Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. MUDr. Jan Cendelín, Ph.D. [14-90], Neurobehavioral sciences [EAP0103091, cvičení]
And after the brilliant lesson in pathophysiology, here we are with neurobehavior.
Cendelin, I would say, he's so prepared in a way that makes the student to feel always calm and ready. He is an amazing professor, giving us info in an easy and nice way.excellent
doc. MUDr. Jan Cendelín, Ph.D. [14-90], Neurobehaviorální vědy [EP0103091, cvičení]
very supporting during the year, very good in her abilities to teach and pass knowledge to others, very enjoyable lessons with often visits in the dissection room
Styl výuky paní docentky považuji za skloubení profesionality a lidskosti v jednom. Její požadavky určitě nebyly nijak snadné, čímž nás intenzivně motivovala ke studiu, ale zároveň nám kladla na srdce, že je následné testování na hodině naší zpětnou vazbou. Neměla jsem díky tomu žádný paralyzující strach z chyby. Paní docentka nás ale zároveň motivovala k určité duševní hygieně a zajímala se o to, abychom se nehroutili z náročného studia, to osobně považuji za ohromně cenné a chtěla bych ji za to poděkovat. Paní docentka má vysoké nároky během semestru, ale snažila se nám předat co nejvíce. Oceňuji její průběžné testy.
Vděčím ji za to, že mě anatomie baví.
kolegiální a přesto profesionální přístup, který má pedagog mít; neustálá snaha udržet studenty v potřebném tempu k přípravě na nadcházející zkoušení a to ve formě testů i průběžného zkoušení, zároveň vždy i úsilí o brzké nahrazení odpadlých hodin ve formě dobrovolné prezenční výuky mimo rozvrh i elektronických webinářů; užívání vlastních, osvědčených, studijních materiálů a jejich renovace; celkově je paní docentka špičkový pedagog, který studenty umí nejen výborně připravit, ale i namotivovat k průběžnému samostudiu, to vše při zachování skvělé atmosféry a častými vtipy a anekdotami k jejímu uvolnění
Paní docentka nám často dávala prostor pro diskuzi a aktivně nás zapojovala si výuky. Sami jsme si zkoušeli dané téma uchopit vyzkoušet jestli danému tématu rozumíme. Nebyli jsme pasivně přítomni, ale v praktikárně i na pitevně jsme byli aktivní součástí výuky. Byly jasně definované cíle a průběžná motivace k učení.
Občas byla výuka zmatená. Přišlo mi, že by byla vhodná jasná struktura cvičení, jasné čerpání z materiálů, pokaždé to vypadalo jinak, prezentace byly zmatečné. Někdy nehospodárné nakládání s časem a nelogické rozložení výuky (praktikárna/pitevna).
Prezentace mohou být někdy trochu zastaralé, ale to je pochopitelné vzhledem k tomu, jak radikálně se kurz každý rok mění. Ty novější pro studenty angličtiny jsou velmi pěkné.
Líbil se mi přístup ke studentům a též samotné pojetí hodiny. Pozornost byla kladena na praktické vyzkoušení si věcí, ať už v praktikárně s modely lebek, či na pitevně. Hodiny byly plné euforie, takže se při nich dobře pracovalo. Motivace k učení byla i pravidelné přezkušování našich teoretických znalostí.
Paní docentka byla vždy velmi vstřícná a ochotná pomoct. Výuku se snažila dělat zábavnější a zajímavější, abychom se do dané látky více ponořili a lépe ji porozuměli. Kdykoliv jsme měli pocit, že určité látce nerozumíme, byla ochotná nabídnout nám online hodiny navíc, kde nám vše vysvětlila. Před testy nás vždy psychicky podpořila a to nejdůležitější ze všeho, věřila, že to všechno zvládneme.
Velkým plus na praktikách paní docentky jsou průběžné testy, kdy si sami zjistíme, kde máme mezery. Dále velmi kladně hodnotím velmi častou návštěvu pitevny, což je důležité pro hlubší pochopení struktur. Přístup paní docentky je přátelský, praktika se snaží vést vtipnou formou tak, aby student danou problematiku si snáze zafixoval a uměl ji dále používat. Z mé strany spokojenost
I přes všechny pozitivní vlastnosti paní docentky se našlo pár negativních, které nás bohužel ovlivnily. Jako největší problém považuji nespolehlivost, která zahrnovala například nerozesílání nebo pozdní rozesílání výsledků zápočtových testů a zápis neexistující známky z popitevního pohovoru, který jsme musely s kolegyněmi, z důvodu této pro nás nepochopitelné chyby, opakovat.
