Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Lenka Jindrová [14-50], Medical Terminology - Latin [EAP0101051, praktická cvičení]
The lessons were always very interactive which had a very positive impact on how much you would learn in the lessons, the general organisation was better than in any other course ive had in first year, especially the materials for the Lessons on Moodle.
the best organisation from a teacher's point in comparison to any other subject, amazing notes and Moodle course organisation, enjoyable class and subject
I thought it was a well thought out subject. Especially positive were the lerning materials. All at one place neatly organised. I think Ms. Lenka pushed us really good in the lessons. It was demanding but therefore the exams were easy to master
The schedule was well-organized, and we practiced a lot during classes, allowing us to learn everything effectively. The teacher provided high-quality instruction, explaining everything clearly. Additionally, her English and communication skills were excellent.
The teacher exhibits a profound expertise in their field, delivering content with clarity and precision, which enhances the learning experience. I enjoyed the subject and the time in class.
Paní Jindrová byla skvělá. Hodiny s ní mě vždy bavily a i přes nutnost odučit dva semestry během jednoho to vždy zvládla s úsměvem a nadhledem. Myslím si (zatím nemohu posoudit), že nám z latiny předala přesně to, co budeme do praxe potřebovat.
Velmi pěkný a zajímavý výklad, učivo šlo dobře pochopit, paní magistra na nás byla milá a velmi trpělivá. Nesnažila se nás donutit učit se úplně všechny slovíčka, ale místo toho opravdu to důležité. Díky zadaným domácím úkolům jsme měli motivaci se na novou látku vždycky podívat. Vstřícná komunikace, ochota (hlavně v organizační stránce)
Díky jejímu postoji k latině, mi nevadilo se učit latinu doma. Byla velmi otevřená našim problémům a vždy, když nastal nějaký problém s učivem, tak s ní jsme ho dokázali vyřešit.
Kdybych se měl pokusit to zhodnotit z jiného úhlu, tedy ne z úhlu obtížnosti, nýbrž z úhlu vědomostí, respektive kolik jsem si toho z hodin odnesl, tak si myslím, že výběr témat a výuky byl dobrý, živý a přínosný. I když je to v názvu Odborná terminologie - latina a každý byl to od toho očekával, tak stejně vyzdvihnu tu zaměřenost na medicínskou stranu latiny, tedy různé termíny, zkratky, receptury a ne moc zas té gramatiky (což myslím, že bylo dobře). Pěkně propracovaná učebnice. Nakonec bych chtěl ocenit práci učitelky L.J. Její výklad byl srozumitelný, dokázala vysvětlit problematiku a vyfiltrovat z učiva to důležité, což bylo zásadní, pakliže máte tolik informací v relativně krátké době absorbovat.
Pedagogické vedení a vystupování paní Mgr. Lenky Jindrové hodnotím velmi kladně. Ostatně tak si představuji každého učitele cizího jazyka. Nápomocnost, milé vystupování, vstřícnost a lidskost jsou jí vlastní. Má pochopení pro studenty a akceptuje jejich chyby při výuce, což vedlo ke zlepšování a vytvářelo příjemné prostředí při hodinách.
Líbil se mi uvolněný a vlídný a lidský přístup. Látka byla vysvětlovaná jednoduše a srozumitelně. Každý, kdo dostane paní Jindrovou, se může těšit na výborný výklad.
Hodiny s paní Jidrovou mi budou chybět. Bavily mě, těšila jsem se na ně. Látku nám vždy srozumitelně vysvětlila a byla ochotná ji vysvětlovat stále dokola.
Paní magistra Jindrová se naprosto skvěle postavila k obtížné situaci a snažila se nám i za zkrácenou dobu co nejlépe vysvětlit látku. Ještě jednou děkujeme za Vaši trpělivost.
Díky paní magistře Jindrové panovala v hodinách příjemná atmosféra, kdy skutečně nikdo neměl strach se na cokoliv zeptat nebo přiznat, že si s něčím neví rady. Praktika byla obohacena různými zajímavostmi, test bylo možné posunout mimo nejnáročnější týden. Milý a lidský přístup byl samozřejmostí.
