Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. MUDr. Jan Filipovský, CSc. [14-320], Interní propedeutika I [EP0102320, cvičení]
Děkuji za velice srozumitelné vysvětlení principu EKG i patologických EKG křivek, které kombinovalo jak samotnou morfologii jednotlivých vln a kmitů, tak i detailnější vysvětlení proč tomu tak je.
A phenomenal doctor, was an absolute pleasure to attend her weekly classes. Her expertise, passion, and engaging teaching style made every session a delight.
doc. MUDr. Jana Hirmerová, Ph.D. [14-320], Klinická propedeutika [EP0102320, cvičení]
I přes zoufale malé množství času, který jsme na praktika měli přidělen, se paní docentka se snažila nám vše ukázat, nechat si nás vše vyzkoušet, byla velmi milá a ochotná.
doc. MUDr. Jana Hirmerová, Ph.D. [14-320], Interna I. [EP0103320, přednáška]
Paní docentka je moc milá. Nebála jsem se na cokoliv zeptat, vždycky ochotně odpověděla. Pacienty měla hezky připravené a praktika s ní rychle obíhali.
Paní docentka byla velmi příjemná vyučující, perfektně jsme s ní natrénovali odběr anamnézy. Dále bych chtěla ohodnotit doktorku Kupkovou. Měla krásný a inspirativní přístup k pacientům, Brala nás do ambulance, ukazovala nám různá vyšetření, dávali jsme skupinově dohromady možnou léčbu, ukazovali jsme si zajímavá ekg. Když někdo řekl něco špatně, vysvětlilo se to a jelo se dál. S pacienty vždy jednala s úctou a byla velmi ochotná, myslím že byla pro všechny inspirací, jak být dobrým lékařem s lidským přístupem.
Jednotlivá vyšetřování jsme projeli velmi rychle, viděli je jednou a zkoušeli jsme si je bez dohledu vyučujícího, což nám moc nepomohlo. Paní docentka párkrát chyběla, což se snažila nahradit zástupci, ale spíš to nepomohlo a byli jsme oproti ostatním pozadu, nakonec jsme to nějak dohnali, ale příjemné to moc nebylo. Doktorce Kupkové není co vytknout.
MUDr. Miroslav Křížek, Ph.D. [14-320], Internal Medicine I. [EAP0103320, cvičení]
MUDr. Křížek taught us this subject exactly as it needed to be done. By giving us patients' medical info (ECG, pharmacotherapy etc.) and wanting us to make a proper diagnosis was trully helpful! In the meantime, after examining the patient, we were discussing about clinical key-points related to the case. I can only say that I was very lucky to have MUDr. Křížek and I really want to thank him! I can not understand why some students do not want to visit patients and prefer to just be in a classroom.
Negative comments: None.
we Had the professor seidlerova on the second semester. She is always sweet, trying to explain you and ready to help you with everything.She was training us with ecg and anamnesis with physical examination and thanks to her, we learned a lot and we passed the credit successfully.
prof. MUDr. Jitka Mlíková Seidlerová, Ph.D. [14-320], Interní propedeutika II [EP0103322, cvičení]
Přednášky paní profesorky byly vždy velmi dobře srozumitelné. Velmi kladně hodnotím zejména její snahu vyzdvihnout z dané problematiky hlavně to nejdůležitější pro naši budoucí praxi.
Examining and communicating with the patients was the best way this subject could be done. We were able to combine pre-clinical medical knowledge by applying in the hospital environment. I personally do not believe that there is any better way in teaching such a subject than seeing patients.
…ale nepochopil jsem, co se po nás chce. Ano, získat přehled o postupu během sbírání anamnézy, během vyšetření, co všechno nás má na pacientu zajímat,… Ale zápočtový test obsahoval naopak často extrémně konkrétní otázky bez kontextu, čili loterie. Pro příště: testujte nás v tom, co nás učíte.
Význam tohoto předmětu bych označil za velmi sporný. Přínos určitě vidím v praktikách, která jsme ale měli jen dvě za semestr (a tím pádem musela být organizována formou "letem světem ukázat studentům aspoň něco"). Pokud má být tento předmět vyučován formou přednášek, tak je nevyhnutelné použít alespoň videa a nahrávky (např. popisování různých zvuků slovy mi nepřišlo zrovna názorné).
