Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Tereza Blassová, Ph.D. [14-40], Histologie a embryologie I. [EP0101040, cvičení]
Paní doktorka je naprosto skvělým, milým a přátelským pedagogem. Praktika s ní jsme měli převážně v druhé polovině semestru, probírali jsme tedy pozdější témata a celkově jsme se více zaměřovali na samotnou praktickou část, kdy jsme pozorovali pod mikroskopem, na závěr jsme měli možnost formou kvízu si ověřit své znalosti a ze seznamu pojmů vědět, kde danou strukturu/buňky/aj. lze najít, vyhledat pod mikroskopem a vyfotit. Zároveň jsme si taky mohli simulovat zkoušení u preparátu, kde jsme popisovali promítaný preparát. Za takovou praktickou část jsem velmi vděčný, byl to perfektní a příjemný závěr a zpestření praktik. Zároveň jsme od paní doktorky dostávali spoustu výborných materiálů k jednotlivým tématům a finálně k zápočtu.
Paní doktorka byla vždy kompetentní a trpělivá. Je zřejmé, že má o výuku zájem, při praktikách pravidelně kontroluje práci všech z nás, případně pomůže najít žádanou strukturu pod mikroskopem. Srozumitelně vykládá a vysvětluje, motivuje nás k průběžnému učení a tvorbě schémat.
Paní Křížková je velice zapálená a je na ní vidět, že chce studenty opravdu něco naučit. Zároveň kreslení schémat oceňuji, sice to byl žrout času, ale stalo to za to a neměnil bych. Zároveň nám byly poskytovány výborné prezentace, které budou určitě výborným základem pro učení se na zkoušky.
Naprosto srozumitelný výklad, jasné požadavky a struktura výuky předmětu. Komunikace a ochota pro studenty vynikající, snaha opravdu naučit a zároveň efektivně pracovat.
Paní doktorka byla velmi skvělým vyučujícím. Vše vysvětlovala velmi srozumitelně, obcházela každého z nás, aby kontrolovala, jak na tom všichni jsme s pochopením probírané látky a pokud něco někomu nebylo jasné, vše velmi zřetelně vysvětlila.
Hezky vysvětlená látka, jasně stanovené požadavky k zápočtu, paní doktorka je ochotná kdykoli pomoct. Především ale převelice oceňuji kontrolu schémat a nákresů.
Paní doktorka Křižíková je vynikající vyučující se zápalem do histologie, který úspěšně předává studentům. Jsem především ráda, že už od začátku se učíme schémata kreslit.
Doktorka Křížková nás kvalitně, ačkoliv hutně, seznámila s tématikou smyslové soustavy. Přednáška byla plná zajímavostí a nových informací, srozumitelná, pochopitelná.
Prezentace, kterou jsme dostali k dispozici, byla rozdílná od prezentace na přednášce. Jelikož tato přednáška bylo pravděpodobně první místo, kde jsme se v prvním ročníku učili o smyslech, byla přednáška pro studenta, jakožto tabula rasa, přehlcena novými informacemi. Mnoho zásadních informací v prezentacích chybělo a byly pouze v rychlosti řečeny, přednáška byla celkově uspěchaná.
MUDr. Anna Malečková, Ph.D. [14-40], Histologie a embryologie I. [EP0101040, cvičení]
je poznat, že je paní doktorka zapálená pro téma, nikdy nepůsobila znuděně či nepříjemně. vždy se snažila nám předat co nejvíce informací pomocí kreslení atd., což mi moc vyhovovalo.
Paní doktorka byla úžasná. Její výklad byl vždy velmi srozumitelný, nebyl pro ni problém nám kdykoliv, cokoliv vysvětlit. Velmi jsem si vážila její ochoty a přátelského přístupu.
Praktika z histologie byla vedena zábavnou formou. Z každé hodiny jsem si toho spoustu odnesla. MUDr. Malečková, Ph.D. tématům rozumí a umí teorii předat srozumitelnou cestou. Dále mi velmi vyhovovaly testy ze schémat.