S docentkou Eberlovou jsem byl spokojen. Výuka probíhala zábavnou formou a každá praktika byla poměrně zajímavá. Hezky nám vše vysvětlovala a dávala i velký důraz na samostatnou práci, což beru jako velkou výhodu i oproti doktoru Petráškovi, kterého jsme také několikrát měli.
Je škoda, že paní docentka celkem často chyběla byli jsme spojeni s kruhem pana doktora Petráška, což bylo nepříjemné spíše jen kvůli tomu, že nás tam bylo moc, jinak výuka pana doktora byla skvělá. Paní docentka také chodila na hodiny často pozdě.
Negativně hodnotím pozdní příchody do hodin stejně jako špatnou organizaci časové dotace, naopak jindy bylo organizaci výuky v hodině věnováno více času než výuce samotné, komunikace s vyučujícím prostřednictvím emailu bych také hodnotil špatně
Líbí se mi jakým způsobem paní docentka předmět pojala. Díky přednáškám se nám přiblížila práce doktorů napříč různými chirurgickými obory a výuka byla i interaktivní díky návštěvě piteven.
Prof. Ferda has excellent overall and in depth knowladge of the topics he is teaching. Generally friendly and able to answer students questions immediately
Lack of structrue in his slides. It seems like getting a medical bood read aloud. Sometimes a connection to practical examples would benefit the understanding.
prof. MUDr. Jiří Ferda, Ph.D. [14-440], Anatomie [EP0101010, přednáška]
Pan profesor byl ochotný odpovídat na otázky pokládané během přednášky a po přednášce. Pokud někdo něčemu nerozuměl, problematiku vysvětlil ještě jednou.
Přednášky pana profesora byly často v naprostém spěchu, kdy se nám pan profesor snažil najednou předat co nejvíce informací, ale výsledkem bylo jen naše zmatení.
Upřednostnila bych pomalejší tempo přednášek s více vysvětlováním, to co se nestihne říct na přednášce si přece každý dokáže přečíst v učebnici. Nebo bych uvítala větší časovou dotaci.
prof. MUDr. Jiří Ferda, Ph.D (Anatomie) [14-10], Anatomie [EP0101010, přednáška]
Struktura zápočtových testů se měnila každou chvíli a NA POSLEDNÍ CHVÍLI. Zároveň otázky ke zkoušce jsou velice, velice zastaralé, což má za následek výskyt mnoha otázek na věci, které nebyly zmíněné za celý rok ani jednou, nebyly dohledatelné nebo obsahovaly opravdu hrubé gramatické a syntaktické chyby. V zájmu budoucích studentů bych byl velice rád za aktualizaci otázek ke zkoušce a přenechání tvorby zápočtových testů na asistentech.
Pan profesor Ferda má výborné přednášky a dobře dokáže studentům vysvětlit danou problematiku. Díky tomu, že jsem na přednášky chodila, neměla jsem s testy takové problémy, protože testy z přednášek hodně vycházely. Pan profesor také vždy ochotně zodpověděl všechny dotazy a snažil se, abychom vše pochopili.
na druhou stranu někdy byly přednášky zaměřeny podle mého názoru až moc na radiologii, testy byly občas opravovány nerovnoměrně (někdo za stejnou chybu testem neprošel, někdo ano...)
Jelikož pan doktor konstruoval bsechny testy na zápočet tak bych si představoval, že bude podávat informace ohledně testů.Ten zmatek který panoval před každým testem už bylo fakt moc.
Pan doktor Ferda byl na nás moc hodný, snažil se nás moc netrápit, rád také vtipkoval. Hezké prezentace, vše co bylo v testu, bylo na přednášce vždy řečeno.
Profesor Ferda se nám snažil vždy přiblížit daně téma tím, že nam vysvětloval jak se vše propojuje a mne osobně to pomohlo určitá témata lépe pochopit. Vtipná fakta během prezentace.
Kladně musím ohodnotit hlavně příklady případů, které se ve fakultní nemocnici staly a byly zmíněny v souvislosti s tématem, které se v přednáškách probíralo.
Nelíbila se mi různorodost testů z anatomie. Byl jsem například spokojen s formou testu na obratle, horní končetinu a neuroanatomii, naopak nepříjemně mě překvapila forma testu například abdomenu.
Zmínění osobních zkušeností a předání užitečných postupů v daných situacích, které se nehodí jen jako informace do dalších předmětů, ale jako dobrý postup ve stresových situacích se kterými se pravděpodobně setkáme. Také bych ocenila snímky v prezentacích samotných pacientů z praxe, které se pak dali porovnat s těmi v učebnicích. Co se týká samotné organizace výuky nevyhovovali mi velmi časté změny ve formě testů a informace k nim. V letním semestru mohlo být více zápočtů, které by byli častěji z menšího množství učiva. Myslím si, že by se takové testy potom dali opravit rychleji nejenom pro vyučující, ale i pro samotné studenty, kterým by se pak nekryly termíny oprav s dalšími zápočty.
