologie a neurochirurgie [EP0104490, cvičení]
Na praktika vedená panem doktorem Bludovským jsem se těšila, bavil mě jeho přístup k výkladu, kdy jsem vždy jasně pochopila danou problematiku, nezatěžoval nás detaily, které jsem se mohla v klidu doučit doma. Naše dotazy nám vždy trpělivě vysvětloval a nikdy jsem neměla pocit, že bych se ptala špatně. Pokud byla možnost, tak nás bral na operace.
MUDr. Rudolf Kotas, Ph.D. [14-380], Neurologie [E0207380, cvičení]
Ještě jednou bych chtěla poděkovat za fajn výuku a umožnění skládání zkoušky v nezvykle brzký čas z důvodu odjezdu na ERASMUS, i díky vám jsem mohla zažít nezapomenutelný půlrok ve Finsku a nyní nadále pokračuji se svými spolužáky
Pan doktor nám všechno hezky vysvětloval, uměl téma srozumitelně shrnout, bral nás mezi pacienty a tam vždycky popsal a i názorně ukázal, o jakou diagnózu se jedná.
Ačkoliv jsem pana docenta Mračka potkala až u zkoušky, zapůsobil na mě velice příjemně - požadoval jen základní a důležité znalosti, občas se samozřejmě dozeptal. Zkouška z jeho strany byla vedena klidně a motivačně. Také bych ráda vyzdvihla povedenost nové učebnice neurochirurgie, na které se podílel s docentem Přibáněm, byla psaná poutavě a zajímavě s názornou obrázkovou dokumentací. Měla jsem jí vypůjčenou z knihovny, ale uvažuji, že si jí pořídím i domů. :)
MUDr. Marek Peterka [14-380], Neurologie a neurochirurgie [EP0104490, cvičení]
Jediná složka, kterou výuku znekvalitňuje, je naše nepřipravenost jako studentů. Popř by mohl během semestru být zkracován časový limit na vyšetření, abychom se víc snažili usměrňovat pacienty. Což jsme v podstatě mohli dělat i tak.
Ač to byl kolikrát drill a vlastně jsem na konci hodiny obvykle zjistil, že jsem v předmětu úplně mimo, byly to nejvíc přínosný praktika od začátku studia. Skvěle koncipované, cením snahu vybírat nám pacienty, které jsme ještě neviděli, důraz na samostatnost a debriefingy na konci hodiny vždy celé praktika uzavřely a daly tomu rámec. Řekl bych, že jsme se vždy při vyšetřování poprvé cítili jako doopravdoví doktoři... Díky moc za skvělý přístup! Měly by se Vámi inspirovat nejedny kliniky...
Za celou mojí docházku na VŠ se mi nestalo, abych díky praktikům a zejména díky vyučujícímu měla o tolik jednodušší učení na samotnou závěrečnou zkoušku. Moc se mi líbilo, že nás pan doktor kontroloval, jak pacienta vyšetřujeme a klidně s námi znovu prošel některé příznaky, u kterých jsme si třeba nebyli jistí. Ze začátku nám všem dělalo problém nález u pacienta správně popsat, ale sama za sebe jsem viděla pokroky u nás všech v podstatě každou jednu vyučovací hodinu. Co se týče přednášek od pana doktora, byli velmi přinosné a nebylo těžké udržet pozornost, pan doktor je vykládal velmi poutavě a zapojoval nás podobně jako na praktikách. Pane doktore, moc Vám děkuji za praktika, na která jsem se každý týden těšila a ze kterých jsem si i mnoho odnesla, bylo to super.
Pan doktor Marek Peterka je profesionál, jenž má přirozenou autoritu, respekt a hlavně vědomosti, které umí skvěle předat studentům. Je přísný, což považuji za nutnost hlavně ve skupinách, kde je větší počet chlapců, kteří mají tendenci vyrušovat. Musím také vyzdvihnout, že je laskavý, vstřícný, vtipný a spravedlivý, zkrátka lékař a pedagog, jakého je radost mít na cvičení i u zkoušky. Stal se mi vzorem a motivací.
