Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
MUDr. Jana Bierhanzlová [14-400], Chirurgie I. [EP0104400, cvičení]
Z pana docenta Čertíka jsem ze začátku měla velký respekt a bála jsem se, že jakmile odpovím špatně, snesou se na mě hromy a blesky. Postupen času se ukázalo, že jsem se velice mýlila. Pan docent nám věnoval čas i pozornost i přes své pracovní vytížení. Cévní chirurgii vysvětloval s vášní a do podrobna. Jsme kruh plný dívek a občas se nám stává, že s tím mají vyučující problém. Toho jsem se bála i na chirurgii. Nicméně právě docent Čertík nás podpořil, věnoval nám maximální pozornost a složení našeho kruhu pro něj nebyl žádný problém.
Doktor Fichtl má jednoznačně znalosti a předával nám realitu chirurgického oddělení takovou, jaká je. Sice občas bez servítek, ale díky tomu uvěřitelně
Pan doktor se nám na každém cvičení věnoval, probíral s námi pacienty a bral nás za zajímavými výkony, například na endoskopické vyšetření. Vždy byl ochotný nám odpovědět na dotazy a hodiny s ním byly vždy přínosné. Moc oceňuji jeho profesionalitu a příjemné vystupování jak před pacienty, tak i před studenty.
Pan doktor nám pečlivě vysvětloval průběh operace- plastiku aortalni chlopně, kterou nám nechal promítat na velkou obrazovku, abychom měli všichni možnost aspoň někam vidět.
prof. MUDr. Václav Liška, Ph.D. [14-400], Propedeutics of Surgery [EAP0103400, cvičení]
Paul Bernard Abdallah Nekadi, 18.08.2024, 3. Ročník, General Medicine, magisterské
I like the very clinical focused approach of topics treated during a class. It’s concise and goes from diagnosis to treatment
prof. MUDr. Václav Liška, Ph.D. [14-400], Propedeutics of Surgery [EAP0103400, přednáška]
Na přednáškách pana profesora oceňuji zejména jeho nadšení pro obor a přednášená témata a snahu vyzdvihnout vždy to nejdůležitější z dané problematiky.
Naprosto skvělá praktika, nabitá od začátku až do konce a především milý a přátelský přístup pana profesora. Moc děkujeme za všechen věnovaný čas, jen tak dál!
prof. MUDr. Jiří Moláček, Ph.D. [14-400], Chirurgie II. [EP0105400, cvičení]
Pan profesor se snaží brát ohled na studenty a začlenit je do procesů na oddělení, na vizitě nám i zběžně navíc komentoval urité případy, abychom se lépe orientovali a něčemu přiučili
prof. MUDr. Jiří Moláček, Ph.D. [14-400], Chirurgie [E0112112, stáž]
Pan Profesor Moláček je dle mého názoru člověk na svém místě. Studentům se věnuje - za doby covidové pandemie pořádal ve svém volném čase večerní semináře s kazuistikami, což bylo velice přínosné. Doporučoval materiály, vysvětloval, ukazoval. Kdyby všichni byli takto kvalitní vyučující, jako Prof. Moláček, byl by to ideál. Dále kladně za celou výuku na chirurgii musím zmínit i Doc. Skalického, Doc. Šafránka a pány asistenty MUDr. Skálu a MUDr. Veselého. Vždy se nám vše snažili ukázat, vysvětlovat, brali nás na sály. Nikdy, ač byli po službě - nebyli neochotní, neposlali nás domů, ale vždy se nám věnovali.
MUDr. Petr Novák, Ph.D. [14-400], Chirurgie I. [EP0104400, cvičení]
Jedny z nejužitečnějších hodin chirurgie. Odnesli jsme si velmi užitečné informace a poznatky. Všechno bylo srozumitelné, v přiměřené míře- ani jsme nebyli přehlcení a zároveň jsme se toho dozvěděli velké množství. Vyzkoušeli jsme si i různé praktické věci, jako odběr anamnezy, převazy atd
Pan doktor dokázal každou hodinu předávat své nadšení a odborné znalosti. Většinou po nás chtěl, abychom se nad problematikou sami zamysleli, což mi ve výsledku přišlo jako nejlepší cesta, jak se něco nového naučit a zapamatovat. Snažil se nám vždy vyjít vstříc s volbou programu na hodinu a i na sále nám pečlivě vysvětloval, co se zrovna děje. Jeho přístup k pacientům i nám studentům se mi velmi líbil.