Pani magistra Jindrová výuku i přes strasti letního e-kurzu zvládla výborně, předala nám co jen mohla a myslím, že si díky ní z latiny odnášíme výborné znalosti.
Paní magistra je naprosto skvělá, je vidět, že ji práce baví, což přimělo i mě, aby mě latina bavila. Motivuje studenty, podává dostatečnou zpětnou vazbu, vysvětluje věci jednoduše a zároveň tak, že to člověka zajímá a nemá pocit, že by se nemohl doptávat, jelikož paní magistra ke všem přistupuje s velkou pokorou a respektem. I již zmiňovaného nepříjemného e-kurzu se zhostila odvážně a já ji nemám co vytknout.
Paní magistra byla velmi příjemnou vyučující, pokud to šlo, vždy nám vyšla vstříc, i e-learning v letním semestru nám udělala zajímavou formou, což mi učení trochu zpříjemnilo. Vždy byla moc milá a nikdy nepůsobila otráveně či naštvaně.
Paní Jindrová nás učila velmi pečlivě a kvalitně, oslovil mě její zápal pro obor a díky tomu se latina i dobře učila. Vyšla nám vždycky vstříc, motivovala nás a cítili jsme se bezpečně na cokoliv se zeptat. Moc oceňuji i veškeré úsilí a čas, které vložila do přípravy e-kurz a tvorby nahrávek s výkladem. Na latinu budu moc ráda vzpomínat.
Nejlepší pedagog na této škole. Naprosto skvělý přístup ke studentům, dobrá organizovanost hodin, skvělé materiály, testy odpovídaly vždy tomu, co jsme probrali a motivace se učit tento předmět přišla skoro sama díky paní Jindrové.
Mgr. Lenka Jindrová byla ve všech směr úžasná. Komunikace byla velmi dobrá i během letního semestru, kdy byla výuka řízena pouze online. Kurz, který vytvořila pro distanční výuku, byl velice propracovaný a dobře strukturovaný . I díky jejímu přístupu jsem si latinu velmi oblíbila.
Lidká. Hodná. Schopná předat důležité informace. Hodiny jsou příjemné. Líbí se mi, že ví, kdy musí zabrat a kdy nám může dát více volno.
Na první hodinu, kdy nám bylo zadáno naučit se 2 lekce (circa 500 slovíček?) asi nikdy nezapomenu :) Později, když jsme měli pres v jiných předmětech, byla již dopředu informována a dala nám na výběr několik možností, jak se dostat s latinou k dalšímu cíli (např. posunout další slovíčka na jinou hodinu...).
Ekurz byl připravený skvěle, šlo vidět, že jsou za ním desítky hodin práce.
Přímo výborné vedení hodin. Lidský přístup, zajímavé, připravené, strukturované, vedené s profesionalitou a ochotou vše vysvětlit. Za celý svůj život jsem se nesetkala s lepší vyučující.
Paní magistra byla hlavním důvodem, proč byla latina tak zábavná a srozumitelná. Měla neustálý úsměv na tváři a to motivovalo studenty k dalším úspěchům. Rád bych také vyzdvihl vstřícnost maní magistry. Dále, že paní magistra dokonale vysvětlovala probíranou látku, volila skvělý výběr často používaných slov v latině a naprosto pokaždé když něco někomu nebylo jasné, s radostí a ochotně vše objasnila.
Paní magistra odvádí skvělou práci. Bez doprovodu paní magistry by bylo pochopení jednotlivých témat o poznání naročnější a více času zabírající. Důraz kladen na plnění domácí přípravy rozhodně přinesl ovoce. Dále prostor pro debaty či dotazy během výuky rozhodně tvořil vhodné podmínky pro vzdělávání. Děkujeme.