Praktika s panem doktorem Peterkou považuji za nejpřínosnější praktika doposud. Pokaždé jsme dostali možnost si pacienta sami vyšetřit, pan doktor chodil mezi skupinkami a vždy jsme se mohli zeptat v případě nejasností během vyšetření. Na konci praktik následovala diskuze, kdy jsme měli sami přijít na diagnozu a navrhnout postup léčby, což nás nutilo o každém pacientovi opravdu přemýšlet. Pan doktor vedl praktika vždy s maximálním nasazením, i když byl po službě, kvalita výuky zůstala na stejné úrovni. Nejvíce se mi líbilo, že nás náš vyučující dokázal motivovat ke studiu neurologie a prezentovat tento obor jako tak zajímavý, že jsme se sami chtěli vzdělávat a u více studentů, kteří o tomto oboru dříve ani neuvažovali, probudit zájem. Jsem si jistá, že ze znalostí z praktik budeme každý z nás v budoucnu těžit, zároveň nám pan doktor do budoucí praxe poskytl cenné zrcadlo, jak by měla péče o pacienta vypadat.
Vyučující, co dokáže inspirovat a motivovat studenta. Jsem rád, že jsem měl doktora Peterku na cvičeních, díky němuž jsem se naučil mnoha věcem a budu v tom pokračovat dál
Pan doktor nám na začátku semestru vysvětlil, co od nás bude požadovat, naučil nás klinické vyšetření a potom už nás nechal pracovat s pacientem, jen s mírnou dopomocí, což bylo mnohem přínosnější, než kdyby nás každá praktika “vodil za ruku”. Díky tomu jsme mohli udělat i pár chyb a poučit se z nich. Každým praktickým cvičením jsme se zlepšovali. Zároveň jsme o diagnózách vedli debaty a naučili se filtrovat informace. Je pravda, že pan doktor budí respekt a to většinu studentů donutilo provést alespoň minimální přípravu na hodiny a já osobně si myslím, že je to dobře. Přístup pana doktora velmi chválím.
Pan doktor Peterka je výborný lékař a taktéž výborný vyučující. Na každé hodině s námi rozebíral pacienty velmi podrobně a vzbudil v nás velký zájem o tento konkrétní předmět, což je poměrně výjimečné. Vždy vše vysvětluje s velkým zápalem a zájmem. Moc děkuji, byla opravdu radost s panem doktorem hodiny mít a vidět, že lékaře jeho práce baví.
MUDr. Marek Peterka [14-380], Neurologie a neurochirurgie [EP0104490, přednáška]
Během výuky jsem se s panem doktorem nesetkala.
Setkala jsem se s ním až při svém druhém pokusu na zkoušce z neurologie, kde musím vyzdvihnout, že to byla velice příjemná zkouška, skoro bych řekla že probíhala formou diskuze. Při neznalostech se snažil látku vysvětlit, což velice oceňuji do svých dalších let studia.
MUDr. Pavel Potužník, Ph.D. [14-380], Neurologie a neurochirurgie [EP0104490, cvičení]
Pan doktor je fakt úžasný, dávat prostor pro samostatnou praxi a pak probírat to s námi tak, že tomu se dá porozumět je fakt talent. Také pan doktor ukazoval i funkční vyšetření EMG, což bylo moc zajímavé.
doc. MUDr. Vladimír Přibáň, Ph.D. [14-490], Neurobehavioral sciences [EAP0103091, cvičení]
I would have liked to learn more specific things on the patient about their disease. No always do the whole neurological examination but rather focus on what we can actually find / is typical for the disease
Připomínka k předmětu, Neurologie a neurochirurgie [EP0104490, cvičení]
Co se týče neurologických praktik, tak jsme byli velice rádi za přístup a vedení ze strany paní doktorky Mračkové. Praktika byla zajímavá, vždy jsme si v seminárce diagnosticky rozebrali daného pacienta a pak jsme vyrazili na oddělení k těm konkrétním pacientům, kdy jsme si některé i sami vyšetřili. Navíc samotný přístup paní doktorky k nám jakožto studentům byl skvělý - vždy se snažila vyjít vstříc a praktika s ní mě velice bavila.
Neurochirurgická praktika byla také skvělá, i když za mě by mohla být klidně celý rok (ne jen jeden semestr). Samozřejmě chápu, že z časových a/nebo personálních důvodů by se to organizovalo těžko. Možnost vidět několik neurochirurgických operací bylo velmi přínosné (obzvláště awake operace) a také velice oceňuji to, že i při takto náročných operacích se vždy našel někdo z doktorů, který se nám během ní věnoval.