Tři hodinu a půl dlouhá praktika v nemocnici za celý semestr je opravdu málo. Viděl jsem pouze několik pacientů, z toho vyšetřoval jen jednoho poslechem plic a střevní peristaltiky.
Měli jsme velmi malou hodinovou dotaci (3 x 2h za semestr) během které toho opravdu moc stihnout nelze. Když ještě přidáme omezený počet pacientů, o který jsme se museli rozdělit se třeťáky a z toho zbytku nás 60-80% pacientů regulérně posílalo do pr..., tak jsme opravdu neměli moc prostoru si danou tématiku vyzkoušet prakticky, a tak jsme byli odkázáni na přednes p. doktorky, která byla velmi milá a ochotná, ale byly u ní vidět známky syndromu vyhoření.
Předmět jako takový je určitě skvělou přípravou na statnici a student se naučí spoustu klinicky potřebných věcí, ale dle mého názoru je náročné mít zkoušku z tohoto předmětu ve stejném ročníku jako patologii, patofyziologii, farmakologii
Přišlo mi, že u tohoto předmětu záleželo daleko víc než jinde na tom, kdo vás zkouší, někdo po studentech požaduje základní spojení znalostí a naopak u někoho mi přišlo, že jsem u státní zkoušky a vlastně vůbec nic neumím.
Oceňuji možnost praktické výuky již ve třetím ročníku. Každé jednotlivé praktikum bylo velice přínosné jak z hlediska nových znalostí týkajících se samotné interny, tak i z hlediska samotné komunikace mezi lékařem a pacientem.
Slabší stránku praktických cvičení z interny vidím v jejich četnosti. V zimním semestru jsme vzhledem k počtu studentů v našem kruhu měli možnost navstěvovat praktika jen jednou za 14 dní. V letním semestru pak ještě méně z důvodů praktik na jiných odd.Plně si uvědomuji, že při stále se zvyšujícím počtu nových studentů nelze vyhovět všem a že kapacity oddělení nejsou nekonečné. Naprosto tedy chápu četnost praktických cvičení přímo na odděleních. To, co by dle mého názoru mohlo zlepšit situaci, je teoretická příprava druhé poloviny kruhu, která v daný týden nemá praktika přímo na oddělení. Právě teoretická příprava jako např. detailnější nácvik fyzikálního vyšetření mezi studenty navzájem nebo na trenažeru by přinesla menší zátěž pro pacienty a zároveň lepší základy pro studenty.
Toto hodnocení není myšleno striktně jako negativní. Snažím se spíše o detailnější rozvedení problémů, které jsem v průběhu tohoto ročníku vnímal,a ne pouze o jejich vyjmenování.
Pan Doktor Křížek používá výrazy jako - až budete na výslechu, založte si hřbitov, zabijete si své děti a rodiče. na dotazy často odpovídá že by ho vysvětlení stálo příliš energie. O sestrách se vyjadřuje způsobem Sestry sice mají vysokou školu, ale ...
sis mi nenabízí hodnocení mého vyučujícího, tedy touto cestou chci poděkovat přístupu Dr. Vorlíčkové,
vše dokáže s lehkostí a trpělivostí vysvětlit. V dr. Vorlíčkové vidím vzor jak profesní, ale rovněž tak i lidský, jakým lékařem bych potažmo chtěl být. lidská tvář, upřímnost, vstřícnost. děkuji Vám za to.
Praktika hodnotím velmi pozitivně, v zimním semestru mě vyučovala doktorka Hrabáková, která s námi nejprve na jídelně nebo na ambulanci zopakovala část teorie, druhou polovinu praktik jsme už strávili s pacienty, které jsme někdy navštěvovali ve dvojcích, kdy jsme měli skvělou příležitost samostatně vypracovat anamnézu, pozdě provést i vyšetření, jindy všichni najednou, kdy jsme obešli pěkně slyšitelné šelesty a podobně. Jak pokračoval semestr, více jsme se soustředili na EKG, diagnostiku a léčbu jednotlivých pacientů. To bylo také přínosné.