Praktická cvičení pod vedením paní doktorky Malečkové byla skvělá. Oceňoval jsem, že jsme průběžně kreslili histologická schémata a opakování na zápočet pak bylo mnohem snazší. Paní doktorka též využívala interaktivních pomůcek pro lepší představu složitějších struktur. Byla vždy s úsměvem schopna vysvětlit cokoliv, pokud něco nebylo jasné, tak aby to každý pochopil.
přednes paní doktorky byl vždy příjemně energický, výklad byl jasný, hodiny byly příjemné, paní doktorka se vždy zajímala o naše pochopení témat, prostor pro dotazy byl vždy zajištěn, musím zmínit i přínos obsahu Moodle kurzu a komunikace skrze něj prováděné, odvedená práce s tvorbou tabulek s průběžnými výsledky studentů si zaslouží poděkování, takže děkuji
Mezi jednotlivými kruhy nebyly nastaveny stejné podmínky pro splnění zápočtu - v našem případě bylo například povinné splnit za výuku požadovaný počet bodů (každou hodinu se psal test) a až poté jsme mohli k zápočtovému zkoušení, které bylo poměrně špatně časově zorganizováno. Jiné kruhy měly podmínky snažší, neboť u nich tento bodový systém nebyl.
Časová organizace praktik obecně pokulhávala - dlouhé čekání, než bylo studentovi zkontrolováno, zda našel požadovanou strukturu. V menším počtu lidí v učebně (či při více pomocných studentem z vyšších ročníků) by to bylo rychlejší a mohli bychom čas lépe využít.
Výuka byla skvělá, paní doktorka vše vysvětlovala, průběžně jsme psali testy ze schémat, za což jsem ji vděčná, jelikož se mi to určitě vrátí u zkoušky. Strávili jsme i hodne časů s preparáty, kde nas kazdeho spolu s asistentkái obchazela a hledala v případě potřeby struktury s námi.
RNDr. Alena Němečková, CSc. [14-40], Histologie a embryologie I. [EP0101040, cvičení]
Vždy pozitivně naladěná pedagožka s příjemným vystupováním. Dokáže studenty motivovat, navíc oceňuji vlastní prezentace a ochotu studentům vyjít vstříc.
Děkuji za krásné provedení prvním semestrem histologie, jak prezentace tak výklad byli srozumitelné a nikdy nebyl problem nám to vysvětlit znovu v potřeby.
Hodiny Histologie patřily k mým oblíbeným. Paní doktorka vše perfektně vysvětlila a zároveň výklad vždy doplnila informacemi navíc, kterých jsme využili později. Děkuji za skvělý letní semestr.
doc. Ing. Jan Nevoral, Ph.D. [14-40], Histologie a embryologie I. [EP0101040, přednáška]
Druhá přednáška Svalová tkáň byla perfektně zpracovaná, kontextuálně na sebe informace v přednášce logicky navazovaly, výklad byl jasný, srozumitelný, snadno pochopitelný. Oceňuji veškeré názorné obrázky a schémata, které nelze takto přehledně nikde jinde dohledat.
První přednáška Epitely I byla pro mě velmi matoucí a většinu informací jsem z ní nepochopil. Například bych ocenil hned na začátku prezentace přehled existujících epitelů, na konci přednášky jsem měl pocit, že jsem se tedy pravděpodobně naučil několik různých epitelů a ještě mnoho dalších, o jejichž existenci zatím nevím, se musím naučit sám. Plně a přehledně jsem pochopil veškeré epitely až na praktikách.
Mgr. Pavel Ostašov, Ph.D. [14-40], Histologie a embryologie I. [EP0101040, cvičení]
I když se museli vyučující a jeho asistentka věnovat čtyřiceti studentům, nikdy mi nepřipadalo, že jsem byla zanedbaná. Vyučující měl také dobrý smysl pro humor.
Je hodný chápavý učitel ,ale v mé situaci , nelibí se mi histologii , ale i tak mně bavila ,díky jeho pozitivní energii ,i když někdy vpadal tak unaveně , děkuju moc za skvělý semestr !
Mgr. Pavel Pitule, Ph.D. [14-40], Histologie a embryologie I. [EP0101040, cvičení]
Pan doktor je naprosto skvělým, milým a přátelským pedagogem. Praktika s ním jsme měli převážně během první poloviny semestru, vyváženě jsme probírali teorii kombinovaně se samotnou praktickou částí. S panem doktorem jsme probírali nejprve základní témata (epitely, tkáně atd.) a navazovali dalšími tématy. Častokrát jsme si dělali nákresy, což bylo příjemné odlehčení a zpestření.
prof. MUDr. Mgr. Zbyněk Tonar, Ph.D. [14-40], Histologie a embryologie I. [EP0101040, přednáška]
Pan profesor je jednička. Testíky byly skvělé pro lehké zopakování předchozí látky a pro nastartování mysli na začátku přednášky. Je super, jak komunikuje se studenty a zajímá ho co zrovna potřebujeme - kreslení nebo výklad.
Schopnost vysvětlovat problematiku pana profesora je obdivuhodná, oceňuji schopnost udržet pozornost studenta, rovněž oceňuji jeho nahraná krátká videa schémat.