O panu profesorovi se říká, že je přísný, nutno dodat, že spravedlivě přísný. U ústní části zkoušky byl velmi mírný a nedostatky ve studentově výkladu se snažil dovysvětlit.
Oceňuji srozumitelné vysvětlení návazností a propojenosti jednotlivých struktur, které ovšem slouží spíše k ujasnění a zopakování učiva. Při poslechu prezentací ze záznamu jde o velmi cenný zdroj učení. Líbí se mi odkazy na věci z praxe.
Přednášky nejsou koncipované pro jedince, kteří o daném tématu nikdy neslyšeli. Přednášky a prezentace slouží spíše pro zopakování a ujasnění souvislostí. Prezentace se mohou zdát nepřehledné a nejsou příliš vhodné pro učení. Některá témata jsou vysvětlována příliš složitě
Pan doktor je skvělý. Jeho přednáška byla skvělá. Velmi mě bavila a i přesto, že mě v jiných předmětech téma očí tolik nebavilo, pan doktor to změnil. Dokonce i témata, které mi přišly složité a neuchopitelné mě bavily a bez problému jsem jim porozuměla.
Já jsem rád že jsem dostal pana doktora Mika, jeho praktika jsou plně užitečná a zábavná. Dělá pro studenty tzn. desetiminutové testíky, které pomáhají k lepší přípravě.
Pan doktor vykládá srozumitelně a logicky. Vše má vždy pečlivě připraveno, z prezentací se velmi dobře učí. Velmi jsem ocenil pravidelné desetiminutovky, které člověka donutily učit se průběžně a poté, pokud se na desetiminutovky poctivě učil, neměl větší problémy se splněním průběžných zápočtových testů, posléze zkoušky. Také jsem velmi ocenil, že s námi pan doktor pravidelně chodil na pitevnu, kde jsme všechny věci, které jsme se dozvěděli chvíli předtím z prezentace, viděli a pochopili. Pokud jsme někdo měli nějaký problém, pan doktor byl vždy ochotný, vše dostatečně vysvětlil. Jinak je pan doktor velmi milý a ochotný. Patří mu velký dík za to, jakým způsobem vyučuje a jaký má vztah ke studentům.
Pan Mgr.Bc.Patrik Mik, Ph.D. je vynikající lektor/ trenér anatomie. Studium anatomie zpřehledni a učí studenty vnímat lidské tělo ze všech různých vědeckých směrů. Navíc konstantně trénuje pomocí deseti- minutovek mozkové buňky a buduje tím fundament na kterém stavíme.
Výklad byl skvělý. Byl vidět entusiasmus, který je velice nakažlivý, a snaha vysvětlit žákům látku co nejpřehledněji. Mě osobně praktika bavila. Byla také vidět veliká iniciativa, ochota a vstřícnost. Každý budoucí žák pana Mika se může těšit na to, že anatomii bude opravdu rozumět.
Upřímně ani nevím kde začít, protože pozitiv na cvičeních s panem Mikem bylo nespočet. Snad se mi to vše povede nějak shrnout. Hodiny byly velmi obohacující, vždy jsem si z nich odnesl hodně vědomostí. Vyhovoval mi systém, kdy jsme si nejprve vyložili teorii, a pak jsme se přesunuli na pitevnu. Prezentace, které nám byly poskytovány, skvěle shrnovaly celou problematiku. Pro mě osobně byly výborným mustrem, zdrojem obrázků a schémat a určitě je v budoucnu využiju. Vynikající také byly desetiminutovky, které jsme psali každý týden. Donutilo mě to k průběžnému učení a díky tomu jsem si vytvořil každotýdenní rutinu, která mi vydržela po celý rok. Velmi přínosný byl popitevák nanečisto. Cvičení byly neskutečně zábavné. Nikdy nezapomenu na názorné předvádění peritonea na děloze. Například ukázka anteverze a anteflexe dělohy byla i dost fyzicky náročná a bylo tam riziko pádu na zem. Výuka byla obohacena o nové studie, byl kladen důraz správnost a ujednocení pojmů. Pan doktor se vždy ujišťoval, jestli každý učivo chápe. Kdyžtak se to snažil vysvětlit jiným způsobem. Kladl důraz na zpětnou vazbu. Metoda 10 plus (1 plus za správně zodpovězenou složitější anatomickou otázku)=lentilka, byla neskutečně motivující. Pocit, když dostanete plus, je k nezaplacení. Vyzdvihl bych také přestávky, které jsou pro zregenerování mysli důležité.