V letním semestru mě vyučovala doktorka Kupková, která s námi na začátku v jídelně probrala EKG přítomných pacientů, někdy i nemoci a jejich léčbu, pacienty jsme navštěvovali také pokaždé a to všichni najednou. Paní doktorka nás u pacientů nechala jednoho po druhém vyšetřovat hlavně otoky, poslouchat srdíčko, hned nás opravovala a zkoušela z popisu. Tím se dostávám k jedinému zpětně spatřenému nedostatek v zimním semestru - absenci zpětné vazby při vyšetřování u pacienta, kdy jsem vlastní vinou při poslechu nebyl ve správném mezižebří. Už jsme ale neodebírali anamnézu a tak se oba semestry pěkně doplnily.
Obě doktorky se nám pěkně věnovali, praktika byla zajímavá a bavila mě.
Zvláštní kategorií byly exkurze na jiných pracovištích, nejprve jsem byl na kardiologii, na oddělení působili, že jsme je přítomností překvapili, ale pěkně nás provedly po JIP, kde nám představili pacienty, druhou polovinu jsme prostáli na vytížené ambulanci, kde jsme jen sledovali lékaře vydávající recepty, to už moc přínosné nebylo, ale viděli jsme chod ordinace.
Následně nás pěkně provedla paní primářka po transfuzní stanici, to bylo přínosné a zajímavé.
Na osteologii jsem absolvoval denzitometrii, na které ná později pan primář vysvětlil průběh vyšetření a zmínil pár zajímavých klinických příkladů. Naposledy jsem navštívili obláček nad Plzní, kde jsme vyslechli přednášku o činnosti a kazuistiky.
Rád jsem vyšetřoval pacienty, na všechny exkurze jsem byl vybaven fonendoskopem, bylo mi trochu líto, že jsem ho neměl nikde možnost využít, čas bych osobně strávil raději na oddělení jako obvykle, ale chápu myšlenku rozšíření povědomí o oborech.
Připomínka k předmětu, Interna I. [EP0103320, cvičení]
Praktická výuka v návaznosti na interní propedeutiku online je dobrá a nezbytná, ale lepší by byl současný průběh.
Co se týká opravdové výuky interny, nelze od studentů ve 3. ročníku, zvláště v zimním semestru, očekávat odpovědi a orientaci z jiných předmětů - patologie, farmakologie, patofyziologie. Tím pádem to trochu postrádá smysl.
Musím říct, ze praktika i interny byla pro mě zvlášť přínosná obzvlášť v prvním semestru, kdy nás učila paní doktorka Bílková. Bylo skvělý z její strany, že se nám snažila propojovat interní problematiku s farmakologii, patologii a patofyziologii. Uvědomuji si, že učit mediky, kteří nemají zkoušky a základní znalosti z patologie a farmakologie muže být velmi obtížné. Paní doktorka tam s námi někdy byla až do pozdního odpoledne, aby nám vše vysvětlila, ukázala zajímavosti a odpověděla na všechny naše dotazy. Její přístup k nám byl opravdu velmi vstřícný a žádný dotaz pro ni nebyl hloupí a nikdy jsme se necítí jako hlupáci, když jsme se na něco zeptali, což se o vyučující, kterou jsme měli v druhem semestru říct nedá. Tam jsme si místy připadali jako idioti. Co mi prislo taky jako velmi spravný ze strany pedagoga, že nám šla příkladem, jak přistupovat k pacientům. Musím říct, že na hodiny s dr. Bílkovin vzpomínám velmi kladně a s takovým nadšením s jakým nás učila jsem se jinde na fakultě nesetkala.
Praktika s paní doktorkou Hrabákovou byla úplně senzační! Prošla s námi znovu(nejdřív teoreticky, pak přizvala pacienty) všechna fyzikální vyšetření od hlavy k patě, věnovala se nám, vybírala pro nás zajímavé pacienty k poslechu srdce i plic, abychom měli šanci si co nejvíc naposlouchat. Moc se mi taky líbilo, jak ona sama komunikovala s pacienty, byla úplně skvělá!
Naším učitelem byl profesor Mayer. Hodiny byly velmi přínosné. Vyhovovalo mi, že jsme vždy pacientův stav komplexně probrali a mohli si tak znalosti dobře propojit a upevnit.