Profesionální přesto milý přístup. Velmi osobní. Důkladné učení. I přes nestandartní online výuku paní magistra vše brala zodpovědně a nadále usilovala o to, abychom látce porozuměli.
very organized and caring. course material was everything you could need and very clear. teaching was also very clear. very motivational and great at helping the students
Talkingspead sometimes a bit stopping always there is no flow hard for me to listen. Also soooo strict sometimes Its a bit unfair some of us studied it as a main in their gymnasium some of us never ever had it in their life and its sooo hard to just jump into it. it took us so much more time for the same amount of credit. IT was same amount of credti and took me in whole maybe a day of effort. this was for sure 2 weeks effort for me and i bearly passed. but i believe you know all of the above. thank you for your patience.
Mgr. Irena Kašparová [14-50], Medical Terminology - Latin [EAP0201051, praktická cvičení]
Ačkoliv nejsem velkým fanouškem latiny a občas mi dělala problémy, hodiny paní Kašparové byly vždy velice přínosné, vždy všechno hezky a srozumitelně vysvětlila, vše s námi procvičila a vždy jsem všechno dobře pochopila. Paní Kašparová je skvělá, vždy má pozitivní náladu a přístup ke studentům. Vždy jsem z latiny odcházela s dobrou náladou a mrzí mě, že v dalším semestru se při prezenčních hodinách už neuvidíme.
Paní Kašparová se nám snažila předat znalosti z latiny nejlépe jak mohla. Hodiny s ní byly poučné i zábavné a i když latina nepatří mezi mé oblíbené předměty, na hodiny jsem se díky paní Kašparové vždy těšil.
Velmi nadšená do své práce, aktivní, otevřená, nápomocná; časté procvičování skloňování, snaha o aktivitu studentů. Díky ní mě latina bavila o dost víc.
Zimní semestr byl supr. Letní byl horší skrz on-line kurz, ale paní magistra byla ochotná nahrávala komentované řešení cvičení a díky tomu byla práce v rámci studia a přípravy ulehčena. Oceňuji i ochotu vyjít vstříc s předtermínem latiny.
Praktická cvičení z latiny v zimním semestru pod vedením paní magistry Ireny Kašparové byla naprosto skvělá, patřily mezi mé nejoblíbenější. Nemohl jsem si výklad paní magistry vynachválit. Dostávali jsme dostatek informací a materiálů, včetně nahrávek v e-kurzu, které nám poskytly ucelený přehled a výklad jsme mohli tak lépe pochopit. Již v zimním semestru se snažila, abychom si propojovali anatomické názvosloví již s klinickým a e-kurz v letním semestru byl pak pro mě mnohem jednodušší, mrzelo mě, že paní magistra s námi v létě “zůstala” pouze v podobě nahrávek. Podle mě je paní magistra ukázkou skvělého učitele. Vykládala informace s úsměvem, nadšením, humorem a ve spojení s mým nadšením patřila latina k předmětu, který mi nedělal sebemenší problém.
Rád bych alespoň touto cestou poděkoval paní magistře za skvělou výuku, kterou zvládla i v letní semestru skvěle navzdory, že byla online. Velmi kladně hodnotím skvělý smysl pro humor se kterým šla nakonec zvládnout i třetí deklinace.
Paní magistra Kašparová je vynikající vyučující s entusiasmem pro výuku, což má za následek, že se opravdu nenudíte. Dokáže tím velmi dobře namotivovat studenta k učení a ráda bych zmínila, že si velmi vážím snahy si zapamatovat všechna jména, čímž vytvořila praktika mnohem osobnější. V rámci online výuky pak dělala opravdu vše pro to, aby nám učení zpříjemnila, což bylo skvělé.
Malo učitele ,kteří mluví pomaleji ,aby cizí studenti lepé pochopili , Ale paní Kašparová nebyla jen z těch učitelů, navíc konce skoro každé hodiny se nás ptala , jestli něčemu nerozumíme a až dokonce semestru se pořad ptala , jestli světli nebo mluví rychle , rad bych to shrnul a říct: děkuju moc za všechno.
Paní magistra Kašparová byla naprosto skvělá. Dávala nám domácí úkoly, které s námi potom procházela a vysvětlovala nám naše chyby. Zápočtové testy byly v rozsahu probírané látky na praktických cvičeni. Veškerou gramatiku pečlivě vysvětlila a neměla problém nám ji vysvětlit v případě potřeby znovu. V průběhu LS vytvářela nahrávky s řešení a nabízela konzultace.