Na cvičení z anatomie jsem se těšil - byl to highlight týdne - a v životě na tyto hodiny nezapomenu.
Pan doktor je skvělý člověk a vynikající pedagog. Komunikuje se studenty jako s rovnými partnery. Nebojí se s nimi bavit o nejrůznějšich věcech.
Pan Mik je pro mě prototyp pedagoga a je škoda, že takových jako je on není na Ústavu anatomie více.
Negativa se hledají těžce, ale pár drobností mě napadlo. Některá témata byla vysvětlována zbytečně složitě a byl na ně kladen moc velký důraz. U obsáhlých témat by podle mého názoru stálo za to, aby byly vysvětlovány jen základní věci, protože učiva je opravdu hodně a výklad někdy působil lehce zmatečně. Na druhou stranu byla vidět velká ochota studentům vše předat a ujistit se, že každý danou problematiku chápe. Možná bych někdy uvítal více času na pitevně.
The Anatomy Practicals with Dr. Moztarzadeh were always very interesting and also fun, furthermore i belive one hears lots of frighting storys about how different Uni is to Highschool and he was able as long as you did your work to guide you and make the first year during his practicals very interactive so the transition from Highschool to uni was very non stressful.
The amount of credits over the year was very challenging but they really helped me to get used to studying. I really profited from that.
Further I really liked the teaching style in the practicle. It was super helpful for me to not only have the theory but also be able to see and touch the organes,bones etc. myself. The online videos were a excellent addition and really helped me a lot.
Thank you!
The practicals with professor Omid were really helpful as he gave us a clear view of what anatomy really is. The practicals in the dissection room were particularly interesting as they really helped us in the understanding of the structures and organs we were talking about. I firmly believe that after the first year most of the students gain the needed knowledge about anatomy thanks to these practicals.
Prof. Moztarzadeh knows how to impress us students and explain very well the anatomy of human body. I have never been more excited for other subjects like anatomy with prof. Moztarzadeh
Very nice teaching, very strict and wants knowledge but shows empathy for the students aswell. Focused on details and the important facts especially for dentistry.
doc. MUDr. Jan Mraček, Ph.D. [14-490], Neurobehaviorální vědy [EP0103091, cvičení]
Paní doktorka Mrázková byla výborná, vždy s námi prošla danou látku, zodpověděla naše dotazy a snažila se, abychom vše dobře zvládli. Vždy měla připravené vlastní prezentace, které obsahovaly všechny potřebné informace a které nám sloužily jako velmi dobrý zdroj ke všem testům. Paní doktorka s námi vždy komunikovala velmi mile a sebemenší problém dokázala rychle vyřešit. I díky ní byla celá anatomie o dost lepší, děkujeme!
Prezentace jsou sofistikované, styl výkladu je vynikající. Interaktivní otázky a kvizy od pána doktora Pernického pomáhají studentům připomenout látku z minulé hodiny a lépe si osvojit materiál. Krátká pauza v polovině výuky pomáhá studentům resetovat myšlení a soustředit se na následující dávku materiálů. Na konci výuky pán doktor Pernický zřetelně ukazuje výsledné struktury na preparátech. Se stylem výuky jsem velmi spokojen.
Musím říct, že jsem byl z pana doktora nadšený. Byl přátelský a vždy skvěle připravený na každou hodinu. Díky jeho přístupu jsem se cítil velmi pohodlně a motivovaně. Jeho vysoká očekávání a důraz na znalosti mi skutečně pomohly zvládnout všechny testy bez větších problémů. Jsem nesmírně vděčný za to, jak mi pomohl rozvíjet můj zájem o anatomii a všem budoucím studentům medicíny upřímně přeji, aby na anatomii dostali právě pana doktora Pernického.
Cvičení z anatomie s panem doktorem Pernickým bych hodnotil 11/10. Všechno výborně vysvětlil, měl skvělé prezentace, na jeho hodinách se člověk nikdy nenudil, ale zároveň se toho opravdu hodně naučil. Nemám jednou negativní věc, kterou bych mohl zmínit.
Za mě nám pan doktor Pernický velice zpříjemnil celé dva semestry prvního ročníku. Výklad byl skvěle srozumitelný, vždy se nám snažil vysvětlit vše, aby to bylo všem jasné.
Vždy výborně připravené téma systematicky tak, aby se daná látka chápala co nejsnáze, výklad byl doprovázen ukázkou na preparátech, což je pro studenta nejpřínosnější a usnadňuje chápání problematiky. Komunikace se studenty naprosto výborná. Co se motivace týče, málokdo umí upřímnými slovy namotivovat tak, jako pan doktor Pernický.