Pan profesor Tonar je milý a příjemný pedagog, je to velká kapacita a přínos pro naši fakultu. Dokáže výborně vystupovat a komunikovat se studenty. První úvodní přednáška byl příjemný motivační začátek. Opravdu oceňuji závěrečnou "přednášku" z histologie, kde jsme si prošli kazuistiku na Poll Everywhere a individuálně simulovali zkoušku popisu preparátu.
Na první úvodní přednášce jsme pravděpodobně nestihli vše, co jsme měli stihnout. Na přednášce o mízní soustavě jsme pracovali pouze s nákresy, které mi přišly nepřehledné a špatně pochopitelné, přednáška byla monotónní, celkově jsem si z přednášky moc neodnesl. Na obou přednáškách mi zásadně chyběly prezentace např. s fotografiemi z mikroskopu, na kterých by se daly informace demonstrovat.
Přednášející se vyjadřoval jasně a dokázal upoutat pozornost. Velice jsem ocenila možnost anonymně odpovídat na otázky z histologie během přednášky - s dvěma kolegy jsme se vždy pokoušeli problematiku co nejlépe rozlousknout a docela se nám dařilo. I kdyby tomu tak nebylo, tak jsme si během této činnosti alespoň procvičili naše znalosti.
Pan profesor uměl skvěle vysvětlit a objasnit látku. Velmi přínosné pro pozornost a pochopení byly také časté kvízy s následným vysvětlením správných odpovědí.
Přednášky byly krásně zpracované, přehledné a hlavně vždy srozumitelné, líbila se mi komunikace s námi, že jsme se mohli zapojit, bylo to velmi přínosné. Na přednášky jsem chodila moc ráda.
Chtěl bych kladně ohodnotit přednášky pana profesora Zbyňka Tonara, které byly obsáhlé a plné jeho nákresů s vysvětlením, které nám pomohly si určité mikroskopické struktury mnohem lépe představit. Také bych ohodnotil jeho milý a vřelý přístup ke studentům jakožto k sobě rovným. Budu si pamatovat jeho výrok, že se nikdy nemáme bát udělat chybu, protože jedině tak se můžeme zlepšovat.
Paní doktorka Vaňková měla vždy připravené prezentace, které byly s jejím vysvětlováním super! Byla ochotná kdykoliv pomoci, když měl člověk nějaký dotaz, problém, či potřeboval s něčím pomoci.
paní doktorka byla velmi aktivní během hodin a vyžadovala průběžnou přípravu, což bylo velmi přínosné,
zároveň vždy vyšla vstříc a pomohla, kdykoliv jsme něco potřebovali
Super prezentace i přednes. Skvělý přístup vyučující. Praktické úlohy, které nás někdy donutily se zamyslet nebo nám daly úkol podobný hledání Walda. Zkrátka super praktika.
Praktika byla opravdu přínosná, není lepší způsob, jak se učit o tkáních, než je mít pokaždé reálně pod mikroskopem. Oceňuji aplikaci smartzoom, je to dobrý pomocník.
Všechno jsme pravidelně opakovali a prošli několikrát, takže si člověk mohl velmi ujistit své vědomosti. Musím taky velice pozitivně ohodnotit elektrizovanou sbírku preparátů, které můžeme studovat online.
hodně času se strávilo tím, že vyučující obcházel u mikroskopů každého jednotlivě, což zabralo hodně času a bylo to zdlouhavé. idealní by podle mě bylo, kdyby na praktikách z histologie byli přítomni i nějací asistenti, kteří by tuto činnost urychlovali
Praktická cvičení z histologie pro mě byla náročná. Bylo složité tak dlouhou dobu udržet pozornost. Vždy jsme hrozně dlouho čekali, než se k nám učitel dostane, aby nám to zkouknul, takže si myslím, že je nutností, aby v hodinách byli přítomní asistenti. Více asistentů.
materiály (prezentace) ke studiu byly velmi přehledné a díky nim pochopení látky velmi jednoduché, velmi sem ocenila, že nám dávala i její vlastní kreslená schémata a pro nás tak bylo jednodušší se je naučit, během výuky byl také kladen důraz na aktivní opakování a procvičovali preparátů, což mi velmi pomohlo s přípravou na zápočet
každou hodinu jsme mikroskopovali a kreslili za body schémata, což v průběhu semestru bylo otravné, ale nakonec se to vyplatilo a nemusela jsem se je učit všechny najednou, takže vlastně toto hodnotím kladně. občasné aktivity a poznávačky byly fajn.
Velmi si cením přístupu Ústavu histologie e embryologie. Krásné materiály, možnost opakování probrané látky na sociální síti Instagram či plnění kvízů během přednášek. Vše je báječně propracované. Nejlepší ústav.