Mgr. Jana Ovská [14-50], Odborná terminologie - latina [EP0101050, praktická cvičení]
Paní doktorka Plašilová je velmi milá a ochotná. Vše dostatečně vysvětlí, pokud není něco jasné je možnost konzultace či dotazů. Pravidelné domácí úkoly jsou výhodou, jelikož si člověk danou látku procvičí. Celkově hodnotím paní doktorku velmi kladně.
Jako jedinou slabost toho předmětu bych zmínil sloučení dvou semestrů do jednoho. V hodinách jsme postupovali velice rychle a nebyl čas gramatiku procvičit a upevnit si ji.
Vzhledem k tomu, že latina byla pouze jedno semestrová, bylo to o to zase těžší, hlavně slovíček bylo místy strašně moc a vzhledem k ostatním předmětům není šance se je všechny naučit za tak krátkou dobu.
Probrat celou látku v 1 semestru bylo velmi těžké a bylo toho opravdu moc. V podstatě jsme každý týden začínali novou věc, takže nebyl prostor pro větší opakování nebo pro dovysvětlení.
Nechápu, proč se předmět smrskl do jednoho semestru. Samozřejmě se předmět zle naučit na zápočet v tomto krátkém období, ovšem z dlouhodobého hlediska mi to nepřijde, jako dobrá volba, protože hodně věcí zapomeneme.
Bohužel hodinová dotace není dostatečná. Z mě neznámých důvodů došlo ke zkrácení předmětu na jeden semestr. Toto zkrácení se jistě negativně podepsalo na mnohých studentech. Namísto, aby student měl dostatečné množství času na vstřebání látky, je nucen ve velmi krátkém čase doslova prolétnout skripta. Přes úspěšné složení zápočtu, jsem si již nyní jistá, že většinu látky neudržím v dlouhodobé paměti a tento fakt přisuzuji především rychlému postupu během výuky vynuceném zkrácením předmětu. Vedení fakulty by mělo zvážit navrácení se k dvousemestrální výuce.
Na začátek zkrátka musím napsat asi největší problém, který jsem měl s latinou - čas v závislosti na obtížnosti. Neberte mě tak, že bych se nedokázal učit nebo tak nějak, ale spojením 2 semestrů latiny do jednoho dělá výuku těžší, méně přehlednější, protože je stále něco nového a to staré se již tak neopakuje, neprocvičuje, není na to čas. Pro mne byl tento jazyk zde novinkou v učivu, neměl jsem ho na gymnáziu, tudíž se látka chápe pomaleji, k tomu je potřeba čas a ten se v tom jednom semestru při jedné hodině týdně těžko hledá. Navíc si nemyslím, že jsem byl jediný, kdo přišel na tuto školu s velmi nízkými nebo žádnými znalostmi latiny (myšleno tím, že latina na střední škole/gymnáziu nebyla vyučována). Toto (se domnívám) se bohužel odráží ve znalostech studenta této fakulty s jedním semestrem latiny a jiné lékařské fakulty se 2 semestry a bohužel se to nevyhnutelně odrazí i v budoucnosti, doufám, že jen ve studijních letech a ne pracovních.
Podle mého názoru je učivo špatně rozvrženo do akademického roku. Zvládnout za jeden semestr veškerou teorii je velice těžké a látka pak nemůže být probrána pořádně. Byla bych pro rozdělení výuky latiny do dvou semestrů, jako tomu bylo předtím.
Předmět a jeho vedení hodnotím kladně, ale pouze vzhledem ke snaze lektorů zvládnout obsah nutného učiva v jednom semestru místo dvou v minulých letech. Probírané látky bylo velké množství a je velmi těžké ji pochopit a umět používat při takové absenci času, který tento předmět jistě vyžaduje. Proto na některé části výuky (cvičení, specifická slovíčka apod.) nezbýval čas. Obecně si myslím, že bych předmětu více rozuměl a víc si z něj pamatoval, kdyby byl vyučován v obou semestrech.