PhDr. Michal Petrášek, Ph.D. [14-10], Anatomie [EP0101010, cvičení]
Snaha pana Petráška se vším vyjít vstříc, vše vysvětlit tak, aby každý probíranou látku pochopil a aby si každý co nejvíce věcí prohledl a vyzkoušel prakticky.
PhDr. Michal Petrášek, Ph.D. [14-10], Anatomie a topografická anatomie [EP0201010, cvičení]
Každá hodina s panem doktorem Petráškem mi byla obrovským přínosem nikoliv pouze znalostí, ale také i motivace ke studiu.
Účast na těchto cvičeních pro mě osobně byla klíčovým faktorem pro rozhodnutí definitivně setrvat na naší krásné fakultě, neboť pan doktor si beze sporu získal za každých okolností mou pozornost při výuce.
K tomu napomohla zdá se mi kombinace přesně stanovených cílů, na kterých jsme se domluvili a zároveň patřičný důvtip, jenž je myslím si klíčový při popisu a zapamatování jistých struktur.
Právě takové maličkosti, jako drobné odbočky k tomu, který sval pan doktor považuje za nejsympatičtější či jak přesně je mozeček ovlivněn při intoxikaci alkoholem mi dopomohly udržet patřičnou dávku pozornosti a učivo si lépe zapamatovat.
Na fakultu se tento rok dostal i kolega ze střední školy a já mu mohu pouze přát, aby měl stejné štěstí na výběr učitele, jako jsem měl já.
S panem doktorem Petráškem jsem byl naprosto spokojen. Znám ho jen ze spojených hodin, kdy naše paní docentka Eberlová chyběla. Tyto spojená praktika přesto byla skvělá a zábavná.
good, structured practicals. Nice easy to understand powerpoints. Good explanation of simple and complex topics.
He can break down the most important facts to an easy level
MUDr. Martina Rybárová, Ph.D. [14-10], Anatomie [EP0101010, cvičení]
Všechno nám bylo dopodrobna popsáno, ukázáno, zároveň byla na praktikách příjemná atmosféra během hodin a s paní doktorkou byla zábava. Musím řict, že na jejím způsobu vedení výuky je vidět co dělá, hodiny s ní jsou úžasné, prokládá učivo i klinickými obrázky, což výrazně zvyšuje naší schopnost se soustředit. Komunikace s paní doktorkou byla vždy dobrá a vyšla nám vždycky vstříc. Lepší vyučující jsme si nemohli přát.
Paní doktorka přistupuje k výuce velice realisticky, uvědomuje si rezervy výuky - ve smyslu, jak je místy trochu nešťastně sestaven sylabus, i fakt, že studenti netráví nad anatomií všechny své večery, což jsem oceňovala. Nejvíce chci ovšem vyzdvihnout její prezentace, které jsou dobře systematicky a logicky sepsané, s mnoha obrázky, včetně rentgenových snímků z praxe na "odlehčení" výkladu. Právě proto byly mým nejčastějším a většinovým zdrojem pro učení. Když jsem k tématu potřebovala nebo chtěla znát více informací, dohledala jsem si je jinde, ale vždycky pro mě tyto prezentace tvořily základ, na kterém jsem stavěla.
Na začátku každé hodiny dělala opakování ve formě špendlíků na pitevně plus doplňující otázky. Říkala informace navíc, které vám mohou přiblížit dané téma. Skoro každou hodinu přednášela na pitevně, takže jsme vše mohli rovnou pozorovat. Dokázala motivovat.
Doktorka Rybárová uměla přednášet na cvičení. Vždycky svoje prezentace následně doplnila na pitvě u reálných preparátů. Vždycky byla vůči nám vstřícná a snažila se nám výuku, co nejvíce usnadnit, aby jsme všechny testy zvládli
MUDr. Martina Rybárová, Ph.D. [14-10], Anatomie a topografická anatomie [EP0201010, cvičení]
Aktivní přístup, snažil se zaměřit na to nejpodstatnější, vyzadoval od nás spolupráci a přemýšlení, velmi často jsme se chodili dívat na probírané preparáty na pitevnu, což bylo pro nás skvělé na představení a pochopení. Přátelský přístup, příklady z kliniky.
Přednášky pana profesora e rozhodně řadily mezi ty lepší z tohoto předmětu, byly vždy dobře srozumitelné a pozitivně hodnotím také interakci se studenty.
The practical videos on YouTube is amazing. It allows me to study anytime and anywhere and revise as much as I want to. My understanding was definitely deepened thanks to his video. I strongly hope we will continuously get these videos.