Neurologie: Na praktika jsme měli po celý rok paní doktorku Jolanu Mračkovou (nevím, proč zde nemám možnost hodnotit právě ji místo nabídnutých možností). Přístup paní doktorky se mi velmi líbil, byla vstřícná, snažila se nám je přizpůsobit podle našich přání, mohli jsme si často zvolit, zda chceme nějaké tema podrobněji probrat, jít k pacientům, posuzovat snímky nebo vyšetřovat. Na naše hodiny chodila vždy velmi připravená (což se bohužel v jiných předmětech nestává), měla připravené zajímavé případy a pacienty. Atmosféra na hodině byla příjemná. Absence na praktikách byla minimální a naopak si k nám studenti z ostatních kruhu rádi chodili nahrazovat výuku.
Neurologie: bohužel jsme na hodiny byli spojeni s druhým kruhem, často nas bylo až přes 20. V takovém počtu jsme se nevešli na pokoje, neslyšeli se navzájem. Často se nikdo nehrnul k vyšetřování, protože se před zbytkem lidi styděl. V druhem semestru si k nám chodili hodiny ve velkém nahrazovat i studenti z jiných kruhů, někteří i pravidelně mimo vlastní rozvrh.
Neurochirurgie: praktika jsme měli pouze v zimním semestru což nebylo vubec přínosné ke zkoušce v letním semestru. Raději bychom chodili ob týden po celý rok.
Cvičení neurologie jsou fajn. Paní doktorka Mračková nejlepší z učitelů, více mluví se studentů, dává prostor na rozmyšlení, netlačí.
Cvičení neurochirurgie jsou vůbec k ničemu. Seděli jsme na indikacích a poslouchali na jakou hodinu lépe dat operace. Takže nic jsme neprobírali. Zkouška z neurochirurgie byla nepříjemná a negativní. Dostala jsem otázku, kterou věděla dobře, řekla jsem všechno co bylo v učebnice. Když něco jsem nevěděla nebo v mým případě vůbec nechápala otázku a co ode me chce, pan doktor Runt začal vzdorovitě projevovat nelibost, bouchal do stolu a zvyšoval hlas. Navíc chtěl, aby mě ohodnotili ostatní studenti sedící vedle, což je naprosto nesmí dělat. Myslím, že to je vrchol neprofesionality, absence neobjektivity a neschopnost pochopit cíle, které má učitel.
Cvičení z neurochirurgie bylo jedno z nejlepších, co jsem při studiu měla. Všichni vyučující byli ochotní vysvětlit nepochopené a zároveň zaujali a vyučovali se zájmem.
nenahraditelný kontakt s pacienty, ochotní vyučující MUDr. Peterka, v menších skupinkách by se vyšetřovalo ještě lépe, ale kdo chtěl mohl si vyšetřit šanci měli všichni,
Měl jsem ze cvičení z neurologie paní doktorku Mračkovou, které nemůžu napsat osobní hodnocení, proto přidávám alespoň sem. Velice profesionální příštup ke studentům, výuka vedena velice praktickým pohledem a velice obohacující.
Děkuji všem vyučujícím z neurologie a neurochirurgie. Praktická výuka i přednášky jsou na velmi vysoké úrovni.
Neurologie:
Chápu, že kvůli vysokým kapacitám skupin není jiná možnost, jak organizovat výuku. Proto bych navrhoval zavést dobrovolnou docházku. Když bychom skupinu rozdělili, stejně by zůstali jen ti studenti, kteří jsou aktivní na hodinách, zatímco ostatní, kteří jen „přežívají“, by odešli. Výsledkem by byla situace, kdy by jen malá skupinka aktivních studentů měla nějaký přínos. Navíc se u zkoušky žádné praktické dovednosti nehodnotí. Pokud bychom bez sankcí vyloučili ty, které to nezajímá, myslím, že by to bylo přínosné pro ostatní.
Moodle se podobá koši, do kterého je naházeno všechno, co se dá – spousta dobrých a užitečných informací, ale není to přehledné. Navrhoval bych také probírat teoretické otázky na praktikách s povinnou docházkou, protože chodit neustále k pacientům s tak velkým počtem studentů je zbytečné pro všechny.
Neurochirurgie:
Kniha z neurochirurgie je velmi dobře napsaná, ale obsahuje hodně informací, které nepotřebujeme. Bylo by dobré mít přednášky s videi z operací.
Spolupráce mezi obory by také pomohla – domluvte se na používání stejné terminologie alespoň pro zkoušku ve 4. ročníku. Když už máte dva předměty dohromady, mohli byste je propojit více.
NEUROLOGIE
Jsem viděl spoustu pacientů se spoustou diagnóz, což teď zpětně přispívá k lepší přípravě na zkoušku. Také je to moc úžasný nejen povídat se o pacienty, ale i probírat nález na zobrazovacích metodách a v laboratoři.