Pan doktor se nám opravdu věnoval a ukázal nám od všeho něco. Moc rád nám vyhověl když jsme měli nějaké přání, co bychom chtěli vidět. Vždy nám všechno hezky vysvětlil a vytvářel prostor i důvěru i hloupým dotazům. Zatím můj nejoblíbenější učitel za celé 3 roky.
Praktická cvičení v zimním semestru vedená doktorem Skálou byla skvělá. Měli jsme možnost vidět hodně operací a alespoň trochu si vštípit zásady chování a sterility na sále. Při operacích se nám aktivně věnoval - ať už od operačního stolu nebo jen v roli pozorovatele - a trpělivě nám zákrok popisoval. Také bych ráda vyzdvihla kreslířské schopnosti pana doktora, během výkladu vytvářel názorné ilustrace, které nám pomohly pochopit celek a úplnost látky. Každou hodinu jsme si rozebrali jiný typ operace - jednou to byla operace jater, pak zase plic, atd. Bylo fajn, že jsme nestáli s látkou tzv. na místě. A nakonec bych ocenila celkovou pohodu, která byla na cvičeních přítomná, pan doktor s námi ochotně rozebíral naše dotazy a při žádné otázce jsem neměla pocit, že bych se ptala špatně - to je vcelku vzácnost.
doc. MUDr. Tomáš Skalický, Ph.D. [14-400], Chirurgická propedeutika [EP0103400, cvičení]
Pan docent byl vždy velmi profesionální, na hodinách se nám věnoval, snažil se nám předat co nejvíce informací a ukazoval nám zajímavé případy. Na hodinách byl dobře naladěný, nechával nás nad věcmi a pacienty přemýšlet, hodiny s ním měly zkrátka všechno, co by si "vyjukaný" student při prvním kontaktu s chirurgií mohl přát.
Ředitel Šimánek nám skvěle vysvětloval a popisoval takové ,,chirurgické minimum'' , s klidným tónem i díky jeho postavení jsme měli dost kontaktu s pacienty a dohnali jsme naše nedostatky z propedeutiky
doc. MUDr. Václav Šimánek, Ph.D. [14-400], Chirurgie I. [E0208033, přednáška]
Unikátní přístup k výuce ze stránky pana doktora Veselého! Pan doktor pustil nahrávku své přednášky a přátelské sedl mezi studenty. Ale vysvětlení látky bylo dobré a pan doktor dával během přednášky i off-line komentáře.
prof. MUDr. Josef Vodička, Ph.D. [14-400], Chirurgická propedeutika [EP0103400, přednáška]
unfortunately most lectures didn't take place (this is understandable given the low number of students taking part). However, it would be appreciated if students who wish to attend the lecture were informed that it will not take place.
Připomínka k předmětu, Surgery [EA011040, přednáška]
too short as a preparation for the state exam, we had some organisation problems and the department of surgery had no information about the size of our group
Připomínka k předmětu, Chirurgická propedeutika [EP0103400, cvičení]
Bohužel jsme si nevyzkoušeli žádné činnosti prakticky. Zřejmě to bylo z části dáno vysokým počtem studentů v našem kruhu, ale vždy jsme pouze "stáli a koukali".
Na sálech často nejela televize, takže jsme nic neviděli. I když se o tom vědělo, tak stejný problém byl i v následujících týdnech. Naštěstí pan doktor vždy detailně popisoval co právě dělá. Ale myslím si, že by tento problém by měl být odstraněn, pro větší efektivitu výuky.