Always to have to pay attention to the group having lesson parallel. Maybe it could be changed so that only one group at a time is in the dissection room.
overall good structure, cramped topography and neuroanatomy in the end. not enough time to fully understand neuroanatomy since a lot of credits are going on in the end
Připomínka k předmětu, Anatomy [EAP0101010, přednáška]
cramped (and lack of) lectures and study material for neurology. It is a vast and huge topic, squeezing it into the last weeks with credit test in every subjects is not suffictient.
Reorganizing credit tests 3 days before it takes place?? Constantly changing the way credit tests are structured (why not stick to multiple coice + pictures + explainatory questions like in the beginning)
Připomínka k předmětu, Neurobehavioral sciences [EAP0103091, cvičení]
Všechno je to v pořádku na praktikách, já jsem měl na začátku starosti z těch praktik, ale pak je to v pohodě dokud se učíte, de facto jsem se to užíval!
možná to že mám pocit že jsme ještě toho dost neměli v prvním semestru, kvůli tomu že v letňáku na nás čeká GIT, systema urogenetale, kardiovaskulární system, CNS a PNS. by bylo lepší podle mého názoru jestli bychom mohli dostudovat GIT v zimním semestru.
Organizační zabezpečení výuky bylo velmi profesionální. Látka na sebe smysluplně navazovala a postupně rozšiřovala naše znalosti. Celkově jsem byl s výukou anatomie spokojen.
Předmět jako takový se mi líbil, obzvláště část s pitevnou, kdy jsme probíranou látku mohli vidět naživo. Rovněž zápočtové testy ze začátku roku byly dobré, ale od dolní končetiny to šlo rychle z kopce.
Největší existující hrozbou je nedostatečná komunikace na Ústavu anatomie. Co se týče zápočtových testů, to byla katastrofa. Chápu sice úmysl o jednotnost testů, ale způsob provedení a celkově otázky, které se vyskytovaly v testech, neměly za následek pochopení daných témat, ale právě naopak. Šlo pouze o memorování kolikrát irelevantních informací, které neměly v prvním ročníku co dělat. Rovněž se v testech vyskytovaly věci z jiných předmětů. Propojením s ostatními předměty se nebráním, ale rozhodně to nemá co dělat v zápočtových testech. Zápočtové testy by měli tvořit asistenti, kteří se předem domluví na tom, co všechno budou od studentů vyžadovat a co ne. Tím se docílí jednotnosti a zároveň kvalitních testů. Poslední věcí je sylabus, na kterém bude potřeba zapracovat. Například PNS by měla být před CNS, cévy byly vržené úplně vedle mimo všechno, z mého pohledu by se hodilo přesunout je ke končetinám (cévy hrudníku a břicha by se případně přiřadily ke stejnojmenným celkům). Chtělo by to, aby spolu lidé na Ústavu anatomie komunikovali a snažili se najít optimum v zájmu studentů.
Ukazování preparátů a možnost pitvy mi pomohly lépe pochopit fungování těla jako celku. Chytře postavený sylabus, kde se začíná u snadnějších věcí a následná návaznost složitějších materiálů.
Předřadit topografii tématům jako jsou cévy a nervy je dle mého trochu nešťastné a stálo by za přehodnocení. Jinak by bylo samozřejmě nejlepší, kdyby byla topografie samostatný předmět nebo na ní bylo alespoň více času, ale chápu, že je to z kapacitních důvodů neproveditelné.
Výuka neměla jedinou chybu, každé téma bylo skvěle připravené a zazněly i informace navíc, které se nám jako studentům budou hodit v budoucnu. Požadavky byly úměrné tomu, co musí student znát, aby se v okruhu problematiky neztrácel, aby věděl a měl přehled. Vše bylo vysvětlováno tak, aby student na konci lekce neměl s látkou problém. Interakce se studenty při hodinách byla na pořádku každé hodiny. Studijní materiály byly poskytnuty vždy v předstihu hodiny s daným tématem, aby se student mohl připravovat předem.
Vždy bylo na cvičeních vysvětleno všechno, stejně jako na pitvách
Komunikace se studenty, cvičení bylo vždy zajímavé a vždycky jsem se na cvičení a pana asistenta těšil
Probíraná látka se neshodovala s probíranou látkou na praktických cvičeních, což mi nevyhovovalo. Také se toho bez pauzy probralo opravdu mnoho najednou, takže bylo těžké udržet pozornost.
Ocenil bych prezenční formu přednášek z topografické anatomie a více přednášek a taktéž praktik neuroanatomie, která byla k závěru semestru příliš hektická a málo probíraná.