Organizace výuky na externích pracovištích byla trochu chaotická. Ocenila bych více pokynů a informací stran místa, kde se máme s vyučujícím setkat a kde si máme nechat naše věci. Často jsme měli info jen od spolužáků, kteří již výuku měli.
na praktika jsme měli paní doktorku Kupkovou a byla opravdu úžasná. Každá praktika měla připravená, vždy s námi prošla EKG, laborku a ostatní věci, mohli jsme se na vše v klidu doptat a vždy jsme dostali milou a trpělivou odpověď. Co pro mě bude určitě do budoucna velkou inspirací je přístup k pacientům paní doktory. Děkuju za super semestr
Z praktických cvičení bych chtěla vyzdvihnout hlavně přístup paní doktorky Nussbaumerové a pana doktora Janovského, kteří se nás snažili perfektně naučit ekg, fyzikální vyšetření pacienta, odběr anamnézy a vše dávat do souvislosti.
Připomínka k předmětu, Interna I. [EP0103320, přednáška]
Připravené prezentace sloužily dobře pro přípravu na zkoušku. Jednalo se o výběr nejdůležitějších témat v rámci zejm. kardiologie. V lecčem se témata překrývala i s jinými předměty.
Nejspíše nešlo o úmyslnou volbu, ale v zimním semestru opravdu nebyly ranní přednášky v ideální časy, oproti tomu imunologie, která měla celkový počet prezenčních přednášek asi poloviční byla dle mého neprávem v ¨primetime¨ Přednáška o základech farmakoterapie je vzhledem k přesunuté zkoušce z farmakologie nadbytečná. Úvodní přednášky z kardiologie také původně měly být v termínu, kdy probíhají předtermíny, o které je v zimním semestru veliký zájem, takže se pak řada studentů na tyto přednášky nedostaví, takže tento dřívější začátek tento problém trochu eliminuje.
chaotické uspořádání přednášek (hlavně během prvného semestru), neposkytnutí prezentace na samotnou přednášku, což odradilo hodně studentů od samotných prezenčních lekcí.
Náročná komunikace s garanty předmětu a velice divoká organizace termínů zkoušení (včetně toho, že jsme se dozvěděli o seznamu a kapacitách termínů docela pozdě, a některé studenti museli měnit pořádí zkoušek během zkouškového). Kromě toho, běhěm celé výuky nikdo nás neupozornil, že v případě neúspěšné zkoušky následující pokus šlo využit až po 14 dnech. A ani o tom nebyl poslán žádný email, byla pouze malá připomínka na už při samotném zápisu.
přednášky, na kterých jsem byla byly fajn, dovysvětlovaly informace, které jsem se musela naučit na zkoušku z interní propedeutiky, ale ne úplně jsem je chápala
moc jsem nepochopila, proč tyto přednášky nebyly v zimním sestru, když jsme se museli informace v nich obsáhlé učit na zimní zkoušku, někdo by si možná řekl, že je to zkouška jen z propedeutiky, ale nepřišlo mi, že to někteří zkoušející brali "jen" jako propedeutiku, ale jako zkoušku z interny a očekávali, že informace přednášené v letním semestru, budeme znát
Byla jsem moc spokojená, jediné co mi trochu vadilo bylo, že se nám praktika posunuly trochu mimo rozvrh (kvůli obědům v nemocnici) a ráno se nám to krylo s přednáškou na kterou jsem pak nemohlo chodit.
Na praktická cvičení jsem měla pana doktora Mareše a Orcta a oběma bych chtěla poděkovat za přátelský přístup a ochotu nás učit a propojovat informace z učebnic s praxí.
Jsem ráda, že zkouška byla v zimním zkouškovém bez části Interna I. Díky tomu jsme se opravdu naučili řádně vyšetřit pacienta a zautomatizovat si základní věci, které využijeme dále ve studiu a praxi
Klidně bych praktika dala ještě o něco delší, u pacientů čas nechat, chápu že nemají vždy náladu na tolik studentů, ale přidala bych k tomu ještě pravidelnou návštěvu simulátorů, na které nás bohužel nikdo ani přes opakovanou žádost nevzal.
Organizace praktické zkoušky však měla trochu své mouchy. Měl jsem pocit, že vyžadované znalosti a dovednosti po nás byly trochu nad rámec toho, co jsme se během semestru učili. Ne všichni zkoušející byli v této zkoušce zcela jednotní v rámci požadovaných znalostí.