Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
MUDr. Lumír Šašek, Ph.D. [14-360], Pediatrie I. [EP0105360, cvičení]
Líbil se mi systém kombinace seminářů a návštěv oddělení, škoda jen že to organizačně ne vždy vyšlo, ale to se prostě občas stane:) Vyučující se nám hezky věnovali, to bylo super. Ikdyž jsem věděla, že pediatrii bych ráda dělala jako svůj obor, měla jsem maličko pochyby, tak bych asi spíš hlavně teď chtěla poděkovat všem vyučujícím za milý přístup a ochotu se nám věnovat, protože po pediatrickém bloku už žádné pochyby nemám:)
Připomínka k předmětu, Neonatologie [E0110030, cvičení]
Jednou nám nebylo něco jasné v dokumentaci, kterou jsme procházeli kvůli vypracování prezentace a když jsme se zeptali jedné paní doktorky na JIRPu, co přesně to znamená, řekla nám prakticky, že jsme úplně neschopní a máme si to najít sami.
Tento komentář se netýká ani tak obsahu a formy neonatologie, které nemám co vytknout - celý týden mě velmi bavil a každý den byl podnětný, což není něco, co bych u předmětů považovala za paušální. Chtěla bych nicméně popsat situaci, která mému absolvování výuky neonatologie předcházela.
Po dobu řádného týdne, kdy chodil na neonatologii můj kruh, jsem ležela doma s bronchitidou a horečkami, a přišlo mi tedy krajně nevhodné se účastnit výuky na jakémkoli oddělení, natož mezi křehkými novorozenci. Bohužel jsem na tuto ohleduplnost málem doplatila meziročníkem, protože bylo takřka nemožné domluvit se na oddělení na nějakých náhradních hodinách. Bloková výuka je v tomto ohledu krajně nedomyšlená - do konce akademického roku zbývalo sice ještě několik měsíců, ale já už neměla jednu jedinou možnost se na českou výuku neonatologie dostavit, a to kvůli současně probíhající výuce jiných předmětů netolerujících absence. Zkoušela jsem se na neonatologii domluvit např. na vypracování nějakého referátu nebo odpolední náhradě výuky př. na ambulancích, na což mi bylo odpovězeno, že na referát není nikdo zvědavý a odpoledne pro mě seminář nikdo dělat nebude. Podobné odpovědi v slušnější i drsnější formulaci jsem obdržela i z několika dalších oddělení, se kterými jsem se snažila domluvit, zda by mi nevyšla vstříc v řešení mé absence na neonatologii. Měla jsem jedno jediné velké štěstí, že v jeden týden mého uvolněnějšího rozvrhu měli výuku neonatologie anglicky mluvících studenti, a já se mohla účastnit seminářů s nimi.
Závěrem bych se tedy chtěla znovu pozastavit, jak absurdní je situace, že já jakožto studentka medicíny zůstanu s akutní respirační nemocí doma (jak velí slušnost, návyky nabyté za doby covidu a vlastně celé učení medicíny) a jsem za to následně penalizována; zatímco mezi studenty je v podstatě pravidlem, že chodí do výuky i s kašlem a rýmou a nejsou ani vyzváni k nasazení respirátoru.