Chtěla bych vyzdvihnout práci paní sekretářky Švamberkové, která neúnavně a s úsměvem, odpovídala na dotazy studentů. I přes to, že dotazů bylo především z důvodu nejasností spojených s testováním opravdu mnoho.
Během 2 semestrů jsme celkem měli 9 typů testů, které měly ověřit naše znalosti.
V zimním semestru studenti nejprve doplňovali do textu a odpovídali krátce na otázky, poté psali eseje, poté byli zkoušení ústně, následně psali test z 10 předem zadaných témat. V letním semestru se ale systém testování také nesjednotil. Psali jsme nejprve test na odpovídání na otázky, v následném testu bylo kreslení topografických schémat a popis ct obrázku a třetí test byl zase na jednoslovného odpovědi. Následná oprava byla na odpovědi ano/ne. A zkouška je nakonec test na PC, asi abychom to tedy vyzkoušeli vše.
Tento způsob testování byl naprosto neúnosný. Každý test vypadal jinak a vyžadoval naprosto odlišnou přípravu a také rozsah učení. Studenti do poslední chvíle nevěděli, jak bude látka otestována.
Z vlastní zkušenosti bych uvítala sjednocení podoby testu na co nejpodobnější ráz testů. Také bych předpokládala lepší celkovou informovanost jednotlivých pracovníků ústavu, jelikož vyučující praktických cvičení neměli nejmenší tušení, jak bude testování probíhat.
Příliš mnoho klinické anatomie, která se posléze promítla i do testů. Zároveň byl promarněný čas i o zmínkách šíření infekce skrze lymfatickou drenáž, stačilo by zmínit v jedné větě a za pomoci jediného obrázku. Věnování se věcem pro první ročník irelevantním mělo za následek nedostatečné vysvětlování velice důležitých celků, např. portokaválních anastomóz, které jsem pochopil až při samostudiu.
většinou žádné přestávky během přednášky,
zkouška z anatomie formou pc testu někdy obsahovala i otázky, ke kterým bylo více správných odpovědí nebo naopak ani jedna správná nebyla
Přednášky jsou koncipované dle určitého schématu, který pan profesor uznává. Již v přednášce týkající se skeletu jsou zmíněny struktury (tepny, nervové zásobení), se kterými studen přijde do styku pořádně až v letním semestru. Mě osobně i mým spolužákům se to zdálo zmatečné, ale pravděpodobně je to i z důvodu lepšího propojení jednotlivých odvětví anatomie... Nutno ale dodat, že všechny struktury jsou pak v průběhu semestru znovu probírány.
Připomínka k předmětu, Neurobehaviorální vědy [EP0103091, cvičení]
Oceňuji myšlenku celého předmětu, který vhodně vyplňuje "mezeru" mezi koncem Patofyziologie a začátkem Neurologie ve 4.ročníku. S tématy týkajících se nervového systému jsme tak neztratily kontakt. Za nejužitečnější považuji zejména přednášky z klinické praxe, které byly nástavbou na již proběhlé přednášky z fyziologie a patofyziologie.
Některé přenášky byly obsahem téměř totožné s přenáškami, které probíhaly v uplynulých semestrech. Dle mého názoru by bylo hodnotnější, pokud by byla zvolená témata probírána ve stylu zajímavostí nebo podrobnějších informací, na které nezbyl ve výuce čas.
Většina informací byla opakováním předchozích znalostí a vzhledem ke zkoušce z fyziologie na konci 2. ročníku a zkoušce z patofyziologie nezapomínáme informace zas tak rychle, aby bylo třeba některá témata opakovat. Na jiná témata naopak bylo příliš brzy a nebyla srozumitelná. Povinná docházka za mě není správnou volbou, nechuť studentů zůstávat v pátek přes poledne byla znát a studenty, kteří chtěli přednášku poslouchat pak pouze rušili. Když už je třeba takto potřeba kontrolovat docházku, bylo by vhodné, aby byl předmět v den ve středu týdne a prohozený s přednáškou jiných předmětů, např. z interny, která je jen na 1,5 hodiny.
Přednášky jsou nepovinné z reálných důvodů. Nevím proč je tento předmět vyučován tak jak je, hraničí to s urážkou ke všem studentům. Mnohem radši bych přišel na přednášku, na téma které mě zajímá. Pokud sem nucen tam jít tak tam jdu spát/dělat online kurzy na jiné předměty a jsem naučený to tak dělat dál a pozor dávat nebudu nikdy. Pokud takto chcete pokračovat dál, doporučoval bych přednášet předmět v studentské menze, kde je aspoň možnost občerstvení.