Také děkuji doktorům, kteří nahrazovali pana doktora Potužníka.
NEUROCHIRURGIE
Osobně mám rád spíše teoretické probíraní látky, než nesmyslné stání na sále, což také ruší operačnímu týmu. Proto prezentace na praxích mně vyhovovala nejvíce hlavně ze stran možnosti komunikace s vyučujícím doktorem a dalo se předem se připravit na výukové téma. Na sálu jsem byl 2 krát, ale vzhledem k době travní neurochirurgické operace jsem spokojený s tímto počtem. Myslím si, že jen malý počet studentů vydržel být na sále od rána do večera.
Děkuji moc vyučujícím doktorům za ochotu odpovědět na velký počet mých otázek!
Kladně hodnotím, že jsme se každou hodinu dostali k pacientům, naučili jsme se je systematicky vyšetřovat a za celý rok jsme viděli velkou škálu neurologických onemocnění.
Myslím si, že jen málo lidí má rádo chodit na sály. Nechal bych to jako exkurzi na začátku semestru a zbytek času bych probíral pacienty v učebně. Na sálech má lékař málokdy prostor věnovat se studentům, a my tam musíme hodinu stát a překážet sestrám a týmu.
Oceňuji náplň praktik, kde jsme pokaždé dostali ve skupině pacienta a měli jsme ho sami vyšetřit a odhadnout diagnózu. Následně jsme případ podrobně prokonzultovali včetně dalšího postupu, což považuji za velmi přínosné. Hodiny se mi líbily a všichni lékaři z neurologie a neurochirurgie byli velmi milí a ochotní. Děkuji!
Bohužel někteří lékaři měli místy až nemístné narážky na ženy v medicíně, hl. v jejich oboru - týká se neurochirurgie, škoda - mladé lékařky takto asi motivovat nebudou
Připomínka k předmětu, Neurologie a neurochirurgie [EP0104490, přednáška]
zajímavé přednášky, občas byly i na praktikách ty samé(dobré na zopakovaní nikoliv na škodu, pokud by se měli rušit bude to škoda, pokud zůstanou vždy někdo bude chodit, krasné přednášky v moodlu zejm délka je přijatelná a jsou pochopitelné, pokud by se i nadále aktualizovaly o případné nové informace bude rozhodně o ně veliký zájem
krásné nové knihy neurologie a neurochirurgie
technikálie-horší orientace v moodlu, bylo by dobré přidat políčka na odškrtnutí shlédnutí přednašky, nebo lépe seřadit videa a pdf zdroje k nim příslušné, (kurz neurochirurgie nejde dát do vlastních moodle kurzů vzdy se musí hledat složitě přes ustavy, neurochirurgický kurz (tam políčka pro zobrazení shlédnutí jsou i kdyz kurz je velmi přehledný) to stejne by bylo dobré pro přehled zařadit i do kurzu neurologie
Děkuju moc za přednášky, jsou dobrým pomocníkem ve výuce jedné z nejtěžších cáští medicíny. Témata jsou těžká, proto je nutné se zpětně vracet k přednáškám i po opakovaných přečteních skript. Také je výhodou, že máme skripta přímo od vyučujících, i když nejsou to nejlehčí učebnice, ale i nervový systém není sám o sobě nejjednodušší.
Škoda, že byl výpadek přednášek kvůli svátkům v květnu, ale učebnice obsahuje chybějící témata.
Také prosím neurochirurgickou kliniku přidat do moodle kurzu prezentace na témata “Tumory páteře a míchy” a “Funkční neurochirurgie”, děkuji!
Také bych chtěl nabídnout: počet vypsaných termínů je 180% místo 130%, což je úžasné pro studenty, ale prosím dát možnost skládat zkoušku i uprostřed prázdnin v dalších letech. Alespoň 1 termín v půlce července i srpna. Rozumím, že během prázdnin je těžká organizace provozu kliniky, ale i zkoušky se stávají větší a těžší kvůli novým znalostem v medicíně.
Připomínka k předmětu, Neurologie [E0207380, cvičení]
Předmět byl náročný, ale dostali jsme přehledné materiály (prezentace s obrázky) a přesně jsme věděli, co se máme učit. Organizace byla výborná, s termíny na zkoušku nám všichni vyšli vstříc a byla tam dostatečná kapacita.
Připomínka k předmětu, Neurologie [E0207380, přednáška]