Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. MUDr. Josef Sýkora, Ph.D. [14-360], Pediatrie [E0112114, stáž]
V této části nechci hodnotit výuku, ale rád bych se zde vyjádřil ke SZZ. U této zkoušky jsem měl komisi tvořenou Prof. Sýkorou, Doc. Dortem a as. MUDr. Šaškem. Zkouška proběhla ve velice příjemné atmosféře, bez ponižování, posměchů a podobných záležitostí, což hodnotím velice kladně. Byla snaha, aby student předvedl znalosti a když komise viděla, že dotyčný znalosti má, tak se zkoušející snažili, aby student ukázal ještě něco navíc. A pokud nevěděl, nebyl to zásadní problém. Osobně jsem velký odpůrce zkouškových testů, ale pokud musí být, ať je to nějak takto. Na test byl naprostý dostatek času a ač byl typu multiple choice, nepřišlo mi, že otázky byly záludné. Navíc systém toho, že neúspěch u testu není exkludující pro postup k ústní části, hodntím velice kladně. Myslím si, že zkoušející poznají spíše u ústní části, jestli examinovaný látku zvládl, či nikoliv. A výpovědní hodnota ústní části je dle mého názoru exponenciálně větší, než výpovědní hodnota testu. Navíc-pokud student, respektive budoucí lékař, neumí komunikovat - navíc s pediatrickým pacientem - je to velký problém. Pokud tedy testy musí být, ať jsou takto jako na Dětské klinice.
Má stáž před SZZ z Pediatrie probíhala na dětském a dorostovém oddělení s perinatologickým centrem Nemocnice Most vedeném Prim. MUDr. Marií Váchovou. Praxe to byla velice přínosná - nejen pro SZZ, ale i pro celý medicínský i nemedicínský život. Vzhledem k tomu, že jsme na praxi byl v prosinci, kdy vrcholila epidemie respiračních viróz, částečně jsme museli rychle nastoupit jako další pomocná ruka. Na pracovišti nám vše vysvětlili, ukázali, čemu jsme nerozuměli s námi lékařky, případně paní primářka Váchová probrala a vysvětlila. MUDr. Petr Janec, vedoucí lékař perinatologického centra, nás skvěle připravil na neonatologii a obtížné věci s námi probral a vysvětlil, což vzhledem k hladkému průběhu zkoušky dokládá to, že i na periferii mohou být schopní pedagogové.
Délka stáže vzhledem k objemu učiva. Bohužel pediatrie je opravdu ,,rychlokurz" v 6. ročníku, což mi přijde jako velká škoda. Nejen proto, že se jedná o důležitý a zajímavý obor, ale vzhledem i k objemu učiva. Alespoň týden navíc by prospěl.
Času na přípravu je velice málo, jako zlepšení by se mi líbili jákékoliv materiály, které by problematiku zjednodušili, at už formou skript nebo online nahraných přednášek.