Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
MUDr. Karel Balihar, Ph.D. [14-310], Interna II. [EAP0104310, cvičení]
Dr. Balihar stands out as a dedicated instructor in the internal medicine practical sessions, demonstrating a higher level of engagement with students compared to many of his colleagues. He regularly prepares specific teaching materials and sets diagnostic tasks that encourage and challenge students to work independently. In particular, Dr. Balihar has conducted specialized training in ECG and blood gas analysis with the students. Additionally, he has even offered to assist students in practicing the interpretation of radiology images relevant to their exams. This approach helps to promote critical thinking and practical application of knowledge. Dr. Balihar’s commitment to providing a structured and supportive learning environment is commendable and contributes positively to the overall quality of the practical training.
MUDr. Karel Balihar, Ph.D. [14-310], Interna II. [EP0104310, cvičení]
Pan doktor Balihar je jeden z nejlepších učitelů, které jsem zažila. Dokáže vše vysvětlit, popsat co je důležité, což je pro studenty velice podstatné, jelikož mám pocit, že se v množství informací dokážeme lehce ztratit. V celé naší skupině dokázal vzbudit zájem o internu a ukázal nám, jak správně přistupovat k pacientům
Moc se mi líbili praktika protože byl prostor pro komunikace s pacienty a pro následné diskuze o různých případech, viděli jsme hodně výkonů na různých odděleních, a na vždy bylo zaměření na zopakování a uplatnění jak těch znalosti, co máme, tak i nových. Tyto praktika pro mě byly moc přínosné.
doc. MUDr. Jaromír Eiselt, Ph.D. [14-310], Interna II. [EP0104310, přednáška]
Pan docent Eiselt byl nejen skvělý přednášející, ale i skvělý zkoušející. Přednáška jím vedená byla stručná, jasná, přehledná a obsahovala vše velmi srozumitelně, což je u nefrologie důležité. Státní zkouška s Doc. Eiseltem probíhala ve velmi příjemném rozhovoru, bez ponižování, hledání toho, co student neví a snaha o vyhození. Pan docent mě u zkoušky nechal sdělit, co jsem měl připraveno, na pár věcí se doptal, netrval na nesmyslných definicích podle jedné z mnoha učebnic nebo své přednášky, ale dbal spíše na to, jestli jsem pochopil probíranou problematiku. Nic záludného, pouze praktické a důležité věci. Opravdu se jednalo o jednu z nejpříjemnějších zkoušek na LFP.
MUDr. Václav Hejda [14-310], Interna II. [EP0104310, cvičení]
Výuka s panem doktorem je pro nás velmi přínosná, vždy si daného pacienta vyzpovídáme a vyšetříme a následně se snažíme samy přijít na diagnozu. Pan doktor se nás případně snaží nasměrovat a vždy vše vysvětlí.
MUDr. David Horák [14-310], Interna II. [EAP0104310, cvičení]
Pan doktor se nám hodně věnoval a snažil se nám objasnit nejdůležitější problematiku z jeho oboru. Naučil nás, jak dobře a efektivně přemýšlet o pacientovi a jeho diagnózách.
Praktika na MJIP mě nadchla, i díky Dr. Horákovi, který po nás vyžadoval přiměřenou přípravu na hodiny, témata vysvětloval pochopitelně a dokazoval na příkladech z oddělení. Případné org. změny dával dopředu vědět. Děkuji Vám!
prof. MUDr. Milan Hromádka, Ph.D. [14-310], Interna II. [EP0104310, cvičení]
Pna profesor Hromádka se vždy snažil udělat praktická cvičení co nejzajímavějšími. Od výkladu po možnost navštívit různá oddělení v rámci KJIP a vyzkoušet si mnoho různých zákroků, každé praktické cvičení pod jeho vedením přineslo něco nového.
MUDr. Jiří Chvojka, Ph.D. [14-310], Interna II. [EAP0104310, cvičení]
paní doktorka je profesní vzor, vždy na nás měla čas, vše pečlivě vysvětlila, věnovala se nám individuálně.
férové jednání, se vzájemnou pokorou. tyto hodiny měli rozhodně smysl, děkuji.
díky patří i sestřičce paní doktorky
MUDr. Štěpán Jirouš, Ph.D. [14-310], Interna II. [EAP0104310, cvičení]
Líbil se mi styl výuky a obsah hodin. Praktika s panem doktorem Kačerem patří k těm nejpřínosnější, která jsme doposud na fakultě měli. Obsah hodin, kdy jsme se měli pokusit sami přijít na diagnózu, terapii s následným shrnutím, vysvětlením a doplněním dr. Kačerem nám velmi vyhovoval. Hodiny byly pestré, kdy jsme nebyli jen na oddělení, ale i na dialýze, azupu…
MUDr. Jan Kašpárek [14-310], Interna II. [EP0104310, cvičení]
Výuka se skládala hlavně z odebírání anamnézy a vyšetřování pacientů, na což navazovala diskuze s využitím MediCalcu, což bylo velmi přínosné. Zároveň pan doktor umožnil i návštěvu jiných oddělení, např. hemodialýzy, a nabízel dostatečně rozsáhlý výklad.