Jasná struktura a cíle učení. Efektivita práce a srozumitelný výklad. Velmi dobré pojetí výuky a zapojeni do výuky . Požadavky srozumitelné a reálné. Naprosto jasná návaznost výuky.
Díky velmi dobře zpracovanému kurzu na MOODLE jsem si vždy látku nastudoval dopředu a na praktikách se dělalo úplně to samé zdlohavěji. Ocenil bych pestřejší program třeba více zaměřený na trénink na konečnou zkoušku.
Interaktivní forma výuky pomoci Smartzoomu byla velmi napomocna při učení se na zapocet, či na prohlížení si preparátu z pohodlí domova i ve svém volném čase
Praktika z histologie byla vedena zábavnou formou. Z každé hodiny jsem si toho spoustu odnesla. MUDr. Malečková, Ph.D. tématům rozumí a umí teorii předat srozumitelnou cestou. Dále mi velmi vyhovovaly testy ze schémat.
Histologie byl asi nejlépe organizovaný předmět z celého prvního ročníku. Cíle výuky byly jasně definované hned na začátku semestru, ke každé přednášce a praktickému cvičení jsme dostali seznam pojmů a otázek, které bychom měli ovládat. Organizace výuky byla perfektní, vždy navazovala na teoretickou přednášku, po krátké prezentaci perfektně rekapitulující důležité informace z přednášek následovala zábavná praktická část. Za opravdu důležité považuji, že se vyučující a asistenti věnovali každému studentovi a byl zájem cokoliv individuálně vysvětlit a ukázat, byla možnost se ptát na dotazy a požádat o bližší vysvětlení. Studijní materiály jsme měli perfektně připravené na moodle - ke každému praktiku jsme měli výukové video, přehledný výukový soubor s textem a obrázky a menší kvíz s kazuistikou k ověření a uplatnění znalostí.
Kladené požadavky byly adekvátní, jen v některých konkrétních kapitolách/přednáškách byla řeč až příliš do detailu (nebylo vyžadováno ani k zápočtu) nebo alespoň nebylo nijak řečeno kde a jak lze vědomosti/informace využít v praxi nebo případně v následujících předmětech. Některé konkrétní pojmy a témata v prezentacích jsem nepochopil, protože nebyly nijak blíže vysvětlené (např. Gianuzziho lunula, žíhaný vývod aj.) - převážně ve výkladu u Aliho. Nejprve jsme vždy s předstihem dostávali k dispozici prezentace, později jsme ale pracovali bez prezentací, kdy nebyla šance stíhat zapisovat poznámky pouze z výkladu, případně dopisovat dodatečné informace a zajímavosti.
Histologii jsem považovala za skvělý předmět, jelikož se student musel aktivně podílet na procesu učení. Tento předmět je zejména přístupný těm, kteří se rádi učí vizuálně. Z osobního hlediska jsem ocenila, že naše skupina měla praktikum pouze pár hodin po přednášce - tímto jsme se ihned mohli přesvědčit o tom, co jsme si z přednášky odnesli. Motivovala mě skutečnost, že výuka histologie začala v letním semestru, jelikož jsem mohla problematiku daného cvičení propojit se svými znalostmi ze zimního semestru Anatomie.
Vzhledem k velkému počtu studentů každý musel trpělivě čekat na to, až vyučující všem zkontrolují mikroskopy, ale tento čas mohl student využít ke zkoumání dalších preparátů.
Praktika byla ze všech praktik z prvního ročníku asi úplně nejpřínosnější z důvodu výborného vybavení a kvalitních a vše objasňujících prezentací. Mimo malování schémat, což je samo o sobě přínosné pro paměť, nebyla potřeba téměř vůbec samostatná příprava.
Cvičení byla velmi zdlouhavá, jelikož nás tam bylo opravdu moc a než nás vyučující všechny prošli, tak tam byly zdlouhavé mezery, čímž se toho stihlo podstatně málo. Při mikroskopování krve jsme byli rozděleny na polovinu a myslím si, že kdyby takhle byla každá hodina, že by se daná látka stihla udělat s polovinou lidí za polovinu času, ale chápu že by to bylo větší vytížení pro vyučující.
Cvičení z obecné histologie byla pro mě velmi přínosná a bavila mě. Kurikulum bylo přehledné, logicky strukturované a každou hodinu jsme mohli prozkoumat spoustu preparátů na probírané téma. Pokud jsme si nebyli jisti, jestli vidíme v mikroskopu správnou strukturu, vše nám bylo asistentkami ukázáno a vysvětleno. Oceňoval jsem též dostatek materiálů a hlavně sbírku digitalizovaných preparátů, kdy jsem si mohl preparáty projít případně ještě v pohodlí domova. Nechybělo ani občasné zapojování do týmových prací nebo soutěží na platformě Quizlet či Socrative. Též už jsme se setkali i s histologií aplikovanou v klinických případech, kdy jsme zkoušeli už něco sami vymýšlet.