K paní Jindrové nic. Jediné, co bych považoval za zápor, bylo zdrcnutí latiny do jediného semestru na poslední chvíli. Buď tak, nebo tak, ale ne na poslední chvíli změnit rozhodnutí, aby mohli učitelé de facto celé svoje připravené osnovy hodit do koše. Mohu jen děkovat za paní Jindrovou, které se i přesto povedlo nám látku podat jasně, jednoduše a přehledně.
Sloučení předmětu do jednoho semestru bylo stresující. Pro lepší zapamatování by bylo potřeba více času. Avšak návaznost učiva s jinými předměty byla viditelná a tím bylo jednodušší pochopení látky.
Osobně mi sloučení dvou semestrů latiny do jednoho nedělalo problém, ale dokážu si představit, že jiným studentům mohlo a je možné, že věnovat se latině dva celé semestry by nám všem prospělo, protože by se nám dostala více pod kůži. Teď, na konci prvního ročníku, už si deklinace a skloňování slovíček či časování sloves pamatuju jen velice omezeně. Na druhou stranu si teď zpětně uvědomuju, že jsem v letním semestru měla dost práce s ostatními předměty a nevím, jestli bych do toho zvládala ještě latinu. Těžko říct.
Bylo znát, že latina byla původně dvousemestrovým předmětem. Ne že by se objem slovíček nedal zvládnout, nicméně by určitě postupný a pomalejší proces učení pomohl ukotvení znalostí více.
přijde mi šílenost nacpat všechnu latinu do jednoho semestru a angličitnu nechat na dva. káždý z nás aspoň nějaké základy angličtiny měl, ale co se tyče latiny, tak skoro pro všechny se jedná o nový předmět a nejde ani o množství učiva, kolik o jeho procvičení a následné uživání pak v praxi. myslím si, že by ten předmět zasloužil víc času,
Způsob výuky latiny v letním semestru prostřednictvím e-kurzu strašný. Jako e-kurz by měl býti spíše koncipován druhý jazyk - Aj a namísto toho by latina měla být prezenčně.
V zimním semestr předmět splňuje perfektně to, co má. V letním semestru mi přijde styl jeho výuky zcestný. Pokud má být vyučován online, ocenil bych spíše nějaký online kurz na moodlu, například tak, jako při biochemii. V aktuální formě je v úkolech obrovský zmatek, zpětná vazba sice je, ale pro mne ne zcela vyhovující formou.
Za zimní semestr nemám co vytknout, problém dle mého nastává v semestru letním, kdy se z prezenční formy latiny stává e-kurz, který je sice veden slušně, ale studenti nemají dostatečnou motivaci ke studiu, zpětná vazba je složitější než v zimním semestru, a prezenční forma zcela jednoduše opravdu chybí. Myslím si, že by bylo lepší, aby byl formou e-kurzu jazyk anglický a latina by byla zachována jako dvousemestrální předmět, který je celý školní rok prezenčně.
e-forma vzdělávání v letním semestru mi vůbec nevyhovovala, raději bych si učivo opět odseděla ve škole. Paní magistra Jindrová se nám ale vždy snažila připravit úkoly zajímavou formou.
online letní semestr - je velmi těžké se sám naučit půl předmětu, který jsme v zimním semestru viděli poprvé a složit z něj poměrně náročný zápočet. zimní prezenční praktika mi vyhovovala mnohem víc, bývala bych ji ocenila i v letním semestru.
Odborná terminologie z latiny mě moc bavila, jediné negativum vidím v tom, že jsme v letním semestru neměli prezenční výuku, ale místo toho e-kurz na Moodlu. Bylo náročnější se učit danou látku sami a myslím si, že kdyby výuka byla prezenčně, uměli bychom to lépe a kvalitněji.
Druhý semestr by byl lepší kontaktní formou, která je pro studenty vždy přívětivější. I tak oceňuji práci s nahrávkami, která nám aspoň částečně hodinu nahradila.