Na cvičeních z chirurgické propedeutiky pozitivně hodnotím jejich praktický přínos - možnost se podívat na mnoho věcí z blízka, případně si některé i prakticky zkusit.
Uvítala bych sylabus, nebo alespoň nějaké vymezení probíraného. Díky absenci nějaké osy byla příprava na jednotlivá cvičení velmi obtížná.
Dále mi chyběl nějaký výstup- domnívám se, že chirurgická propedeutika je důležitější nežli kupříkladu zkouška z psychologie a etiky...
Přišlo mi škoda, že v letním semestru jsme měli praktika z chirurgie (jakožto státnicového předmětu) jen jednou za dva týdny a to ještě spojená s jiným kruhem. Chápu, že asi není čas, prostor a/nebo vyučující, který by měl volno na praktika. Možná to takhle bylo i minulé roky, ale docela mi praktická výuka k doplnění informací z přednášek chyběla. Navíc často organizace praktik byla chaotická, leckdy jsme byli posláni domů, což ale zřejmě dokresluje fakt, že chirurgové primárně operují nebo se věnují svým pacientům, což je samozřejmě pochopitelné. Nevím, jestli to má řešení. Nechci, aby moje připomínka vyzněla jako bezpředmětná kritika, jen se zde zamýšlím a shrnuji dojmy a zkušenosti z uplynulého semestru.
Připomínka k předmětu, Chirurgie I. [EP0104400, cvičení]
Díky spojení několika kruhů bylo velmi obtížné, až někdy nemožné vejít se do nějaké místnosti, natož na vyšetřovnu či operační sál. Pokud už jsme se někam vměstnali, tam to bylo vysoce nekonfortni pro všechny strany- studenty, lékaře i pacienty.
Tento semestr MUDr. Šimánek a MUDr. Fichtl přepravili hodně možností pro výuku. Jsme měli možnost nejen stát na sálech, ale navštěvovat chirurgické kliniky, chirurgické ambulance a probírat teorii. To považuji za moc přínosný semestr.
V zimním semestru byl předmět organizován dobře, možnost rozdělit se do menších skupin pod dohledem jednoho z doktorů nabídlo bližší seznámení s oborem s možností navštívit i sáli či si vyzkoušet vyšetření.
V letním semestru koncept návštěv specializovaných oddělení nebyl ideální. Většinou o nás na pracovištích buď nevěděli, nebo na nás nikdo neměl mnoho času. Navíc cvičení ve dvou kruzích znamenalo nemožnost návštěv sálů či menších oddělení.
Chybí nějaký zápočtový test, díky tomu je hlavní motivace se daný předmět učit to, neudělat ze sebe před ostatními pitomce, není ustálené téma a nutně se nekopírují témata na přednáškách, takže každý kruh má praktika zcela jiná
Připomínka k předmětu, Chirurgie I. [EP0104400, přednáška]
Bohužel je negativní stránka:
1) Není veřejně dostupný pro studenty sylabus přednášek - to tak nevadí, ale nebylo by to špatně.
2) Nejsou zpřístupněné videozáznamy přednášek ani prezentace. Myslím si, že chirurgie není obor ve kterém se dá jen tak naučit teorii z knížek… Nahrané přednášky by moc přispívaly k výuce. Co se týká docházky, tak ta bohužel asi je nezávislá na nahraných přednáškách, protože i teď nechodí na ty přednášky více než 1/2 ročníku…
Děkuji
Ráda bych poděkovala panu doktorovi Novákovi. Pan Novák nám věnoval svůj čas a trpělivost. Pracovali jsme s dokumentací v počítači a prováděli jsme i praktické úkony. Vždy nám ukázal, jak správně postupovat, a pod jeho dohledem jsme si vše mohli vyzkoušet. Rovněž jsme měli teoretickou část, která byla velmi přínosná.
Také bych chtěla poděkovat doktoru Říhovi za to, že na ambulanci věnoval svůj čas a podrobně nám popisoval, co dělá a jaký postup musí zvolit v konkrétních případech u pacientů.