Kardiologická klinika [14-310], Interna II. [EP0104310, cvičení]
Praktická cvičení s panem doktorem byla výborná. Viděli jsme plno zajímavých pacientů na odděleních, vždy jsme si o nich před nebo následně popovídali, takže jsme věděli do čeho jdeme a s čím můžeme počítat. Aktivně jsme pacienty vyšetřovali a zkoušeli si na základě získaných informací stanovovat diagnózu, kterou, když byla chybná, jsme si pak rozebrali a řekli si, proč to tak není a čeho si příště všímat a na co se zaměřit. Také jsme si vyzkoušeli práci s ultrazvukem, viděli jsme plno speciálních vyšetření jako například ERCP, jícnovou manometrii atd.
Dále bych vyzdvihla všeobecně pohodovou atmosféru, jež na praktikách působila. Pan doktor s námi trpělivě rozebíral všechny naše dotazy a úvahy, snažil se nám praktika ozvláštnit zajímavými diagnózami či vyšetřeními (například návštěva dialyzační jednotky nebo již zmíněné ERCP). Když jsme potřebovali odejít ze cvičení dříve, nebyl problém, takže opravdu celkově oceňuji vedení praktik a lidský přístup.
Děkujeme za příjemná a velice přínosná cvičení.
Praktika z interny nám dělal pan doktor velmi zajímavá, že jsem se na každou hodinu těšila. Řekla bych, že se z něj stal i můj nejoblíbenější všeobecný předmět.
MUDr. Jan Lejčko [14-315], Interna II (1) [E0208310, cvičení]
chtěl bych zhodnotit výuku u vás jako velmi kvalitní. Paní doktorka je velmi vstřícná a vše podrobně vysvětluje. U vás opravdu nelze najít chybu. Rád bych poděkoval paní doktorce a panu docentovi za jejich čas a doufám, že neztratí svůj zápal do práce. Je to velká inspirace věnovat se studiu s profesionály, kteří umí své znalosti tak dobře předat. Takovou zkušenost jsem dosud nikde jinde nezažil.
Pan profesor Matějovič je skvělý vyučující - přednášel velmi složitá a obávaná témata - ABR, endokrinologii, poruchy hemostázy a mnohá další. Vše dokázal velice srozumitelně vysvětlit, díky názorným obrázkům bylo vše pochopitelné. Velice ochotný, přednáška probíhala ve velice příjemném tempu. Pan profesor nebyl pouze skvělý přednášející, ale byl schopen i pomoci a poradit. Více takových, kteří svojí pozici využívají tak, jako pan profesor Matějovič. Vstřícný, nápomocný, náročný na studenty a spravedlivý pedagog, který nevyžaduje pouze naučené definice dle jedné své přednášky nebo publikace, ale pochopení dané problematiky. Více takových.
doc. MUDr. Jiří Motáň, CSc. [14-310], Interna II. [EP0104310, cvičení]
Pan docent Motáň má neuvěřitelnou sbírku kazuistik, díky kterým si student podstatné lépe zapamatujte, dokáže tím ozvláštnit praktika a udělat je zajímavější
Pan docent má laskavý a lidský přístup k pacientům i studentům, spoustu zkušeností z praxe a po kapsách vždy mnoho zábavných a přitom poučných historek k probíranému tématu; praktika byla jednoduše skvělá!
MUDr. Vratislav Pechman [14-310], Interna II. [EP0104310, cvičení]
chtěl bych zhodnotit výuku u vás jako velmi kvalitní. Paní doktorka je velmi vstřícná a vše podrobně vysvětluje. U vás opravdu nelze najít chybu. Rád bych poděkoval paní doktorce a panu docentovi za jejich čas a doufám, že neztratí svůj zápal do práce. Je to velká inspirace věnovat se studiu s profesionály, kteří umí své znalosti tak dobře předat. Takovou zkušenost jsem dosud nikde jinde nezažil.
Pan doktor Sirotek kombinoval jak teoretické tak i praktické části výuky. Jsme měli možnost najít zajímavý nález na pacientu od anamnézy přes fyzikální vyšetření až po zobrazovací metody. Pan doktor pak to všechno s námi probral včetně dokumentace i léčby. Také i přes to, že pan doktor Sirotek je zaměstnán na kardiologické JIPce, tak bral nás na různá jiná oddělení za co moc děkuji.