Ze začátku jsem z latiny byla nadšena. Druhé pololetí bylo spíše zklamáním. On-line forma mi vůbec nevyhovovala a znalosti mám rozhodně menší, než ze zimního semestru, kdy výuka probíhá prezenčně. Latinu pro studium medicíny považuji za stěžejní a nerozuměla jsem, proč se škola více věnuje angličtině - předmětu, který známe především ze středních škol a latina je brána jako ,,vedlejší”.
Latina by měla být i v letním semestru prezenčně. Témata v tomto semestru jsou těžší než v zimním semestru a měla jsem mnohdy problém pochopit látku z nahrávek v moodlu kurzu. Tato možnost mi moc nevyhovovala.
On-line kurz v letním semestru byl upřímně hrozný. Samostudium nešlo, i v kontextu toho, že majoritní pozornost byla věnována anatomii a biologii. Upřímně, nejlepší by byla dle mého výuka prezenčně, možnost se přímo zeptat, lepší než sedět ještě více času za stolem a zmatečně hledat odpověď v učebnici. Zápočtový test bych si radši napsal prezenčně. Nikoho neosočuji ani nikoho neviním, jen mi opravdu více vyhovovala prezenční výuka, vím že tento názor nemám jediný. Z hlediska výkladu byla spokojenost.
Zajímavý a hlavně užitečný předmět. Ocenil bych, kdyby začala už před první přednáškou z anatomie - tam totiž přijde latinský šok. Možná by šlo začínat již na konci prázdnin a být tak 1-2 lekce napřed?
Knížka bohužel nebyla stavěna na samostudium v letním semestru, blbě se v jednotlivých tématech orientovalo. Ocenila bych i někde vzadu klíč ke všem cvičení aby si to člověk mohl zkontrolovat i sám.
První semestr byl naprosto pochopitelný a materiály k přípravám byly také velmi skvělé. Z hlediska e-learningu z druhého semestru byla skvělá možnost časové nezávislosti.
Druhý semestr zájem o znalost této části latiny poměrně opadl, což bylo nejspíše způsobeno tendencím k nesplňování prací z důvodu velkého množství požadavků z jiných předmětů a především z důvodu distančně vyučované latiny, což vedlo k demotivaci další znalosti předmětu.
Latina jako předmět patřila k mým oblíbeným a řekl bych potřebným předmětům, hlavně z hlediska zkratek a medicínských pojmů, které budeme ve své budoucí praxi hojně využívat a setkávat se s nimi. Na prezenčních hodinách se mi líbila otevřená diskuze a vysvětlení gramatických problémů. Skripta z latinské lékařské terminologie byla vytvořena velmi přehledně a se skripty se mi pracovalo skvěle.
Osobně si stojím za tím, že celá latina by určitě měla být prezenčně, neboť se jedná o dost důležitý a složitý předmět, všechno je pro většinu nové. Je pak možnost v hodině se hned doptat, pokud něčemu nerozumíme.
Mám jen návrh na vylepšení - anki a quizlet kartičky. Bylo by absolutně nejlepší, když by se vytvořila podle učebnice celá sada, a student by se pak nemusel zdržovat sám jeho vytvářením. Navíc aplikace Anki funguje na základě tzv. spaced repetition, takže by slovíčka měla větší šanci zůstat v paměti dlouhodobě. Je mi jasné, že to je spousta práce, ale věřte mi, že studenti by to absolutně zbožňovali.
Rozhodnutí zredukovat tento předmět do online podoby v druhém semestru, bylo z mého pohledu chybou. Že předmět se kterým jsme se seznamovali poprvé byl v online podobě, a angličtina, kterou se učíme od 3. třídy základní školy, musela být prezenční, je opravdu těžko pochopitelné.
Samostudium v letním semestru bylo náročné, jelikož učit se úplně nový jazyk sám doma zabere opravdu hodně času, který se těžko hledá, když jsou z jiných předmětů vyžadovány úkoly, které jsou aktivně kontrolovány. Myslím si, že když porovnám, co jsem se naučila v zimním semestru oproti lernímu, tak je jednoznačně jasné, že online výuka tomuto předmětu moc neprospívá.
Připomínka k předmětu, Latina - klinické názvosloví pro Všeobecné lékařství [EVE05001, elektronický kurz]