Celkově mě tento předmět nenadchnul, určitě tomu nepomohlo, že začínal v pátek v 11 hodin. Chodila jsem tam jen kvůli docházce. Hodně témat bylo už probráno např ve fyziologii, další téma byly zas svou náročností úplně mimo 3. ročník. Upřímně nevím, jak tento předmět zlepšit, možná by pomohlo přesunout ho na dřívější hodinu a přednášky zkrátit
Předmět slibuje logické propojení dosavadních znalostí. Nicméně se tak alespoň v mém případě nestalo. Často se jednalo o přednášky zrecyklované z již dokončených předmětů bez slibovaného propojení.
Za mě byla velká nevýhoda, že přednášky byly v pátek kolem oběda. Mnohem raději bych na předmět docházela kdykoli jindy v týdnu, klidně ve večerních/pozdějších hodinách.
Nejzbytečnější předmět, jaký jsme museli absolvovat. Vytržené z kontextu, v pátek odpoledne bez možnosti vyzkoušení (alespoň něčeho) v praxi. Vlastně jsem si toho moc neodnesla. Jen hodiny pan profesora Ferdy byly fajn na zopakování anatomie – najednou po fyziologii a patfyzu to dávalo vše smysl. Taky byla moc fajn přednáška na sluch a o pediatrii. Jinak bohužel hodnotím negativně.
Zajistit si docházku povinnou účastí je opravdu nepovedený nápad. Kord v pátek odpoledne, kdy dojíždějící chtějí odjet domů. Přednášky vlastně sloužili jako čas dělání všech možných jiných aktivit, protože většina opravdu poutavá nebyla. Chápu, že kvůli akreditaci a ostatním věcem je tento předmět nutný, bohužel jeho pojetí je opravdu nešťastné.
Rozumím myšlence, že se budeme na mozek koukat z perspektivy různých medicínských oborů, ale nevím, zda to nelze vůbec, nebo to bylo provedeno śpatně, každopádně si z tohoto předmětu nepamatuji skoro nic a to jsem se snažila dávat pozor. Myslím, že když vezmeme daným informacím kontext celého oboru, jsou jakoby roztříštěné a špatně se pamatují.
Negativně na mě působily především průběžné zápočtové testy. Bylo skvělé, že byly, to bych neměnil, vadilo mi, jak se neustále měnila jejich struktura. Podklady pro učení nebo jiné informace o struktuře otázek a požadavků jsme téměř vždy dostávali na poslední chvíli. V podstatě nebylo možné se učit dopředu, protože týden před testem jsme se například dozvěděli, že všechny obrázky v testu budou z určité učebnice. A ze všeho nejvíc mi vadí, že se test měnil i v jednotlivých pokusech a to tak, že byl neustále lehčí až nakonec přišel test ANO/NE. Přál bych si, aby se požadavky neměnili.
Oceňuji přehledný rozpis přednášek, který byl oznámen na začátku semestru a byl přesně dodržován. Dále bych chtěl vyzdvihnout nahrávání přednášek a následné umisťování na moodle.
Nahrané přednášky by mohly být umisťovány na moodle v kratším intervalu. Často je tato doba jeden týden, někdy i více a některé přednášky nejsou nahrané vůbec. Nahrávky z minulého roku ne zcela odpovídají těm letošním.
Předmět je špatně organizovaný. Neustále se něco mění a dozvídáme se důležité informace na poslední chvíli. Ocenil bych přehlednost například jako v ústavu histologie.
Negativně hodnotím časové rozvržení jednotlivých témat, na konci roku se tak muselo výrazně zvýšit tempo výuky
Špatně byli koncipované testy jejichž struktura nebyla pevně dána, a jejich obtížnost nebyla konstantní, také necením formu opravných testů jejichž obtížnost výrazně klesala a bylo tak výhodnější počkat na opravný termín než se soustředit na termín řádný
Nikdo nikdy nic neví, zadání průběžných nebo zápočtových testů se mění týden/pár dní před testem?? Struktura zápočtového testu z topografické anatomie se měnila během rozdávání zadání?!?! Na žádné tvrzení se nedá spolehnout. Nejistota, nestálost
Vyzdvihnul bych výběr témat, která byla velmi zajímavá a poutavá a člověk na přednášky potom chodil s chutí. Rovněž střídání přednášejících bylo ku prospěchu věci.
Závěrečný test mi přišel svou obtížností neúměrně těžký vzhledem k obsahu zbytku předmětu, zdálo se mi, že občas nejde po podstatě, ale zabíhá do detailů, které ani nebyly na přednáškách výrazněji zdůrazněny.
V SIS je předmět označen jako elektronický kurz, jedná se ale o prezenční předmět, prosím toto pokud možno napravit, je mnohem příjemnější, když člověk dopředu ví, do čeho jde.