Moodle kurz zajišťuje předmětu obrovskou oporu, je nesmírně přínosný, dále non-stop přístup k digitalizovaným histologickým preparátům spolu s YouTube kanálem ústavu tvořily dokonalé studijní podmínky, přítomnost studentů, kteří pomáhali s vyhledáváním struktur při mikroskopování významně dovolovala hodinám plynulý průběh
časová dotace cvičení by nemusela být tak štědrá, vzhledem k výborně zpracovanému kurzu v Moodle byla látka dobře objasněna předem a hodiny praktických cvičení tak byly zdlouhavé a možná by stačilo méně času pro probrání látky osobně
Histologie byla dle mého názoru nejlépe organizovaný předmět letního semestru. Stanovené cíle učení, obsah přednášek koreluje s obsahem praktik, jasně stanovené podmínky zápočtu, vedení a motivace všech vyučujících k průběžnému učení a tvorbě schémat ke zkoušce. Dalo by se pokračovat. Skvělý předmět.
Přednášky z histologie jsou jedny z nejlepších. To samé se dá říct o ústavu histologie, který je nejvíce vstřícný vůči studentům a nabízí spoustu materiálů k učení.
Velmi pěkné přednášky, řekla bych, že nejvíce interaktivní. Pozornost byla kladena hlavně na naši zpětnou vazbu prostřednictvím různých kvízů. Oceňuji přístup k elektronickému histologickému atlasu, z kterého se dá dobře učit.
Pan profesor Tonar ukazuje, že je kapacita ve svém oboru a dělá, co ho baví a když je to profesor, pro mě je to především učitel, protože na něm lze vidět, že narozdíl od mnohých vysokoškolských pracovníků zná a pracuje se základy didaktiky a pedagogiky, protože znalost oboru nutně nedělá dobrého učitele. Samozřejmě nechci opominout i ostatní přednášející, na kterých je vidět styl učení pana profesora též
Histologie byl asi nejlépe organizovaný předmět z celého prvního ročníku. Cíle výuky byly jasně definované hned na začátku semestru, ke každé přednášce a praktickému cvičení jsme dostali seznam pojmů a otázek, které bychom měli ovládat. Organizace výuky byla perfektní, témata a přednášky na sebe logicky navazovaly. Oceňuji zpestření přednášek s pomocí Poll Everywhere.
Kladené požadavky byly adekvátní, jen v některých konkrétních kapitolách/přednáškách byla řeč až příliš do detailu (nebylo vyžadováno ani k zápočtu) nebo alespoň nebylo nijak řečeno kde a jak lze vědomosti/informace využít v praxi nebo případně v následujících předmětech. Oceňuji zpestření přednášek s pomocí Poll Everywhere, ovšem v mnoha případech složitost otázek silně přesahovala široké spektrum zatím nezískaných vědomostí studentů, tedy bylo zapotřebí vše googlit a z dlouhodobého hlediska si nakonec stejně nikdo u takových otázek nezapamatuje řešení. Některé konkrétní pojmy a témata v prezentacích jsem nepochopil, protože nebyly nijak blíže vysvětlené. Prezentace na stejná témata byly většinou přehlednější, věcnější a snáze pochopitelnější z praktik (konkrétně od doktorky Blassové a doktora Pitule a jejich asistentů). Zároveň je pro mě naprosto nepochopitelné, že by studenti měli na přednášky chodit s domácí přípravou a již naučeným tématem, v takovém případě pak ztrácí přednášky svůj smysl a je zbytečné se jich účastnit, pokud mým úkolem je naučit se téma sám, pak přednáška zřejmě slouží pouze jako rekapitulace?
interaktivní prezentace, hodně ostatních aktivit, přednáška dala většinou dobrý návod, jak k učivu přistupovat. online kurz v moodle je jeden z nejpropracovanějších
Páni a paní profesorky v převážných případech dokázali vysvětlit látku velmi dobře a při domácí přípravě nebyla potřeba věnovat velké množství času probrané látky.
Přednášky z histologie byly pro mě velmi přínosné. Líbilo se mi, že výklad nebyl stereotypní, ale přednášející se nás snažili zapojit též různými interaktivními hrami, například prostřednictvím platformy Socrative, abychom si otestovali naše znalosti.