To je mnohem lepší než jen pasivně sledovat práci lékaře.
Líbilo se mi, že se nám na ambulancích mnozí kolegové věnovali, pokud studenti projevili zájem. Výbornou zkušenost jsme měli s ( Dr. Polák, Šebek, Slavíček) nechali nás si pacienty vyšetřit, nebo i zašít drobná zranění, všechno vysvětlili a ukázali. Také jsem ráda za zkušenost na sálech, kdy jsme byli vypisováni na asistence.
Připomínka k předmětu, Chirurgie II. [EP0105400, cvičení]
Většinu času na oddělení na nás nikdo z lékařů neměl kapacitu nebo náladu. Takže po ranní vizitě, kde jsme jen překáželi nás nechali na chodbě a museli jsme se nějakému lékaři vnutit nebo se alespoň odešli koukat na operační sály.
Připomínka k předmětu, Chirurgie [E0110033, cvičení]
Kladně bych hodnotila snahu neurochirurgů nás něco naučit. Opravdu bylo vidět, že by nám rádi něco předali, snažili se nás brát na sály a nebo pokud se někde dělo něco zajímavého, tak nám to rádi ukázali, přestože v ten samý čas měli učit čtvrťáky, páťáky a Angličany.
Bohužel během pátého ročníku mi přišla obecně výuka chirurgie opravdu velmi nedostatečná. Chápu, že nás je hodně a je pak těžké rozvrhnout skupiny tak, aby všichni něco viděli, ale například postoj některých kardiochirurgů na sále byl otřesný. Výuka chirurgie u nás se vůbec nedá porovnávat s tím, jakou chirurgii jsem měla na Erasmu, kde jsem pravidelně asistovala na sále a pomáhala na oddělení.
Na cvikách z chirurgie se mi líbilo, že tentokrát jsme se mohli naučit něco nového z úplně nových oblastí - kardiochirurgie a neurochirurgie. U kardiochirurgie bylo skvělé, že jsme mohli být přímo u operace a jeden z doktorů nám celou dobu vysvětloval, co se děje, proč se dělá to a to a podobně.
Mrzelo mě, že jsme nebyli připuštěni k žádné neurochirurgické operaci, myslím, že by to pro nás bylo mnohem více přínosné, než sedět půl dne v jedné tmavé místnosti a poslouchat přednášku, ze které jsme nic moc neměli.
Další věc, která za mě nebyla úplně promyšlená, byl zápis předmětu - naše skupina měla chirurgii až ve druhém semestru, takže před námi ji absolvovalo určitě už několik skupin, ale stejně ani doktoři, kteří nás měli na kardiochirurgii, ani na sekretariátu, nevěděli, jak přesně to udělat se zápisovým archem - kde získat podpis, když jsme si neodchytli doktora včas, kam ho pak odnést apod.
Na stáži před sZZ z chirurgie jsem byl v Nemocnici Most na oddělení prim. MUDr. Františka Janů. Stáž musím zhodnotit velice kladně - na sále jsem prakticky pokaždé asistoval jako druhá asistence, naučil jsem se šít, insturmentárium...a mnoho dalšího. V rámci ambulantního traktu jsem mnohokrát asistoval u běžných ambulantních výkonů. Stáž byla velice přínosná nejen pro SZZ, ale i pro další praxi. Zkouška proběhla ve velice příjemné a skoro až pohodové atmosféře. Moje komise byla tvořena Doc. MUDr. Bohuslavem Čertíkem a as. MUDr. Martinem Skálou, Ph.D. Nebyla rozhodně snaha ze strany zkoušejících o tzv. potopení či cokoliv jiného.
Počítačový test-neshledávám důvod, proč tato záležitost musí být. Vzhledem k průběhu zkoušky si myslím, že celá komise pozná po první větě examinovaného, jestli znalosti má, či nikoliv - o čemž test rozhodně nevypovídá.
Připomínka k předmětu, Chirurgie I. [E0208033, cvičení]