Pan doktor Šmíd je trpělivý, vše ochotně vysvětluje. Nikdy nás nezesměšňoval, když jsme něco nevěděly. Hodiny s ním probíhaly vždy v pohodové náladě. Na internu s ním jsem se vždycky těšila. Konečně jsem se naučila poslouchat šelesty, děkuju:)
Pan doktor nám věnoval hodně pozornosti, probíral s námi pokaždé EKG záznamy, což je pro kardiologii klíčové a všichni jsme to ocenili. Dále jsme viděli spoustu věcí a pacientů na JIP i standardním odd. Mohli jsme si vyzkoušet různá vyšetření, komunikaci s pacienty atd.
MUDr. Radek Vančata [14-315], Interna II. [EAP0104310, cvičení]
Unfortunately it highly depends on the doctor that you get as a group wether you have a really great class or a really bad class. A lot of the times it’s chaotic cause not entirely clear who’s supposed to come and teach us etc
Připomínka k předmětu, Internal Medicine III (1) [EA0110023, cvičení]
chtěl bych zhodnotit výuku u vás jako velmi kvalitní. Paní doktorka je velmi vstřícná a vše podrobně vysvětluje. U vás opravdu nelze najít chybu. Rád bych poděkoval paní doktorce a panu docentovi za jejich čas a doufám, že neztratí svůj zápal do práce. Je to velká inspirace věnovat se studiu s profesionály, kteří umí své znalosti tak dobře předat. Takovou zkušenost jsem dosud nikde jinde nezažil.
Rozdělení na menší skupiny k jednotlivým doktorům nabídlo lepší možnost vyšetřování a výkladu. Možnost podívat se na různá oddělení v rámci interny byla také velmi vítaná.
Na stáži jsem byl v nemocnici Most. Stáž zde probíhala na obou interních odděleních. Velice přínosné-viděl jsem základ všeobecné interny, který člověk využije ke zkoušce i dále do praxe. Musím velice kladně ohodnotit všechny lékaře a lékařky obou interních oddělení - Prim. MUDr. Neužilovou, Prim. Tenka, MUDr. Hodka, MUDr. Sameut, MUDr. Krále a MUDr. Žedňanského. Musím se zde vyjádřit i ke zkoušce - pokud je u zkoušek nutný test - což považuji za nesmysl, neboť zkoušející poznají u druhé věty, jestli examinovaný ví, o čem mluví - tak ať vypadá jako na I. interní klinice. Pouze jedna možnost, otázky naprosto jasné, nesporné. Nutno říci, že je to jediný zkouškový test, kde tohle opravdu platí. Na jiných ústavech, kde jsou rovněž zkouškové testy, tohle opravdu neplatí.
Negativa nevidím. Stáž na okresní interně, kde se student dostane reálně k práci sekundárního lékaře je k nezaplacení. Přednášky obecně jsou velmi kvalitní a možnost opakovaného přehrávání byla skvělá. Nemohu negativně hodnotit žádného přednášejícího.
Jediné, co bych změnil je buď test zrušit po vzoru budoucí SZ z chirurgie, nebo jej alespoň přesuňte na den zkoušení. Může to být problém pro ty, co dojíždějí a nemají kde přespat a stráví tak například 8 hodin navíc ve vlaku, kvůli 15 minutám stráveným u testu. U ostatních zkoušek to šlo, proč ne zde?
Připomínka k předmětu, Interna IV. (1) [E0112025, stáž]
Stáž jsem absolvovala v Nemocnici v Táboře, převážně na kardiologickém oddělení. Pan primář Král je vůči medikům velmi vstřícný, na začátku každého týdne mi přidělil lékaře, který se mi měl věnovat, měnilo se to každý týden, tak abych postupně prošla všechna oddělení, včetně JIPu. Sám mě pak vzal na sálek, kde prováděl zavedení kardiostimulátorů a mohla jsem se s ním také podívat do ambulance, kam pacienti s kardiostimulátorem chodili na kontroly. Na lůžkovém oddělení jsem ke konci stáže dostala i vlastní pacienty, u kterých jsem každý den dělala ranní vizitu a s dohlížejícím lékařem jsme pak rozepsali léky a žádanky na jednotlivá vyšetření. Dále jsem si domluvila jeden týden stáže na gastroenterologickém a jeden týden na plicním oddělení. Stáž pro mě byla velmi přínosná a většina lékařů se mi věnovala i přes velice vytíženou pracovní dobu.